Skocz do zawartości

[Opony] Jakie letnie do sredniej kiszki


jobba

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zastanawiam się jakie opony założyć na wiosnę/lato. Teraz jeżdżę na Rocket Ron`ach w rozmiarze 2,25", ściankę przebiłem/przeciąłem tylko raz, ale dało się skleić. Bardzo rzadko jeżdżę po luźnych kamieniach, ale korzenie spotykam często. Wbite kamienie w ziemi tez są. Poza tym jeżdżę po leśnych singlach, i startuje w zawodach.

Mówiąc o oponach letnich mam na myśli trasy bez błota. Opony chce z drobnym bieżnikiem, i trochę gestycznym od Ron`ów, ale tez chce wchodzić w zakręty z prędkościom.

RR maja fajna wagę, moje waza 490 g. i 510 g.

Nowe opony nie mogą być węższe niż 55 mm/2,2".

Wiec opony które mam na oku:

Race King race sport 2,2, możne Protection na tył

Maxxis Ikon 2,2, cięższe ale z grubszymi ściankami exo protection

Racing Ralph evo 2,25"

Albo coś innego podpowiecie.

 

pozdrawiam Mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wiele nie pomogę pewnie ale
RaRa odpada bo 2,25 ma całe 54mm szerokości a najgrubszym miejscu (takie bardzo mocno naciągane 2,25") - no chyba, że przymkniesz oko na ten jeden milimetr ;). Waga realna 540-550 gramów. Wersja Tristar czy jak jej tam ładnie trzyma (nie licząc błota). A może wersja 2,4? Na pewno ładniej się to toczy od RoRo.
Gdybym myślał o Continentalu a nie zważał na błoto raczej pochylił bym się nad X kingiem. W "trójkątne wzorki" Contiego jakoś nie wierzę (po użytkowania MK i SK), a już na pewno nie w zakrętach. Może kusi szybki środek i ładny profil ale tak po za tym... Choć z drugiej strony lepiej gęste zęby będa broniły przed tymi kamieniami w ziemi (ostre końce?)

Są jeszcze opony WTB - Beeline - jakoś mam spore zaufanie do opon tej marki a te nowe wyglądają dobrze -środek szybki, boki z lekka agresywne. WTB ma fajną gumę - powinna ładnie kleić się do kamienia. Wagowo możesz się przerazić no ale :D No i raz jeszcze musiałbyś zmrużyć oczy na szerokość (54mm)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mój rara toczy się na EQ25, wewnętrzna 20,5mm. Jeżdże raczej do 2barów i tu rzecz jakiej  dawniej w wersji 26" nie zauważyłem - "wyciera" się opona na osnowie. Wręcz jest wrażenie, że zaraz włókna zaczną wychodzić bokami opony.
A tak po za tym - opona o której wszyscy wszystko już wiemy - raczej nic Cię nie powinno zaskoczyć. Ewentualnie dać na przód rara a na tył Thundera (ino ile ten Thund wytrzyma?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jakiej wersji je masz.

Najbardziej pasowały by mi Race Sporty, i zalać je mleczkiem. W sumie przed 650b miałem Race kinga na tyle przez jakiś miesiąc, i trakcja na tyle w suchym była dobra. waham się tylko czy nie będzie się ślizgać jako opona przednia w zakrętach.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sprawy (:

Dobra, zdecydowałem się na Race Kingi. Pytanie jest tylko czy mam brac wersje race sport czy protection? Moze protection na tył, a race sport na przód?

Mi osobiście udało się uszczelnić race sporta mleczkiem, było trochę przewracania z boku na bok żeby ścianki się uszczelniły, ale wcale nie było tragedii.

Używałem tej opony tylko miesiąc, i w sumie jej nie przebiłem, a do tego teraz schudłem :thumbsup:    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...