exlemon Napisano 31 Grudnia 2013 Napisano 31 Grudnia 2013 Witam, w końcu mam możliwość powrotu na ukochane dwa kółka. Pytanie tylko, który rower kupić? Do wyboru są dwa, w podobnej cenie. Poniżej wklejam ich specyfikację, proszę Was bardzo o pomoc w wyborze, bo totalnie wypadłem z obiegu i nie wiem, co jest lepsze lub gorsze i warto wybrać, pamiętając, że w przyszłości będę rower ulepszał wymieniając zużyte części. Rower 1 - produkcja 2009, kupiony w 2010. Rama: Alu Superlite 7005 podwójnie cieniowana, geometria RFR Amortyzacja: Widelec: ROCK SHOX Reba SL 100mm, Motion Control, Poploc Napęd: Przerzutka przednia: Shimano SLX FD-M660 Top Swing, 34,9mm Przerzutka tylna: Shimano Deore XT RD-M772 Shadow Korba: Shimano SLX FC-M660 Hollowtech II 44x32x22T. 175mm Środek suportu: Zintegrowany Kaseta: Shimano Deore CS-HG50 11-32T, 9-speed Łańcuch: Shimano Deore CN-HG53 108 ogniw Koła: Piasta przednia: Sunringle Ryde XMB Piasta tylna: Sunringle Ryde XMB Obręcze: Sunringle Ryde XMB Opony: Schwalbe Nobby Nic Triple Compound 2,25 / Schwalbe Racing Ralph Triple Compound 2,25 Kontrola: Manetki: Shimano SLX SL-M660 Rapidfire-Plus, 9-speed Dźwignie hamulca: Hamulec przedni: Formula Oro K18 tarczowe hydrauliczne 180mm Hamulec tylny: Formula Oro K18 tarczowe hydrauliczne 160mm Kierownica: Easton EA30 Lowriser Oversized Mostek: Easton EA30 Oversized Stery: FSA nr10 półzintegrowane Siodełko: RFR Natural Shape 0.1M Sztyca: Easton EA30 31,6mm Waga: 12 kg Rower 2 - produkcja i kupiony 2013 Rama: Alu Superlite AMF 7005 Double Butted, RFR-Geometry Amortyzacja:Widelec Rock Shox Tora TK, 100mm, manetka blokady skoku PopLoc Napęd: Przerzutka przednia: Shimano SLX FD-M660-10, Top Swing, 34.9mm, Dyna-Sys Przerzutka tylna: Shimano Deore XT RD-M773 Shadow Dyna-Sys 10-biegów Korba: Shimano FC-M552 2-Piece 42x32x24T, 175mm, integrated BB Dyna-Sys Środek suportu: Brak danych Kaseta: Shimano CS-HG81 11-36T, Dyna-Sys 10-biegów Łańcuch: SShimano CN-HG74 Dyna-Sys 10-biegów, 108 ogniw Koła: Piasta przednia: Shimano Disc HB-RM65 Piasta tylna: Shimano Disc FH-RM65 Obręcze: RFR ZX24 Opony: Schwalbe Rapid Rob Performance 2.25 Kontrola: Manetki: Shimano SLX SL-M660-10 Rapidfire-Plus, Dyna-Sys 10-biegów Hamulce: Shimano BR-M445 tarczowe hydrauliczne (180/160mm) Kierownica: Easton EA30 Lowriser Oversized 31.8mm Mostek: Easton EA30 Oversized 31.8mm Stery: FSA No.10 semi-integrated Siodełko: RFR Natural Shape 0.2 M Sztyca: RFR Complight 31.6mm Waga: 12,80 kg Z góry dziękuję za pomoc!! :-)P.S - zdjęć rowerów nie zamieszczam, bo i tak wcześniej pojadę na wizję lokalną.
qrczakzul Napisano 31 Grudnia 2013 Napisano 31 Grudnia 2013 Pierwszy, głównie lepszy amor, suport, no i waga. Drugi ma o klasę lepszy łańcuch i kasetę, marginalne znaczenie
kporys Napisano 1 Stycznia 2014 Napisano 1 Stycznia 2014 Pierwszy m.in. lepsze korby, amortyzator. Drugi wygrywa tylko kasetą oraz łańcuchem, który i tak po sezonie będzie do zmiany. Dodatkowo drugi ma napęd 10s a pierwszy 9s, więc musisz wubrac, na czym ci bardziej zależy
exlemon Napisano 1 Stycznia 2014 Autor Napisano 1 Stycznia 2014 Rozumiem, że do modelu starszego istnieje możliwość zamontowania w przyszłości napędu 10s? Zakładając, że rower 1 był.. katowany, jeżdzony zimą, ale czyszczony i konserwowany.. Do czego zmierzam? Jaka jest wytrzymałość ramy aluminium? Czy na coś szczególnego poza zarysowaniami zwracać uwagę? Pomimo wszystko mam wrażenie, że wybór dwójki będzie korzystniejszy, chociaż jest cięższa i z gorszym amorem, ale plusem jest to, że to ubiegłoroczny model i teoretycznie powinienem nim zrobić jeszcze z dwa sezony bez większych wymian.. Mam rację?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.