shiler Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 Witam, na wiosnę będę się zbierał do złożenia nowych kółek do mojego roweru. Przeznaczenie tych kółek to xc/maraton (może z 5-7 maratonów w roku grabek/golonko) reszta to jazda po Jurze Krakowsko-Częstochowskiej) Budżet jaki bym chciał przeznaczyć to jakieś 800 zł na części. Przeczytałem już milion tematów o kołach z tego forum i dalej nie wiem co kupić. Ważę jakieś 90 kg, myślę ze na wiosnę będzie 85 ale chciałbym żeby miały ten zapas do 90-93 kg. Mam problem głównie z obręczami. Bo albo kupię gorsze piasty (shimano xt) i będzie więcej na obręcze, albo piasty będą novatec 711/712 i wtedy na obręcze będzie mniej kasy. Z tego co do tej pory wyszukałem to skłaniam się ku właśnie novatec 711/712 (cena około 400 zł za komplet a waga 530 gr z zaciskami) i obręczach i tu mam do wyboru: 1. Remerx magic waga kompletu jakieś 740 gr, cena 220 zł ( wg strony http://www.remerx-rims.com/magic-7327-disc-al-1_1 koła zbudowane na tych obręczach i 24 szprychach jest max 85 kg- może być za słaba?) 2. DT Swiss XR400 waga kompl. 780 gr, cena 250 zł (wg specyfikacji na stronie dt swiss http://www.dtswiss.com/Resources/suport/Tech-Specs/TechSpecs_MTB-rims.pdf obręcz jest max 110 kg ale to chyba z rowerem- ale się mieszczę w widełkach) 3. FRM XMD388 waga kompl. 782, cena 360-400 zł. (tutaj niestety nie znalazłem widełek wagowych) 4. ewentualnie coś innego w cenie do 300 zł i o wadze max 400 gr (może w ogóle przy tej wadze obręczy dla mojej wagi nie da się zbudować solidnego koła i muszę mieć coś cięższego) Do tego jeszcze jakieś szprychy. Jakie będą dobre pod moją wagę? 1.SAPIM RACE waga 360 gr 2. DT competition 2.0/1.8/2.0 waga 382 gr 3. Inne ?? Zostaje jakieś 150-200 zł (powiedzmy że gdyby były te droższe obręcze mógłbym coś jeszcze wyskrobać) i jakieś 370 gr zapasu wagi na nie. Chciałbym żeby koła były wytrzymałe ale i też nie za ciężkie. Za wszelkie sugestie będę wdzięczny. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 31 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 24 szprychy i 370g na obręczy i jeszcze pod tarcze ... ? ja tego nie widzę. Ogólnie jesteś ciężki i kupować koła z ograniczeniami wagowymi żeby sie mieścić w widełkach na styk to nie trafiony pomysł moim zdaniem, bierz mocniejsze obręcze albo trochę schudnij i celowałbym w 32 szprychy lub max 28. Ja swoje koła poskładałem w tej wadze mniej więcej, na obręczach XDlite jednak ja nie jestem ciężki. Koła mają juz kilka lat ciągle sa proste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shiler Napisano 31 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 Ja chciałem składać na 32 szprychach, ten link podałem żeby pokazać że składają na tej obręczy koła na 24 szprychach i dają limit wagowy 85, i się zastanawiałem czy przy 32 może wytrzymają pod moją wagę.W bikestacji jest taki zestaw jak ja chce złożyć z limitem 100 kg http://www.bikestacja.pl/pl/kola-novatec-711-712-remerx-magic-7327-26-supercomp-1518g.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 31 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 Nie kapslowane i jedno komorowe ... nie znam tych obręczy ale nie podoba mi się to. Niby tylko XC maraton wiec specjalnie ciężko miałby nie będą ale ja bym losu nie kusił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bebol Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 Łukaszu wyślij zapytanie do naszego forumowego kolegi Dawida . Prowadzi sklep daveo.pl . Doradzi , poskłada i cenowo też fajnie wychodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 2. DT Swiss XR400 waga kompl. 780 gr, cena 250 zł (wg specyfikacji na stronie dt swiss http://www.dtswiss.com/Resources/suport/Tech-Specs/TechSpecs_MTB-rims.pdf obręcz jest max 110 kg ale to chyba z rowerem- ale się mieszczę w widełkach) Kiedyś podawali limit wagi osoby = 90kg a waga obręczy wychodziła 400 +/- 2g. Mając Twoją wagę najeździłem na nich jakieś 11-12 tys. km po czym tylna obręcz pękła wzdłuż pod opaską (od otoworu na szprychę przez otwór na wentyl do kolejnego otworu na szprychę). Przednia dalej jeździ i dobrze wygląda, ale na tej tylnej widać było, że również inne otwory powoli dążyły do połączenia się Z mojej perspektywy: dla jeźdźca poniżej 80kg, albo nie zdąży się znudzić, zanim zmienisz. Na przednie koło - bez zastrzeżeń. Ja generalnie wyleczyłem się z przesadnie lajtowanego sprzętu i w kołach moc nabywczą lokowałbym raczej w piastach niż obręczach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 31 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 No tak, przednie koło może być wydmuchane bo tylko tylne w kość dostaje. Z tyłu 3 komory i kapselki, ja bym tak zrobił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remlik Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 Tylko tylne w kość dostaje ? Przy jeździe bez "niespodzianek" może i tak, ale mnie się dwukrotnie przytrafiło akurat przód pogiąć. W tym raz obręcz nadawała się do kosza. Gdy wpadamy w niespodziewany "dołek" przód cierpi bardziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 remlik, Ty piszesz o zniszczeniu obręczy przez brak techniki/błąd na trasie. Moja obręcz pękła od sumy normalnych obciążeń. Chyba nie przeczysz, że większa masa spoczywa na tylnym kole i ono "bardziej dostaje"? Przód jeszcze jest odciążany przez zawieszenie (w HT), co nie jest bez znaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remlik Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 Nie przeczę :-) Chciałem tylko zwrócić uwagę, że przednie koło można potraktować bardziej "lajtowo" chyba tylko w przypadku, gdy jeździ się jedynie po znanych trasach, a i to niekoniecznie. Dobra technika nie uchroni w każdym przypadku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jobba Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 Ja mogę polecić obręcze Stans Arch ex i szprychy DT super competition, mam taki zestaw na mosiężnych nyplach i jest dobrze, a ważę 94 kg. Jedynie czego nie polecam to zaplatania w bikestacji, szprychy bardzo nierówno mi naciągnęli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shiler Napisano 31 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 Ztr Arch ex to wydatek koło 400 zł za jedna co przy moim budżecie (800 zł) komplet za piasty pożera cały budżet. Myślałem też o takim zestawieniu : obręcze ztr crest lub alpine (koszt około 700 zł) piasty shimano xt (230 zł) i jakieś zwykłe szprychach .Set by wyszedł też koło 1700 gram (jak bym składał to by wyszło 1100 zł). Są jeszcze teraz dostępne gotowe koła po kosztach chyba bo za same obręcze i piasty trzeba jakieś 1100zł wydać http://allegro.pl/kola-ztr-crest-26-novatec-711-712-tylko-999-i3833249241.html ale mają limit 90 kg.? Może jakieś inne propozycje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 31 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 Uparłeś sie na lekkie koła a sam nie jesteś lekki ... Jeżeli masz mięsień piwny, to kup takie na limit 100kg i zacznij nie jeść jeżeli masz np 2m i musisz ważyć tyle ile ważysz to niestety trzeba szukać albo cięższe komponenty albo zwiększyć budżet ... Albo kupić wydmuszki żeby na nie patrzeć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biegacz1 Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 Może złóż jakiś zestaw na dość popularnych i mocnych obręczach Mavic 317 disc + piasty Novatec 712 + szprychy Sapim Race, na wadzę obręczy możesz urwać stosując aluminiowe nyple. Jeszcze jak przerobisz kółka na ghetto tubeless to wyjdą ci naprawdę lekkie kółka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 Daj sobie spokój z Novateciem na tyl. Przy Twojej wadze pęknięty bębenek to tylko kwestia czasu. Dt 370 to te same pieniądze, są owszem cięższe ale i mniej problematyczne. XT też będą ok, o ile w miarę dbasz o rower i nie straszny Ci przegląd piasty raz na pół roku. Z obręczy zobacz sobie na WTB i19 lub i23. Koło 200zl szt, tubelles ready, wzmacnianie poprzeczką - w tej cenie to jedne z lepszych obreczy na rynku. Szprychy 2.0-1.8 lub 2.0-1.6 w zupełności starcza. I tak przy XT masz koła za 850zl, 1600g które spokojnie wytrzymają Twoją wagę i dodatkowo mega prosto przerabiają sie na tlr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jobba Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 Daj sobie spokój z Novateciem na tyl. Przy Twojej wadze pęknięty bębenek to tylko kwestia czasu. Kompletnie nie rozumiem tej wypowiedzi, znam wielu którzy użytkują piast novatec od dłuższego czasu i jest wszystko ok. Ja sam mam Novatec`i 712 na tyle od 4 miesięcy. Od tych 4 miesięcy jeżdżę około 100 km. tydzień w tydzień tylko po lesie, i nie jest to spokojne pyrtanie się. Jeżdżę w klubie, i trzeba budować nogi na wiosnę (: Acha, i na dodatek napędzam je kaseta 42 z. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CMIK Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 No i? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shiler Napisano 1 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 Z obręczy zobacz sobie na WTB i19 lub i23 Nareszcie jakaś konkretna propozycja. Myślałem też nad tymi wtb. Tylko która? Bo miedzy nimi jest duża różnica w wadze. i19 waży jakieś 390 gr. a i23 jakieś 450 gr. Myślisz że i19 wytrzyma na przodzie i tyle? Czy może i19 do przodu a i23 na tył? Dt 370 to te same pieniądze, są owszem cięższe ale i mniej problematyczne. Zastanowię się nad tą piastą. można ją kupić za jakieś 300 zł a dużo cięższa nie jest. Może przód też bym wtedy założył dt. Tylko zastanawiam się czy do przodu nie lepsza by była dt 350 ma większe kołnierze (od dt 370), może dzięki temu koło by było sztywniejsze . XT też będą ok, o ile w miarę dbasz o rower i nie straszny Ci przegląd piasty raz na pół roku. Robienie serwisu nie jest dla mnie problemem, raczej dbam o swój sprzęt. Nad piastami się zastanowię jak wybiorę obręcze i zobaczę jaki zostanie budżet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 Za niecałe 300zł jest jeszcze osiągalna nowa DT340 (wyprzedaż - dt4you.pl). Cięższa, ale sprzęgło Star Ratchet. Wersja IS (6 śrub), więc wyższe kołnierze. (dla siebie kupiłem wersję CL - bo miałem pasujące szprychy, korzystam z tarcz XTR i przy okazji piasta ponad 40g lżejsza). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 @shiler dobra rada ode mnie jako, że warzę podobnie i tez jestem na etapie składania nowego koła na tył. Daj sobie spokój z wagą chyba, że robisz tylko lekki teren. Ode mnie tańsza propozycja czyli Mavic XM317 pod tarcze. Ja nie chcę się pozbyć piasty na 32 otwory więc wyboru nie mam ale Ty powinieneś jednak iść w stronę 36 otworów. I kolejna sprawa to to aby to prawidłowo złożyć do kupy bo to druga połowa sukcesu. Inna sprawa to fakt, że przy takiej wadze i ostrej jeżdzie trzeba się liczyć jednak pewnymi problemami. Niestety się jeżdzi to się psuje. Obydwie propozycje @miskov17 są bardzo dobre. Nic lepszego w podobnym budżecie nie znajdziesz a i tak prawdy się dowiesz w terenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 36 szprychy generalnie nie mają większego sensu, 32 są popularniejsze, jest więcej modeli piast/obręczy a wytrzymałość bardzo podobna. @@shiler, osobiście skłaniałbym się ku szerszej wersji. Wprawdzie i19 powinna bez problemu sprostać Twoim wymaganiom ale i23 będzie wytrzymalsza a do tego przez większą szerokość opona znacznie lepiej się układa. Pomysł z DT 340 jak najbardziej popieram, z przodu na wyprzedaży masz DT 370 za 82zł. Wg kalkulatora DT, zarówno przy 350 jak i 370 wychodzi ta sama długość szprych. No i warto tu wspomnieć o ew. zacisku thru bolt 10mm na tył, który znacznie mocniej trzyma koło aniżeli zwykły zacisk qr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shiler Napisano 4 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 Za niecałe 300zł jest jeszcze osiągalna nowa DT340 (wyprzedaż - dt4you.pl). Cięższa, ale sprzęgło Star Ratchet. Wersja IS (6 śrub), więc wyższe kołnierze. (dla siebie kupiłem wersję CL - bo miałem pasujące szprychy, korzystam z tarcz XTR i przy okazji piasta ponad 40g lżejsza). Czy faktycznie ten system zapadek jest dużo lepszy od tego stosowanego w dt 370? Jak z dostępnością części zamiennych bo dt 340 trochę chyba starsza konstrukcja? Czy wersja dt 340 CL jest dostępna w jakiejś wyprzedaży bo na dt4you nie znalazłem? z przodu na wyprzedaży masz DT 370 za 82zł Tylko ta z wyprzedaży jest czerwona, a ja lubię symetrie Więc tył musiałby być też czerwony a czerwonej w rozsądnej cenie brak. Są pod CL dość tanio ale znów na tył nie znalazłem pod CL, a jak pisałem lubię symetrię (chociaż tutaj jest to do przemyślenia ) Wg kalkulatora DT, zarówno przy 350 jak i 370 wychodzi ta sama długość szprych Faktycznie, różnica jest w zależności od mocowania tarczy IS ma większe kołnierze a pod CL ma mniejsze. No i warto tu wspomnieć o ew. zacisku thru bolt 10mm na tył Piasty Dt są sprzedawana bez zacisków, więc dochodziłby dodatkowy koszt (nie znalazłem nic taniego 10x135) a tak to mogę stosować zaciski z kół które mam i które będę stosował zamiennie z nowymi. Ewentualnie kupić nie jest to jakiś duży wydatek (qr). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 Star rachet dużo lepiej przekazuje moment aniżeli zwykły system z zapadkami. Warto to parę złotych dopłacić. Części zamienne do piast dt są bez problemu dostępne, i nie powinno to sie zmienić. Faktycznie, nie spojrzałem na kolor:) no to kupilbym normalna 370 is na przód (bez wyprzedaży) i po kłopocie. Zacisk thru bolt od DT to koło 100zl, ale skoro jest możliwość kupna gotowej piasty pod ten system to czemu nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czapajev Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 ...poszło PW. Pozdr Czapajev Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
13kisiel13 Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 Wie ktoś gdzie w Polsce można kupić te WTB I23? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.