bambus81 Napisano 31 Maja 2006 Udostępnij Napisano 31 Maja 2006 Witam, posiadam aktualnie hamulce Magura HS 11, które zakupiłem wiosną tego roku (używane, ale z małym przebiegiem), lecz wciaż zastanawiam się nad zmiana na V-ki Avid SD 7. Kusi mnie głównie redukcja wagi i podejrzewam, że avidami sie lżej hamuje, bo w magurze żeby postawić rower na przednim kole, to już trzeba użyć siły. z drugiej strony w magurze jest doskonale wyczuwalny moment blokowania koła, a jak to jest w avidach? prosze o opinię (najlepiej osób które posmakowały jednego i drugiego). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kos Napisano 31 Maja 2006 Udostępnij Napisano 31 Maja 2006 powiem ci tak . kolega ma hs33. wczesniej, zanim kupił rower, miał do wyboru podobna konfiguracje, ale z avidami sd7. jezdzilem na jego hs33, i tu akurat siły to postawienia na przednim kole nie potrzeba, a on powiedział mi że te sd7 maja taka sama siłe hamowania jak te hs33. i ja wierze mu i wiem ze mowi prawde, wiec analogicznie jest to tez moje zdanie . myśle ze w głownej mierze zależy to od ustawienia klamki <?> w zależnosci od tego jaki styl jazdy preferujesz, wybór jest twój, ale jesli masz 28" smigałke to ja postawiłbym na sd7. bo sa lzejsze, jest mniej paprania się, i są bezawaryjne . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wookie Napisano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2006 HS 11 a HS 33 to kosmiczna roznica jesli chodzi o sile itp hs33 sa bdb ( hs22 jeszcze im dorownywaly ) ale 11 to sa dosc slabe hamulce i zdecydowanie wolal bym Avida SD7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2006 wlasnie mnie dziwilo to co piszesz o magurach bo na HS33 jezdzilem i jednym palcem wysiadalem przez kierownice...ale jezeli 11 sa tak slabe to jedyny pls na ich korzysc to jazda w duzym blotku czesto a jak nie to bez zastanowienia bralbym kalsyczne V-ki a trzeba przyznac ze SD7 to ich wybitni przedstawiciele wlasciwie szczyt tego co mozna zrobic z V-kami wlascie z nich to sie zmienia jedynie na tarcze hydrauliczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bambus81 Napisano 3 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2006 mi generalnie pasują te HS 11, a szczególnie tył jest dla mnie git, natomiast przód (albo coś nie tak wyrgulowałem albo coś bo) jest poprostu słaby. ile można urwać z wagi, zmieniając na SD7? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kos Napisano 4 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2006 komplet sd7 na dwa kola to jest 360 gram. klamki zalozmy fr5( bo sa lzejsze od speed dial 7 ) <fr5 - 150gram sd7- 180gram> wsumie masz 510gram. a magura hs11 waży BEZ KLAMEK 910 gram. < buster, podkladki, etc ale bez przewodu> więc lekko licząc masz 500 gram zysku wagowego. nawet 100/150 gram weicej bo nei wiem ile waza klamki. dla mnie odpowiedz jest prosta. i zgadzam sie z szaq. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzynia Napisano 4 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2006 komplet sd7 na dwa kola to jest 360 gram. klamki zalozmy fr5( bo sa lzejsze od speed dial 7 ) <fr5 - 150gram sd7- 180gram> wsumie masz 510gram. a magura hs11 waży BEZ KLAMEK 910 gram. 510g, ale to jest bez pancerzy i linek, a to jest różnica Metr pancerza np shimano waży 53g, a metr linki hamulcowej 9-10g. Waga Magur 910g to na 100% waga kompletu (nie ważyłem HS11, ale inne modele owszem ), czyli całych hamulców zalanych olejem i gotowych do montażu. Co nie zmienia faktu, że v-ki są lżejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.