Skocz do zawartości
  • 0

[9540] Specialized s-works 26er By Fubu00. D


Fubu00

Pytanie

Witam, dodaję swój projekt. Rama w roziamrze 19 cali. Zastanawiam się co mi tak ciąży w nim. W przyszłym roku zamierzam go odchudzić go wagi poniżej 9,5kg z pedałami. Z ogromną chęcią przeczytam wasze komentarze oraz sugestie. Projekt pisany na szybkości, więc za jakie kolwniek błędy przepraszam. Jeśli będę miał do dyspozycji wagę i troche czasu to z chęcią rozbiorę go i powarze wszystkie częsci. 

 

 

 


Bar Plugs: (Korki do kierownicy) Easton

Brake (Front): (Hamulec przedni) Shimano xtr m970
Brake (Rear): (Hamulec tylny) 
Shimano xtr m970
Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Shimano xtr m970
Cables: (Pancerze i linki) Jadwige
Cassette: (Kaseta) Shimano Deore xt m770
Chain: (łanńuch) Deore xt
Crankset: (Korby) 
Shimano xtr m970
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano xtr m970
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano xtr m970
Fork: (Widelec) Fox 32RL 

Frame: (Rama) Specialized S-works M5  Stumpjumper 2010r
Grips: (Gripy) Tioga
Handlebar: (Kierownica) Frm carbon
Headset: (Stery) Ritchey Pro
Pedals: (Pedały) Shimano M520 SPD
Seat: (Siodło) Specialized
Seatpost: (Sztyca) Specialized S-works carbon 
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) S-works
Shifters: (Manetki) 
Shimano xtr m970 Rapid Fire
Skewers: (Zaciski koł) tytanowe (No name)
Spacers: (Podkładki pod mostek) nie ma 
Starnut: (Gwiazdka) no name
Stem: (Mostek) Amoeba carbon
Tire (Front): (Opona przednia) Geax Saguaro 2,0 Tnt
Tire (Rear): (Opona tylna) 
Geax Saguaro 2,0 Tnt
-Hub: (Piasta) American Clasic
-Rim: (Obręcz) Ztr race
-Spokes: (Szprychy) Dt swiss
-Nipples: (Nyple) 
Dt swiss
-Rim tape: (Opaska) Stans Notubes 
-Hub: (Piasta) American Clasic
-Rim: (Obręcz) Ztr alpine
-Spokes: (Szprychy) Dt swiss
-Nipples: (Nyple) Dt swiss
-Rim tape: (Opaska) Stans Notubles

 

Razem :  9540gram

 

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/Galeria/2648466/1

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/Galeria/2648504/11

 

Jak widać na zdj tylna opona jest do wymiany już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Bez dokładnej rozpiski ciężko coś wskazać,ale:

- zmieniając pedały na Look'i lub CB zyskujesz ok. 160 gramów

- zmieniając opony na np. Rocket Ron lub Aspeny zyskujesz ok. 200 gramów ( zakładając wagę Geaxa na poziomie 560 gramów)

- dyskusyjne są chwyty kierownicy

- brak w rozpisce tarcz

 

Uzupełnij rozpiskę o wagi poszczególnych części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarcze są 160mm. Przednia NoName, tył Ashima. Tak jak wspomniałem 9540 bez padłów, teraz mam M520 spd 380gr. Cranki miałem już i ich nie chce. Po przebiegu 4tys km były tak rozklekotane że się same wypinały i okropnie strzelały. Co do oponek myślałem właśnie o schwalbe, ale jest dużo negatywnych opini tych opon za obręczach Ztra. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpiska wagi konieczna... ale na phenom na cr-mo to ponad 250g, jeśli Ci ono odpowiada proponuje wymienić na węglowe 192g, albo jeszcze lżej będzie z węglowym henge 181g (ale to już inne siodło). Amor bym wymienił na lefciaka (for all) - jeśli oczywiście puszcza takie rozwiązanie sztywność główki, bo wiem że bywają problemy ze sterami, a jeśli nie da rady to węglowego dt np. xrc (bardzo lekki, ale nie wszystkim odpowiada jego charakterystyka). Pedały mogę polecić exustar 25Ti  210g - nie wymagają wymiany bloków we wszystkich butach po przesiadce z spd ;) Z tego co widzę nie masz cieniowanych szprych, więc jeśli DT to tylko championy, a czarne są tylko 2mm więc straszne kowadła - po przejściu na revolutiony albo sapimy laser na komplecie ok 200g do urwania. tyle tak na szybko mi się na pysk rzuca ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napweno nie wrucę wrócę już do DT SWISS, miałem na początku Foxa F100 RL. Potem zmieniłem rower który miał Dt SWISSa XRM100 Single Shot. Wygląd i wykonanie bardzo fajne ale pod względem pracy i serwisu to okropny badziew ! Wruciłem Wróciłem do F100RL i już raczej nie zmienię. Co do kół nw czy będę w nich coś zmieniał bo waham waham się nad zakupem drugiego kompletu kół (mam trenażer rolkowy i niechce mie się co chwila przekładać opon) aktualne koła służyły by na rolkach. Na oku mam jakieś ZTRy Alpine + Cx Ray + Dt 240. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh... to tak jak byś powiedział, że nie chcesz sida bo miałeś darta :D Nie chcesz mi chyba powiedzieć, że w lekkim rowerze (w domyśle do ścigania) chcesz utrzymywać amor z pracą ścieżkowca i różnicą na wadze prawie 400g. Nie DT to poszperaj jak lefciak się sprawdzi, bo sztywność i waga są (prawie) nie do przebicia, a jeszcze nie spotkałem osoby która by określiła jego pracę jako kiepską. Szprychy - masz szprychy które ważą prawie 450g więć chyba nie ma o czym dyskutować... Co do piast to obczaj wagę, bo wiem że w przypadku (jak ja szukałem) leftiego i x12 to 240-tka dupy nie urywa... Zamiast alipn wziął bym cresty, ale dlatego, że lubię szerszą oponę, a różnica w sztywności imo wtedy jest zauważalna. Co do szprych aero - nie mam bladego pojecia, bo takowych nie miałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wspomniałem miałem DTtka Single Shot. Spotkałem się z opiniami systemu również Twin Shot i również ponoć ten system ma niski poziom kultury pracy oraz czułości. Co do kół to dojdą  Dt revolutiony, albo zakupię zestaw kól jak wspomniałem  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DT jest jak każdy prawdziwy amor do ścigania - ma wybierać to co konieczne... albo ma być lekki, albo ma być ścieżkowy ;) - wtedy bym poszukał ważącej poniżej 1500g reby sa. Revolution - rozsądne rozwiązanie miałem kiedyś w 26, nigdy nie było z nimi problemów... trochę wypadłem z obręczy dla 26, ale poszukaj czegoś asymetrycznego - można złożyć koła z zauważalnie większą sztywnością... nie mówię, że ZTRy są mało sztywne, ale po co mieć to co wszyscy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do obręczy myśle też nad FRM333. Waga ta co Alpin i w dodatku kapslowane Cieszył by mnie fakt jak bym nabył koła o wadze nieprzekraczającej 3000 gram ( mowa o wadze zestawu kąpletnego: kół, tarcz, kasety,opasek, płynu uszczelniającego i opon)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...