Skocz do zawartości

[opony] opony 90% asfalt - 10% teren


tomek01

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zastanawiam się nad zakupem nowych opon 26". Zazwyczaj teren w jakim się poruszam to 80-90% miasto i drogi utwardzone (chodniki, ścieżki, asfalt, kostka brukowa), pozostałe to lekki teren. Zależy mi na niskiej wadze i małych oporach toczenia, nie chcę czegoś gorszego od obecnych Racing Ralphów 2.1.

Moje typy to:

 

Geax Mezcal 2.1

Conti RR 2.2

Kenda Kursor 1.9

 

Napisano

Geax Mezcal ma  własnie minimalne opory mniejsze niz popularne szybkie gumy MTB typu , załozona na przodzie potrafi zaskoczyc jezli ktos lata na granicy przyczepnosci.

 

Ikon Race King Saguaro , udalo mi sie na niej rozbujac  do 60 km/h na prostej a  jazda na  nich utrzymujac 35 km/h jest mniej mecząca niz przy inych tego typu gumach. Wg mojego odczucia oczywiscie

Napisano

Jeździłem na Mezcalach dość długo i sporo km nakręciłem i mogę powiedzieć, że jest to diabeł a nie opona. Bardzo małe opory toczenia i dobra przyczepność na suchym, to jej ogromne plusy. Minusem jest to, że lubi się ślizgać na mokrej nawierzchni i trzeba brać wtedy ogromną poprawkę. W terenie nie lubi błota i luźnego piachu ale to nie znaczy, że nie daje rady. Na mezcalach wjeżdżałem na Śnieżkę w tym roku i ślizgała się tylko na wilgotnych kamieniach przy świątyni Wang.

 

Moim zdaniem to idealna opona do tego typu jazdy jaki opisujesz. Możesz również poszukać innych opon typu semi slick innych producentów.

Napisano

Alternatywą może być Maxxis Aspen, ma podobne właściwości do Geaxa: szybka na asfalcie, a w terenie nie zawodzi. Przejechałem 3kkm na tych oponach i zużycie widoczne tylko na napędówce, spodziewam się, że przejadę kolejne 2kkm zanim będzie nadawać się do wymiany. Jeżdżę 30% asfaltu i 70% terenu.

 

Wady? Tak jak geax - tańczy na śliskich mokrych nawierzchniach. Jest zdradliwa na korzeniach, szczególnie tych ustawionych nie prostopadle do kierunku jazdy.

 

Opona daje radę na piaskach i w błocie. Nawet w śniegu :)

 

 

 

 

Napisano

a znacie jakieś warte uwagi semislicki inne niż Mezcal?

 

Ta Kenda Kursor to nowość, nie znalazłem opinii o niej.

Czy na Mezcalu jezdziles 1.9 czy 2.1 ?

Napisano

tylko 2.1

 

 

1.9 bedzie minimalnie lzejszy a przez to mniej komfortowy. ogolnie gorsza wersja....

 

 

A tak w ogóle jezeli chcesz te gumy pod 26" to bierz Geax Mezcal 2.3 kevlar ok 570 g duzy balon mega wygoda  i niski opor toczenia zupelnie inne wlasciwosci  niz wersja 2.1 , szkoda ze nie ma wersji 29er.

Napisano

Ciężko mi się porównóje opony, za rzadko zmieniam. Jak założę do roweru to jeżdżę aż wyrzucę (zamiana przód / tył jest jak już zaczyna być wyraźnie widoczna różnica), po czym zakładam nowe więc trudno porównać wrażenia z jazdy na różnych modelach.

Jeździłem na Mezcalach 1,9. Całkiem fajna oponka i szybka na asfalcie, na suchy terem ok.

Teraz miałem Kendy SBE - za połowę mniejszą kasę i też sobie chwalę (tanie a lekkie, szybkie, w prostym terenie dają radę, rzadko pcham się w błota, kamolce i ogólnie trudniejsze technicznie podłoże więc są ok i sporo wytrzymują, nie pamiętam na nich złąpania kapcia).

Obecnie zamówiłem Maxxis Larsen TT zobaczymy jak się spiszą.

Nie polecam natomisat IRC Mythos - byly toporne, wyraźnie cięższe, wytrzymały bardzo krótko.

Napisano

Warto jeszcze pomyśleć nas Schwalbe Hurricane. Miałem je kiedyś przez jeden sezon - 2 sztuki 26x2.0. Wymieniłem tylko dlatego, że trochę za dużo jeździłęm jednak w terenie, gdzie średnio dawały sobie radę. Na asfalcie jednakże nadrabiały z nawiązką! :) 

Napisano

Na mokry asfalt to opona typu slick  , ktora ma dobre odprowadzenie wody. Ogolnie z terenowych na X king/Race King  na mokrym daje rade  , ale trzeba miec na uwadze ze asfalt jest mokry a nie suchy;]

Napisano

Z tym odprowadzaniem wody to nie do końca tak jest chyba, bo miałem Kendy Kwest 1.5 i po deszczu trzeba było uważać na zakrętach bo łatwiej traciły przyczepność niż inne. Teraz zostawiłem ją tylko na przodzie ale w deszczu też trzeba jeździć ostrożniej. Dobre są bo nie chlapią po plecach. Także ciężko mi powiedzieć co będzie trzymało dobrze na mokrym asfalcie, czy faktycznie opona typu slick bo i tych jest wiele modeli. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...