Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

ale kolega chce mieć rower sztywny bez żadnego amorka. Przy takim założeniu rower o wadze 10kg czy nawet 9kg nie jest wydmuszką. Mam 26" który na dzien dzisiejszy wazy 9.6 na amorku i nie ma nic z carbonu... no dobra ma tylne widełki, ale nie jest to cześc ktorą sam dokupowałem aby odchudzic rower. Znaczy to tyle, że mając lżejszą ramę oraz sztywny wideł mam rower w granicach 8kg. 29" jest większy, dodatkowo cześci z niższej półki czyli nie XTR i rowerek 9,3kg nie jest wcale wydmuszką. Nawet u nas na forum był w takiej wadze 29er ale z amorkiem.

Napisano (edytowane)

no wlasnie panowie mi nie chodz jakos fanatycznie o wage, tylko glownie o cene na razie ; ) jak sam waze 85 to co mi tam 1 kg na rowerze ;p to by mialo sens jak bym wazy 65 i nie mial nic fatu, 

 

baaardzo ubolewam ze nie ma dobrych ram 29 pod vbrakei ;( az myslalem zeby pisa do chinczykow czy by nie dorobili mocowania

Edytowane przez cubereaction
Napisano (edytowane)

Hardtail 10 kilo to jak na dzisiejsze standardy ciężki klocek na ciężkich częściach. Mój full z ramą o wadze 2,5 kilograma ważył 9,7 i nie miał właściwie żadnych zawodnych gratów.

 

Albo mamy tutaj pomyłkę w liczbach albo to kiepski żart. Chyba, że za standard przyjmiemy ramy z carbonu z min pełnym XT co i tak nie musi dać takiego wyniku.

Edytowane przez beskid
Napisano

Mamy koło 26, sztywny widelec i osprzęt sporo odbiegający in plus od średniej krajowej.

 

@cubereaction - posłuchaj przeważających tu głosów, czyli daj spokój v-kom, zbuduj normalny rower i dopakuj kondycję. Wyjdzie z każdego punktu widzenia lepiej.

Napisano (edytowane)

mam juz zdjete hamulce, kiere, przerzutkki, rogi i cos jeszcze porobione zdjecia na wadze, zaraz wstawie fotki ocenicie czy Doraźnie przydadza sie konstukcji roweru 9-10 kg, mysllenie proste, jak cos mam co dziala to po co kupowac na razie , wole zainwestowac w super kola , rame i sztywniaka ; ) 


nie wiem czy bedzie widac te fotki bo niby z  fb 

 

https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/v/1557635_695512353815669_395357621_n.jpg?oh=31da41a1213a63bca3300248c7bf09d7&oe=52C367D3 hamulce 1 sztuka, hayes nine

 

https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/v/1555540_695512317149006_1469411774_n.jpg?oh=67766511fb3ee70b7ade8d20d02d6c13&oe=52C3A754 przerzutka 1 sztuka deore lx 

 

https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/v/996080_695512293815675_518169953_n.jpg?oh=7ac96ea6fe920547884bd885fa7d7fa7&oe=52C37E3A kiera richley

 

https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/v/1525136_695512423815662_457826581_n.jpg?oh=1d7aa74bbe6526ac60ff7f9f19a2e391&oe=52C4028E rogi, z tego mozna zrezygnwac 

 

https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/v/1530523_695512393815665_551590911_n.jpg?oh=ad33fdbdc29e67b2cf1eaf9fe1e907cf&oe=52C3806A mostek 

 

ps; hamulce i przerzutki dzialaja super

Edytowane przez cubereaction
Napisano

IMO jeżeli target to rzeczywiście 9-10 kg, ten szpej nie nada się ani doraźnie ani docelowo.

 

No chyba, że wstawisz 1 kg koła i 1 kg ramę.

 

Co przy 85 kg jest mocno przeciętnym pomysłem ...

 

 

Napisano (edytowane)

doraźnie czyli zeby rower jezdził , nie czepiaj sie, pozniej sie kupi reszte jak bedzie wiecej kasy albo jakas okazja 


rama 1350 chinczyk a kola 1600 gram

Edytowane przez cubereaction
Napisano

Cresty to jest taka granica, gdzie już bałbym się w większe kamienie na prędkości wjechać, szczególnie jeśli chodzi o tył. Na płaskie maratony i Grabki w górach jak najbardziej, ale na Golonkę to już bym się zastanawiał. Arch Exy nie są wiele cięższe, a o wiele sztywniejsze i odporniejsze. Te 70g kompletnie nic nie zmienia, jeśli idzie o rozpędzanie koła, szczególnie jeśli się waży 85kg, chyba że ktoś lubi modlić się do wagi ;).

 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

w cenie 4-5k to rower poniżej 10kg ciężko złożyć rower o ile to ma być 29er

Jeżeli na miasto czy wycieczki w tej wadze to nie tędy droga,

Bo jeśli chodzi o rower mtb to wydatek rzędu minimum 8k (nie uwzględniam tutaj chińczyków - niektórzy zakładają sztycę o wadze grubo poniżej 200g za 25$ ale czy tędy droga ? )

Napisano

Ja przez 2 sezony jeździłem na kołach 26 - DT Swiss 370, ZTR Crest 32, szprychy Sapim Race Black waga ok. 1600 gram. Koła zaplecione w Bikestacji pod wagę 90 kg. Byłem kilka razy na Singletreku w Smrku i na Rychlebskich do tego maratony w całej polsce i nigdy, nawet raz nie musiałem ich prostować. Nie były centrowane ani razu, a rower w serwisie był regularnie raz w miesiącu.

Na pewno przy kołach 29 nie będą one aż tak sztywne i wytrzymałe, ale i tak byłem pełen podziwu dla nich, że tyle zniosły przez te 2 lata.

Napisano

apeluje - zapomnij o priorytecie wagi i zloz rower, ktorym bedzie mozna jezdzic,

 

Masz poniżej rozpiskę co do śrubki roweru na ramie Peak w dwóch wariantach  1. osprzęt Deore 2. osprzęt XT.  Czyli taki którym "można jeżdzić" ;) Oczywiście możesz sobie pomieszać,  np dac lepsze kółka a osprzęt  zostawić deore. wtedy zmieścisz sie w 4-5tys.  Jak widać da się złozyć  niedrogo rower lekki i ze SPRAWDZONYCH i mocnych elementów. Tak więc  nie eksperymentuj z chińszczyzną bo szkoda zdrowia.

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Ai2UfFyV6BOudHZSRDROamNIWExuOEN4b0FJdkhGWnc&usp=drive_web

Napisano

ale ten rower waży grubo powyżej 12 kg na deore a na xt powyżej 10kg

w samej kalkulacji jest troche nieścisłości wagowych

duro miner za 80 zł waży 639 g katalogowo, ten za 120zł waży minimum 560g a te 520g to chyba waga z 26"

z tego co widze brak wagi suportu - ale już się nie czepiam

 

sensowny rower mtb w tej wadze to wydatek rzędu 8k

 

A co do crestów to ja śmigam drugi sezon i mimo wagi 90kg dają radę

 

 

Napisano

Szanowny Kolego Greg,

 

1. Waga suportu jest ujęta w zestawieniu(pod pozycją łożysko suportu)

2. W kalkulacji nie ma nieścisłości. Wszystkie podane w zestawieniu wagi są realne, zważone,  zaokrąglone do góry do 5g, cześć wzięta ze strony rowerowawaga.pl

3. Waga 4 egzemplarzy Duro Miner 29x2.1 które posiadam(łem) to ok 520-530g, wagi są podane przez użytkowników tu na  forum, jest też test na team 29: http://www.team29er.pl/testy/884-test-opon-duro-miner-29

4. Ceny w tabelce to ceny  realne transakcyjne z ostatnich paru mies,  więc  naprawdę  da się złożyć sensowny rower   lekki i wytrzymały za ok 6500zł. ;) Noo, zmieniłbym dla pewności N812 na DT350 za ok 200zł dopłatą. żeby tak już na pewno być pewnym tej wytrzymałości ;)

 

Napisano

to suport gdzieś przeoczyłem

co do piast ja moje novatec i wymieniłem na DT350 CL i oceniam tą zmianę na plus

 

To teraz napisz ile rower kosztował i waży

 

Bo autor tematu chce rower w wadze 9-10 kg w cenie 4-5k

Napisano

Cały widz w tym, żeby wybić autorowi tematu z głowy rower 9-10kg za 4-5tys :)

 

Jeżeli to ma  bezpiecznie i bezawaryjnie jeżdzić,  a nie wisieć w ramkach nad łóżkiem, i zawierać się w ramach budżetu to musi ważyć  min te 12-12,5 kg.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...