cubereaction Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Mam taki plan. waze 85 , 185 cm - rama albo acent peak 1700 gram, mam uzywana od kolegi za 400 pln 1750 gram, albo rama hongfu 300 dolarów 1300 gram, dowala clo i wat czy nie ? - koła od razu chciałbym bardzo dobre, albo uzywane albo zaplecione, nie znam sie, ale koledzy co sie znaja podawali kwote minimum 800 pln za sensowne kola, - kierownica/mostek/sztyca/siiodło mysle równie z chin zeby bylo lekkie i tanie. - na razie planuje sztywny dobry uzywany widelec, chce zbic cene i wage. - osprzet niskiej klasy, max deore xt, - hamulce na poczatek to vbrakei- musza byc taniej i lekkie, i vbrakei spelniaja te wymagania ps ; pytanie poza konkursem - czy znajde koła/rame które jednoczenie obsłużą i vbrakei i pozniej przyszlosciowo tarcze? chodzi o to zeby projekt był przyszlosciowy.... jak sie pojawi dodatkowa kasa, tzn mmoge juz teraz kupic wszystko bardzo dobre, ale nie chce, nawet nie piszcie o amorze, startowalem w zawodach na sztywny widelcu i vbrakeach i zawsze sb radzilem, nie planuje tego zmieniac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Praktycznie wszystkie współczesne ramy są przystosowane tylko do hamulców tarczowych. Koła pod 29 (28) cali przystosowane do obu typów hamulców to najtańsze zestawy, jeśli już dostępne to "składaki". Możesz złożyć takie kółka na piastach pod tarczę i obręczach przystosowanych do hebli obręczowych. Zapomniałeś o amortyzatorze - te w lepszych (lżejszych0 wersjach są dostępne tylko pod tarcze, te z mocowaniem do vbrake to wszelakie trekkingowe/crossowe tanie i ciężkie jak kowadła wynalazki. Co do ceny produktów z Chin - musisz liczyć się z cłem, podatkami (mogą ale nie muszą być naliczone) oraz z kosztami wysyłki. No i Hong Fu za tylko 300 dolarów? Coś za tanio. Realnie musisz liczyć 300 dolarów za ramę - 50 do 100 za wysyłkę plus opłaty "graniczne" w Polsce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hogg Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Deore XT to osprzęt niskiej klasy? Pytam poważnie, bo właśnie robię przesiadkę na tę "półkę" osprzętu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 (edytowane) Tak poważnie to jest w hierarchii przedostatni. Wyżej jest tylko XTR, czyli ... Edytowane 29 Grudnia 2013 przez beskid Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hogg Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Hm... czyli moja przesiadka z korby Alivio na Deore XT to równanie w dół? :icon_confused: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scarper Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Nie! acera/altus/alivio/LX/SLX/XT/XTR jakoś tak to jest od najgorszej klasy do najlepszej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubereaction Napisano 29 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 (edytowane) Troche zle sie wyrazilem . moze nie nizszej. chodzilo mi o to ze nie chce xtr chyba przed deore xt jst jeszcze xt. do kolegi z posta wyzej . pisalem ze nie chce amorka . chce dobry sztywny. naprawde nie znajde ramy co obsluzy vbeake ?;( hongfu okolo 300 dolarow . mniej.wiecej 350 ps a poza tym panowie prosze czytac uwaznie . napisalem ze osprzet nizszej klasy z tej hierarhi co pisal kolega wyzej a maxymalnie xt czyli juz wysoko Edytowane 29 Grudnia 2013 przez cubereaction Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hogg Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Dobry sztywniak to pewnie Niner. Ale tanio nie będzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubereaction Napisano 29 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 ale 2 x taniejj niz amor za 1500 za jakies 800 jest super sztywniak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hogg Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 To mój typ to Niner, ale niech się wypowiedzą bardziej oblatani koledzy-ja bazuję tylko na opiniach z neta. No i raczej na 99% obsługują tylko tarcze. Ja gdybym dziś składał 29er to na bank łykał bym Peaka 29. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubereaction Napisano 29 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 (edytowane) fajny peak i nie drogi, ale zawsze to pol kilo wiecej niz taki carbon , kolega ma własnie sztywniaka na 29 i zaraz wkleje zdjecie, wazy 9,5 kg, i ma tarcze, wiec kminilem ze na vbrakeach byłby 9,5 na slabszym osprzecie niz https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/11278_471244089610069_13563346_n.jpg Edytowane 29 Grudnia 2013 przez cubereaction Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 29er a nie mam ale pozwolisz, że sie wypowiem Co do ramy z Chin to sprawa wygląda tak: (rama+wysyłka)* przeliczenie na złotówki. Od tej kwoty placisz około 3% cła i do tego jeszcze 23% VATu. Raczej ciężko to obejść, ponieważ jako paczka dużego gabarytu przechodzi dokladne przejrzenie w Polsce po przeywiezieniu jej do oclenia. Wiem, że zależy to od punktu do którego trafi, ale raczej na pewno będziesz musiał zapłacić wszystko.Co do samej ramy i sztywniaka. Jak chcesz ultra lekki rower, to bierz ramę z Chin full carbon. Jeżeli nie planujesz zamocować amorka to rama aluminiowa nie ma sensu, ponieważ będzie niezbyt komfortowa. wiem, że dużo osób tak jeździ, no ale skoro budujemy super rower to idźmy na całość (no chyba, że goni Cię czas, bo chcesz mieć maszynkę na początek marca i nie ma jak zbierać powoli części i gotówke). Widelec zobacz od razu razem z ramą. Cena to koło 100$ (tak myślę), waga spoko i od razu wykończenie pasujące do ramy. Jest jedno ALE... Wszystkie ramy jak i widelce nie mają mocować pod v-ki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 (edytowane) apeluje - zapomnij o priorytecie wagi i zloz rower, ktorym bedzie mozna jezdzic, a nie podniecac sie, jak ladnie wisi na wadze...wielu juz bylo, chocby na tym forum, ktorzy twierdzili, ze mtb za 8-10tys nie ma prawa przekraczac 9kg, ale jak przyszlo co do czego - rower zaczal byc uzywany, a nie ogladany, to wyszlo na to, ze trzeba zbudowac cos nowego, 1-2kg ciezszego, ale z sensem Edytowane 29 Grudnia 2013 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Hm... czyli moja przesiadka z korby Alivio na Deore XT to równanie w dół? :icon_confused: Może to Cię zdziwi ale w pewnych okolicznościach tak. Korby klasy Alivio wyglądem, wagą nie grzeszą a za to odwdzięczają się wybitną pancernością. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubereaction Napisano 29 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 no to z watami i cłami wyjdzie 1200 pln hongfu, nie mam 10-12 tys na rowet tylko max 4-5 a piszać ze chce sztywny amor i v-brakei mam na mysli ze chce zbijac cene i wage, dlaczego sadzisz ze nie da sie jezdzic na takim zestawie ? znam wiele osob co sb na tym doskonale radza, ale fakt , macie razje ze carbon lepie tłumi drgania i radzi sobie duzo lepiej z tym w porównaniu do aluminiowej ramy , vbrakei kosztuja grosze ze 100 pln max a dobre tarcze 1000-1500 z hamulcami. mysle ze jak sie poszuka ramy z mocowaniem na zaciski to sie znajdzie, I juz w pierwszym poscie pisalem ze jezdze na sztywniaku i vbrakeacg i jest spoko tylko ze rower padaka i skladam nowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 (edytowane) po 1, jak juz napisano, niemal nie da sie zlozyc 29era na vkach, szczegolnie z zamyslem 9-10kg i chocby przecietnymi walorami uzytkowymi - rama bedzie miala kiepska geo, a amor bedzie atrapa, albo modelem trekingowym po 2 lekkie i tanie czesci szybko sie psuja, czesto uposledzaja normalne uzytkowanie wez peaka/chinola, zloz rower na tarczach, amortyzatorze i nieortodoksyjnych komponentach o masie 12,5kg i tyle Edytowane 29 Grudnia 2013 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Hardtail 10 kilo to jak na dzisiejsze standardy ciężki klocek na ciężkich częściach. Mój full z ramą o wadze 2,5 kilograma ważył 9,7 i nie miał właściwie żadnych zawodnych gratów. Jeśli policzymy że zamiast moich lekkich kół 1300 gramów dałbym koła 1500, w przypadku ninera powiedzmy 1700 gramów, to wyjdzie 10,1 (przy mojej graciarni). Ciężka chińska rama karbo to 1500 gramów, kilo mniej od mojej, więc mamy 9,1, zamiast amortyzatora sztywniak, niech będzie ciężki - 1000 gramów. czyli mniej niż mój o 600 i mamy 8,5. Chcąc zostać na pułapie 9 kilo mam jeszcze pół kilograma na tuczenie roweru, np snejkoodpornymi oponami i grubsiejszymi dętkami. Mój chiński mtb w wersji asfaltowej ważył 7,2 kilograma, realnie od tego co chce zrobić autor różnica była w braku przedniej przerzutki, lewej manetki, dwóch zębatek korby i asfaltowych opon - w sumie powiedzmy kilogram. Mamy 8,2 na sztywnym widelcu. Żadnych wypiłowanych wychudzonych części niewiadomego pochodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 ...i wszystko w budzecie autora tematu = 4-5k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubereaction Napisano 29 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 wlaśnieeeeeeeee; ) przypomniało mi sie ze mam jeszcze inny stary mtb to moze na razie przeloze z niego tarcze, jakies przezutki, kiere, mmostek, a pozniej bedzie sie sciagalo lekkie, podstawa to kola i rama, hamulce to hayes nine znacie ? reszty nie znam , pozniej, posciagam, porobie zdjecia, bo wlasnie chcialbym tu na forum umieścic projekt z cenami i gramami ; ) do oceny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panSocjolog Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Załóż jakiekolwiek tarcze i składaj od razu docelowe koła, zabawa z vałkami nie ma najmniejszego sensu. Co do widelca - przyjrzy się temu. Waży 700g, wygląda jak Niner, a kosztuje mniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BajkowiecxD Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Tak jak kolega wyżej,mozesz kupić nawet najtansze tarcze np. taką http://allegro.pl/shimano-deore-sm-rt56-m-180mm-i3788247219.html z hamplami deore bardzo dobrze współpracuje Mozesz pisać do uzytkownika Michael26 to potwierdzi jaka jest moc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubereaction Napisano 29 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 http://allegro.pl/hamulce-hydrauliczne-hayes-nine-klamki-karbon-i3816131383.html panowie, mam identyczne hammulce w rowerze , nazwy i wagi tarcz nie znam prosze ocenic te hamulce czy sie nadaja pod budowe roweru 10 kg, sa lekkie czy ciezkie ? jutro zdejme zważe i podam wage, chyba ze dzis juz ktoś zna ? znalazlem w necie http://www.sicklines.com/gallery/data/529/hayes_nine_brake.jpg 320 gram sztuka, ale inne sa troche to duzo czy malo jak na hamulec? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jechan Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Jak na hamulec to sporo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubereaction Napisano 29 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 tak czulem : D juz wiem czemmu moj rower wazy 14,5 kg xD ale trudno, najpierw rama z ebay za max 350 dolarow z wysylka i drogie kola a reszta ze starego roweru, pozniej bedziemy zbijac wage Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pietia79 Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Nie no, bez jaj, 10 kilo to ciężki grat? Chyba że piszesz o szosówce. Albo o rowerze, który ma wisieć na wadze i służyć do onanizowania się wagą, a nie do jazdy w górach. Już pomijam ograniczony do 5kpln budżet. Nabiał ma rację, złożyć rower do 12 kilo, i cieszyć się jazdą. Lekkie koła rozumiem, to się odczuwac, ale reszta? Zabawa dla maniaków, albo zawodników. Lepiej pobiegać, odmówić paru browarów i zrzucić 3-4 kilo z masy zawodnika Hardtail 10 kilo to jak na dzisiejsze standardy ciężki klocek na ciężkich częściach. Mój full z ramą o wadze 2,5 kilograma ważył 9,7 i nie miał właściwie żadnych zawodnych gratów. Jeśli policzymy że zamiast moich lekkich kół 1300 gramów dałbym koła 1500, w przypadku ninera powiedzmy 1700 gramów, to wyjdzie 10,1 (przy mojej graciarni). Ciężka chińska rama karbo to 1500 gramów, kilo mniej od mojej, więc mamy 9,1, zamiast amortyzatora sztywniak, niech będzie ciężki - 1000 gramów. czyli mniej niż mój o 600 i mamy 8,5. Chcąc zostać na pułapie 9 kilo mam jeszcze pół kilograma na tuczenie roweru, np snejkoodpornymi oponami i grubsiejszymi dętkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi