Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Też rozważałem rower na kołach 27.5, ale widząc jakie są minimalne różnicę pomiędzy kołami 26 a 27.5 osobiście wolę przesiadkę na "zupełnie inne doznania" :) Patrząc na wagę, to przy kołach 29 rower stockowy będzie kilogram cięższy od mojego obecnego Kellysa Folly 11,80 kg do 12,85 kg. Rower na kołach 27,5 jest tylko 300 gram lżejszy (od 29). Co do wielkości ramy, to z porównania Gianta wynika, że środek suportu w przypadku 29 znajduję się 5 % wyżej - dla mnie to zaleta. Co do sztywności to Canyon ma obie osie sztywne więc mogę sądzić, że nie będzie tak źle z ogólną sztywnością ramy i roweru.

Roweru używam głównie do jazdy w maratonach naszych Mazovieckich i kilka razy w roku w góry Singletrek pod Smrkem lub Rychlebske Stezki.

Napisano

Przy 85/182 19" na pierwszy rzut. Co to za Trek?

 

KartofeL, m81wwski, tylko się nie zdziwcie po jeździe na 29". Ja się nie zdziwię, jak komentarze będą w stylu "co to k... za wynalazek?, to nie chce skręcać". Na pewno jest trochę inaczej, ale w sumie polecam, zalet więcej, niż wad.

Napisano (edytowane)

29" Rumblefish Elite z tej wypożyczalni do której linka dałeś, a rozmiarówkę znalazłem na bikekatalog.

 

Apropo skręcania, jak pierwszy raz wsiadłem na ścigacza to nie mogłem tym skręcać. Prawie wjechałem do rowu :P (na szczęście hamulce miał dobre), ale da się przyzwyczaić do wszystkiego, zwłaszcza jak ma to swoje zalety.

 

 

Edytowane przez KartofeL
Napisano

A, to ten Trek. Nie skumalem, bo już nie jest w ofercie, ale może można tanio wyrwać ostatnie sztuki?

Napisano

Nie chodzi mi o samo kupno Treka, tylko o przymierzenie się do rozmiaru ramy z kołami 29" w tej wypożyczalni, bo to na razie jedyne miejsce gdzie wiem, że mogę przetestować 29era, a nie tylko wsiąść na 5 minut.

Napisano

Działa tam jeszcze wypożyczalnia Aganga, przy samym centrum chyba. No i GT przy Rychlebskich.

A czemu nie weźmiesz czegoś z bieżącej produkcji, tylko Rumblefisha?

Napisano

Dla mnie tylko Canyon albo Radon

dobry osprzęt za rozsądną cenę. nie ma sensu przepłacać.

 

Ja w kwietniu kupuję i zastanawiam się nad Canyonem AL 8.9 lub Radonem Slide 130 29 8.0

 

nie wiem tylko jaki Amor wybrać czy foxa czy RS i jaki rozmiar przy 188cm i wadze ok 105kg

i jedna i druga firma dobra

 

 

 

Napisano

Co do wyboru Fox i RS to każdy powie ci inną nazwę bo co osoba to opinia. Ja miałem Amor RS a damper Foxa. Koszt serwisu Reby dual air ok 50 - 60 zł za części w znajomym serwisie. Shox Fox Float RP23 - serwis w ASO 369 zł :) Teraz będę miał amor Foxa więc po przetestowaniu wyrobię sobie własne zdanie.

Napisano

i chyba dlatego właśnie powoli odchodzę od Canyona Nerve 8.9 i skłaniam się do radona Slide 130 29 8.0

 radon ma jeszcze jedną rzecz co lubie manetke do amora na kierownicy

 

Napisano (edytowane)

Performance różni się od Evolution budową - w sensie, że ten bazowy ma otwartą kąpiel olejową.  W działaniu różnic zapewne nie ma, prędzej w kosztach serwisu i utrzymania.

 

Mi odpowiada praca Foxa, Reby nie, ale jeżeli chodzi o tą ostatnią dotyczy to czasów dual air.

 

Różnica między oboma AL to nie 500 zł, ale blisko 900 zł.  Trzeba sobie wyliczyć czy da się za to wyrwać korbę XT i Elixiry 7, tudzież kasetę i koła.  Imo nie bardzo, więc pod względem ekonomicznym rachunek jest na plus.

 

Realnie rożnicy w jeździe nie będzie, więc pytanie jakie trzeba sobie zadać brzmi "czy chcę wydać 900 zł na bling bling".

Edytowane przez Sol
Napisano

 

 

Realnie rożnicy w jeździe nie będzie, więc pytanie jakie trzeba sobie zadać brzmi "czy chcę wydać 900 zł na bling bling".
 

 

To jest bardzo częste pytanie :) I bardzo często chcemy, i dobrze ;)

Napisano (edytowane)

Różnice w cenach:

Przerzutka przednia 40 zł na plus

Manetki: 140 zł na plus

Hamulce: 250 zł na plus

Kaseta: 35 zł na plus

Korba: 220 zł na plus

---------------------------

Łącznie: 685 zł

Plus amortyzator, ciężko wycenić jaka jest różnica w wartości.

Dla mnie na plus jeszcze opony Continental w wersji Race Sport. Jeździłem na nich i jestem ich pewien.

 

Co do mojego wyliczenia to różnica wynosi dokładnie tyle ile wyliczyłem powyżej więc wynika ona dokładnie z cen wyższych modeli części (różnica wyliczona przy zakupie na firmę przy zerowym Vat'ie)

 

PS. nie jest to tylko blink blink, bo różnica w działaniu samych manetek między SLX a XT to nadal jest przepaść. (dla wyjaśnienia manetki XT działają wyraźnie szybciej). To samo tyczy się hamulców i amortyzatora. Reszta to rzeczywiście tylko znaczek na części :)

Edytowane przez m81wwski
Napisano

Też przymierzam sie powoli do fulla 29er. Tylko, że zainwestowałem dużo w klamoty do mojego Scale'a i nie interesuje mnie gotowy rower tylko rama. Cena ramy Sparka jest z kosmosu:/ Ramy Canyona Nerve al 29 nie można kupić. Natomiast w dość dobrej cenia wydaje mi się można kupic ramę Santa Cruz Superlight 29. Tylko opini na jej temat bardzo mało. Może ktoś z Was miał z nią do czynienia i się wypowie?

Napisano

Ja tak sobie myślę, że opinie innych to się za przeproszeniem na nic zdają, z całym szacunkiem do zgromadzonych tutaj ludzi.

Każdy ma inną budowę, inaczej czuje, jednemu leży jedno drugiemu co inne.

Podoba Ci się Santa Cruz SL 29 ? to go kupuj i ciesz się z jazdy na fullu bo to nie do opisania :D

Napisano

Też przymierzam sie powoli do fulla 29er. Tylko, że zainwestowałem dużo w klamoty do mojego Scale'a i nie interesuje mnie gotowy rower tylko rama. Cena ramy Sparka jest z kosmosu:/ Ramy Canyona Nerve al 29 nie można kupić. Natomiast w dość dobrej cenia wydaje mi się można kupic ramę Santa Cruz Superlight 29. Tylko opini na jej temat bardzo mało. Może ktoś z Was miał z nią do czynienia i się wypowie?

pod jaki wzrost bo może będę miał ci fajną ofertę na dniach :)

Napisano

Ja tak sobie myślę, że opinie innych to się za przeproszeniem na nic zdają, z całym szacunkiem do zgromadzonych tutaj ludzi.

Każdy ma inną budowę, inaczej czuje, jednemu leży jedno drugiemu co inne.

Podoba Ci się Santa Cruz SL 29 ? to go kupuj i ciesz się z jazdy na fullu bo to nie do opisania :D

Bez przesady Lago, tak piszesz bo jeszcze jesteś pod wrażeniem swojego nowego fulla.

Gdybyś od kilku lat miał okazję objeździć kilkanaście fulli spojrzałbyś na tego swojego z zupełniej innej perspektywy.

Zawsze warto zapoznać się z opinią tych bardziej doświadczonych.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...