m81wwski Napisano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 Też rozważałem rower na kołach 27.5, ale widząc jakie są minimalne różnicę pomiędzy kołami 26 a 27.5 osobiście wolę przesiadkę na "zupełnie inne doznania" Patrząc na wagę, to przy kołach 29 rower stockowy będzie kilogram cięższy od mojego obecnego Kellysa Folly 11,80 kg do 12,85 kg. Rower na kołach 27,5 jest tylko 300 gram lżejszy (od 29). Co do wielkości ramy, to z porównania Gianta wynika, że środek suportu w przypadku 29 znajduję się 5 % wyżej - dla mnie to zaleta. Co do sztywności to Canyon ma obie osie sztywne więc mogę sądzić, że nie będzie tak źle z ogólną sztywnością ramy i roweru. Roweru używam głównie do jazdy w maratonach naszych Mazovieckich i kilka razy w roku w góry Singletrek pod Smrkem lub Rychlebske Stezki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SNM Napisano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 Przy 85/182 19" na pierwszy rzut. Co to za Trek? KartofeL, m81wwski, tylko się nie zdziwcie po jeździe na 29". Ja się nie zdziwię, jak komentarze będą w stylu "co to k... za wynalazek?, to nie chce skręcać". Na pewno jest trochę inaczej, ale w sumie polecam, zalet więcej, niż wad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KartofeL Napisano 10 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 (edytowane) 29" Rumblefish Elite z tej wypożyczalni do której linka dałeś, a rozmiarówkę znalazłem na bikekatalog. Apropo skręcania, jak pierwszy raz wsiadłem na ścigacza to nie mogłem tym skręcać. Prawie wjechałem do rowu (na szczęście hamulce miał dobre), ale da się przyzwyczaić do wszystkiego, zwłaszcza jak ma to swoje zalety. Edytowane 10 Stycznia 2014 przez KartofeL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SNM Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 A, to ten Trek. Nie skumalem, bo już nie jest w ofercie, ale może można tanio wyrwać ostatnie sztuki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KartofeL Napisano 10 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Nie chodzi mi o samo kupno Treka, tylko o przymierzenie się do rozmiaru ramy z kołami 29" w tej wypożyczalni, bo to na razie jedyne miejsce gdzie wiem, że mogę przetestować 29era, a nie tylko wsiąść na 5 minut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SNM Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Działa tam jeszcze wypożyczalnia Aganga, przy samym centrum chyba. No i GT przy Rychlebskich. A czemu nie weźmiesz czegoś z bieżącej produkcji, tylko Rumblefisha? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KartofeL Napisano 10 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Szczerze, to nie wiem nic o Trekach i modelach, byłby wdzięczny za doradzenie czegoś zbliżonego do tego Lapiera albo Radona lub Canyona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SNM Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Fuel EX 8 29" , a jak akurat nie będzie w danym dniu, to 9. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lago Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Trek fuel ex 9 29 wymiata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m81wwski Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 Cena tego Treka Fuel Ex 9 - jest dla mnie porażką 16 tyś. Nie jestem reklamą Canyona ale https://www.canyon.com/_pl/mountainbikes/bike.html?b=3260#tab-reiter2 Napęd trochę słabszy i amor bez powłoki Kashima ale zostaje 7 tyś w kieszeni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lago Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 Pamiętaj o rabatach i juz nie 7 a połowa z tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saxontychy Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 Dla mnie tylko Canyon albo Radon dobry osprzęt za rozsądną cenę. nie ma sensu przepłacać. Ja w kwietniu kupuję i zastanawiam się nad Canyonem AL 8.9 lub Radonem Slide 130 29 8.0 nie wiem tylko jaki Amor wybrać czy foxa czy RS i jaki rozmiar przy 188cm i wadze ok 105kg i jedna i druga firma dobra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m81wwski Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 Doradźcie czy lepiej wybrać model Canyon Nerve Al 7.9 https://www.canyon.com/_pl/mountainbikes/bike.html?b=3182#tab-reiter2 Czy droższy o jakieś 400 - 500 zł Canyon Nerve Al 8.9 https://www.canyon.com/_pl/mountainbikes/bike.html?b=3183 Różnica w kołach i osprzęcie i amor wersja Evo i Performance, ale czy warte tych 500 zł?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saxontychy Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 wg mnie warto lepsze hamulce i korba co do foxa to nie wiiem bo jezdze na RS i niech mi ktoś odpowie RS czy Fox ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m81wwski Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 Co do wyboru Fox i RS to każdy powie ci inną nazwę bo co osoba to opinia. Ja miałem Amor RS a damper Foxa. Koszt serwisu Reby dual air ok 50 - 60 zł za części w znajomym serwisie. Shox Fox Float RP23 - serwis w ASO 369 zł Teraz będę miał amor Foxa więc po przetestowaniu wyrobię sobie własne zdanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saxontychy Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 i chyba dlatego właśnie powoli odchodzę od Canyona Nerve 8.9 i skłaniam się do radona Slide 130 29 8.0 radon ma jeszcze jedną rzecz co lubie manetke do amora na kierownicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 (edytowane) Performance różni się od Evolution budową - w sensie, że ten bazowy ma otwartą kąpiel olejową. W działaniu różnic zapewne nie ma, prędzej w kosztach serwisu i utrzymania. Mi odpowiada praca Foxa, Reby nie, ale jeżeli chodzi o tą ostatnią dotyczy to czasów dual air. Różnica między oboma AL to nie 500 zł, ale blisko 900 zł. Trzeba sobie wyliczyć czy da się za to wyrwać korbę XT i Elixiry 7, tudzież kasetę i koła. Imo nie bardzo, więc pod względem ekonomicznym rachunek jest na plus. Realnie rożnicy w jeździe nie będzie, więc pytanie jakie trzeba sobie zadać brzmi "czy chcę wydać 900 zł na bling bling". Edytowane 12 Stycznia 2014 przez Sol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pietia79 Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 Realnie rożnicy w jeździe nie będzie, więc pytanie jakie trzeba sobie zadać brzmi "czy chcę wydać 900 zł na bling bling". To jest bardzo częste pytanie I bardzo często chcemy, i dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 Yes, jak najbardziej prawidłowe podejście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m81wwski Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 (edytowane) Różnice w cenach: Przerzutka przednia 40 zł na plus Manetki: 140 zł na plus Hamulce: 250 zł na plus Kaseta: 35 zł na plus Korba: 220 zł na plus --------------------------- Łącznie: 685 zł Plus amortyzator, ciężko wycenić jaka jest różnica w wartości. Dla mnie na plus jeszcze opony Continental w wersji Race Sport. Jeździłem na nich i jestem ich pewien. Co do mojego wyliczenia to różnica wynosi dokładnie tyle ile wyliczyłem powyżej więc wynika ona dokładnie z cen wyższych modeli części (różnica wyliczona przy zakupie na firmę przy zerowym Vat'ie) PS. nie jest to tylko blink blink, bo różnica w działaniu samych manetek między SLX a XT to nadal jest przepaść. (dla wyjaśnienia manetki XT działają wyraźnie szybciej). To samo tyczy się hamulców i amortyzatora. Reszta to rzeczywiście tylko znaczek na części Edytowane 13 Stycznia 2014 przez m81wwski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inzblacha Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 Też przymierzam sie powoli do fulla 29er. Tylko, że zainwestowałem dużo w klamoty do mojego Scale'a i nie interesuje mnie gotowy rower tylko rama. Cena ramy Sparka jest z kosmosu:/ Ramy Canyona Nerve al 29 nie można kupić. Natomiast w dość dobrej cenia wydaje mi się można kupic ramę Santa Cruz Superlight 29. Tylko opini na jej temat bardzo mało. Może ktoś z Was miał z nią do czynienia i się wypowie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lago Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 Ja tak sobie myślę, że opinie innych to się za przeproszeniem na nic zdają, z całym szacunkiem do zgromadzonych tutaj ludzi. Każdy ma inną budowę, inaczej czuje, jednemu leży jedno drugiemu co inne. Podoba Ci się Santa Cruz SL 29 ? to go kupuj i ciesz się z jazdy na fullu bo to nie do opisania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 Też przymierzam sie powoli do fulla 29er. Tylko, że zainwestowałem dużo w klamoty do mojego Scale'a i nie interesuje mnie gotowy rower tylko rama. Cena ramy Sparka jest z kosmosu:/ Ramy Canyona Nerve al 29 nie można kupić. Natomiast w dość dobrej cenia wydaje mi się można kupic ramę Santa Cruz Superlight 29. Tylko opini na jej temat bardzo mało. Może ktoś z Was miał z nią do czynienia i się wypowie? pod jaki wzrost bo może będę miał ci fajną ofertę na dniach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inzblacha Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 Dziękuję za odpowiedzi. Mój wzrost to 186cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 Ja tak sobie myślę, że opinie innych to się za przeproszeniem na nic zdają, z całym szacunkiem do zgromadzonych tutaj ludzi. Każdy ma inną budowę, inaczej czuje, jednemu leży jedno drugiemu co inne. Podoba Ci się Santa Cruz SL 29 ? to go kupuj i ciesz się z jazdy na fullu bo to nie do opisania Bez przesady Lago, tak piszesz bo jeszcze jesteś pod wrażeniem swojego nowego fulla. Gdybyś od kilku lat miał okazję objeździć kilkanaście fulli spojrzałbyś na tego swojego z zupełniej innej perspektywy. Zawsze warto zapoznać się z opinią tych bardziej doświadczonych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi