wojtasg Napisano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 Zastanawiam się nad dobrym wyborem szerokości opon 650b. Głównie na tereny Mazowsza, więc chodzi przede wszystkim o przyczepność i niewielkie opory toczenia, na w miarę ubitym podłożu i na mazowieckich piachach. Np. Schwalbe wypuściło lekkie RaRa i RoRo 27.5 x 2.25 ważące poniżej 500g, więc większa masa rotująca szerokich gum nie jest już znaczącą przeszkodą. Tylko czy jest sens wchodzić w aż tak duże szerokości gumy na płaskim terenie i przy kole 650b? Koło jest większe, więc większa jest powierzchnia styku z podłożem i większa przyczepność, ale nie jest to jednak 29"... Może w takim razie 2.1? Podzielcie się proszę swoimi doświadczeniami i przemyśleniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 28 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 Tak tylko odnośnie rara - 2,25" waży realne 540-550 gramów. Ja tam chwalę ale na głębokim błocie tańczy jak Swayze w DirtyDancing Wg mnie i tylko moje odczucie osobiste - brałbym najszersze co jest przy akceptowalnej wadze. Przede wszystkim ze względu na.. komfort i możliwość jazdy na niskim ciśnieniu. A co do oporów między 2,1 a 2,25 różnicy aż tak wielkiej nie ma. Ja mam tylko 2,25 (Paprykarzowo) bo jak kupowałem dwa lata temu nic innego nie było. Dziś kupiłbym na tą suchszą część roku to samo ale 2,4 (tylko Niemcom nic takiego do głowy nie przyszło jeszcze). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasg Napisano 29 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 @anarchy: A jaką faktyczną szerokość ma Twój RaRa 2.25? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 29 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 54mm w najszerszym miejscu, przy 2barach na SUNie EQ25 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Ja mam tylko 2,25 (Paprykarzowo) bo jak kupowałem dwa lata temu nic innego nie było. Dziś kupiłbym na tą suchszą część roku to samo ale 2,4 (tylko Niemcom nic takiego do głowy nie przyszło jeszcze). Tym Niemcom przyszło : http://www.conti-online.com/www/bicycle_de_en/themes/mtb/AllMountain/XKing_en.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubim Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Rulez, ale to jest powiedziane o RaRa a nie o Conti Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 30 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Tak,Rulez. Tym Niemcom się udało i nawet mam na celowniku tą parówkę ino obecna rara coś nie chce się wyłysieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artoor Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Zastanawiam się nad dobrym wyborem szerokości opon 650b. Głównie na tereny Mazowsza, więc chodzi przede wszystkim o przyczepność i niewielkie opory toczenia, na w miarę ubitym podłożu i na mazowieckich piachach. Np. Schwalbe wypuściło lekkie RaRa i RoRo 27.5 x 2.25 ważące poniżej 500g, więc większa masa rotująca szerokich gum nie jest już znaczącą przeszkodą. Tylko czy jest sens wchodzić w aż tak duże szerokości gumy na płaskim terenie i przy kole 650b? Koło jest większe, więc większa jest powierzchnia styku z podłożem i większa przyczepność, ale nie jest to jednak 29"... Może w takim razie 2.1? Podzielcie się proszę swoimi doświadczeniami i przemyśleniami. Konia z wozem temu, kto zna odpowiedź na Twoje pytania. W czasie pojedynczego objazdu po mazowieckiej prowincji podłoże zmienia mi się po kilka razy. Jeszcze nie trafiłem z oponą dobrą na piach płytki i głęboki, klejące błoto, kałuże, szutr, korzenie, asfalt i ścieżki zryte przez dziki. Zdarzało mi się zadawać niskie ciśnienie w antycypacji śniegu i błota, żeby potem męczyć się na odcinkach twardych i odwrotnie (wysokie ciś. vs. miękkie podłoże). Pokusa, żeby założyć 2.4 (co prawda do 29") z pancernym bieżnikiem jest wielka, ale gdzie bym nie pojechał trudne odcinki są tutaj krótsze od takich, gdzie 2" RoRo czy SpecTheCaptain dają radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 30 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Artoor, każdy z nas zna odpowiedź ... ale w odniesieniu do swoich potrzeb. I to są te "nasze przemyślenia" No i bez "bicia ko.. znaczy piany" naturalnie. Po za tym dochodzi technika, prędkość itd itd. Mnie na 3/4 roku starcza nano z przodu - CAŁE 50mm szer. i śladowa ilość "zębów" (29") i rara z tyłu (650b). Na bardzo późną jesień jeśli chciałbym tym samym rowerem pojeździć założę np NoNica na p i t lub MK II i po sprawie.A co do szerokości - oba niemce z lekka zabawnie podpisują swoje opony co do szerokości zatem 2,25" można kupować "w ciemno" bez strachu o opory itd itd (i nie wchodźmy w temat oporów bo znów połowa zrobi TAAKIE oczy jak się dowie, że szersza opona ma mniejsze opory od węższej ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasg Napisano 30 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Jeszcze nie trafiłem z oponą dobrą na piach płytki i głęboki, klejące błoto, kałuże, szutr, korzenie, asfalt i ścieżki zryte przez dziki. [...] Pokusa, żeby założyć 2.4 (co prawda do 29") z pancernym bieżnikiem jest wielka, ale gdzie bym nie pojechał trudne odcinki są tutaj krótsze od takich, gdzie 2" RoRo czy SpecTheCaptain dają radę. To ja się podzielę doświadczeniami z mojego starego 26-era. Śmigałem na nim po Mazowszu na Crossmarkach 2.1 albo na Geaxach BarroMountain 2.1 i te ostatnie całkiem nieźle sprawdzały się jako uniwersalna guma na wszystkie typy mazowieckich terenów, dobry kompromis małych oporów toczenia, wagi i przyczepności. A co do chęci założenia 2.4 - rozumiem sens jazdy na dużym balonie w górach, ale na Mazowszu??? Na piach to może jeszcze ok, ale poza tym co za pożytek z aż tak grubej "parówki" względem gum 2.2/2.25, które i tak dadzą niezłą przyczepność, amortyzację na korzeniach, w błocie się tak nie zagrzebią...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 30 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 A co do chęci założenia 2.4 - rozumiem sens jazdy na dużym balonie w górach, ale na Mazowszu??? komfort, komfort i jeszcze raz komfort, szczególnie jak pomykasz na w pełni sztywnym rowerze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Różnica w komforcie między 2,2" a 2,4" jest wbrew pozorom duża ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 30 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 ... a jak założysz 3 cale to już wogóle Szerokości życzę. Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasg Napisano 30 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 No to może od razu fatbike'a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 30 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Heca-hecą, ale przejażdżka na 3-calowej oponce otwiera oczy... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 30 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 (fakt, jednemu z radości, drugiemu z przerażenia ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artoor Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Artoor, każdy z nas zna odpowiedź ... ale w odniesieniu do swoich potrzeb. I to są te "nasze przemyślenia" No i bez "bicia ko.. znaczy piany" naturalnie. Po za tym dochodzi technika, prędkość itd itd. Mnie na 3/4 roku starcza nano z przodu - CAŁE 50mm szer. i śladowa ilość "zębów" (29") i rara z tyłu (650b). Na bardzo późną jesień jeśli chciałbym tym samym rowerem pojeździć założę np NoNica na p i t lub MK II i po sprawie. W istocie jest to kwestia bardziej natury filozoficznej niż "fizycznej", czyli dot. wszelakich parametrów. Np. jak opona okaże się w boju za wąska lub zbyt łysa, można zwolnić, wziąć blachę pod pachę itp. i dalej cieszyć się życiem. To samo, jeśli przyjdzie mocniej podeptać, bo guma ciężka. No chyba, że ktoś się ściga i boli go, że konkurencja odjechała, ale to już nie mój cyrk... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 30 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 dokładnie jak piszesz, zresztą mój cyrk to też nie jest (zatem - cyrkowcy - nie brać powyższych pod uwagę) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 30 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 nie wspominając o ciśnieniach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.