Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Różnica w cenie wynika tylko z tego jaki jest zamontowany amortyzator. W Pro jest Manitou a w Race jest Reba oraz piastach RM 675 vs RM 785. O piasty raczej bym się nie martwił aż tak bardzo ale przymierz się i zobacz, który amortyzator Ci bardziej pasuje. Ja osobiście wybrałbym Rebe,czyli LTD Race. Sam miałem podobny dylemat względem Race a SL w przypadku 29er i dopłaciłem do wersji SL bo był amor FOXa i nie żałuję ;)

Obecnie w Ski Team przy zakupie online można dostać fajną cenę ;) także ja bym się skusił na Rebe jednak ;) Ale to jest tylko moja opinia a wybór należy do Ciebie ;)

 

Jaki rower miałby być 26" czy 29" ?

Napisano

W modelach 2014 nie ma rowerów z serii LTD z kołami 26 cali , jest 27,5 albo 29 cali.

No i gad pyta r różnicę między LTD a LTD PRO , a nie o różnicę między LTD Race a LTD PRO.

 

 

Napisano

LTD ma Rebę, gorsze hamulce (M395) i piasty (SLX).

LTD Pro Marvela, lepsze heble (M615) i piasty (XT).

Jest jeszcze różnica w korbach i manetkach (LTD ma odpowiednio SLXy i Deore, a PRO SL i SLX).

 

Ciężki wybór, bo Reba ogólnie chyba uznawana za lepszy sprzęt, ale z kolei hamulce lepsze w LTD Pro. Piasty Ci pewnie aż takiej różnicy nie zrobią.

 

Ile jest do dopłaty? Pytanie, czy w tej różnicy wymienisz heble na takie same :-). Bo reszty pewnie nie odczujesz. A co do Reby vs Marvela to niech się ktoś wypowie, bo z Marvelem przyjemności nie miałem.

Napisano

LTD PRO 

Lepsze hamulce M615

Lepsza korba SLX

Lepsze piasty XT

Czy amortyzator lepszy jest Marvel czy Reba ?

 

Ale czy warto dopłacać około 400 zł do LTD PRO ?

Napisano

Nie znam Marvela ale na 29 jeździłem na Rebie sezon, teraz na Sid'zie i to jest to.

(Miałem Manitu na 26 ale to zupełnie inne widelce)

 

Moim zdaniem

kup wersje z Rebą, na pniu sprzedaj hamulce jako nieużywane

 

dołożysz 200 zł i kupisz hamulce slx

http://allegro.pl/hamulce-tarczowe-shimano-slx-br-m675-zywiczne-50-i3807286270.html

 

i rower jak marzenie ;-)

 

koła pewnie i tak za jakiś czas wymienisz na coś na pistach maszynowych więc kołami w yum momemncie bym sobie głowy nie zawracał

 

Tak więc moim skromnym zdaniem nie warto dopłacać

 

Korby deore są niczego sobie, ale jak zależy Ci na czymś lepszym zrób jak z hamulcami

 

 

 

Napisano

Czyli po wymianie hebli na SLX wyjdzie różnica około 200 zł pomiędzy LTD a LTD PRO to i tak nie warto ?

Napisano

Cube LTD

+ Reba

+ manetki slx

+ hamulce slx (po dopłacie 200zł)

+ 200 zł taniej

 

Cube LTD Pro

+ korba slx

- manetki dere (a tu jest różnica pomiędzy slx)

- hamulce deore (jeżeli wymienisz na slx)

 

Po wymianie hamulców w LTD na slx masz bardzo fajny osprzęt, korba deore jest naprawdę przyzwoita

 

Dla mnie nie warto dopłacać, bo za mniejsze pieniądze masz lepszy sprzet

 

Wszystko zalezy od widelca

Jeżeli Reba Ci z jakiegoś powodu nie leży, lub masz jakieś inne powody aby wybrać  Manitu, może malowanie, to jedynie wtedy decydował  bym się na ltd pro.

 

 

 

Napisano (edytowane)

jak dla mnie przy całym rowerze jest to element drugoplanowy ponieważ piasty te są porównywalne,

nie analizowałem różnic, ale

różnice będziesz miał w wadze

nowe slx mają nowe sprżegło więc będą szybko się załączały

 

oj widze że Pro chodzi Ci po głowie

Manitu to też dobry widelec

 

Edytowane przez Greg00
Napisano

Nie, tylko zastanawiałem się czy warto dopłacić 400 zł i nie bawić się w wymianę podzespołów. 

 I czy jest jakaś zasadnicza różnica pomiędzy Rebą a Marvelem ?

Napisano (edytowane)

Dopytaj się ich, bo zdaje mi się, że głównym zamysłem było to, że promocja nie obejmuje kolekcji 2014.

Edit: Przepraszam, faktycznie mój błąd. Nie zauważyłem, że rower ma być 29" ;)

Edytowane przez kporys
Napisano

Nie, tylko zastanawiałem się czy warto dopłacić 400 zł i nie bawić się w wymianę podzespołów. 

 I czy jest jakaś zasadnicza różnica pomiędzy Rebą a Marvelem ?

Ty nie musisz się bawić jak porozmawiasz ze sklepem gdzie kupujesz oni podmienią sprzet, i byc może odkupią hamulce

(zawsze mżesz kupić na allegro podać adres sklepu gdzie kupujesz a oni podmienią)

 

Weź pod uwagę jeden fakt, widelec i ramę zmienić jest najciężej - największe koszty

widelec to minimum 1,3k

 

Tak więc u Ciebie pozostaje pytanie, co cię pcha do Manitou marvell ?

Reba sprawdzony model, ulepszany od wielu lat, (pomijając kwestie single a double air - bo to ma znaczenie dla określonej liczby użytkowników)

 

hamulce to jedyny minus roweru ltd,

Ja jakbym miał wybór to i tak wybrał bym model ltd, nawet z tymi hamulcami

 

Bo na maratonach jest zawsze aktualne hało " Panowie jedziemy, nie hamujemy"

Napisano

Oczywiscie ze tak moja Reba w tym sezonie ma 12 tys km i nic jej nie dolega nadał działa jak nowa zaliczajac ok 15 maratonow. . A jezeli chcesz odczuć najwiekszą różnice to zmień kołą na lekkie ( o ile masa ciała pozwala)  i masz wypasioną maszynę w połaczeniu z Rebą oczywiscie . Dodam ze kiedyś mialem Cube LTD Race z Foxem ALPS 32 ktory po 5 tys km zarzygał się olejem tak do 15 tys km  po 3 servisach wcale nie bylo lepiej a 3 x nowe uszczelki.W Rebie moje 2x wymiana oleju , uszczelki od nowosci . Najbardziej zywotny amor  , do tego  działa jak trzeba realna waga mohe 1550 g Taper oczywiscie  wszystko dotyczy 29er

 

 

Czesci tansze zawsze z czasem  zamienisz na lepsze. Jak wpadniesz w zaawansowaną cykloze to będziesz wiedział co najbardziej istotne przy dobieraniu gratow rowerowych.Dobranoc:)

Napisano

Witam

Jeżeli jesteś pewien rozmiaru 23", to coś Ci podrzucę

Normalnie rower kosztuje koło 5.5k a jest szansa że licytacja skończy się na poziomie cube ltd właśnie ze względu na rozmiar

 

Jest manitou, ale jest też rama carbonowa

http://www.ebay.de/itm/CUBE-Reaction-GTC-Pro-29er-schwarz-blau-RH-23-/271362633941?pt=Sport_Radsport_Fahrrad_Anh%C3%A4nger&hash=item3f2e7930d5

 

Tak więc przy dobrej cenie gra jest warta grzechu

Specyfikacje masz np tu

http://allegro.pl/rower-cube-reaction-gtc-pro-29-gr-blu-2013-roz-19-i3855524173.html

Napisano

Na carbon obawiam się że 115kg to może być ciut za dużo

 

MAX WEIGHT ALLOWANCES
The permissible max. system weight is calculated by body weight + bike + luggage.
Road bike: 115 kg
Mountain bike: 115 kg
Cross bike: 115 kg
City bike: 125 kg
Trekking bike: 140 kg
Trekking fully equipped: 140 kg
Kids bike up to 16“: 30 kg
Kids bike starting from 20“: 105 kg
BMX: 105 kg
This information applies to any frame of the brand CUBE, regardless of the material used or
the frame size.
The limiting factor are mostly the components - The max stress for the components (e.g.
wheels, handlebars, stem, ...) can be obtained by the respective manufacturers.
Where there is an excess of the system weight, it may be necessary to change series parts
(lightweight components) as:
Wheel set (e.g. system wheel set with a reduced number of spokes)
Fork (e.g. full-carbon fork)
handlebar (e.g. thin-walled, lightweight)
Stem (e.g. carbon)
or seat post (e.g. thin-walled, carbon)
Napisano

Wydaje mi się że z wymianą hamulców na SLX  (tych po atrakcyjnej cenie ) może być problem ze względu na długość przewodu przedniego 75 cm.

Chyba do ramy 23" będzie trochę za krótki ?

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...