Hesi Napisano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2013 (edytowane) Cześć ... Jakiś czas temu stałem się szczęśliwym (jak na razie ) posiadaczem Kony model Kula XC Race 2009. Waga roweru według producenta to ok 12550 kg z oryginalnymi pedałami (i to jest chyba prawda). W chwili obecnej po drobnych moich modyfikachajc z lampkami (2 szt.), licznikiem, uchwytem na bidon oraz pedałami SPD M520 rower waży 12000 kg. Chce jeszcze trochę zgubić z tej wagi. Myślałem o amortyzatorze lub kołach. Co byście polecili konkretnego pod wagę 95 kg. A możę coś innego zaproponujecie. Specyfikacja roweru znaleziona w sieci oraz z dopisakmi co zmieniłem : Widelec: RockShox Recon SL 100mmStery: THRamiona korby: FSA MotoWkład suportu: FSA MegaExoPedały: Shimano M505 Clipless - zmienione na SPD M520 - w krótce będa XTR M980Łańcuch: Shimano DeoreKaseta: Shimano Deore (11-32, 9spd)Przerzutka przednia: Shimano DeorePrzerzutka tylna: Shimano XT ShadowDźwignie przerzutki: Shimano DeoreKierownica: Kona XC/BC Riser - zmieniona na Easton EC70 XC 610 Wspornik kierownicy: Kona XC/BC - zmieniony na Syntace F119Chwyty: Kona Race LightHamulce: Shimano M575 Hydraulic DiscDźwignia hamulca: Shimano M575 HydraulicPiasta przednia: Formula DiscPiasta tylna: Shimano M525 DiscSzprychy: Sandvik Stainless 15gOpony: Maxxis Ignitor 26x2.1 KevlarObręcze: Sun DS2-XCSiodło: WTB Rocket V Comp - zmienione na San Marco SPID RACINGWspornik siodła: Kona XC/BC - zmieniony na Accent Lite Carbon Zacisk siodła: Kona Clamp Zaciski piast: zmienione na Boblight QR-SPOC Słyszałem, że koła w tym modelu ogólnie nie są ciężkie. Jedynie piasty dają wiele do życzenie pod względem wagi. Edytowane 27 Grudnia 2013 przez Hesi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 28 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 Słyszałem, że koła w tym modelu ogólnie nie są ciężkie IMO koła to straszne kloce... bazując na tym wpisie: Szprychy: Sandvik Stainless 15g wynika,ze komplet szprych na jedno koło ( zakładając 32 szprychy) to 480 gramów, piasta tył to kolejne cirkaebałt 440 gramów, obręcz to ok. 420 gramów,nyple ( bylejakie)- jakieś 30 gramów. Suma- 1370 gramów. Przód będzie lżejszy o jakieś 200 gramów. Czyli ciężko... Oznacza to,ze na chwilę obecną najwięcej możesz zyskać na zmianie kół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hesi Napisano 28 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 Dzięki za odpowiedz. Też myślałem mocno o kołach. Ostanio sobie na szybko policzyłem i wyszło mi podobnie. Kupując taki zestaw już zejde troche z wagi http://www.bikestacja.pl/pl/kola-novatec-811-812-remerx-magic-7327-26-supercomp-1592.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 Kołą całkiem fajne i sporo osób właśnie wybiera zestaw który podałeś. Jednak przy twojej wadze jesteś na granicy. Jednak koła będą dużo mniej sztywne o raz częściej będą wymagały zaglądania nawet przy spokojnej jeździe.Widziałem, że napisałeś, że będziesz w najbliższym czasie wymieniał pedały. Nie ma sensu na najwyższy model XTR-a który łapie szybko luzy. Jak chcesz coś taniego, trwałego i niezawodnego to zdecyduj się raczej na 540tki. Chyba najlepsze shimano jakie są. (nie licząc 970 które kosztują krocie niestety.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hesi Napisano 28 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 Pedaly XTR juz kupione, leza i czekaja az w koncu mi sie zechce je przykrecic. Ogolnie myslalem mocno o crankach ale wyszlo inaczej. Obecnie waze ok 95 kg, na wiosne bedzie jakies 90 - 92. Ale taka waga raczej sie utrzymuje. Obecnie szukam, jeszcze nic nie kupuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 Nie wiem jak to jest z limitem wagowym, ale ja szukałbym czegoś cięższego ale seryjnego. Ogólnie koła zaplecione seryjnie, a nie przez sklepy rowerowe na zamowienie są nieco bardziej sztywne i wytrzymalsze. Może ktoś ma jakies opinie i doświadczenia na ten temat, bo ja jeździłem na fulcrumach, teraz mam zaplecione i nie widzę jakos bardzo pływania na boki. Po za tym, jeżeli się nei ścigasz to bardzo lekkie koła (poniżej 1600g) przy twojej wadze mogą być ryzykowne. Tak mi sie wydaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hesi Napisano 10 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 No dobra. Koła zmienione, doszła jeszcze grupa XT (napęd i hamulce). Waga zmalała do 11250 kg. Następny krok to już amortyzaotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.