Skocz do zawartości

[Błotniki 28] Proszę o pomoc SKS Longboard czy Bluemels


grisiek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich,

 

Przeczytałem kilka wątków w tym temacie i jestem przed ostatecznym wyborem. Prosiłbym Was jednak o jakąś opinię jeśli znacie te błotniki bądź ich używacie bo nie do końca jestem zdecydowany które wybrać.

 

Mój rower to Wheeler 6.3 - dokładnie taki http://www.wheeler.pl/cross-63 i mam na nim założone opony

 

Continental tourride http://www.rowerystylowe.pl/p-2428/continental-tour-ride-28-x-160-42-622 które mają dokładnie jak właśnie zmierzyłem 39 mm szerokości.

 

 

Sam skłaniam się do błotników Longboard bo jakoś bardziej mi się podobają wizualnie i z tego co widzę przedni jest aż o 18 cm dłuższy od tego z Bluemels jednak jest jedno ALE....

Jako że opona ma szerokość 39 mm a na stronie SKS zaleca do takiej szerokości błotniki 53 mm to jest zagwostka dla mnie.

Longboard ma szerokość 45 mm i większych nie produkują a Bluemels ma 53 mm. Osobiście uważam że te 6 mm zapasu między oponą (39mm) a błotnikiem Longboard (45mm) powinno być ok i wystarczyć aby błotnik w miarę dobrze wyglądał i zbierał wodę.

Widziałem kilka wypowiedzi DZIOBOLEK który również tak twierdził i nie mówił że tabelka SKS z rozmiarami jest święta. Jak i widziałem kilka innych sprzecznych z tym wypowiedzi.

 

Zatem moje pytanie: Czy do tej opony błotnik Longboard będzie ok czy lepiej jest założyć Bluemels o rozmiarze 53 mm?

Napisano

Myślę, że 3mm zapasu z każdej strony może powodować, że błotnik na wybojach będzie trochę telepał i obijał się o oponę (albo odsłoni oponę i woda poleci na Ciebie).

Ja używam Bluemelsa 53mm z oponą 42mm i spokojnie daje radę, zero wody na plecach.

Z przodu przyjrzyj się dokładnie amorkowi, bo mój na przykład nie pozwala na montaż pełnego błotnika z drutami (Suntour NCX)

Napisano

Zapomniałęm dodać do tematu iż z błotników zamierzam korzystać jedynie gdy będzie mokro. Myślałem o takim systemie jak w SKS Bladeracer long jednak one są za wąskie na moje opony. Do lasu czy też na większe przejażdżki jeżdżę gdy jest sucho a gdy jest mokro to poruszam się jedynie po asfaltach w odległościach nie większych niż 10 km stąd właśnie moj pierwotny zamysł na Longboard i zapas 6 mm.

 

Dasaj, a zakładając, że przez moment pomyślałbym o Twojej radzie. Czy mógłbyś zrobić zdjęcie swojego koła abym zobaczył jak ten błotnik wygląda na nim z bliska i jak ma się ta odległość od koła?

 

Co do amortyzatora, to jest ok, mój pozwala na montaż błotników i ma nawet miejsca na śruby aby przykręcić drut mocujący.

Napisano

 

 

Zapomniałęm dodać do tematu iż z błotników zamierzam korzystać jedynie gdy będzie mokro.

Serio zamierzasz bawić się w montaż pełnych błotników co parę dni? Szkoda życia, mocujesz raz i jeździsz.

 

 

 

Czy mógłbyś zrobić zdjęcie swojego koła abym zobaczył jak ten błotnik wygląda na nim z bliska i jak ma się ta odległość od koła?

Niestety nie mogę, bo na zimę przerzuciłem się na opony terenowe 29x2.0 (lepiej chodzą na błotnistej drodze i większy komfort na zmarzniętej ziemi) i błotnik zamieniłem chwilowo na X-Blade'a.

Napisano

...Sam skłaniam się do błotników Longboard bo jakoś bardziej mi się podobają wizualnie i z tego co widzę przedni jest aż o 18 cm dłuższy od tego z Bluemels jednak jest jedno ALE....

Jako że opona ma szerokość 39 mm a na stronie SKS zaleca do takiej szerokości błotniki 53 mm to jest zagwostka dla mnie.

Longboard ma szerokość 45 mm i większych nie produkują a Bluemels ma 53 mm. Osobiście uważam że te 6 mm zapasu między oponą (39mm) a błotnikiem Longboard (45mm) powinno być ok i wystarczyć aby błotnik w miarę dobrze wyglądał i zbierał wodę.

Widziałem kilka wypowiedzi DZIOBOLEK który również tak twierdził i nie mówił że tabelka SKS z rozmiarami jest święta. Jak i widziałem kilka innych sprzecznych z tym wypowiedzi.

 

Zatem moje pytanie: Czy do tej opony błotnik Longboard będzie ok czy lepiej jest założyć Bluemels o rozmiarze 53 mm?

 

Longboard 45mm spokojnie da radę Great.gif

 

Plus dłuższych longboardów jest jeszcze taki, że syf spod przedniego koła

nie będzie napierniczał po korbie, łańcuchu, przedniej przerzutce i dolnej rurze,

co przekłada się na dłuższą pracę i żywotność nabędu wink.gif

 

Ja mam opony Conti 700x37 (fizyczna szerokość to ok.35mm) z błotnikami o szerokości 35mm i świetnie się pokrywają szerokością.

Myślę, że 3mm zapasu z każdej strony może powodować, że błotnik na wybojach będzie trochę telepał i obijał się o oponę (albo odsłoni oponę i woda poleci na Ciebie)...

 

Nic się nie telepie i nie ma wymienionych problemów w przypadku błotników SKS.

Z przodu przyjrzyj się dokładnie amorkowi, bo mój na przykład nie pozwala na montaż pełnego błotnika z drutami (Suntour NCX)

 

To żaden problem...

 

W takim przypadku zakłada się specjalne opaski mocujące które można kupić,

lub zrobić samemu z "puszki po konserwach".

  • 5 tygodni później...
Napisano

To już po zakupie. Wszystko ładnie zamontowane a tak wygląda rezultat. Jeśli ktoś się zastanawia nad takim samym problemem to polecam longboard bo wszystko dobrze leży a rower wygląda chociaż schludnie. post-170760-1391085004,4533_thumb.jpg

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
 

post-170760-0-04039200-1391088636_thumb.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...