grisiek Napisano 27 Grudnia 2013 Napisano 27 Grudnia 2013 Witam wszystkich, Przeczytałem kilka wątków w tym temacie i jestem przed ostatecznym wyborem. Prosiłbym Was jednak o jakąś opinię jeśli znacie te błotniki bądź ich używacie bo nie do końca jestem zdecydowany które wybrać. Mój rower to Wheeler 6.3 - dokładnie taki http://www.wheeler.pl/cross-63 i mam na nim założone opony Continental tourride http://www.rowerystylowe.pl/p-2428/continental-tour-ride-28-x-160-42-622 które mają dokładnie jak właśnie zmierzyłem 39 mm szerokości. Sam skłaniam się do błotników Longboard bo jakoś bardziej mi się podobają wizualnie i z tego co widzę przedni jest aż o 18 cm dłuższy od tego z Bluemels jednak jest jedno ALE.... Jako że opona ma szerokość 39 mm a na stronie SKS zaleca do takiej szerokości błotniki 53 mm to jest zagwostka dla mnie. Longboard ma szerokość 45 mm i większych nie produkują a Bluemels ma 53 mm. Osobiście uważam że te 6 mm zapasu między oponą (39mm) a błotnikiem Longboard (45mm) powinno być ok i wystarczyć aby błotnik w miarę dobrze wyglądał i zbierał wodę. Widziałem kilka wypowiedzi DZIOBOLEK który również tak twierdził i nie mówił że tabelka SKS z rozmiarami jest święta. Jak i widziałem kilka innych sprzecznych z tym wypowiedzi. Zatem moje pytanie: Czy do tej opony błotnik Longboard będzie ok czy lepiej jest założyć Bluemels o rozmiarze 53 mm?
dasaj Napisano 27 Grudnia 2013 Napisano 27 Grudnia 2013 Myślę, że 3mm zapasu z każdej strony może powodować, że błotnik na wybojach będzie trochę telepał i obijał się o oponę (albo odsłoni oponę i woda poleci na Ciebie). Ja używam Bluemelsa 53mm z oponą 42mm i spokojnie daje radę, zero wody na plecach. Z przodu przyjrzyj się dokładnie amorkowi, bo mój na przykład nie pozwala na montaż pełnego błotnika z drutami (Suntour NCX)
grisiek Napisano 28 Grudnia 2013 Autor Napisano 28 Grudnia 2013 Zapomniałęm dodać do tematu iż z błotników zamierzam korzystać jedynie gdy będzie mokro. Myślałem o takim systemie jak w SKS Bladeracer long jednak one są za wąskie na moje opony. Do lasu czy też na większe przejażdżki jeżdżę gdy jest sucho a gdy jest mokro to poruszam się jedynie po asfaltach w odległościach nie większych niż 10 km stąd właśnie moj pierwotny zamysł na Longboard i zapas 6 mm. Dasaj, a zakładając, że przez moment pomyślałbym o Twojej radzie. Czy mógłbyś zrobić zdjęcie swojego koła abym zobaczył jak ten błotnik wygląda na nim z bliska i jak ma się ta odległość od koła? Co do amortyzatora, to jest ok, mój pozwala na montaż błotników i ma nawet miejsca na śruby aby przykręcić drut mocujący.
dasaj Napisano 28 Grudnia 2013 Napisano 28 Grudnia 2013 Zapomniałęm dodać do tematu iż z błotników zamierzam korzystać jedynie gdy będzie mokro. Serio zamierzasz bawić się w montaż pełnych błotników co parę dni? Szkoda życia, mocujesz raz i jeździsz. Czy mógłbyś zrobić zdjęcie swojego koła abym zobaczył jak ten błotnik wygląda na nim z bliska i jak ma się ta odległość od koła? Niestety nie mogę, bo na zimę przerzuciłem się na opony terenowe 29x2.0 (lepiej chodzą na błotnistej drodze i większy komfort na zmarzniętej ziemi) i błotnik zamieniłem chwilowo na X-Blade'a.
dziobolek Napisano 30 Grudnia 2013 Napisano 30 Grudnia 2013 ...Sam skłaniam się do błotników Longboard bo jakoś bardziej mi się podobają wizualnie i z tego co widzę przedni jest aż o 18 cm dłuższy od tego z Bluemels jednak jest jedno ALE.... Jako że opona ma szerokość 39 mm a na stronie SKS zaleca do takiej szerokości błotniki 53 mm to jest zagwostka dla mnie. Longboard ma szerokość 45 mm i większych nie produkują a Bluemels ma 53 mm. Osobiście uważam że te 6 mm zapasu między oponą (39mm) a błotnikiem Longboard (45mm) powinno być ok i wystarczyć aby błotnik w miarę dobrze wyglądał i zbierał wodę. Widziałem kilka wypowiedzi DZIOBOLEK który również tak twierdził i nie mówił że tabelka SKS z rozmiarami jest święta. Jak i widziałem kilka innych sprzecznych z tym wypowiedzi. Zatem moje pytanie: Czy do tej opony błotnik Longboard będzie ok czy lepiej jest założyć Bluemels o rozmiarze 53 mm? Longboard 45mm spokojnie da radę Plus dłuższych longboardów jest jeszcze taki, że syf spod przedniego koła nie będzie napierniczał po korbie, łańcuchu, przedniej przerzutce i dolnej rurze, co przekłada się na dłuższą pracę i żywotność nabędu Ja mam opony Conti 700x37 (fizyczna szerokość to ok.35mm) z błotnikami o szerokości 35mm i świetnie się pokrywają szerokością. Myślę, że 3mm zapasu z każdej strony może powodować, że błotnik na wybojach będzie trochę telepał i obijał się o oponę (albo odsłoni oponę i woda poleci na Ciebie)... Nic się nie telepie i nie ma wymienionych problemów w przypadku błotników SKS. Z przodu przyjrzyj się dokładnie amorkowi, bo mój na przykład nie pozwala na montaż pełnego błotnika z drutami (Suntour NCX) To żaden problem... W takim przypadku zakłada się specjalne opaski mocujące które można kupić, lub zrobić samemu z "puszki po konserwach".
Darek14 Napisano 30 Grudnia 2013 Napisano 30 Grudnia 2013 Bluemels 45 mm do opony 40 mm jako tako jeszcze starczają, przy szerszej oponie nie będą już dobrze spełniać swojej funkcji.
grisiek Napisano 30 Stycznia 2014 Autor Napisano 30 Stycznia 2014 To już po zakupie. Wszystko ładnie zamontowane a tak wygląda rezultat. Jeśli ktoś się zastanawia nad takim samym problemem to polecam longboard bo wszystko dobrze leży a rower wygląda chociaż schludnie. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.