KMtown Napisano 26 Grudnia 2013 Napisano 26 Grudnia 2013 Mam takie pytanie odnośnie szprych: sapim Race 2.0-1.8-2.0 Co o nich sądzicie ? Są warte kupna ? Koło było by zaplecione na 3 krzyże. A czy jest różnica między nyplami 12mm i 14mm ? Kalkulator długości szprychy sapim nie uwzględnia długości nypli dlatego pytam Czy zaplecione koło można dociągnąć kluczem do nypli ? Czy trzeba jakiś specjalny ? Nie za bardzo chce oddawać do serwisu bo z ostatnimi kołami co u nich zaplatałem się nie popisali. Koła na tych szprychach bedą stosowane w DH.
dawid Napisano 26 Grudnia 2013 Napisano 26 Grudnia 2013 Szprychy są ok, w Dh dadzą rądę i nie będą strasznie ciążyć. Klucz do nypli Ci wystarczy zeby nimi pokręcić, ale nie wiem czy bez centrownicy i doświadczenia sam będziesz w stanie pomóc im, może lepiej poszukać inny serwis Nyple 14mm w dh będą lepsze, 1mm więcej gwintu nie zaszkodzi
KMtown Napisano 26 Grudnia 2013 Autor Napisano 26 Grudnia 2013 Doświadczenie trzeba jakoś nabyć Jeśli nieuda mi się wycentrować koła to będę szukał jakiegoś lepszego serwisu.
beskid Napisano 26 Grudnia 2013 Napisano 26 Grudnia 2013 Nie wiem co Ci tam skopali ale w przypadku serwisów trzeba się z tym niestety liczyć. Dobrze zapleść koło trzeba naprawdę umieć a to już nie wielu potrafi dlatego warto czasem uderzyć do kogoś kto zajmuje się tym poza serwisem. Jeśli jest oczywiście taka opcja. Nie będę Cię zniechęcał jako laika w sprawie bo może masz to coś i po iluś tam próbach przez zimę po prostu dasz radę. Jedno jest pewne, że łatwo nie będzie.
KMtown Napisano 26 Grudnia 2013 Autor Napisano 26 Grudnia 2013 Jeśli chodzi o centrowanie to już to kilka razy robiłem, ten temat nie jest mi obcy
beskid Napisano 26 Grudnia 2013 Napisano 26 Grudnia 2013 Wycentrować koło potrafi więcej osób niż je złożyć od podstaw. To dwa różne zagadnienia. Przyczyna jest też bardzo prosta w tej sprawie bo robi się to o wiele częściej niż składa koła. Naprawdę nie zniechęcam Cię do tego a tylko utwierdzam w przekonaniu, że może Ci się nie udać. Problem jest też taki, że efekty pracy widać dopiero w terenie.
KMtown Napisano 26 Grudnia 2013 Autor Napisano 26 Grudnia 2013 Zniechęcasz mnie Mam dużo czasu a aż jakieś strasznie trudne na pewno to nie jest
beskid Napisano 26 Grudnia 2013 Napisano 26 Grudnia 2013 No dobra nic już więcej nie mówię. Masz sporo czasu a jak jeszcze cierpliwości to już połowa sukcesu
KMtown Napisano 26 Grudnia 2013 Autor Napisano 26 Grudnia 2013 A jak będę mieć problem to na pewno napisze to w temacie
dawid Napisano 27 Grudnia 2013 Napisano 27 Grudnia 2013 zapleść koło to nie jest problem, w 3h spokojnie to zrobisz, problem to policzyć długosci szprych bo kalkulatory lubią płatać figle Jak co to napisz jakie masz konkretnie komponenty, moze akurat mam je w swojej bazie to mogę Cie upewnić czy masz dobrą długość szprych
KMtown Napisano 27 Grudnia 2013 Autor Napisano 27 Grudnia 2013 Więc tak, Koło przenie: Obręcz - octane one solar 34 , 26 cali Piasta- NT-D041SB Szprychy - sapim Race - dopiero będę kupować Nyple -sapim 14mm Koło tylne: Obręcz - octane one solar 34 , 26 cali Piasta- NT-D042SB Szprychy - sapim Race - dopiero będę kupować Nyple -sapim 14mm
robertrobert1 Napisano 27 Grudnia 2013 Napisano 27 Grudnia 2013 . Problem jest też taki, że efekty pracy widać dopiero w terenie. Nie przesadzaj... Jeśli koło jest żle zaplecione to od razu widać. To fakt, że co innego wycentrowanie koła a co innego zbudowanie koła ale zapewniam cię, że to nie taka trudna sztuka. Zrobisz jeden bądż dwa błędy, zmarnujesz jedno popołudnie ale się nauczysz i póżniej zbudowanie koła z wycentrowaniem zajmie ci nie co ponad 2 h. Próbuj problem to policzyć długosci szprych bo kalkulatory lubią płatać figle Fakt. O dobór odpowiednich szprych warto zwrócić się do serwisanta, który nie używa kalkulatora.
Nastar Napisano 27 Grudnia 2013 Napisano 27 Grudnia 2013 dawid - a jakie długości będą u mnie przy założeniach: - obręcz 26'' ZTR (Arch X lub Crest), 32h - piasta DT 350 (przód i tył) - szprychy... chyba Pillar PSR 2016 albo DT SuperComp jakieś cieniowane jak nie znajdę Pillarów. - nyple - jakieś aluminiowe do tego... Nie mam pojęcia jakie...
dawid Napisano 28 Grudnia 2013 Napisano 28 Grudnia 2013 dt 350 cl czy is? bo to dość istotne Napisz pw do mnie, pillarów mam sporo
beskid Napisano 29 Grudnia 2013 Napisano 29 Grudnia 2013 Nie przesadzaj... Jeśli koło jest żle zaplecione to od razu widać. To fakt, że co innego wycentrowanie koła a co innego zbudowanie koła ale zapewniam cię, że to nie taka trudna sztuka. Zrobisz jeden bądż dwa błędy, zmarnujesz jedno popołudnie ale się nauczysz i póżniej zbudowanie koła z wycentrowaniem zajmie ci nie co ponad 2 h. Próbuj Nie przesadzam tylko są takie przypadki i jest ich sporo. Niby wszystko gra a po kilku wypadach na kamienie zaczynają się problemy. Poza tym jeśli to takie proste to skąd tyle serwisów nie umie sobie z tym poradzić?? Skąd poszukiwania dosyć częste dobrego fachowca od składania kół?? Aż tylu ma lewe ręce w tym temacie?? Nie wydaje mi się. I najważniejsze to to, że w wielu przypadkach najzwyczajniej składanie samemu sensu nie ma. Nie wszyscy tutaj po kilka razy w sezonie wymieniają koła albo piasty. Dobre, mocne i prawidłowo zaplecione koła starczają czasem na lata. Mi wystarczy umiejętność centrowania z ewentualną wymianą urwanej szprychy. Wielu ze środowiska to nie są samouki tylko mają, mieli kogoś kto im doradził, pokazał jak się to robi. I nie było to jeden raz. Jak się nie ma dojścia do takiej osoby to problem niestety jest poważniejszy. Co nie zmienia faktu aby mając chęci spróbować się nauczyć tego czy owego.
Mod Team Puklus Napisano 30 Grudnia 2013 Mod Team Napisano 30 Grudnia 2013 Składanie koła, jest proste, nie ma tam skomplikowanych czynności czy potrzeby używania 5 rąk ... jednak trzeba być precyzyjnym, konsekwentnym i przede wszystkim mieć wszystko wyliczone. Mając idealnie dobrane szprychy, licząc każdy obrót każdego nypla od razu złożysz koło tak że praktycznie nie będzie wymagało centrowania, tylko drobne korekty, wiem bo ja tak składam Zabawa zaczyna sie dopiero jak masz krzywa obręcz, szprychy każda z innej parafii albo jesteś niechlujny, nie systematyczny i składasz koło jak zawieje wtedy takie zawiane wychodzi
KMtown Napisano 20 Stycznia 2014 Autor Napisano 20 Stycznia 2014 Więc tak mam problem dlatego ,że już sam nie wiem jakiej długości szprychy kupić. Koło:Przód:Obręcz: Dartmoor Fortrees 26Piasta: Novatec DH41SBTył:Obręcz: Dartmoor Fortrees 26Piasta: Novatec D042SB A i nie wiem czy to ma znaczenie ale nyple 14mm
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.