Skocz do zawartości

[Koła] Zaplatanie ,szprychy,nyple


KMtown

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam takie pytanie odnośnie szprych:

sapim Race 2.0-1.8-2.0

Co o nich sądzicie ? Są warte kupna ?

Koło było by zaplecione na 3 krzyże.

 

A czy jest różnica między nyplami 12mm i 14mm ? Kalkulator długości szprychy sapim nie uwzględnia długości nypli dlatego pytam

 

Czy zaplecione koło można dociągnąć kluczem do nypli ? Czy trzeba jakiś specjalny ? Nie za bardzo chce oddawać do serwisu bo z ostatnimi kołami co u nich zaplatałem się nie popisali.

 

Koła na tych szprychach bedą stosowane w DH.

Napisano

Szprychy są ok, w Dh dadzą rądę i nie będą strasznie ciążyć.

 

Klucz do nypli Ci wystarczy zeby nimi pokręcić, ale nie wiem czy bez centrownicy i doświadczenia sam będziesz w stanie pomóc im, może lepiej poszukać inny serwis ;)

 

Nyple 14mm w dh będą lepsze, 1mm więcej gwintu nie zaszkodzi ;)

Napisano

Doświadczenie trzeba jakoś nabyć :D Jeśli nieuda mi się wycentrować koła to będę szukał jakiegoś lepszego serwisu.

Napisano

Nie wiem co Ci tam skopali ale w przypadku serwisów trzeba się z tym niestety liczyć. Dobrze zapleść koło trzeba naprawdę umieć a to już nie wielu potrafi dlatego warto czasem uderzyć do kogoś kto zajmuje się tym poza serwisem. Jeśli jest oczywiście taka opcja. Nie będę Cię zniechęcał jako laika w sprawie bo może masz to coś i po iluś tam próbach przez zimę po prostu dasz radę. Jedno jest pewne, że łatwo nie będzie.

 

 

Napisano

Wycentrować koło potrafi więcej osób niż je złożyć od podstaw. To dwa różne zagadnienia. Przyczyna jest też bardzo prosta w tej sprawie bo robi się to o wiele częściej niż składa koła. Naprawdę nie zniechęcam Cię do tego a tylko utwierdzam w przekonaniu, że może Ci się nie udać. Problem jest też taki, że efekty pracy widać dopiero w terenie.

Napisano

zapleść koło to nie jest problem, w 3h spokojnie to zrobisz, problem to policzyć długosci szprych ;) bo kalkulatory lubią płatać figle ;)

Jak co to napisz jakie masz konkretnie komponenty, moze akurat mam je w swojej bazie to mogę Cie upewnić czy masz dobrą długość szprych ;)

Napisano

Więc tak,

Koło przenie:

Obręcz - octane one solar 34 , 26 cali

Piasta- NT-D041SB

Szprychy - sapim Race - dopiero będę kupować

Nyple -sapim 14mm

 

Koło tylne:

Obręcz - octane one solar 34 , 26 cali

Piasta- NT-D042SB

Szprychy - sapim Race - dopiero będę kupować

Nyple -sapim 14mm :)

Napisano

. Problem jest też taki, że efekty pracy widać dopiero w terenie.

Nie przesadzaj... Jeśli koło jest żle zaplecione to od razu widać. To fakt, że co innego wycentrowanie koła a co innego zbudowanie koła ale zapewniam cię, że to nie taka trudna sztuka. Zrobisz jeden bądż dwa błędy, zmarnujesz jedno popołudnie ale się nauczysz i póżniej zbudowanie koła z wycentrowaniem zajmie ci nie co ponad 2 h. Próbuj :thumbsup:

 problem to policzyć długosci szprych ;) bo kalkulatory lubią płatać figle ;)

Fakt. O dobór odpowiednich szprych warto zwrócić się do serwisanta, który nie używa kalkulatora.

Napisano

dawid - a jakie długości będą u mnie przy założeniach:

- obręcz 26'' ZTR (Arch X lub Crest), 32h

- piasta DT 350 (przód i tył)

- szprychy... chyba Pillar PSR 2016 albo DT SuperComp jakieś cieniowane jak nie znajdę Pillarów.

- nyple - jakieś aluminiowe do tego... Nie mam pojęcia jakie...

Napisano

Nie przesadzaj... Jeśli koło jest żle zaplecione to od razu widać. To fakt, że co innego wycentrowanie koła a co innego zbudowanie koła ale zapewniam cię, że to nie taka trudna sztuka. Zrobisz jeden bądż dwa błędy, zmarnujesz jedno popołudnie ale się nauczysz i póżniej zbudowanie koła z wycentrowaniem zajmie ci nie co ponad 2 h. Próbuj :thumbsup:

 

Nie przesadzam tylko są takie przypadki i jest ich sporo. Niby wszystko gra a po kilku wypadach na kamienie zaczynają się problemy. Poza tym jeśli to takie proste to skąd tyle serwisów nie umie sobie z tym poradzić?? Skąd poszukiwania dosyć częste dobrego fachowca od składania kół?? Aż tylu ma lewe ręce w tym temacie?? Nie wydaje mi się.

 

I najważniejsze to to, że w wielu przypadkach najzwyczajniej składanie samemu sensu nie ma. Nie wszyscy tutaj po kilka razy w sezonie wymieniają koła albo piasty. Dobre, mocne i prawidłowo zaplecione koła starczają czasem na lata. Mi wystarczy umiejętność centrowania z ewentualną wymianą urwanej szprychy.

 

Wielu ze środowiska to nie są samouki tylko mają, mieli kogoś kto im doradził, pokazał jak się to robi. I nie było to jeden raz. Jak się nie ma dojścia do takiej osoby to problem niestety jest poważniejszy. Co nie zmienia faktu aby mając chęci spróbować się nauczyć tego czy owego.

 

  • Mod Team
Napisano

Składanie koła, jest proste, nie ma tam skomplikowanych czynności czy potrzeby używania 5 rąk ... jednak trzeba być precyzyjnym, konsekwentnym i przede wszystkim mieć wszystko wyliczone.

 

Mając idealnie dobrane szprychy, licząc każdy obrót każdego nypla od razu złożysz koło tak że praktycznie nie będzie wymagało centrowania, tylko drobne korekty, wiem bo ja tak składam ;) Zabawa zaczyna sie dopiero jak masz krzywa obręcz, szprychy każda z innej parafii :D albo jesteś niechlujny, nie systematyczny i składasz koło jak zawieje wtedy takie zawiane wychodzi :D

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Więc tak mam problem dlatego ,że już sam nie wiem jakiej długości szprychy kupić.

Koło:
Przód:
Obręcz: Dartmoor Fortrees 26
Piasta: Novatec DH41SB

Tył:
Obręcz: Dartmoor Fortrees 26
Piasta: Novatec D042SB

 

A i nie wiem czy to ma znaczenie ale nyple 14mm

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...