Skocz do zawartości

[rama] XC/Trail


andrut61

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam już dosyć swojej za dużej ramy XC. Od kilku dni kombinuje co by tu zrobić żeby mi się lepiej jeździło.

Plan mam taki żeby ustawić moją rebe na 120mm i razem z resztą sprzętu z mojego bike'a wrzucić do nowej ramy, która miała by bardziej płaski kąt główki niż typowe xc a jeszcze potrafiła by podjeżdżać.

Ogólnie chce mieć rower do wszystkiego, taki co mnie po Mazowszu nie zamęczy a jak wybiorę się gdzieś na południe to nie będzie chciał mnie zabić  :laugh:.

Nie wiem jak to określić w języku marketingowców Trail, All-around, Funbike? Pewnie bardziej te dwa pierwsze, ale elementy tego trzeciego też. :teehee:

 

Mam ~1800zł na to co trzeba zmienić (rama, stery, pewnie linki i pancerze itd.) w dodatku marzy mi się sztywniejsza korba na nowy sezon jakiś SLX np. ale to zobaczymy jak portfel zareaguje na zakupy.

 

Myślałem nad Hornetami ale do nowego trzeba nowe tylne koło budować a to kolejne $, w dodatku nie wiem czy potrzebuje takiego kloca z aluminium.

W tym roku będzie jeszcze Primal i on chyba wygrywa z nowych ram.

Jeszcze jest ON ONE 456 EVO2 ale tu czytałem coś o pękających spawach...

Są jeszcze różnego typu Ragley'e.

Ciekawy wydaje się też Cotic Soul

 

Ale sam nie wiem i chce was wciągnąć w tą rozkminę.

 

Ogólnie mam 183cm wzrostu, ok. 86cm nogi i ok. 80 kg a rama może być też używana (marzy mi się NS Society L) Fulla w tych $ nie widzę.

 

Co mi poradzicie?

 

No i Wesołych Świąt! :033:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MeridaTrail ? Zobacz na mój rower. Od czasu do czasu na allegro pojawia się taka rama w przystępnej cenie.

Z tym, że ich produkcja skończyła się w 2012 roku. Więc albo używana albo leżak magazynowy. Zaletą jest na pewno przystępna cena. Nie słyszałem też żeby się komuś ta rama rozpadła.

 

Jakbyś chciał mam całą rozpiskę kątów ramy, opis technologi i trochę marketingowego bełkotu. Wszystko było na stronie Meridy, nie wiem czy ciągle jest dostępne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adamos

 

Pewności nie mam, ale jak na razie nie widzę takiej potrzeby. Założenie jest takie, że 26" zostaje. 

 

A ten KTM co Beardman podlinkował to muszę zgłębić temat.

 

Widział ktoś na własne oczy Cotica, Ragleya czy On one?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewno, że się da. Sam miałem w swoim enduraku ze skokiem 160mm przez pewien czas bombera 100mm i też się dało jeździć. Tylko, że skutecznie marnowało potencjał i przeznaczenie ramy. 

Oczywiście nie zniechęcam, a w zasadzie gorąco popieram przesiadkę na fulla. Pytanie tylko czy po wrzuceniu do powyższej ramy tej Reby 120mm nie będziesz miał tej samej pozycji na rowerze (tylko z dodatkowym zawieszeniem z tyłu)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozycja raczej nie będzie taka sama, czytam zagramaniczne fora i ktoś liczył że ze 120mm ma ~68.7*. Tylko mam pytanie do Was ekspertów a propos dampera do tego banshee pyre. Ze względu kasowych stać mnie na np. monarcha 4.2 low volume i tu zaczynają się wątpliwości co do tych magicznych literek, A B C D E co wybrać bo strona RS mi nie pomaga. Rozumiem, że długość 190x50? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jakie przełożenie i charakterystykę pracy ma ta rama? Gdzieś wyczytałem,ze ma przełożenie wyjściowe na poziomie 2.7 i tendencję progresywną na początku skoku i nieznacznie regresywną w drugiej części skoku. ( Rising Rate) ,czyli , teoretycznie, powinieneś mieć Tune B dla tłumika 190. 

IMO LV będzie OK- zresztą Panowie z Banshee też tak twierdzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Banshee ma górną rurę krótszą o 3 cm od Unibike's- sporo. Baza kół bardzo podobna.

Jestem podobnych rozmiarów co Ty- na co dzień jeżdżę na ramie w rozmiarze 20"- od czasu do czasu jeżdżę na ramie w rozmiarze M o parametrach zbliżonych do Banshee- krótsza rama zapewnia większą zwrotność ,ale dla kogoś ,kto jest przyzwyczajony do długich ram, taka przesiadka będzie lekkim szokiem i raczej nie przyniesie satysfakcji. 

Prywatnie dałbym sobie spokój,ale to Ty decydujesz.

W Twoim rozmiarze

dosyć ciekawy Commencal

http://allegro.pl/commencal-super-4-carbon-l-ka-i3820820870.html

Wheeler (coś krótki jak na 21")

http://allegro.pl/wheeler-hornet-10-enduro-mtb-fully-21-nowa-i3824874251.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Commencal jest super i chętnie bym takiego przytulił, ale wyjdzie sporo za drogo-odpada.

Wheeler'a już wcześniej widziałem na allegro.

 

Ogólnie to polujemy na okazje różnego rodzaju, aż do momentu gdy wyjdzie nowy hornet/primal - złoży się fajnego hardtaila, a z czasem większy przód wejdzie i będzie rower kompletny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć 

Odkopuje bo mija czas, czytam, myślę, liczę, dochodzę do pewnych wniosków, ale wciąż wszystko się nie wyjaśniło. 

 

W skrócie: będzie HT, wszystkie Ragley'e, Cotic'i odpadają - są drogie i ich dostępność nad Wisłą jest praktycznie zerowa. 

 

Na placu boju zostają Dartmoor Hornet/Primal i On One 456EVO II i ni cholery nie wiem co mam wybrać.

 

Ogólnie

dartmoory będą tańsze, lżejsze, z wymiennymi hakami, aluminiowe.

a 456 EVO II będzie droższy, cięższy, bez wymiennego haka, ale stalowy

 

W dodatku geo 456 EVO II będzie takie jak potrzeba, a w dartmoorach, szczególnie w Hornecie dzieją się dziwne rzeczy  :w00t: .

 

Mianowicie Primal miałby z Rebą 120mm geo typowo XC - 69.2* główka i 72.2* podsiodłówka 

a Hornet 68.4* główka i uwaga 75.4* podsiodłówka. 

 

Kąty są liczone bez SAGu

 

Teraz nie wiem co mam ze sobą zrobić. Szczególnie nie wiem jak interpretować podsiodłówke Horneta. Chyba żaden seryjny rower nie ma tak stromej podsiodłówki.

Co poradzicie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

andrut61 Ja bym na twoim miejscu brał mimo wszystko Primal'a. Geometria Ci wyszła taka całkiem, całkiem, z tego co pisałeś, a poza tym Dartmoor generalnie robi fajne ramy.
Co do haka - osobiście wolę mieć aluminiowy, ale wymienny. W końcu nawet stalowy da się rozwalić. Fakt faktem, że wytrzyma więcej, jednak jak padnie i nie ma możliwości wymiany to... klapa.

BTW. Jakiś czas temu miałem podobny problem co Ty (z tym, że ja składam rower od zera) i zdecydowałem się na tegorocznego Horneta + 160mm amor. Teraz tylko czekam, aż będzie możliwość zamówienia (niebieski 16" :D).

 

PS. Ciekawe jest jedno. Primal jest opisywany jako "młodszy brat Horneta" a jest od niego droższy :blink: Gdzie tu sens, gdzie logika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...