Skocz do zawartości

[opony] prawidłowe założenie


Tofi

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wczoraj znalazłem poradę jak zakładać opony. Nie tylko ważne jest założenie jej w kierunku rotacji, ale równie ważne jest umiejscowienie loga producenta. Owe logo powinno znajdować się nad wentylem. No ale po co? Co to zmienia? Podczas samej jazdy nic. Wszystko się zmienia w momencie przebicia, gdyż znając położenie wentyla/loga jesteśmy w stanie szybko określić miejsce przebicia w oponie i poszukać tam resztek szkła, czy też innych nieporządanych elementów.

 

Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T przy użyciu Tapatalka

 

 

Napisano

Zwłaszcza, jak na kapciu przejedziesz parę metrów i odłamek szkła przemieści się w oponie ze trzy razy dookoła (opona zresztą też lubi się obrócić jak jest luźniejsza).

Takie porady wg mnie są dobre dla początkujących. :laugh:

Z własnego doświadczenia wiem, że przy kapciu warto przejrzeć całą oponę. Zajmuje to w porywach do 2 minut. Więc strata czasu niewielka.

 

Pozdrawiam

  • Mod Team
Napisano

 

 

równie ważne jest umiejscowienie loga producenta. Owe logo powinno znajdować się nad wentylem. No ale po co? Co to zmienia?

Ładnie wygląda. Tak profi bardziej...

 

Można link do tego poradnika? Zapowiada się interesująco. 

Napisano

Dla mnie podstawowa zasada jest smarowanie opon pasta montazowa.

 

Oponka wtedy elegancko sie uklada, nie ma problemu z klinowaniem, nawet przy probie zdjecia opony nie potrzebne sa lyzki.

 

 

Napisano

Można link do tego poradnika? Zapowiada się interesująco.

 

empik://activecycling/2013/12/strona parzystanumeruniepamiętam/prawydolnyróg/czerwonyprostokąt

 

Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T przy użyciu Tapatalka

 

 

  • Mod Team
Napisano

 

 

Dla mnie podstawowa zasada jest smarowanie opon pasta montazowa.

Jakiś specjał?

Też stosuję ,"Ludwik" się nazywa. Jak nie ma "Ludwika" to każdy inny płyn do naczyń jest równie doskonały. :P

Napisano

 

Można link do tego poradnika? Zapowiada się interesująco.

 

empik://activecycling/2013/12/strona parzystanumeruniepamiętam/prawydolnyróg/czerwonyprostokąt

 

Poprawiam się. Numer styczniowy 2014 strona 22.

 

Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk 4

Napisano

 

 

Jakiś specjał? Też stosuję ,"Ludwik" się nazywa. Jak nie ma "Ludwika" to każdy inny płyn do naczyń jest równie doskonały. :P

 

Jestem mechaniorem wiec mam dostep to smarku ktory uzywam do wulkanizacji opon :D

 

Tylko czy ludwik po miesiacu czy dwoch podczas zdejmowania opony dalej ma wlasciwosci smarujace? :)

 

Nikgdy nie uzywalem wiec nie wiem, ale na pewno podczas zakladania opony spelnia to samo zadanie :)

Napisano

Mam takie pytanko- Czy jak tak smarujecie wasze oponki to czy nie macie czasem problemów z przemieszczaniem tejże opony i co za tym idzie i dętki???

Napisano

Drutówki zdecydowanie nie, nawet niedopompowane. Natomiast niesmarowane (np. Ludwikiem) opony zwijane, pompowane do ciśnienia niższego, niż zalecane przez producenta, miały/mają tendencję do przemieszczania się. Zauważyłem to w oponach różnych producentów (Panaracer, Conti, Maxxis), w mniejszym lub większym stopniu.

  • Mod Team
Napisano

Ja nigdy nie używałem płynów do opony, nie spotkałem się jeszcze z uparta :P Jako że obecnie mam szwablaki, to ustawiam je napisami do napisów na obręczy.

 

@Tofi, cóż mam uczynić by ten link mnie treści wyświetlał pożądane ? Polskie znaki w linku ... hm, to sie zapowiada jeszcze ciekawiej niż kot przypuszczał.

Napisano

Pójść do emiku i kupić czaspismo.

 

Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T przy użyciu Tapatalka

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...