Skocz do zawartości

[amortyzator] awaria Rock shox recon solo air


auert

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem forum moja wiedza rowerowa jest tez podstawowa wiec proszę o pomoc, a mam taki problem ostatnio zakupiłem używany amortyzator rock shox recon race solo air skok 100, pojechałem do lasu i przy zjeździe ze stromej góry całym ciężarem go dobiłem ( przy okazji sam się trochę poobijałem) :icon_confused:  podczas powrotu zaważyłem że ucieka mi skok ( zmniejsza się) pod pompowałem go ale to nic nie dało, wiec spuściłem całe powietrze i ale golenie sie nie schowały podejrzewam że olej sie przelał bo jak odwróciłem rower do góry nogami i spłynął to lagi sie schowały ale chlupią. :unsure:  Wiec teraz pytanie, co zepsułem, jak to naprawić i ile to może kosztować. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam Piotrek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Skoro dobiłeś widelec za mało nabiłeś powietrza ... albo skakałeś z wysoka ... w każdym bądź razie tendencja tutaj jaką zauważam jest taka że "zepsułam ale dlaczego" zamiast "co zrobić by nie zepsuć". WIem ze mentalność polaka jest taka ze czytać instrukcje dopiero jak coś padnie na amen :P le czasami lepiej jest przed.

 

Teraz jeżeli to tylko oringi to czeka cie wymiana ich to koszt nie wielki, i nowy olej a to już trochę większy wydatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przykrością muszę cię rozczarować i obalić twoją teorie że wszyscy Polacy to idioci  :down: powietrze było, instrukcja przeczytana ale czasami nie da sie przewidzieć ze ktoś może wykopać sobie głęboki rów w poprzek leśnej dróżki. Zamiast krytykować wszystkich może byś wziął przykład z kolegów Maniak, Detonator którzy są pomocni <dzieki chłopaki> Zostałeś Moderatorem tego forum bo cie nie lubili w dzieciństwie a teraz możesz się odgrywać na wszystkich przez internet?  

 


Tak jak piszą wyżej, albo o-ring popuścił i wtedy wystarczy podstawowy serwis. W najgorszym wypadku mogłeś pogiąć popychacz, a to już gorzej.

Rafale coś więcej na temat tych popychaczy jeśli mogę cie prosić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W najgorszym wypadku mogłeś pogiąć popychacz, a to już gorzej.

 

Masz na myśli trzpień który trzyma dolne i górne golenie ?

Nie słyszałem o takiej usterce ale kto wie.

 

 

Co do samej usterki kolego auert, to najprościej wyciągnąć ( wykręcić ) tłumik kluczem 24 i zobaczyć stań oleju. Jeśli go nie ma, tzn że poszedł o-ring o którym wspominają koledzy powyżej.

 

O-ring taki ma na 99% wymiar 24x2.5  Do dostania w Castoramie, tudzież innych sklepach z hydrauliką itp.

 

 

Daj znać jak poszła diagnoza, może będziemy mogli jeszcze jakoś pomóc, doradzić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czasami ten trzpień może się lekko wygiąć i wtedy przy ugięciu nierówno naciska na uszczelki.

Ma śr chyba 10mm jeżeli dobrze pamiętam i da się go bez problemu wygiąć w rękach

Miałem tak po dobiciu w boxxie jest tam taka sama sprężyna solo air tylko różni się długością trzpienia.

Wszelkie próby wyprostowania nic nie pomagały. wystarczyło że trzpień był delikatnie nie równy i podczas jazdy te wygięcie się pogarszało.

 

W tym przypadku to pewnie będzie ten ww o-ring

 

Edytowane przez RafalSBK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz sobie na youtube na filmy o serwisie tego amortyzatora. Pewnie któraś uszczelka puściła. Jak bedziesz sam robił to koszt ok 20 zł, jeśli w serwisie to ok 170 zł. Oleju kup 100 ml albo i 50ml jak można w sklepie rowerowym. Uszczelki kupisz w sklepie z częściami do hydrauliki maszyn. Serwis jest naprawdę prosty tylko trochę odwagi ;)

 

Edytowane przez tor23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do tematu, ale z inną dloegliwością. NA drobnej nierówności przy 25/h usłyszałem dzwięk i moj recon stracił blokadę. Odebralem go z serwisu z harfy i miał moze tylko 5 jazd. Dolne tłumienie chodzi bez zarzutu. Nie mogę tylko blokady załączyc. Pokretło i manetka pracują jak zaraz po serwisie, ale nic sie usztywnia amor. Nie po to 240zł zapłaciłem, aby znowu jakiś kit mi wciskali. Nie były to ekstremałne jazdy,bo na kondycjęszykuję biegajac i ćwicząc na siłce. Wyślę im amor i zapłace za przesyłkę i na odległość bajki będą mi opowiadać. POMOCY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Albo za mało oleju albo uwalony tłumik. Nie ma filozofii, blokada działa tak że blokuje przepływ oleju wiec albo nie ma oleju i ie ma czego blokować, albo mimo zablokowania olej sie przelewa inną droga, np poprzez uszkodzony oring.

 

Przyczyn mechanicznych nie działania może być kilka, np brak połączenia pokrętła z tłumikiem, sie złamało czy coś, lub inna mechaniczna usterka ale to trzeba rozebrać i zobaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A nie poci się olejem przy pokrętle blokady? 

Powinieneś sprawdzić ilość oleju w tłumiku. Zawsze też mogli się pomylić z uszczelką albo ją przyszczypać przy składaniu.

Małe szanse na jakieś trwałe uszkodzenie tłumika.

Edytowane przez Maniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...