jerzygc Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 Na wstępie chciałbym wszystkich powitać, jest to mój pierwszy temat, mam nadzieję że uda mi się dzięki Wam przywrócić do życia mój rower Wypatrzyłem go wczoraj przez przypadek na złomie wywożąc niepotrzebne rupiecie i przygarnąłem za okrągłą sumę 10 zł Jest w dość kiepskiej kondycji, ale z tego co udało mi się odczytać jest to Falcon Golden Arrow 112, nie mogę znaleźć zbyt dużo informacji na jego temat, nie wiem czy jest coś wart, ale osobiście mi się podoba i chciałbym dla siebie go odnowić. W sumie brakuje mu tylko łańcucha i linek, nie wiem czy kupować nowe przerzutki czy sam łańcuch i tutaj będę miał prośbę, może ktoś z Was mógłby mi podpowiedzieć jakiego łańcuch szukać, jak to pomierzyć żeby dobry kupić, albo ewentualnie jaki komplet przerzutka + łańcuch zakupić aby to wszystko pasowało, wrzucam kilka fotek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerzygc Napisano 26 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2013 Rozebrałem wszystko na części, wymieniam co się da ale popełniłem błąd, przy rozbieraniu kasety wszystkie te kulki wrzuciłem do jednego pudełka nie posegregowałem ile było od dołu, a ile od góry kasety. Od strony szprych upchałem szczelnie kuleczki, osadziłem kasetę i się okazuje że od góry brakuje kilku kulek żeby uzupełnić łożysko. Teraz nie wiem czy miały być luzy między tymi kulkami, czy brakowało kilku, na pewno żadnej nie zgubiłem Nie wiem czy dołożyć te brakujące z zapasów garażowych, czy podzielić i zrobić luzy między nimi, jak powinno to poprawnie wyglądać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Faaabooo Napisano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2013 (edytowane) Naprawdę ciekawie wyglądający widelec Edytowane 27 Grudnia 2013 przez Faaabooo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zoomek Napisano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2013 To nie kaseta, tylko wolnobieg 5-rzędowy. Fakt, że koronki wyglądają ok, ale są już mocno pordzewiałe. Moim zdaniem lepiej kupić nowy wolnobieg (za 5 rzędówkę zapłacisz ok. 25 zł) i dać sobie spokój z szukaniem zaginionych kulek. Co do łańcucha - potrzebujesz zwykły łańcuch do napędu 5/6/7 rzędowego. Rzecz jasna trzeba go będzie odpowiednio skrócić. Jeśli chodzi o przerzutkę tylną to poszukaj podstawowej Shimano TY-18 oczywiście z odpowiednim mocowaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2013 jak chcesz tanio to daj ogłoszenie, że poszukujesz retro używek Prawie każdy ma jakieś sprawne rupiecie w piwnicy i za piwo się pozbędzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerzygc Napisano 2 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Zgadza się, jest to wolnobieg, w sumie nie zabardzo wiedziałem czym się różni od kasety zanim trochę o napędzie w rowerze nie poczytałem. Kulek nie brakuje, źle je ułożyłem, ma "brakować" po jednej żeby się to wszystko w środku nie zatarło. Kuleczki nie są kwadratowe, całe te łożyska dość dobrze wyglądają, przerzutka i przekładnia były trochę zastane, ale po wyczyszczeniu naoliwieniu ruszają się jak należy, z tym że muszę wymienić te małe kółka w przerzutce bo na moje niewprawne oko kwalifikują się do wymiany. Nie chcę na razie dużo dokładać, pomaluję i poskładam na tym co mam, zobaczę jak się to będzie sprawować, najwyżej później powymieniam części. Łańcuch kupiłem Shimano UG51, powinien pasować Na razie czekam aż podeschnie druga warstwa podkładu, trochę kiepski czas na malowanie jest teraz i na pewno dłużej to potrwa zanim dobrze przeschnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zoomek Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Z ciekawości zapytam, czym/w jaki sposób malujesz ramę? Zdjęcia są marnej jakości i póki co wygląda to na pędzel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerzygc Napisano 2 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Tak pędzlem, wiem, że to nie profesjonalne ale bardzo wytrzymałe rozwiązanie stosując 2xgrunt, szlif papierem, 3 razy emalię i na końcu natrysk bezbarwnym. Jak na wstępie zaznaczyłem "renowację" robię dla siebie, nie musi to być jakoś super wyglądający rower, lakier zdarłem do gołego również żeby poszukać ewentualnych pęknięć itp. przynajmniej mi go nikt nie ukradnie, a jak ukradnie to się szybko znajdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 zostaw w podkładzie...sprawdzona metoda - pomalowałem tak kiedyś ramę samochodową, też nie ukradli a na serio to jak pryśniesz bezbarwnym po tym szlifowaniu i nakładaniu warstw to pokaż efekt na zdjęciach ciekawi mnie jak wyjdzie na łączeniu rur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerzygc Napisano 2 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 (edytowane) Od kierownicy do widelca, korby i co w toku pracy wymyślę mam zamiar pomalować na czerwono, następne zdjęcie pewnie będzie w efekcie końcowym, rama będzie w kolorze jak sobie wywyśliłem bezpeczniecznym tzn białym Na razie w tym tygodniu to wszystko wymaluję i niestety trzeba poczekać żeby chemia podziała, nie ma po co się spieszyć niestety bo tego procesu nie przyspeszę (edit: choć z tego co widzę podkład zdążył przeschnąć na przełomie roku tak że pierwszą warstwę bieli zarzuciłem 20 min. temu) Chciałbym jeszcze o co coś zapytać, o co chodzi w napisach które wyłoniły się po wymoczniu w ropie na tej blaszce pod kierownią: Na razie odczytałem (nie do końca) A.RYBOW(S)KI WARSZAWA w nawiasie się domyślam Edytowane 2 Stycznia 2014 przez jerzygc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 rybowski polska przedwojenna manufaktura rowerów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerzygc Napisano 7 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 Już myślałem, że inicjały poprzedniego właściciela, oczyszczona tabliczka w takim razie wraca na miejsce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 http://sport-raporty.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,sportowy-i-polski-historia-polskiego-roweru-sportowego:4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerzygc Napisano 9 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 (edytowane) dziiękuję dovectra, ciekawy opis historii w tym linku jest opisany na razie moja strzała wygląda tak: trochę mi zeszło z prostowaniem korby (nie wiem jak to zwać talerza?)które to sobie przez nieuwagę wcześnej skrzywiłem, łozyskami (kulkami) i składaniem całości do tego stanu (początki są trudne niestety) teraz w wolnych chwilach uczę się centrować koła , później przerzutka, łańcuch, hamulce i linki w całość i mini projekt renowacji roweru będzie skończony, Edytowane 9 Stycznia 2014 przez jerzygc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 luksusy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerzygc Napisano 11 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 (edytowane) Poskładałem dzisiaj prawie do końca mojego złomka, najdłużej się bawiłem w naukę i praktykę centrowania kół i odpowiedni dobór długości i skuwania łańcucha, ale myślę i mam nadzieję że mi się to udało jakoś przyzwoicie wykonać, niestety brakuje mi liniek od obu hamulców i siodełka, a na samej rurce trochę strach jechać... więc go nie wypróbowałem dzisiaj Po niedzieli jazda próbna, wrzuciłem też chyba najtańszą przerzutkę Shimano TY 18, ale mam nadzieję że jakaś frajda z jazdy będzie, koszta szacuję na 10zl (rower) +20pln łańcuch + 25pln TY18 + 5 x1pln (szprychy) + 3x5pln (linka) +reszta typu pancerze, śrubki, lakiery z garażu. Edytowane 11 Stycznia 2014 przez jerzygc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerzygc Napisano 17 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 (edytowane) Lewa korba trochę się chwiała, ale po wbiciu nowego klina jest wszystko ok, łańcuch wydaje mi się być za krótki, choć wszystko działa ok, kierownica nie oklejona jeszcze, siodełko i rura znalezione chwilowo założone, brakuje też części hamulca przedniego, teraz jest prowizorka, "udało" mi się złamać nakrętkę kontrującą w tylnej ośce piasty poprzez zbyt mocne dociśnięcie samozamykacza i znaleźć takowej nigdzie nie mogę, ale na razie wrażenia z jazdy są pozytywne, porobię zdjęcia brakujących elementów, może ktoś z Was będzie miał takie zalegające i zechciałby odsprzedać ps. znacie może jakieś dobre rozwiązanie na niedrogi dodatkowy hamulec na górę kierownicy? Nie wiem czy taka klamka miała by być spięta z obecną linką, czy zamontować przykładowo np. z tyłu od wewnątrz dodatkowe szczęki, trochę ciężko mi się przyzwyczaić na normalnym terenie do klamek tak nisko umieszczonych Edytowane 17 Stycznia 2014 przez jerzygc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 http://www.parktool.com/blog/repair-help/in-line-brake-levers-cross-levers Niestety tanie będzie tylko, jeśli znajdziesz tanie klamki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerzygc Napisano 18 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Teraz już mam jasność jak mają być te klamki ze sobą połączone wspólną linką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zoomek Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 W sumie fajnym rozwiązaniem dla retro-szosy mogłyby być stare klamki hamulców z dodatkową dźwignią z boku. Czasem na allegro lub tablicy można znaleźć za 20-30 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 http://rower.com.pl/czesci-rowerowe/klamki/xlc-dodatk-zest-dzwig-ham-cross-bl-x01_1?cPath=34_57 takie do przełaja (to są z fabryki tekro) albo jak kolega wyżej weinmann - z dodatkową dzwignią, - allegro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerzygc Napisano 19 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 Widziałem kiedyś takie klamki, nawet by było to dobre rozwiązanie, ale chyba jednak wymienię kierownicę na prostą, albo lepiej giętą, bo ciężko mi się na tej jeździ. Widziałem, że niektórzy obracają baranka i odcinają rogi na odp. wysokości, ale i tak jest za wąska, chciałbym coś na szerokość 60-70 cm dobrać Problem jest z tym, że baranek ma 22 mm średnicy, w punkcie mocowania do mosta jest zaciskana na śrubę poprzez 2 dodatkowe panewki, które po założeniu mają tam średnicy razem 27 mm. Ogólnie ciężko coś takiego znaleźć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 spoko jest ok normalnie każda kiera ma 22,4 mm w chwycie, a w mocowaniu 25,4 mm, a w szosach może być 26 mm(mówię o starych standardach). ale każda kiera zwykła, 1 cal podejdzie do tego mostka, radzę ci zwykłego zooma, ze wniosem 3-5 cm, lekko giętą założyć, ale z szerokością nie przesadzaj, tam 560-600 mm wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SAMAEL66 Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 a takie coś by nie pasowało? http://allegro.pl/weinmann-klamki-podwojne-szosa-vintage-i3878596489.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerzygc Napisano 19 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 Te podwójne klamki widziałem w ogłoszeniu, spełniły by zadanie, ale jednak wymienię chyba kierownicę ze względu na to, że będę zakładał dłuższą rurkę podsiodełkową i pójdzie do góry jeszcze ok. 10 cm w porównaniu do tego ost. zdjęcia, równocześnie chciałbym podnieść trochę kierownicę żeby nie leżeć na tym rowerze. Chciałbym wymienić na taki typ o jakim pisze dovectra, czyli jakaś kierownicę giętą zoom ze wzniosem do 5cm przykładowo, z tym że chciałbym się jednej rzeczy dowiedzieć jeszcze. Większość tych kierownic ma mocowanie przy mostku 25,4mm (u mnie jak pisałem baranek 22mm (oryginalnie pewnie 22,2mm bo trochę przytarta, taka średnica jest w innym miejscu) +te 2 panewki (nie wiem jak to nazwać) daje razem po złożeniu 27mm. Czy przy zakupie takiej kierownicy ze średnicą przy mostku 25,4mm da się dobrać w detalu gdzieś takie "panewki" żeby razem z kierownicą średnica wyniosła te ~27mm? ( Chodzi o to, że przykładowo jakaś nietypowa kierownica z mocowaniem 26 mm przy mostku nic mi nie da, bo już teraz ciężko ściśnąć obejmę żeby się nie obracała) Pokazuję o co mi chodzi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi