remlik Napisano 19 Grudnia 2013 Napisano 19 Grudnia 2013 Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - ESI – 7g Brake (Front+Lever): (Hamulec przedni) - Shimano BR-M395 – 262g Brake (Rear+Lever): (Hamulec tylny) - Shimano BR-M395 – 307g Cables: (Pancerze i linki) – Jagwire – 80g Cassette: (Kaseta) - Shimano XT 11-32 - 260g Chain: (łańcuch) - Campagnolo C9 -282g Crankset: (Korby) - Deore FC M590 44-32-22T+SM-BB51 – 1020g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - FD-M590 - 159g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - SLX RD-M662 SGS - 259 Fork: (Widelec) - RST F1RST 29 Air (100 mm) SRL – 1880g Frame: (Rama) - Author Traction 29er 19" – 1850g Grips: (Gripy) - ESI Chunky – 54g Handlebar: (Kierownica) - FSA Gravity Light 680 - 251g Headset: (Stery)+TopCap+Starnut - Neco H146 - 98g Pedals: (Pedały) - PD-M540 – 352g Rotors (Tarcze)+bolts+adapters - Accent Freezer (160/180) – 357g Seat: (Siodło) - Selle Italia Flite - 254g Seatpost: (Sztyca) - Aerozine 31,6x400 – 202g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) – Author – 34g Shifters: (Manetki) - SL-M590 – 300g Skewers: (Zaciski koł) - AEST tytan – 49g Spacers: (Podkładki pod mostek) – Amoeba – 10g Stem: (Mostek) - Truvativ Stylo Race 75mm +/- 5% - 131g Tire (Front): (Opona przednia) - Geax Barro Race 29x2,0 - 458 Tire (Rear): (Opona tylna) - Geax Barro Race 29x2,0 – 458g Tubes: (Dętki) - Maxxis Ultralite - 260g Wheel Front: (Koło przednie) - Alexrims XD-Sport, Formula Hi-Lo – 1072g Wheel Rear: (Koło tylne) - Alexrims XD-Sport, Formula Hi-Lo – 1251g Razem : 11957g Z planowanych zmian z pewnością koła (może uda się coś ustrzelić przez zimę). Aktualny set pochodzi w całości z Jamisa Dragon, łącznie z gumami Geax Saguaro 2,2/2.0. Używam ich zamiennie z Barro Race. Mam tez drugi komplet kółek od Meridy Crossway XT - zakładam je na trasy z przewagą asfaltu. Cytuj
BajkowiecxD Napisano 19 Grudnia 2013 Napisano 19 Grudnia 2013 waga zacna,kolor brzydki,rower brzydki to tak ode mnie Cytuj
Jechan Napisano 19 Grudnia 2013 Napisano 19 Grudnia 2013 A mi się nawet podoba, takie stonowane kolory Cytuj
remlik Napisano 19 Grudnia 2013 Autor Napisano 19 Grudnia 2013 waga zacna,kolor brzydki,rower brzydki to tak ode mnie ha, o gustach ...wiadomo, ale ciekaw jest - pewnie Tobie bardziej by się podobał mój poprzedni 29er ? http://www.forumrowerowe.org/garage/vehicle/4468-cube-analog-29er/ fotki wiadomo, nie oddają dokładnie, ale przez jakiś czas miałem je oba i "na żywo" wszystkim (łącznie ze mną rzecz jasna) bardziej podobał się Author Cytuj
bartnik Napisano 20 Grudnia 2013 Napisano 20 Grudnia 2013 A mi się nawet podoba, takie stonowane kolory Dokładnie to samo mi przyszło do głowy @@remlik, masz plusa do reputacji ode mnie za ten rower Cytuj
pim Napisano 25 Grudnia 2013 Napisano 25 Grudnia 2013 Super maszyna, ale rama jest po 80mm amortyzator, mam identyczną. Zmieniłeś skok na 80 mm ? Jak amortyzator wybiera małe nierówności ? Pozdrawiam Cytuj
BajkowiecxD Napisano 25 Grudnia 2013 Napisano 25 Grudnia 2013 ha, o gustach ...wiadomo, ale ciekaw jest - pewnie Tobie bardziej by się podobał mój poprzedni 29er ? http://www.forumrowerowe.org/garage/vehicle/4468-cube-analog-29er/ fotki wiadomo, nie oddają dokładnie, ale przez jakiś czas miałem je oba i "na żywo" wszystkim (łącznie ze mną rzecz jasna) bardziej podobał się Author Tak zdecydowanie przydal mi do gustu twoj cube Cytuj
qrczakzul Napisano 26 Grudnia 2013 Napisano 26 Grudnia 2013 Ładnie wagę zbiłeś na tym rowerku oryginał ma tłuszczu pod futerkiem trochę Cytuj
karolg Napisano 26 Grudnia 2013 Napisano 26 Grudnia 2013 Super maszyna, ale rama jest po 80mm amortyzator, mam identyczną. Zmieniłeś skok na 80 mm ? Jak amortyzator wybiera małe nierówności ? Pozdrawiam Author na 100mm chodzi bardzo dobrze, mi osobiście pasuje bardziej niź 80mm. Cytuj
TomoTonyHalik Napisano 26 Grudnia 2013 Napisano 26 Grudnia 2013 Ładnie wagę zbiłeś na tym rowerku oryginał ma tłuszczu pod futerkiem trochę Delikatnie napisane. Raz z ciekawości podniosłem takiego authora - chyba najstarszy model na 29", jeździł takowym znajomy - i ważył cholernie dużo, a przynajmniej wydawał się nienaturalnie spasiony i nieporęczny, w porównaniu do mojego 12,5 kg Wheelera Cytuj
qrczakzul Napisano 26 Grudnia 2013 Napisano 26 Grudnia 2013 Soluszyn wg producenta przekroczył 15 :-) Traction ma oryginalnie 2 opakowania cukru mniej Cytuj
remlik Napisano 26 Grudnia 2013 Autor Napisano 26 Grudnia 2013 (edytowane) Tak, modele Solution oraz Dexter 29 to straszne kloce. Natomiast Traction w zależności od roku/wyposażenia ważył 13,3/13,6 na ramie 19", co jest już całkiem przyzwoitą wartością w tym przedziale cenowym. Super maszyna, ale rama jest po 80mm amortyzator, mam identyczną. Zmieniłeś skok na 80 mm ? Jak amortyzator wybiera małe nierówności ? Pozdrawiam Amortyzator jak to mówią "liści nie wybiera" ...co nie znaczy, że zmieniłbym na inny. W przedziale do 1k uważam, że to optymalny wybór na ten moment. Nie zmieniałem skoku, ale słuszna uwaga. Fabrycznie rocznik 2011 był na 80mm. Dlatego kompletując sprzęt zastanawiałem się, jak to wyjdzie na 100mm. Trochę zaryzykowałem, ale jak widzę (wcześniejsza opinia kolegi karolg) nie jestem odosobniony w ocenie, że ta zmiana jest jak najbardziej pozytywna. Model na 2014 ma już jak widzę amortyzator 100 mm http://www.author.eu/en/bikes/2014/traction-29-10/ Edytowane 26 Grudnia 2013 przez remlik Cytuj
pim Napisano 27 Grudnia 2013 Napisano 27 Grudnia 2013 Odczucia odczuciami ale fizyki nie oszukasz. 2 cm moim zdanie bardzo zaburzy jakość podjeżdżania, z taki setem to robi się bardziej rower zjazdowy. Na plaski będzie raczej ok ale na podjazdach to już się traci. Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 27 Grudnia 2013 Mod Team Napisano 27 Grudnia 2013 2 cm moim zdanie bardzo zaburzy jakość podjeżdżania, z taki setem to robi się bardziej rower zjazdowy. Dwa centymetry to ok. 0,7 stopnia . Czyli o tyle wyplaszczy się kąt główki i kąt podsiodłowy. Wątpliwe,aby ta zmiana zrobiła z Tractiona rower zjazdowy. Rower może być trochę "wolniejszy" w zakrętach,na podjazdach może sie pojawić tendencja do myszkowania przedniego koła,ale dramatu nie będzie. Cytuj
pim Napisano 27 Grudnia 2013 Napisano 27 Grudnia 2013 I zgodnie z Twoją wypowiedzą siedzimy dalej od suportu, to nie zaburzy jazdy z dużą kadencją pod górę? A i jaka będzie różnica na szczycie sztycy np 450mm jeżeli chodzi o odległość od czubka rury sterowej ? Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 27 Grudnia 2013 Mod Team Napisano 27 Grudnia 2013 I zgodnie z Twoją wypowiedzą siedzimy dalej od suportu, to nie zaburzy jazdy z dużą kadencją pod górę? Teoretycznie zmiana pozycji będzie miało wpływ na kadencję ( IMO w tym wypadku może spowolnić kadencję) ,ale nie każdemu będzie to przeszkadzać. Przykładowo mnie taka zmiana nie przeszkadzała. A i jaka będzie różnica na szczycie sztycy np 450mm jeżeli chodzi o odległość od czubka rury sterowej ? ????? Przeca rura sterowa i sztyca zostają w tym samym miejscu. Chyba ,że czegoś w poświątecznym okresie nie ogarniam. Cytuj
pim Napisano 27 Grudnia 2013 Napisano 27 Grudnia 2013 Co do odległości to moja pomyłka. Dziękuję Rafale za wyjaśnienie i pozdrawiam Cytuj
remlik Napisano 31 Grudnia 2013 Autor Napisano 31 Grudnia 2013 Nie podziękowałem wcześniej szanownym kolegom za dobre słowo, więc niniejszym to czynię w ostatnim dniu roku. + max lekkich sprzętów w Nowym 2014 :-) Cytuj
ernesto Napisano 4 Lutego 2014 Napisano 4 Lutego 2014 Rower pikny . Tractiony zawsze beda mi sie podobac Cytuj
remlik Napisano 16 Kwietnia 2014 Autor Napisano 16 Kwietnia 2014 Zgodnie z planem wymieniłem koła na ZTR Arch EX z piastami DT 350s oraz tarcze na centerlock: XTR SM-RT98 Ice Tech Aktualna rozpiska wagowa: Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - ESI – 7g Brake (Front+Lever): (Hamulec przedni) - Shimano BR-M395 – 262g Brake (Rear+Lever): (Hamulec tylny) - Shimano BR-M395 – 307g Cables: (Pancerze i linki) – Jagwire – 80g Cassette: (Kaseta) - Shimano XT 11-32 - 260g Chain: (łańcuch) - Campagnolo C9 -282g Crankset: (Korby) - Deore FC M590 44-32-22T+SM-BB51 – 1020g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - FD-M590 - 159g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - SLX RD-M662 SGS - 259 Fork: (Widelec) - RST F1RST 29 Air (100 mm) SRL – 1880g Frame: (Rama) - Author Traction 29er 19" – 1850g Grips: (Gripy) - ESI Chunky – 54g Handlebar: (Kierownica) - FSA Gravity Light 680 - 251g Headset: (Stery)+TopCap+Starnut - Neco H146 - 98g Pedals: (Pedały) - PD-M540 – 352g Rotors (Tarcze)+bolts+adapters - XTR SM-RT98 Ice Tech CL (160mm) – 226g Seat: (Siodło) - Selle Italia Flite - 254g Seatpost: (Sztyca) - Aerozine 31,6x400 – 202g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) – Author – 34g Shifters: (Manetki) - SL-M590 – 300g Skewers: (Zaciski koł) - AEST tytan – 49g Spacers: (Podkładki pod mostek) – Amoeba – 10g Stem: (Mostek) - Truvativ Stylo Race 75mm +/- 5% - 131g Tire (Front): (Opona przednia) - Geax Barro Race 29x2,0 - 458 Tire (Rear): (Opona tylna) - Geax Barro Race 29x2,0 – 458g Tubes: (Dętki) - Maxxis Ultralite - 260g Wheel Front: (Koło przednie) - ZTR Arch EX DT350s, DT Competition, Stans Rim Tape – 876g Wheel Rear: (Koło tylne) - ZTR Arch EX DT350s, DT Competition, Stans Rim Tape – 969g Razem : 11348g Być może w przyszłości pokuszę się o wymianę korby (napęd 2x9) + mleczko (to od razu) i powinno być 10xxx g ... nie miałem takiego celu, ale teraz widzę, że jest to całkiem realne i to bez szaleństw ;-) Cytuj
remlik Napisano 17 Kwietnia 2014 Autor Napisano 17 Kwietnia 2014 Póki co mam tylko fotki, które zrobiłem dla weryfikacji/zapamiętania wagi, rower na nowych kółkach też "obfotografuje" przy najbliższej okazji Tył: i przód: Cytuj
remlik Napisano 8 Września 2014 Autor Napisano 8 Września 2014 Authora sprzedałem, koła trafiły do nowego "składaka" na bazie ramy Canyona AL (niebawem wrzucę "rozpiskę" wagową ~ 10,9kg wyszedł) Cytuj
Sagitt77 Napisano 10 Września 2014 Napisano 10 Września 2014 Dobrze, że pomyślałeś o zmianie korby na dwublatową. Radzę Ci zakupić ramiona SLX. Można dostać na allegro. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.