Skocz do zawartości

[rower] Trek Superfly


Emi00

Rekomendowane odpowiedzi

Testował któs superflaya i xcalibra? Mam SF z 2016 z delikatnym upgradem na naped XT (10 rz.). Nosi mnie aby cos pozmieniać. W związku z tym, że to napęd 10rz. to pewnie poszłaby kompletna nowa XT i koła od Dawida.... a wiec sporo kasy.

Warto sprzedać obency rower i zainwestować w xcalibra? SF uwielbiam za geometrię ramy bo jeździ mi się świetnie. Głównie chodzi o plecy, które mnie kompletnie nie bolą a niestety mam "popsute" 2 kręgi i na szosie bardzo daja mi w kość.

Lepiej miec SF z nowa grupą XT i fajnymi kołami czy Xcalibra na sprzęcie, który pewnie wymienię... Nosi zeby miec karbonową ramę, ale z drugiej strony mniej obawiam się o aluminium a co najważniejsze ten rower mi naprawdę leży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowy x-caliber to nieco inny rower ale geo jest niemal identyczne - poprzedni x-caliber i superfly w tabelkach miały te same cyferki. W nowym x-calibrze masz boost, prowadzenie wewnętrzne dla przewodu sztycy - tylko pytanie na ile Ci to potrzebne. Ja nie widzę sensu przejścia z Sf na Xc. Po co chcesz zmieniać koła? Kaseta 11s wchodzi w miejsce 10s o ile dobrze wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie nieopłacalne. SF to już fajna rama, boosta nie ma z tylu, ale jest sztywna. Uwierz, nie odczujesz różnicy. Zostaw co masz, zainwestuj w lepsze koła, napęd zostaw na 10s. Stosunkowo tani w eksploatacji, a zapewnia o tak wszystkie niezbędne przełożenia.

@bimmer, dokładnie tak jak mówisz, o ile to shimano. W sram bębenek jest wtedy xD

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@Dziubek, sklep, w którym dokonałem zakupu stwierdził, że między innymi taką cenę uzyskałem za rower z powodu jednego odprysku. A te inne w okolicach mocowania zacisku hamulca oraz przy tarczy hamulcowej na tyle, cytuję: „Normalne użytkowanie, gdzie takie odpryski się zdarzają choćby podczas zdjęcia koła”. Oczywiście mogę reklamować i załatwiać to u treka, ale że ogólnie to raczej śmieszna sprawa. Odpryski nie są duże, ale jednak.

Napiszę jeszcze z tym pytaniem do Treka bezpośrednio, zobaczymy co powiedzą. Tak to jest kupować u znajomych..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Według mnie w takich miejscach w ogóle nie powinno być lakieru, bo prędzej czy później i tak będą tam odpryski.
Może pod względem estetyki byłby to minus, ale przynajmniej nikt by nie narzekał ;)
Ja np. zdejmowałem koło góra kilka razy, a też nie mam już lakieru przy zacisku ( nie lubię lekkiego dociśnięcia, więc pewnie to też się przyczyniło ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to miałem na tyle 2.0 xr1 expert, a przód dostałem tymczasową xr2, ale na drucie. Później wymienili mi na xr2 zwijaną 2.2, a tę drutówkę zostawili na zapas.

Obecnie jeżdżę przód tył 2.2 xr2 (przód drut), a xr1 2.0 zwijaną mam w zapasie. Planuję dokupić jakąś pod 2.0 i będzie drugi komplet. Trek ogólnie ma taką politykę, że miesza wielkościami opon, jednak na stronie treka jest on w wersji na oponach 2.2 xr1 expert.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzwoniłem na ich infolinię z pytaniem o co chodzi to konsultant stwierdził że mieli taki czas że robili mix, ale sam nie wiedział czemu. To samo z opaskami na koła. Można ponoć trafić na TR, a można na zwykłe opaski zabezpieczające. Chyba coś nie do końca ogarniają w Treku, albo konsultant wiedział że dzwonią, ale nie wiedział w którym kościele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Jakieś 1,5 miesiące temu również stałem się posiadaczem Treka Superfly 7 z 2017 r. Opony mam Bontrager XR1 z tyłu 2.0, z przodu 2.2. Wydaje mi się że taki mix bardzo dobrze się sprawdza bo na twardej nawierzchni tylna opona ma mniejsze opory toczenia (niż gdyby była 2,2), a na piasku przednie koło nie zakopuje się (tak jak zakopywałoby się 2.0). Opony bardzo dobrze trzymają w terenie. Na pewno lepiej mi się jeździ na tych oponach niż na Continental Race King, które miałem w swoim starym rowerze. 

Przeszedłem na bezdętkowy system.

Gripy wymieniłem na silikonowe Fabric:

https://buyonline.cyclefactory.co.za/grips/347-grips-fabric-silicone-lock-on.html Mają dobrą przyczepność, sprężystość i wyglądają na trwałe. 

Na ramie od nowości mam jeden mały odprysk przy otworze wejścia linki do ramy. Nie wiem czy to jest powód do reklamacji. A nawet jeżeli to co, wymienią ramę, czy wezmą do malowania?

Przejechałem nim już ok. 1000 km i ogólnie jestem bardzo zadowolony. 

W krótkim czasie pewnie będę zastanawiał się nad wymianą kół (może ktoś coś poleci w cenie do 1.500 zł za parę?) i być może siodełka, bo po przejechaniu 50 km już mocno się daje we znaki.

 

 

Edytowane przez armaniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, armaniak napisał:

W krótkim czasie pewnie będę zastanawiał się nad wymianą kół (może ktoś coś poleci w cenie do 1.500 zł za parę?)

https://daveo.pl/kola_dt_350_boostdt_xm421_29er_pillar-1412i

https://fitwheels.eu/kola-dt-swiss-240s-spline-one-xm421-29-1610g-p-30.html - poza budżetem

https://fitwheels.eu/kola-dt-swiss-350-straightpull-xr361-29-1530g-p-29.html - jak jesteś lekki.

Zadzwoń lub napisz do daveo ... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam odprysk lakieru przy wejściu linki przerzutki, z przodu po prawej stronie. Wydaje mi się, że kiepska jest ta warstwa lakieru, który makladają. A może podkład ciulowy?

Co do zmian @armaniak, siodło jak dla mnie wyśmienicie spisuje się wtb rocket pro. Lżejsze i wygodniejsze. Koła kupione u daveo, ale wziąłem na dt350 z prostymi szprychami, obowiązkowo mosiężnymi nyplami i obręczami ztr arch ex. Akurat nie było na stanie m442. Wyszły całkiem solidne koła ;)

Z Trek jestem na etapie negocjacji co do odprysków. @armaniak i @Dziubek, możecie na pw podesłać mi zdjęcia swoich uszkodzeń lakieru w możliwie jak najlepszej jakości? Potrzebuję konkretnych dowodów z innych źródeł, niż moje zdjęcia.;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie, ale z drugiej strony. Jutro dzwonię do Treka ponownie i przedstawiam sprawę, że nie jestem jedyny jeśli chodzi o odpryski lakieru w tym miejscu. Choć wiem, że załatwiają to w ten sposób, że udzielają rabatu większego na rower, przez co sklep może opuścić cenę roweru. Nawiasem, za ile @armaniak kupiłeś swojego superflaja?

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...