Dziubek Napisano 2 Maja 2018 Napisano 2 Maja 2018 Ja bym na Twoim miejscu zadzwonił do treka na infolinię, a później do sklepu. Daj koniecznie znać co Ci powiedzieli. Ja u siebie nie widzę mankamentów na chwilę obecną. Cytuj
MusicMan Napisano 9 Maja 2018 Napisano 9 Maja 2018 Testował któs superflaya i xcalibra? Mam SF z 2016 z delikatnym upgradem na naped XT (10 rz.). Nosi mnie aby cos pozmieniać. W związku z tym, że to napęd 10rz. to pewnie poszłaby kompletna nowa XT i koła od Dawida.... a wiec sporo kasy. Warto sprzedać obency rower i zainwestować w xcalibra? SF uwielbiam za geometrię ramy bo jeździ mi się świetnie. Głównie chodzi o plecy, które mnie kompletnie nie bolą a niestety mam "popsute" 2 kręgi i na szosie bardzo daja mi w kość. Lepiej miec SF z nowa grupą XT i fajnymi kołami czy Xcalibra na sprzęcie, który pewnie wymienię... Nosi zeby miec karbonową ramę, ale z drugiej strony mniej obawiam się o aluminium a co najważniejsze ten rower mi naprawdę leży. Cytuj
bimmer Napisano 9 Maja 2018 Napisano 9 Maja 2018 nowy x-caliber to nieco inny rower ale geo jest niemal identyczne - poprzedni x-caliber i superfly w tabelkach miały te same cyferki. W nowym x-calibrze masz boost, prowadzenie wewnętrzne dla przewodu sztycy - tylko pytanie na ile Ci to potrzebne. Ja nie widzę sensu przejścia z Sf na Xc. Po co chcesz zmieniać koła? Kaseta 11s wchodzi w miejsce 10s o ile dobrze wiem Cytuj
Malinowy Napisano 9 Maja 2018 Napisano 9 Maja 2018 Zupełnie nieopłacalne. SF to już fajna rama, boosta nie ma z tylu, ale jest sztywna. Uwierz, nie odczujesz różnicy. Zostaw co masz, zainwestuj w lepsze koła, napęd zostaw na 10s. Stosunkowo tani w eksploatacji, a zapewnia o tak wszystkie niezbędne przełożenia. @bimmer, dokładnie tak jak mówisz, o ile to shimano. W sram bębenek jest wtedy xD 1 Cytuj
bimmer Napisano 10 Maja 2018 Napisano 10 Maja 2018 założyłem, że skoro jest przerzutka XT to i kaseta będzie shimano, okaże się Cytuj
Dziubek Napisano 22 Maja 2018 Napisano 22 Maja 2018 @Malinowy Jak tam sprawa z lakierem się toczy ? Cytuj
Malinowy Napisano 23 Maja 2018 Napisano 23 Maja 2018 @Dziubek, sklep, w którym dokonałem zakupu stwierdził, że między innymi taką cenę uzyskałem za rower z powodu jednego odprysku. A te inne w okolicach mocowania zacisku hamulca oraz przy tarczy hamulcowej na tyle, cytuję: „Normalne użytkowanie, gdzie takie odpryski się zdarzają choćby podczas zdjęcia koła”. Oczywiście mogę reklamować i załatwiać to u treka, ale że ogólnie to raczej śmieszna sprawa. Odpryski nie są duże, ale jednak. Napiszę jeszcze z tym pytaniem do Treka bezpośrednio, zobaczymy co powiedzą. Tak to jest kupować u znajomych.. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 23 Maja 2018 Mod Team Napisano 23 Maja 2018 Według mnie w takich miejscach w ogóle nie powinno być lakieru, bo prędzej czy później i tak będą tam odpryski. Może pod względem estetyki byłby to minus, ale przynajmniej nikt by nie narzekał Ja np. zdejmowałem koło góra kilka razy, a też nie mam już lakieru przy zacisku ( nie lubię lekkiego dociśnięcia, więc pewnie to też się przyczyniło ). Cytuj
Dziubek Napisano 23 Maja 2018 Napisano 23 Maja 2018 @Malinowy Jeżeli nie zostałeś o tym poinformowany przy zakupie można się spierać, ale że to znajomi to komplikuje sprawę. Daj znać czy coś uzyskałeś u Treka. A z innej bajki, też masz na przodzie oponę 2.2 a z tyłu 2.0 ? Cytuj
Malinowy Napisano 23 Maja 2018 Napisano 23 Maja 2018 Właściwie to miałem na tyle 2.0 xr1 expert, a przód dostałem tymczasową xr2, ale na drucie. Później wymienili mi na xr2 zwijaną 2.2, a tę drutówkę zostawili na zapas. Obecnie jeżdżę przód tył 2.2 xr2 (przód drut), a xr1 2.0 zwijaną mam w zapasie. Planuję dokupić jakąś pod 2.0 i będzie drugi komplet. Trek ogólnie ma taką politykę, że miesza wielkościami opon, jednak na stronie treka jest on w wersji na oponach 2.2 xr1 expert. 1 Cytuj
Dziubek Napisano 23 Maja 2018 Napisano 23 Maja 2018 Ja dzwoniłem na ich infolinię z pytaniem o co chodzi to konsultant stwierdził że mieli taki czas że robili mix, ale sam nie wiedział czemu. To samo z opaskami na koła. Można ponoć trafić na TR, a można na zwykłe opaski zabezpieczające. Chyba coś nie do końca ogarniają w Treku, albo konsultant wiedział że dzwonią, ale nie wiedział w którym kościele. Cytuj
bimmer Napisano 24 Maja 2018 Napisano 24 Maja 2018 dobry konsultant. Z tyłu dawali węższą żeby były mniejsze opory toczenia, z przodu szersza poprawia przyczepność. W mocnych tylnonapędowych samochodach patent znany od X lat, tyle że tam na odwrót Cytuj
Malinowy Napisano 24 Maja 2018 Napisano 24 Maja 2018 Nie chodzi o to, co dawali, a o to jaka jest specyfika na stronie względem tego, co się dostaje. Właściwie chyba też do nich zadzwonię z kilkoma pytaniami, między innymi o opony i lakier Cytuj
Rafu Napisano 24 Maja 2018 Napisano 24 Maja 2018 W tym sezonie np. montują opony Schwalbe bo mają problem z dostępnością Bontragerów. Cytuj
Malinowy Napisano 24 Maja 2018 Napisano 24 Maja 2018 Te bontragery dobre są, fajnie trzymają w terenie. Cytuj
armaniak Napisano 3 Czerwca 2018 Napisano 3 Czerwca 2018 (edytowane) Witam. Jakieś 1,5 miesiące temu również stałem się posiadaczem Treka Superfly 7 z 2017 r. Opony mam Bontrager XR1 z tyłu 2.0, z przodu 2.2. Wydaje mi się że taki mix bardzo dobrze się sprawdza bo na twardej nawierzchni tylna opona ma mniejsze opory toczenia (niż gdyby była 2,2), a na piasku przednie koło nie zakopuje się (tak jak zakopywałoby się 2.0). Opony bardzo dobrze trzymają w terenie. Na pewno lepiej mi się jeździ na tych oponach niż na Continental Race King, które miałem w swoim starym rowerze. Przeszedłem na bezdętkowy system. Gripy wymieniłem na silikonowe Fabric: https://buyonline.cyclefactory.co.za/grips/347-grips-fabric-silicone-lock-on.html Mają dobrą przyczepność, sprężystość i wyglądają na trwałe. Na ramie od nowości mam jeden mały odprysk przy otworze wejścia linki do ramy. Nie wiem czy to jest powód do reklamacji. A nawet jeżeli to co, wymienią ramę, czy wezmą do malowania? Przejechałem nim już ok. 1000 km i ogólnie jestem bardzo zadowolony. W krótkim czasie pewnie będę zastanawiał się nad wymianą kół (może ktoś coś poleci w cenie do 1.500 zł za parę?) i być może siodełka, bo po przejechaniu 50 km już mocno się daje we znaki. Edytowane 3 Czerwca 2018 przez armaniak Cytuj
Dziubek Napisano 3 Czerwca 2018 Napisano 3 Czerwca 2018 Warto poczekać co tam @Malinowy się dowiedział w związku ze swoim rowerem. Co do siodełka, to ujdzie, ale bez spodenek z wkładką nie da się jeździć. Wystartowałem ostatnio kolejny raz i ni chu chu. Nigdy więcej. Cytuj
wkg Napisano 4 Czerwca 2018 Napisano 4 Czerwca 2018 1 godzinę temu, armaniak napisał: W krótkim czasie pewnie będę zastanawiał się nad wymianą kół (może ktoś coś poleci w cenie do 1.500 zł za parę?) https://daveo.pl/kola_dt_350_boostdt_xm421_29er_pillar-1412i https://fitwheels.eu/kola-dt-swiss-240s-spline-one-xm421-29-1610g-p-30.html - poza budżetem https://fitwheels.eu/kola-dt-swiss-350-straightpull-xr361-29-1530g-p-29.html - jak jesteś lekki. Zadzwoń lub napisz do daveo ... Cytuj
Malinowy Napisano 4 Czerwca 2018 Napisano 4 Czerwca 2018 Ja też mam odprysk lakieru przy wejściu linki przerzutki, z przodu po prawej stronie. Wydaje mi się, że kiepska jest ta warstwa lakieru, który makladają. A może podkład ciulowy? Co do zmian @armaniak, siodło jak dla mnie wyśmienicie spisuje się wtb rocket pro. Lżejsze i wygodniejsze. Koła kupione u daveo, ale wziąłem na dt350 z prostymi szprychami, obowiązkowo mosiężnymi nyplami i obręczami ztr arch ex. Akurat nie było na stanie m442. Wyszły całkiem solidne koła Z Trek jestem na etapie negocjacji co do odprysków. @armaniak i @Dziubek, możecie na pw podesłać mi zdjęcia swoich uszkodzeń lakieru w możliwie jak najlepszej jakości? Potrzebuję konkretnych dowodów z innych źródeł, niż moje zdjęcia.;) Cytuj
Dziubek Napisano 4 Czerwca 2018 Napisano 4 Czerwca 2018 Aktualnie nie mam co Ci podesłać, ale jak będzie jakiś uszczerbek to podzielę się z Wami informacją. Cytuj
armaniak Napisano 4 Czerwca 2018 Napisano 4 Czerwca 2018 Bez spodenek z wkładką nawet nie próbuję. Ale i tak po przejechaniu 50 km już czuję siodełko na tyłku i jazda już jest męcząca. 8 minut temu, Malinowy napisał: możecie na pw podesłać mi zdjęcia swoich uszkodzeń lakieru w możliwie jak najlepszej jakości proszę bardzo: Cytuj
Malinowy Napisano 4 Czerwca 2018 Napisano 4 Czerwca 2018 Ja mam podobnie, ale z drugiej strony. Jutro dzwonię do Treka ponownie i przedstawiam sprawę, że nie jestem jedyny jeśli chodzi o odpryski lakieru w tym miejscu. Choć wiem, że załatwiają to w ten sposób, że udzielają rabatu większego na rower, przez co sklep może opuścić cenę roweru. Nawiasem, za ile @armaniak kupiłeś swojego superflaja? 1 Cytuj
armaniak Napisano 4 Czerwca 2018 Napisano 4 Czerwca 2018 (edytowane) Zapłaciłem dużo w porównaniu do Ciebie bo aż 6.400, ale za 200 zł dostałem różnych gadżetów. Edytowane 4 Czerwca 2018 przez armaniak Cytuj
Malinowy Napisano 4 Czerwca 2018 Napisano 4 Czerwca 2018 No nie powiem, całkiem sporo jak za ten rower. Ale nic, wszędzie różne okazje są Cytuj
armaniak Napisano 4 Czerwca 2018 Napisano 4 Czerwca 2018 Kiedy ja kupowałem 6.600 było najtaniej, a szukałem po całej Polsce. Utargowałem 200 + dodatki za 2 stówy. Za te pieniądze i tak nic lepszego nie znalazłem. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.