chimay723 Napisano 1 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2016 Dzięki za odpowiedź i filmiki szajbajka. Także od wczoraj od momentu przejażdżki trekiem 9.6 cały czas siedzę na internecie i zastanawiam się co zrobić z tym karbonem...ale stwierdziłem iż wygra rozsądek i zostanę przy moim pierwszym wyborze czyli trek superfly 7 2017, ponieważ przy mojej wadze 100kg nie ma się co rzucać o te pare gram mniej...dodatkowo chce tym rowerem przejeździć parę sezonów, a nie tak jak teraz tylko rok moim scottem aspect 910 xl, który nie nadaje się przy moim wzroscie do maratonów i którego muszę teraz sprzedać...sprzedawcy mówili też o zalecie karbonu w postaci pochłaniania większej ilości wstrząsów, ale tak jak mówił też szajbajk na początku na pewno ciężko dostrzec różnice w jeździe miedzy karbonem a alu, tym bardziej mi jako amatorowi było by cieżko dostrzec zalety jazdy karbonem...dlatego zostanę przy sprawdzonym, tańszym, mniej stresującym i wymagającym w utrzymaniu rozwiązaniu czyli aluminium...teraz pozostaje tylko pójść do sklepu i zamówić odpowiedni rozmiar ramy, bo akurat mojego na miejscu nie mają... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 1 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2016 (edytowane) Nie wiem skąd takie zaufanie do aluminium, pęka przecież zmęczeniowo. Karbon zawiedzie np, kiedy rower poleci w przepaść, czy powiązany upadek kilku osób, albo duży kamień wali centralnie w rurę. Widziałem jakieś taki ramy z dziurą centralnie. Moja pierwsza rama GF supercaliber z alu pękła po 3-4 latach jazdy, na gwarancji dostałem SuperMuchę już węglową i pękła po 7 latach od produkcji, ale po 3-4 latach jazdy. Obie ramy miały niskie przebiegi ale " Golonkowe". Teraz mam nową, ale dziwne łożyska suportu i tylna oś nie zachęcają do uruchomienia na koła. Zdecydowanie lubię mieć lekki rower z węglowym widelcem i małą wagą "rotacji" na wyścigi płaskie, jazda na wyścigach w górach to już w moim wieku nie będzie nigdy wyczyn, więc dodatkowe pół kilo na ramie można przeżyć, jedynie kiedy zrywa się hardtaila do skoku nad rynną czy kamieniem to te gramy o kilka centymetrów obniżają poprzeczkę. Najbardziej czuję to w rowerze stalowym gdzie rama i sztywny widelec to ok 4,2 kg, a zestaw połamanego Gary Muchy ze sztywnym widelcem to było tylko 2kg. Edytowane 1 Listopada 2016 przez itr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chimay723 Napisano 1 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2016 zaufanie do aluminium, bo jeżdżę na nim 12 lat i odpukać bez awarii...ale jeszcze ciągle zastanawiam się nad tym trekiem superfly 9.6 2015(http://katalog.bikeworld.pl/2015/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/trek/41970/superfly_9_6) i tu pytanie czy ktoś z was miał może taki sprzęt i może mi coś o nim powiedzieć, jak się sprawuje??jakie są jego zalety i wady??ewentualnie czy byłby dobrą opcją zamiast treka superfly 7 2017(http://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-xc/superfly/superfly-7/p/2073600-2017/)bo nie ukrywam zaproponowali mi ten rower w dobrych pieniądzach, prawie 1500 mniej niż za nową 7 i pewnie dlatego trochę ciągle mnie to męczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pat81 Napisano 1 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2016 Nie ma sie nadczym zastanawiac wez karbon za ta cene. Roznice dasz na dobre kola i jeszcze zostanie na cos. Moja zona ma 9.6 ale z 2014 i jest bardzo zadowolona. Jezeli rama Tobie podpasuje to nedziesz miec sprzet na dlugo. Sam mam wage 100kg i smigam na karbonie, a wczesniej mialem alu i juz bym nie wrocil do alu. Jezeli naprawde myslisz o maratonach to karbon bedzie przyszlosciowy i nie masz sie czego obawiac ze peknie, chyba ze bedziesz robic z rowerem to do czego nie jest przystosowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 1 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2016 (edytowane) pobieżnie, nowy jest na 11 stary na 10, jak bierzesz 10s zrób sobie zapas łańcuchów kaset i zebatek kto wie czy nie zaczną znikać z półek wyższe grupy na 10 s , i zbijaj jeszcze cenę, mów o tych różnicach 10/11s w najgorszym razie niech dołożą Ci np zapasową kasetę, walcz o cenę stary ma linki normalne, a nowy wewnątrz rur, ja wolę mieć na zewnątrz, raz dwa i wszystko zmieniam itp reba/fox miałem tylko jedną rebę ale z 2005 r, do nowej ramy chyba już jej nie założę, oszczędzałem, serwisowałem, działała sprawnie, polecam rebę, nie znając foxa, nieobiektywnie, ale musisz mieć super serwisanta, w sensie zaufanego, i najlepiej jeśli zrobi tej rebie serwis wstepny 0 km. Potem trzeba dbać o uszczelki na lagach, i zmieniać, zmieniać zanim się zużyją. Edytowane 1 Listopada 2016 przez itr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chimay723 Napisano 2 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2016 Czyli twierdzisz że jeszcze można coś urwać z ceny...:-), wiem że sprzedawcy mają z czego zbijać cenę, ale jakie jeszcze argumenty mógłbym wykorzystać przy negocjacjach??, jedyny który mi przyszedł do głowy, to że rower jest 2015 i chętnie się go pozbędą...:-), a generalnie ten napęd 2x10 wystarczy??? Do tej pory jeździłem 3x10, który był bardzo uniwersalny ale po przejechaniu 5 maratonów Kaczmarka i bikemaraton obiszów oraz moich treningów po okolicznych lasach, stwierdziłem że blat 42 z przodu jest niepotrzebny, bo użyłem go tylko na maratonie we wschowie gdzie było dużo jazdy po asfalcie...resztę robi kadencja, w przyszłym sezonie planuje objechać całego Kaczmarka oraz jakieś bikemaratony na które nie muszę dojeżdżać 300km w jedna stronę i ten napęd z korba 36x22 powinien moim zdaniem wystarczyć??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 2 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2016 W kwestii napędu to sam sobie doskonale odpowiedziałeś na zadane pytanie Wątpliwości to można mieć typu 1x11 czy 2x10, a nie czy nadal używać 3x... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 4 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2016 Teraz mam nową, ale dziwne łożyska suportu i tylna oś nie zachęcają do uruchomienia na koła. Pozbądź się zanim będzie za późno Dobra rada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zawodowiec Napisano 28 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 ma i ja szczęśliwy posiadacz trek'a superfly 6 2017 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 28 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 No piękny☺ Ile dałeś, jeśli to nie tajemnica? Chodzi mi o to czy udało się zbić coś z ceny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zawodowiec Napisano 28 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 po znajomości, więc sporo taniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareckiabc Napisano 28 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 To 19.5? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zawodowiec Napisano 28 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 21.5" Mam 191 cm wzrostu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 duży, bezsensowna jest ta rozmiarówka w Treku, gdybyś mógł wziąć rozmiar 20,5 miałbyś bardziej zwrotny rower a tak to taka wielka koza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HarveyDent Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Zależy który rozmiar brać pod uwagę: Virtual czy Actual Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 jaki by nie brać skok jest o 2 cale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Czyli tak jak u Scotta, Gianta, Canyona i większości innych marek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 w Treku masz 17,5, 18,5, 19,5....21,5. Sam takiego su[erfly bym chętnie kupił ale 19,5 za mała 21,5 za duża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 (edytowane) Ten sam problem będzie u Canyona - 19 czy 21,5, Scotta - 19 czy 21, albo Gianta 18 czy 20. Jedyna różnica, że wpadanie w dziurę miedzy rozmiarami będzie dotyczyć osób o nieco innym wzroście. Trek ma i tak dość gęstą rozmiarówkę, szczególnie w mniejszych rozmiarach. Edytowane 29 Listopada 2016 przez arek_wro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zawodowiec Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Dla mnie jest rozmiar 21.5 jest ok. Przymierzalem się do 19.5 i brakło sztycy 400mm Superfly jest dużo bardziej zwrotny niż poprzedni haibike big.curve 9.60 w rozmiarze 19" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zukikiziu Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Wy macie problem z wyborem między większymi rozmiarami. Niskie osoby mają w ogóle problem by siąść na najmniejszy rozmiar ramy na dużym kole Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Ten sam problem będzie u Canyona - 19 czy 21,5, Scotta - 19 czy 21, albo Gianta 18 czy 20. Takie życie, jak chce się mieć dobrze dobrany rower to trzeba odrzucić producentów z rozmiarówką parzystą lub nieparzystą. Też mam 190 i odpowiedni rozmiar dla mnie to 20"=50,8cm (lub oszukane azjatyckie cale 20"=50cm). Wszyscy producenci z rozmiarówką 19-21" (48-53cm) nie istnieją dla mnie. W Superfly ponoć w praktyce wychodzi to tak, że nie należy się bać rozmiaru odrobinę większego i te rzeczywiste 20,5" może się sprawdzić dla 190cm, jeśli ktoś nie jest krótkonogi (przekrok). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Anubis93 Napisano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 Jak w tym roku wypada osprzętowo Superfly 6? Jak w porównaniu z innymi markami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ponury2 Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Czy lepiej kupić nowego Superfly 5 czy X-Caliber 9rower służyłby bardziej do jazdy szybkiej ale rekreacyjnej i długich wycieczek. Wiem że geometria jest podobna. Co przemowiałoby za i przeciw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Główna różnica między tymi modelami to rama (Supefly ma dłuższą horyzontalnie ,taperowaną główkę i możliwość konwersji na sztywną oś 12mm) , X-Caliber jest nieco krótszy co przy rekreacyjnej jeździe może okazać się zaletą , dodatkowo posiada gniazda pod montaż bagażnika (niby szczegół ale może się przydać przy dłuższych wycieczkach). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.