Domin76 Napisano 21 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2015 Widziałem powyżej wpis że ogólnie Treki są ciężkawe tak jak mówię nie znam Superfly nie miałem okazji się jeszcze na żadnym przejechać za jakieś 2 tyg. ma się pojawić pierwsza seria w sklepach pojadę i sprawdzę, na razie chciałem zapytać fachowców o ten konkretny model 2016 http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_8/ bardzo podoba mi się geometria Treka dlatego postanowiłem się nim zainteresować. Mam 193 wzrostu i waga 89 kg więc podejrzewam że idealna powinna być rama 21,5 ( 20,5 ) . Proszę o ocenę osprzętu kompletnie nie znam SRAMA . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Emi00 Napisano 21 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2015 Mój SF 6 z 2015 roku waży równe 12 kg bez pedałów, system bezdętkowy zalany mleczkiem, zmienione tylko chwyty na ESI i manetki na XX. Chyba jak zmieniłeś koło z tyłu na przód :-). Zejście 1 kg nie jest wcale wyczynem. Wystarczy że zmienisz cięższe opony waga ok 620 g sztuka na jakieś Schwalbe (490 - 500 g) to już masz 240 g, wyrzucisz dętki, zmienisz kasetę oryginalnej np.: tak jak u mnie Shimano HG 50 (400 g) na jakiegoś SRAMA X1 waga ok. 320 to następne 80 g. O kosztach nie wspomnę. A zjesz dobry obiad + deser i już masz ponownie + 1 kg :-) Co niektórzy powariowali nt. odchudzania siebie i rowerów :-) kasety nie zmieniałem opony zwykłe schwalbe rocket ron/racing ralph, nie wiem po co te uszczypliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz1988wroc Napisano 21 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2015 Przy 189cm mam 21.5(20.5), SF9.7 w tym rozmiarze waży 11kg bez padałów. Jak alu ciężkie to polecam carbon, czuć różnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 21 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2015 Zejście 1 kg nie jest wcale wyczynem. Wystarczy że zmienisz cięższe opony waga ok 620 g sztuka na jakieś Schwalbe (490 - 500 g) to już masz 240 g, wyrzucisz dętki, zmienisz kasetę oryginalnej np.: tak jak u mnie Shimano HG 50 (400 g) na jakiegoś SRAMA X1 waga ok. 320 to następne 80 g. To jest wyczyn. Idąc tym tropem to zmienisz oryginalne koła na dt swiss xrc 950 tubular i zaoszczędzisz z 800 gramów albo i więcej. O kosztach nie wspominam. Widziałem powyżej wpis że ogólnie Treki są ciężkawe tak jak mówię nie znam Superfly nie miałem okazji się jeszcze na żadnym przejechać za jakieś 2 tyg. ma się pojawić pierwsza seria w sklepach pojadę i sprawdzę, na razie chciałem zapytać fachowców o ten konkretny model 2016 http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_8/ bardzo podoba mi się geometria Treka dlatego postanowiłem się nim zainteresować. Mam 193 wzrostu i waga 89 kg więc podejrzewam że idealna powinna być rama 21,5 ( 20,5 ) . Proszę o ocenę osprzętu kompletnie nie znam SRAMA . Rower jest modnie skomponowany, niekoniecznie sensownie. Napęd 1x11 który ma dosyć wąską specjalizację (jedna tarcza, którą trzeba podmieniać zależnie od terenu czy preferencji użytkownika, to mnoży koszty i komplikuje zwykłe użytkowanie). Kaseta 10/42 czyli skazany jesteś na produkty Srama na podmianę, cena oficjalna 150 euro za sztukę, i to najtańsza opcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toto71 Napisano 21 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2015 Jak trzeszczy to albo jarzmo jest słabo dokręcone albo trzeba z piachu wyczyścić i dobrze zacisk dokręcić A poza tym to chyba masz inną ramę, bo większość SF ma gniazdo sztycy 27,2 mm ! Giant i Spec też nie podają A z wagą SF 7 chyba przesadziłeś. Mam SF 8 i po dołożeniu pedałów XT wyszło po zakupie ok. 12 kg ! Skąd zatem taka różnica ? Z tą ramą masz rację bo Superfly FS 7 to jest full i sztyca jest 31,6x400. Ramę wielokrotnie czyściłem i pomaga na krótko, zacisk też jest dokręcony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 21 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2015 Sprobuj zareklamowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
errwin Napisano 21 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2015 Z tą ramą masz rację bo Superfly FS 7 to jest full i sztyca jest 31,6x400. Rzeczywiście Czeski błąd (SF/FS) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smiechu2013 Napisano 21 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2015 nie wiem po co te uszczypliwości Absolutnie do nikogo nie piję. Każdy robi to na co ma ochotę. Po prostu zastanawia mnie po co ta walka o każdy gram. Ktoś kupuje rower za 6 tysięcy bo mu żal wydać 9 na lepszy, lżejszy, a po roku jak się podsumuje to wszystko to rachunek jest jeszcze większy. Nie piję do Ciebie bo mam również znajomych co zaraz po wyjechaniu ze sklepu 'biorą się za tuning". To jest wyczyn. Idąc tym tropem to zmienisz oryginalne koła na dt swiss xrc 950 tubular i zaoszczędzisz z 800 gramów albo i więcej. O kosztach nie wspominam. Również pisałem o kosztach. Ale powtórzę to nie jest wyczyn. Otwierasz portfel kupujesz właśnie np. na td swiss itd.. i masz. Wyczyn to jest to co ostatnio pokazał Michał Ficek na Uphill Race - Śnieżka :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 22 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2015 było poszukaj parę stron do tyłuPro 1800 w wersji pod srama, +~50g pod shimano, elite 2050 pod shimano Tobo sram 1x11 32 przod styknal mi do 55 na plaskim(szybki start) i na kazdy podjazd do tej pory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz1988wroc Napisano 22 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2015 Przy kadencji 140 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 22 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2015 Musze sprawdzic, mam nagrane, ale mniej z tego co pamietam, 10 z tylu robi robote Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz1988wroc Napisano 22 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2015 Jakie masz koło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 22 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2015 29 i pythony 2.1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 22 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2015 Żeby taka kombinacja komuś wystarczyła musi mieć raczej sportowe zacięcie i nawyki (choćby kadencyjnej jazdy). Dla większości jednak 1x to mniej lub bardziej uciążliwy gadżet. Sporo jeździłem w terenie kiedyś, obecnie praktycznie szosa a i tak nie wyobrażam sobie (mając jakieś tam zaplecze "organiczne") by dogadać się z napędem tego typu. Pozostaje jeszcze koszt wymiany, jak wspomniałem wcześniej najtańsza kaseta jest cenowo na poziomie najwyższych modeli konkurencji. Nie rozumiem parcia na pozbywanie się przerzutki z przodu (znając ewentualne korzyści z tego płynące), miałem i nadal mam w rowerach napędy 3x i 2x (pierwsze w mtb, drugie w szosie) i ani przerzutka ani trzy zębatki nigdy nie utrudniały mi życia. Kolega zapytał "z czym się to je" więc odpowiedziałem z mojego punktu widzenia, nie wątpię że są tacy którzy to kochają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 22 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2015 i na kazdy podjazd do tej pory to zapraszam w Beskidy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 22 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2015 (edytowane) Tobo ja nikogo nie namawiam, sugeruje tylko, ze sprawdza sie duzo lepiej niz przypuszczalem blackivan, dobrze dobrze, na pewno w Beskidach bym nie dal rady :E no i po pionowej scianie lub suficie tez ciezko by bylo ps Grzegorz1988wroc, 50kmh to tak patrze 115 trzeba krecic, wiec calkiem luz Edytowane 22 Sierpnia 2015 przez mess Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz1988wroc Napisano 22 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2015 Mess smiga z 125 RPM to i w beskidach da radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 22 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2015 Mam 24/36= 0,666 i często w Beskidach brakuje lżejszego przełożenia na podjazdach. Przy 32/42 wychodzi 0,761... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 22 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2015 na kalkulatorze sie nie sprawdzi, bez sensu gadka to mam na myśli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 Jak się nie umie liczyć, to i kalkulator nie pomoże... Dyskusja przypomniała mi o koledze (o ile pamiętam też z Warszawy), który przytargał na zlot w Sowie rower na jednoblacie. Sam chwaliłem, jak pięknie to wygląda, bo lubię minimalizm. Kolega jednak nie twierdził, że to dobry napęd w góry. Sam do turystycznej jazdy po górach mam 22/36=0,611 przy 650B w 14kg fullu. 24/36 wymuszało zbyt siłową jazdę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 dla jednego będzie za ciężko, inny założy na przód o 2 zęby więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thang Napisano 20 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 Czy ktoś wymieniał wkład suportu w Superfly? I mi powie jaki (jakie) suport pasuje do ramy Trek Superfly 6 z 2014 r., korba SRAM GXP x5.Od tygodnia zgłębiam temat i na razie wszystko mi sie miesza )) W tej chwili mam wciśnięty (oryginalny) Pressfit GXP. Wychodzi mi na to że mógłbym "wcisnąć" jeszcze BB86/92Macie doświadczenie w tym temacie?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HarveyDent Napisano 22 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2015 GXP a BB86/92 to nie są te same suporty. BB86/92 jest pod oś korby 24 mm (korby shimano). Zmierz szerokość mufy i kup pasujący suport Pressfit GXP lub BB30 . Te suporty będą pasować do Twojej korby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 22 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2015 http://www.cycleservicenordic.com/dk/product/gxp/truvativ-bottom-bracket-gxp-pressfit-bb92-mtb-.aspx Suport bb30 nie będzie pasował. Kompatybilny z korbą Sram i mufą SF jest powyższy suport co do standardu i gabarytów. Chcesz mieć Siemanowskiego pf musisz zmienić korbę na Shimano z osią 24 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diablo_94 Napisano 22 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2015 Witam, mam takie pytanko. Planuje zakup Treka Superfly 5 i chciałbym w nim wymienić od razu korbe przy zakupie. W chwili obecnej ma on zamontowaną korbe Race Face Ride, 36/22. Chciałbym ją zamienić na korbe SRAM Korba GX 2x10sp 36/22T 175mm. Czy będzie jakiś problem dot. kompatybilności innych części, aby ona prawidłowo chodziła czy niekoniecznie ? Ewentualnie jesteście w stanie polecic mi lepszą korbę na podmianke ? link do korby sram: http://allegro.pl/sram-korba-gx-2x10sp-36-22t-175mm-bikestacja-i5740966552.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.