Skocz do zawartości

[rower] Trek Superfly


Emi00

Rekomendowane odpowiedzi

Widziałem powyżej wpis że ogólnie Treki są ciężkawe tak jak mówię nie znam Superfly nie miałem okazji się jeszcze na żadnym przejechać za jakieś 2 tyg. ma się pojawić pierwsza seria w sklepach pojadę i sprawdzę, na razie chciałem zapytać fachowców o ten konkretny model 2016 http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_8/ bardzo podoba mi się geometria Treka dlatego postanowiłem się nim zainteresować. Mam 193 wzrostu i waga 89 kg więc podejrzewam że idealna powinna być rama 21,5 ( 20,5 ) . Proszę o ocenę osprzętu kompletnie nie znam SRAMA .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój SF 6 z 2015 roku waży równe 12 kg bez pedałów, system bezdętkowy zalany mleczkiem, zmienione tylko chwyty na ESI i manetki na XX. 

 

 

Chyba jak zmieniłeś koło z tyłu na przód :-). 

 

Zejście 1 kg nie jest wcale wyczynem. Wystarczy że zmienisz cięższe opony waga ok 620 g sztuka na jakieś Schwalbe (490 - 500 g) to już masz 240 g, wyrzucisz dętki, zmienisz kasetę oryginalnej np.: tak jak u mnie Shimano HG 50 (400 g) na jakiegoś SRAMA X1 waga ok. 320  to następne 80 g.  

 

O kosztach nie wspomnę. 

 

A zjesz dobry obiad + deser i już masz ponownie + 1 kg :-)

 

Co niektórzy powariowali nt. odchudzania siebie i rowerów :-) 

kasety nie zmieniałem opony zwykłe schwalbe rocket ron/racing ralph, nie wiem po co te uszczypliwości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zejście 1 kg nie jest wcale wyczynem. Wystarczy że zmienisz cięższe opony waga ok 620 g sztuka na jakieś Schwalbe (490 - 500 g) to już masz 240 g, wyrzucisz dętki, zmienisz kasetę oryginalnej np.: tak jak u mnie Shimano HG 50 (400 g) na jakiegoś SRAMA X1 waga ok. 320  to następne 80 g.  

To jest wyczyn. Idąc tym tropem to zmienisz oryginalne koła na dt swiss xrc 950 tubular i zaoszczędzisz z 800 gramów albo i więcej. O kosztach nie wspominam.

 

Widziałem powyżej wpis że ogólnie Treki są ciężkawe tak jak mówię nie znam Superfly nie miałem okazji się jeszcze na żadnym przejechać za jakieś 2 tyg. ma się pojawić pierwsza seria w sklepach pojadę i sprawdzę, na razie chciałem zapytać fachowców o ten konkretny model 2016 http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_8/ bardzo podoba mi się geometria Treka dlatego postanowiłem się nim zainteresować. Mam 193 wzrostu i waga 89 kg więc podejrzewam że idealna powinna być rama 21,5 ( 20,5 ) . Proszę o ocenę osprzętu kompletnie nie znam SRAMA .

Rower jest modnie skomponowany, niekoniecznie sensownie. Napęd 1x11 który ma dosyć wąską specjalizację (jedna tarcza, którą trzeba podmieniać zależnie od terenu czy preferencji użytkownika, to mnoży koszty i komplikuje zwykłe użytkowanie). Kaseta 10/42 czyli skazany jesteś na produkty Srama na podmianę, cena oficjalna 150 euro za sztukę, i to najtańsza opcja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak trzeszczy to albo jarzmo jest słabo dokręcone albo trzeba z piachu wyczyścić i dobrze zacisk dokręcić  ;)

A poza tym to chyba masz inną ramę, bo większość SF ma gniazdo sztycy 27,2 mm ! 

 

Giant i Spec też nie podają  :mellow:

 

A z wagą SF 7 chyba przesadziłeś. Mam SF 8 i po dołożeniu pedałów XT wyszło po zakupie ok. 12 kg !

Skąd zatem taka różnica ?

Z tą ramą masz rację bo Superfly FS 7 to jest full i sztyca jest 31,6x400.

Ramę wielokrotnie czyściłem i pomaga na krótko, zacisk też jest dokręcony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

nie wiem po co te uszczypliwości

 

Absolutnie do nikogo nie piję.

 

Każdy robi to na co ma ochotę. Po prostu  zastanawia mnie po co ta walka o każdy gram.  Ktoś kupuje rower za 6 tysięcy bo mu żal wydać 9 na lepszy, lżejszy, a po roku jak się podsumuje to wszystko to rachunek jest jeszcze większy. 

 

Nie piję do Ciebie bo mam również znajomych co zaraz po wyjechaniu ze sklepu 'biorą się za tuning". 

 

 

 

To jest wyczyn. Idąc tym tropem to zmienisz oryginalne koła na dt swiss xrc 950 tubular i zaoszczędzisz z 800 gramów albo i więcej. O kosztach nie wspominam.

Również pisałem o kosztach. Ale powtórzę to nie jest wyczyn. Otwierasz portfel kupujesz właśnie np. na td swiss itd..  i masz. 

 

Wyczyn to jest to co ostatnio pokazał Michał Ficek na Uphill Race - Śnieżka :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby taka kombinacja komuś wystarczyła musi mieć raczej sportowe zacięcie i nawyki (choćby kadencyjnej jazdy). Dla większości jednak 1x to mniej lub bardziej uciążliwy gadżet. Sporo jeździłem w terenie kiedyś, obecnie praktycznie szosa a i tak nie wyobrażam sobie (mając jakieś tam zaplecze "organiczne") by dogadać się z napędem tego typu. 

Pozostaje jeszcze koszt wymiany, jak wspomniałem wcześniej najtańsza kaseta jest cenowo na poziomie najwyższych modeli konkurencji. 

Nie rozumiem parcia na pozbywanie się przerzutki z przodu (znając ewentualne korzyści z tego płynące), miałem i nadal mam w rowerach napędy 3x i 2x (pierwsze w mtb, drugie w szosie) i ani przerzutka ani trzy zębatki nigdy nie utrudniały mi życia.

Kolega zapytał "z czym się to je" więc odpowiedziałem z mojego punktu widzenia, nie wątpię że są tacy którzy to kochają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tobo ja nikogo nie namawiam, sugeruje tylko, ze sprawdza sie duzo lepiej niz przypuszczalem :)

blackivan, dobrze dobrze, na pewno w Beskidach bym nie dal rady :E no i po pionowej scianie lub suficie tez ciezko by bylo ;)

 

ps Grzegorz1988wroc, 50kmh to tak patrze 115 trzeba krecic, wiec calkiem luz

Edytowane przez mess
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się nie umie liczyć, to i kalkulator nie pomoże...

 

Dyskusja przypomniała mi o koledze (o ile pamiętam też z Warszawy), który przytargał na zlot w Sowie rower na jednoblacie. Sam chwaliłem, jak pięknie to wygląda, bo lubię minimalizm. Kolega jednak nie twierdził, że to dobry napęd w góry.

 

Sam do turystycznej jazdy po górach mam 22/36=0,611 przy 650B w 14kg fullu. 24/36 wymuszało zbyt siłową jazdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czy ktoś wymieniał wkład suportu w Superfly?  I mi powie jaki (jakie)  suport pasuje do ramy Trek Superfly 6 z 2014 r., korba SRAM GXP x5.
Od tygodnia zgłębiam temat i na razie wszystko mi sie miesza :))) W tej chwili mam wciśnięty (oryginalny) Pressfit GXP. Wychodzi mi na to że mógłbym "wcisnąć" jeszcze BB86/92
Macie doświadczenie w tym temacie?
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam takie pytanko. Planuje zakup Treka Superfly 5 i chciałbym w nim wymienić od razu korbe przy zakupie. W chwili obecnej ma on zamontowaną korbe Race Face Ride, 36/22. Chciałbym ją zamienić na korbe SRAM Korba GX 2x10sp 36/22T 175mm. Czy będzie jakiś problem dot. kompatybilności innych części, aby ona prawidłowo chodziła czy niekoniecznie ? Ewentualnie jesteście w stanie polecic mi lepszą korbę na podmianke ? 

link do korby sram: http://allegro.pl/sram-korba-gx-2x10sp-36-22t-175mm-bikestacja-i5740966552.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...