Smiechu2013 Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 Zmieniając temat rozmiarówki chciałem wam zdać realcję z zalewania moich kół mleczkiem. Czytając forum napotkałem na wiele opinii i problemów jakie mieli użytkownicy próbując zalać mleczkiem swoje koła. Ja robiłem to "pierwszy raz" :-) więc również podchodziłem jak do jeża. Zalewałem oryginalne koła z mojego SF6 czyli obręcze Mustang Elite TLR oraz opony Bontrager XR1 Expert. Na początku nie mogłem się zdecydować jakich taśm użyć, jakiego mleczka, wentyli szukałem również opinii na konkurencyjnym "zagramanicznym" forum mtbr i wybór padł na: jako uszczelnienie obręczy: oryginalne opaski bontragera dedykowane do tych obręczy - 39 zł / 1 szt. Montaż bardzo szybki, opaska ciasno się wciska w obręcz, uszczelnienie na 100% pewne.wentyle najtańsze Rubena za 20 zł za 2 szt. Bardzo dużo pozytywnych opiniiNo i na koniec mleczko od kolegi z forum Leo. Cena bardzo atrakcyjna 35 zł/l + koszty wysyłki. Zalałem 80 ml na 1 koło. Na jego temat mogę powiedzieć naprawdę niewiele, tylko tyle, że łatwo się czyści oponę :-)Od jutra zacznę użytkowanie więc będę miał wiedzę jak to wszystko "trzyma". Podsumowując: 1. Zalewanie jest banalnie proste i bardzo szybkie. 2. Do napompowania niestety nie nadaje się mała pompka ręczna, dużej stojącej niestety nie mam więc nie wiem,czy da radę?. 3. Pompowałem kompresorem - nie było problemów. Jednak musiałem najpierw dobić na prawie 5 atm (pomimo posmarowania rantów) aby opona ułożyła się prawidłowo na obręczy. Jeżeli nie wskoczy prawidłowo niestety będzie biło. To tyle. Chciałem potwierdzić, że zestaw fabryczny od Bontragera jaki jest często spotykany w naszych SF jest łatwy do uszczelnienia. Jutro testuję na małym ciśnieniu 1atm do max 2 atm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
errwin Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 Zmierz swoją ramę, to się przekonasz, że wcale nie jest tak długa jak podaje producent 595mm przy ramie 17,5". noga 84cm, wzrost 174cm, siodło cofnięte o 5mm na fabrycznej sztycy. Różnimy się budową i stylem jazdy więc producent to przewidział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 30 Maja 2015 Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 Śmiechu, ile zaoszczędziłeś na wadze, ważyłeś przed zalaniem i po? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smiechu2013 Napisano 30 Maja 2015 Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 Śmiechu, ile zaoszczędziłeś na wadze, ważyłeś przed zalaniem i po? :-) Szczerze to nie ważyłem, bo w tym przypadku nie zależało mi na wadze tylko na komforcie użytkowania. Mam zapasowe opaski i dętkę to jak znajdę chwilkę to zważę. Kwestia oszczędności wynika na jakich dętkach jeździsz. Ja miałem jakieś fabryczne schwalbe włożone. Bazując na wagach deklarowanych przez producentów to "bilans" wagowy przedstawia się następująco: 1. Dętka Schwalbe waga ok: 220 g. Natomiast: 1. Opaska 35 g + wentyl 8 g + mleczko 80 ml (przyjmując że 1 l = 1 kg ) 80 g = 123 g Oszczędność na kole 93 g :-) To jest jednak moja teoria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olkar Napisano 30 Maja 2015 Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 Zmierzylem dlugosc gornej rury i jest taka jak w specyfikacji. Nie ma takiej opcji zeby byla o 20 mm krotsza. Czyli rama ma 639 mm dlugosci efektywnej gornej rury i czuje sie na niej bardzo komfortowo. W krossie bylo wedlug geo 610 mm. Tutaj jest zdecydowanie krotszy mostek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek1 Napisano 30 Maja 2015 Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 Potwierdzam, że długość górnej rury jest krótsza o ok 2 cm niż w specyfikacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olkar Napisano 30 Maja 2015 Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 Na pewno mierzycie to w poziomie?! Ciezko mi sobie wyobrazic, ze roznice sa rzedu 20 mm. No chyba, ze rozne ramy mamy ale szczerze watpie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 30 Maja 2015 Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 Niestety mój Superfly jest w serwisie, więc fotka Fuela EX. Rama wedłu producenta ma 610 mm długość efektywną. Pomiar trochę koślawy bo w jednej ręce metrówka, w drugiej aparat ale chyba wszystko widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olkar Napisano 30 Maja 2015 Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 Poziom jak ustawiasz? Na oko? Jak bede mial chwile to poprosze kumpla o pomoc i zrobie fotke swoich pomiarow Roznica wyglada na duza ale tak ciezko stwierdzic czy mierzysz na srodku glowki ramy no i czy jest poziom. Mogloby sie okazac, ze az takiej roznicy nie ma. Z tego zdjecia to wynika, ze jest 580 mm. Nie bardzo jakos moge pojac jaki cel mialby producent w podawaniu innych wartosci takich parametrow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 30 Maja 2015 Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 Pomiar nie jest superprecyzyjny, bo nie mam trzeciej ręki żeby trzymać poziomicę. Kiedy mierzyłem to naprawdę dokładnie z poziomicą wyszło 59 cm. Nie ma więc opcji żeby mi uciekły 2 brakujące centymetry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
errwin Napisano 30 Maja 2015 Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 Nie ma więc opcji żeby mi uciekły 2 brakujące centymetry. Na wizycie u androloga niektórzy mówią to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ravcopy Napisano 30 Maja 2015 Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 Ja rowniez mam 19,5 superfly7 i rura efektywna jest 620, potwierdzam ze krotsza. Mam184 86 noga i przenioslem 2 podkladki nad mostek-lepsza sterownosc, sylwetka itd. 640 to bylby za duzy rower na ten wzrost. Wczesniej mialem rower z 610 rura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2015 Śmiechu, ile zaoszczędziłeś na wadze, ważyłeś przed zalaniem i po? przed zalaniem: 10,61 po zalaniu i dorzuceniu pedałow XT (pd780 340g): 10,68 tak swoja droga, dzisiaj dostałem nowiutkie mustangi pro w wersji xD, więc skorzystałem z sytuacji i wrzuciłem na wagę -> zestaw zamyka się w 1810g (1010 tyl, 800 przod). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukmar Napisano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2015 mess - mam pytanko: czy masz orginalną sztyce? Ona jest bez offsetu - tak jak w specyfikacji, czy masz offset, choć nie widzę jak duży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 Rower przyszedl z alu, trek przeprosil i kazal kupic karbon na ich koszt. Sklep zakupil truvativ noir, bez offsetu jak seria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukmar Napisano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 mess - wielki dzięki za info . Jeszcze jakbyś podał ile waży Twój zaciski sztycy byłoby cudownie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 Nie mam pojecia i szybko sie nie dowiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 Chodzi o standardowy czy masz jakiś inny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukmar Napisano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 Arek, chodzi mi o wagę zacisku jaki jest na zdjęciu messa, chyba standardowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 tak, to standard Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 Standardowy waży 26 g. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 wsadzilem dzisiaj pytongi ktore z poswieceniem i waga w rece wybral mi sivydym wersja rr, 2x po 586g 2.1, juz zalane mlekiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smiechu2013 Napisano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 wsadzilem dzisiaj pytongi Takie niedyskretne pytanko: Ile zapłaciłeś za nie ? Też się zastanawiam znalazłem komplet 29 x 2,1 RR TS TL za 149 zł za 2 sztuki. Nie jestem jednak przekonany do Hutchinsona ponieważ wcześniej jeździłem na IRC Zwijanych i były dość delikatne boki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 dokladnie od nich kupowalem, tyle, że kolega pojechal z waga na miejsce i wybral dwie najlzejsze sztuki, reszta byla blizej wag podanych przez producenta. W tej cenie dosc miazga. Uszczelnily sie nierealnie latwo, wlasciwie to poszlo ekstra i bez mleka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smiechu2013 Napisano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 cenie dosc miazga. Uszczelnily sie nierealnie latwo, wlasciwie to poszlo ekstra i bez mleka Wiem, że już je zakupiłeś, ale jak je oceniasz ? Generalnie rozchodzi mi się o boki. Ja obecnie jeżdżę na bontragerach xr1 i też uszczelniają się przepięknie, bez mleczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.