Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

 

 

tomsport, dnia 21 Wrze 2014 - 11:17 PM, napisał:     Rama od 9.8 14' kosztowała detal około 4,5 k   Ciekawe jak takowa rama trafiła do obrotu w detalu

 

Tak jak teraz ma trek w ofercie rame szosową Emonda SL F/S w cenie detal 7300 zł, z Superfly na początku tego roku można było zakupić ramę 9.8, wiem bo mam dostęp do systemu zamówień ;) 

 

Napisano (edytowane)
Cena SF karbona to 8500 zł, więc rama w granicach 5 tysięcy.   http://www.trekbikes...untry/superfly/   Niespodzianka, na polskiej stronie jest SF 9

 

 

 

SF9 2015 jest ... s e l e d y n o w y ... co się stało z projektantami w Treku..

Ten pierwszy carbonowy .... jest paskudny ;-)

Ma hamulce deore ...

Obręcze których nie znam

Sram 7 etc etc

 

Pierwszy carbon wart uwagi kosztuje 10000

i wygląda tak : http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_9_7/

Następny 12000 http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_9_8_xt/

 

Po drodze jest jeszcze wersja SRAM X1 ale jedna zębatka z przodu to nie dla mnie.

 

Serio, jak dla mnie to jest wybór między 7.5 a 10000 lub 8.5 za 

bo tego Treka może jeszcze bym przytulił http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_9_7/

bo rama carbon i przynajmniej slx z xt i koła jakiś mustang.

 

@tomsport daj mi dobrą cenę na 9.8XT ;-)

Edytowane przez marcusb
Napisano (edytowane)
a ważył ktoś z Was ramę modeli carbonowych, tych nie SL (9.6, 9.7, 9.8)?

 

Rozebrałem swój rower prawie na części i wszystko ważyłem, rama 9.8 rozm 19,5 z łożyskami przy suporcie i osłoną Armour - 1409 gr., cały rower bez pedałów ważył 10,63 kg

Edytowane przez tomsport
Napisano

Tak jak teraz ma trek w ofercie rame szosową Emonda SL F/S w cenie detal 7300 zł, z Superfly na początku tego roku można było zakupić ramę 9.8, wiem bo mam dostęp do systemu zamówień ;)

Oczywiście, szosy były i są oferowane luzem. Ramy mtb nie. Widocznie Polska jest traktowana w specyficzny sposób przez Treka który nie oferuje tego na swojej własnej stronie :)

Napisano

Jako, że to mój pierwszy post na forum to Witam wszystkich i pozdrawiam ze Śląska.

 

To niech mi ktoś powie coś o tych kołach w tym Sfie - bo jakoś nie wiem za co mam dopłacać poza ramą ...

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_9_7/

Wiem, że osprzęt z czasem się wymienia ale miną lata zanim to zrobię...dlatego przekładam wytrzymałość i frajdę z jazdy nad mikroamortyzacją ramy, a różnica w wadze to jeden bidon mniej ....

 

Mam identyczny zestaw wyposażenia tylko że w modelu alu SF 8 więc również te same koła. Zrobiłem na nich już prawie 5 tys.km, jak na razie jedna kosmetyczna centra, przejechały 3 górskie maratony, kilka górskich wycieczek po kamienistym Beskidzie, reszta po śląskich lasach. Po 1 tys.km wymieniłem tylną obręcz na nową (szerszą 22mm Bontrager Rhytm) bo dostała strzał w górach i serwis nie potrafił jej wyprostować. Ale to nie jej wina tylko moja a dokładnie koszmarnych opon które od razy pojechały do koszalina bo nadają się tylko do parku. Po 2 tys.km zajechałem tylne łożyska (budżetowe też się nadają do parku chociaż przód trzyma) ale komplet nowych Ezono za 80zł rozwiązał problem. Ogólnie koła pozytywne, pewnie mogłyby być lżejsze ale to już kwestia upgrade i portfela.

 

Pozdrawiam

Jaro

 

 

Napisano (edytowane)
Mam identyczny zestaw wyposażenia tylko że w modelu alu SF 8 więc również te same koła.

 

Jak do tego mają się te koła które są zamontowane w SF9 z 2014 a dokładnie DT Swiss X1800 ?... 

Coś czuję, że jestem coraz bliżej SF9 bo carbon jakoś nie robi na mnie wrażenia.

Edytowane przez marcusb
Napisano

Jak do tego mają się te koła które są zamontowane w SF9 z 2014 a dokładnie DT Swiss X1800 ?... Coś czuję, że jestem coraz bliżej SF9 bo carbon jakoś nie robi na mnie wrażenia.

 

Nie mam pojęcia. We wcześniejszym poście wkleiłeś link do modelu SF 9.7 który ma koła Bontrager i ten model znam.

Napisano

Jak do tego mają się te koła które są zamontowane w SF9 z 2014 a dokładnie DT Swiss X1800 ?... 

Coś czuję, że jestem coraz bliżej SF9 bo carbon jakoś nie robi na mnie wrażenia.

Trwałość łożysk z pewnością lepsza :) Fabryczna centryczność kół dt w stosunku do bonti też.

Napisano

no patrz. A jak napisałem na forum z pytaniem ile są warte, bo chce je sprzedać to wszyscy chórem napisali że 700zł :woot:

Tomsport jak rozkładałeś go na części to pamiętasz wagę kół i wagi opon? jak to się ma do tych 600g/690g ze strony bontragera? Musze się zabrać za schodzenie z wagi, ale to zimą i nie wiem od czego zaczynać

Napisano (edytowane)

Mam dogrywkę ;-)

 

Proszę powiedzcie czy warto dopłacać pod kontem wytrzymałości z superfly 9.7 do 9.8XT ?

errwin wcześniej napisał bardzo konkretnie o kołach - dzięki raz jeszcze ale są jeszcze inne "drobne" rzeczy w cenie + 2k pln.

Malowanie ładnejsze w 9.7 ale pytam bo w walce o wagę zamienia się niekiedy mocniejsze na lżejsze, a na tym zależy mi na drugim miejscu, w skrócie wygląda to tak :

 

Amor     Fox Evolution Series 32 Float, regulacja CTD    do RockShox SID RL, sprężyna Solo Air,

Koła       Bontrager Mustang Elite Tubeless Ready          do Bontrager Mustang Pro Tubeless Ready zaplot Stacked Lacing

Opony   Bontrager XR1 Expert, Tubeless Ready,             do Bontrager XR1 Team Issue, Tubeless Ready

i generalnie z osprzętu SLX do XT.

 

Pozdrawiam

 

 

Edytowane przez marcusb
Napisano

@@marcusb,

 

Miałem ten sam dylemat między SF8 vs SF9 i uznałem, że te "inne drobne +2,5k" zostawię sobie na... dobre koła za sezon lub dwa. SLX-a ujeżdżam juz 3 sezon, w sumie około 17tys.km, również na górskich ścigach w błocie i deszczu, regularnie smarowane i czyszczone działa płynnie i bez zarzutu i oprócz zatartych w błocie kółek z wózka nie stwierdziłem żadnych kłopotów z jakością i komfortem pracy.

Co do Foxa wiele Ci nie powiem, trudno żeby "zawiesił" się po 5k, po pierwszym przeglądzie z wymianą oleju oraz dziesiątkach prób z tłumieniem i sag-iem w końcu dotarliśmy się. W porównaniu z moim poprzednim RS Reba który miał pokrętło zero jedynkowe Fox z pokrętłem CTD w ustawieniu Trail jest IMO lepszym pomysłem na umiarkowanie trudny teren, przynajmniej u mnie na śląsku.

 

 

Napisano

 

 

Tomsport jak rozkładałeś go na części to pamiętasz wagę kół i wagi opon? jak to się ma do tych 600g/690g ze strony bontragera? Musze się zabrać za schodzenie z wagi, ale to zimą i nie wiem od czego zaczynać

 

Opona XR1 29 x 2.2 - 706

Opona XR1 29 x 2.0 - 598

Koło przód DT X1800 - 866

Koło tył DT X1800 - 1004

Zacisk przód - 71 

Zacisk tył - 85

Dętka Kenda - 175

Dętka Kenda - 178

Tarcza SLX 160 z nakrętką - 140

Tarcza SLX 180 z nakrętką - 169

 

Oponę na przód miałem szerszą bo 2.20, zmieniłem na te najlżejsze z rodziny Bontragera czyli XR0 1.90 (416 i 433 gr), tarcze aby oszczędzić dali SLX ;) to zmieniłem na XTRa, spory koszt a oszczędność wagi znikoma bo 42 gramy, dętki co dziwne wsadzili Kendy ale jak na 29tke to dość lekkie, teraz mam Schwalbe (ok 143 gr/szt)

 

Jakieś inne wagi chcesz to pytaj :)

 

Napisano

@gumagl i @qsik kupiliście już swojego Superfly-e? Jakie rozmiary? :)

 

Mam 174 cm wzrostu i według rozmiarówki Trek-a pasuję zarówno do 17.5 jak i 18.5...

 

zastanawiam sie jak sie na jakim rowerze jeżdziłeś ja jestem niewiele nizszy i mam rame 15,5 cala i jest idealna do maratonów, propozycja przymierz sie

a ważył ktoś z Was ramę modeli carbonowych, tych nie SL (9.6, 9.7, 9.8)?

 

hej rama w rozmiarze 16,5 cala to 1100 gr

Tego nikt nie wie :) (teoretycznie), bo nie są sprzedawane luzem.

Mogę dać wyobrażenie: Trek Madone 5.2 cena detal 13 tysięcy zł. Cena ramy z widelcem, sztycą i sterami to 8 tysięcy.

Cena SF karbona to 8500 zł, więc rama w granicach 5 tysięcy.

 

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/superfly/

 

Niespodzianka, na polskiej stronie jest SF 9 :)

Ciekawe jak takowa rama trafiła do obrotu w detalu :)

 

nie rozumiem co piszecie , przeciez te ramy sa oficjalnie dostepne na stronie TREKA i kazdy sklep może Wam ja sprowadzić tylko im sie to nie opłaci bo lepiej sprzedać rower niż ramę za półdarmo

Napisano

Mam ze stroną lokalną i amerykańską styczność na co dzień (nadal mamy rok 2014, jak widać w moim linku są tylko całe rowery) i mam też dostęp do pełnej oferty Treka - ramy mtb nie były oferowane w detalu.

Widocznie zależy to od kraju.

Napisano

...nadal mamy rok 2014 i ofertę na 2014 rok i może niedowidzę ale ramy mtb w detalu nie ma :) No ale już tak czy inaczej nie męczę, skoro jest i można kupić i są chętni.

Napisano

Pogodzę Was chłopaki, mamy rok 2014 ale rok modelowy 2015 i dlatego tej ramy już nie widać, widocznie Trek ją wycofał. Jeszcze dwa/trzy miesiące do tyłu kiedy na stronie była oferta z roku modelowego 2014 rama była dokładnie ta, którą pokazał Misiura i jeżeli pamięć mnie nie myli to kosztowała 5,2 tys.zł.

Napisano

 

 

Pogodzę Was chłopaki, mamy rok 2014 ale rok modelowy 2015 i dlatego tej ramy już nie widać, widocznie Trek ją wycofał. Jeszcze dwa/trzy miesiące do tyłu kiedy na stronie była oferta z roku modelowego 2014 rama była dokładnie ta, którą pokazał Misiura i jeżeli pamięć mnie nie myli to kosztowała 5,2 tys.zł.

 

Zgadza się, ta rama BYŁA w tym roku dostępna, mam dostęp do strony z zamówieniami Treka z której korzystają sklepy i potwierdzam, że w Polsce była ta rama dostępna, nie pamiętam ceny, 4499 albo 4999 zł...  

Napisano

Witam,

w końcu i mnie dopadło, i przesiadam się na 29 cali :thumbsup: wybór padł na Treka Superfly 9.8 XT rocznik 2015.

Moje wymiary: wzorst =  185 cm, przekrok = 89 cm i mam oczywiście dylemat, który wybrać rozmiar 19,5 czy 21,5

Czy może mi ktoś podać jakie są realne długości dla:

a) 19,5 

- długość rury podsidłowej

- efektywna długość górnej rury

B) 21,5

- długość rury podsidłowej

- efektywna długość górnej rury

 

:thanks:

Napisano (edytowane)

@lukmar ja mam 187cm wzrostu, przekrok taki jak u Ciebie. Wybrałem Superfly 7 w rozmiarze 21,5". Fakt, gdyby był o rozmiar mniejszy pewnie by biedy nie było, ale przy wadze powyżej 90kg wolałem uniknąć prawie maksymalnego wysunięcia sztycy. 

Edytowane przez amauser

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...