Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Jeszcze chwilka i zrobimy nocny wypadzik,nocki nadal chłodne ale lekko się ogacę i pośmigamy sobie troszkę,wolę swoje siodło,dopasowane pod moje 4 litery  :laugh: ,to twoje jakieś takie twarde i sztywne okrutnie  :yucky:  :yucky:

Edytowane przez venom2000
Napisano

A co myślicie o kołach i oponach montowanych seryjnie ? myślę o wymianie tylnej opony na coś szerszego ten bontrager 2.0 nie jest zbyt komfortowy

Napisano

u mnie też superfly 6 zaliczył debiucik na mazovi w Mrozach także wypatrujmy się na trasach maratonów ;)

Czy to będzie pomarańcz :) ?

 

Zamówiłem grafitowy - widziałem obydwa na żywo i pomarańczowy też jest świetny ale został zarezerwowany przez moją drugą połówkę ;)

Napisano

A co myślicie o kołach i oponach montowanych seryjnie ? myślę o wymianie tylnej opony na coś szerszego ten bontrager 2.0 nie jest zbyt komfortowy

 

Ja przednią oponę 2.2 założyłem na tył. Na przód dałem Schwalbe Racing Ralph 2.25 i jestem bardziej zadowolony niż z początkowej konfiguracji :)

Moją największą bolączką w tym rowerze póki co są obręcze Mustang. Ni huhu nie mogę na nich ładnie ułożyć opony. W serwisie coś mi mówiono o taśmie (nie jest dobrana dobrze do tej obręczy), więc w weekend pewnie założę węższą taśme 18mm. Trzy różne opony i na każdej bicie, nie chciała się ułożyć. Taśma brzydko się układa. W tym rowerze z przodu założyłem koło na obręczy Mavic Xm 719 i aż przyjemnie się oponę zakłada. 

 

Przesuwanie się taśmy, układanie opony spowodowało właśnie to, że na 6-7 km pierwszego Poland Bike obręcz pociachała mi dętkę i nic nie wyszło blada :) 

 

Macie podobne doświadczenia czy jeszcze nie zdejmowaliście opon z tego sprzętu? :)

Napisano

Ja setki razy pompowałem opony założone na te koła i nigdy nie miałem tego problemu :) Kompresorem lub pompką ciśnienie do 6 barów, opona siada na obręczy, spuszczam powietrze do eksploatacyjnej wartości i wio. 

 

http://www.mtbr.com/cat/tires-and-wheels/tire/bontrager/xr1/prd_448252_151crx.aspx

 

Tu masz chyba najbogatsze źródło informacji o użytkowaniu.

 

Jeśli sugerują że winna jest taśma to ją wymień i tyle. 

Napisano

Ja przednią oponę 2.2 założyłem na tył. Na przód dałem Schwalbe Racing Ralph 2.25 i jestem bardziej zadowolony niż z początkowej konfiguracji :)

Moją największą bolączką w tym rowerze póki co są obręcze Mustang. Ni huhu nie mogę na nich ładnie ułożyć opony. W serwisie coś mi mówiono o taśmie (nie jest dobrana dobrze do tej obręczy), więc w weekend pewnie założę węższą taśme 18mm. Trzy różne opony i na każdej bicie, nie chciała się ułożyć. Taśma brzydko się układa. W tym rowerze z przodu założyłem koło na obręczy Mavic Xm 719 i aż przyjemnie się oponę zakłada. 

 

Przesuwanie się taśmy, układanie opony spowodowało właśnie to, że na 6-7 km pierwszego Poland Bike obręcz pociachała mi dętkę i nic nie wyszło blada :)

 

Macie podobne doświadczenia czy jeszcze nie zdejmowaliście opon z tego sprzętu? :)

na tyle miałem bicie pomogło płyn do garów na wilgotnej szmacie i dużo powietrza wyszło prawie idealnie

Napisano

Opona może być też oczywiście fabrycznie krzywa w stopniu znacznym; krzywa jest praktycznie każda, nawet jeśli minimalnie. 

W 99 przypadkach na 100 pomaga wypchnięcie opony wysokim ciśnieniem. 

Napisano (edytowane)
Kompresorem lub pompką ciśnienie do 6 barów

 

Odważny jesteś ;) Mi przy ciśnieniu 6-7 bar kiedyś Maxxis Ikon na Creście w układzie bezdętkowym wystrzelił (po prostu zbyt rozciągnął się pod wpływem wysokiego ciśnienia i i po paru chwilach w garażu zeskoczył z obręczy z wielkim buuum) i było po Creście - trwale zdeformowana obręcz :(

Edytowane przez Herodot
Napisano

To wg mnie typowa procedura żeby opona siadła tak jak powinna. Kompresor mamy ustawiony na podawanie maksymalnie 6 atmosfer. Jeśli opona nie wskakuje to używam płynu do mycia naczyć żeby zrobić lepszy poślizg. 

Napisano

Dokładnie - trzeba dodać "smarowanie" podczas nakładania.

 

Ja miałem problem zarówno z fabrycznymi oponami jak i Mezcalami, ale jak wspomogłem się wodą z mydłem, to wskoczyła przy 4 barach.

Napisano

Na przodzie w tym rowerze mam Mavic Xm 719 i opona "pyka" i wskakuje aż miło przy pompowaniu kółka do uzytkowego ciśnienia. Zarówno fabryczny Bontrager jak i Schwalbe Racing Ralph. 

 

Tylne koło natomiast to inna bajka (przy tych samych oponach)... ja wspomagałem się Ludwikiem ale do tak wysokich ciśnień nie pompowałem. Spróbuję w weekend :)

 

Generalnie, żeby była jasność to ja do tego sprzętu nic nie mam :) Jestem z niego bardzo zadowolony... jedyną małą skazą jest właśnie ta obręcz, ale zaraz sobie z tym poradzę i wtedy napiszę jak :)

 

 

 

Napisano (edytowane)

Wrzucam kilka zdjęć zrobionych dziś rano :)

 

78wf.jpg9cu7.jpg32wt.jpgxm30.jpg
 
PS.
Proszę nie śmiać się z różowego motylka - robota mojego dziecka :) :) i nie mam sumienia tego odklejać :)
 
Edytowane przez Wrociu
Napisano

Witam. Mam mały problem z doborem wielkości ramy w Trek SuperFly 7. Jeździłem na 18,5" (SuperFly 7) oraz dla porównania na 19,5" (SuperFly 9.6) - ale pod sklepem. Nie były te rowery jakoś idealnie ustawione dla mnie, ale moje pierwsze uczucie skłoniło mnie do 19,5 ". Proszę Was o pomoc w doborze ramy. Moje wymiary to 180 a prześwit 84. Problem polega na tym, że dostępna jest tylko 18,5 dla modelu 7. Czy ją brać czy sobie odpuścić?  

Napisano

Cześć, moim zdaniem rozmiar 18,5 będzie idealny, 19,5 będzie za długi, poza tym nie uważasz że 18.5 jest ładniejszy (chodzi mi o zgrabniejszą główkę ramy)

Napisano

Witam. Mam mały problem z doborem wielkości ramy w Trek SuperFly 7. Jeździłem na 18,5" (SuperFly 7) oraz dla porównania na 19,5" (SuperFly 9.6) - ale pod sklepem. Nie były te rowery jakoś idealnie ustawione dla mnie, ale moje pierwsze uczucie skłoniło mnie do 19,5 ". Proszę Was o pomoc w doborze ramy. Moje wymiary to 180 a prześwit 84. Problem polega na tym, że dostępna jest tylko 18,5 dla modelu 7. Czy ją brać czy sobie odpuścić?  

ja mam 18,5 przy tych gabarytach i mostek 100 mm :)

Napisano

Dzisiaj oglądałem superfly 7, robi wrażenie. Natomiast jedyny rozmiar jaki mieli w salonie to był 19,5. Przy moim wzroście 191cm i nodze 90cm, wydawał mi się za krótki, aczkolwiek doświadczenia w dobieraniu odpowiedniego rozmiaru ramy nie mam.

Jaki rozmiar tego modelu polecilibyście przy moich parametrach?

 

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_7/#/pl/pl/model/features?url=pl/pl/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_7

 

Waga roweru, który oglądałem to dokładnie 11,5kg bez pedałów.

 

 

Ja przy 189cm i nodze 85cm miałem wrażenie że 19" jest za krótki, i to przy mostku 105mm i sztycy z 20mm offsetem i siodłem w zasadzie na maxa wysuniętym do tyłu...

 

DSC03297.JPG

 

...na 21" bym dał radę, ale górurka już była niebezpiecznie blisko klejnotów, jeśli zaś Twoje wstępne wrażenie było "dziewiętnastka za krótka" to nawet bym się więcej nie zastanawiał tylko rozpoczął polowanie na 21".

 

 

POZDRo-:ver

p.s.: model mojego Trek'a - Marlin - jest poprzednikiem geo X-Caliber, Superfly jest nieco bardziej ścigancki ;) 

Napisano

Witam. Mam mały problem z doborem wielkości ramy w Trek SuperFly 7. Jeździłem na 18,5" (SuperFly 7) oraz dla porównania na 19,5" (SuperFly 9.6) - ale pod sklepem. Nie były te rowery jakoś idealnie ustawione dla mnie, ale moje pierwsze uczucie skłoniło mnie do 19,5 ". Proszę Was o pomoc w doborze ramy. Moje wymiary to 180 a prześwit 84. Problem polega na tym, że dostępna jest tylko 18,5 dla modelu 7. Czy ją brać czy sobie odpuścić?  

 

Wzrost 181cm, noga ok. 81cm i od miesiąca ujeżdżam rozmiar 18.5. Jestem zadowolony i myślę, że jeżeli chodzi o Superfly to jest idealnie z rozmiarem.

 

PS. Nie ma co porównywaćrozmiarów do poprzednich lat bo jeżeli chodzi o Superfly to rozmiarówka jest trochę inna. To co było kiedyś 17.5 teraz jest  18.5 itd. 

Napisano

Dziękuję za Wasze odpowiedzi. Przy jeździe na ramie 18,5 " miałem wrażenie, że spada(zsuwa) mi "pupa" z siodełka. Było to moje pierwsze spotkanie z 29er a wcześniej jeździłem wyłącznie na 26 i to na dość mocno położonej sylwetce. Zastanawiam się czy to tylko okres przejściowy i pozycja się dostosuje czy też będę musiał wymienić mostek na dłuższy i sztyce z offsetem? 

Napisano

Jak coś jest nie tak to lepiej przejedź się jeszcze raz na na 9.6 19,5" i jeśli stwierdzisz że jest dobrze to poszukaj siódemki w tym rozmiarze - geo jest takie samo. W jednym sklepie sprzedawca usilnie "proponował" mi 21,5" bo akurat taki miał na stanie. Finalnie kupiłem 23" i nie żałuję :)

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...