Skocz do zawartości

[Konserwacja/wymiana] Jak zadbać o swój rower


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry, jestem zielony w rowerach, nie tak totalnie, żebym nie umiał zmienić przerzutki, ale mam pare pytań. Kupiłem kiedyś rower i tak bardzo nie interesowałem się nim, ale teraz chciałbym jednak o niego zadbać. Zdrobiłem pare fotek, aby pokazać jak wygląda mój rower a dokadnie jego częsći. Zaczne może po kolei  punktami:

 

1. Ostatnio wyrwało mi się dynami, odpadło, ze starości i mam pytanie czy jak mam do neigo podwójny kabelek( dwie żyły) topo mogę kupić jakiekolwiek czy to musi być specjalne jakies?

 

2. Rozwaliła mi się owijka na kierownice, przedstawiam ją na zdjęciach, gdzie mogę znaleśc takie owijki bo szukalem na allegro ale ta są tylko jakieś małe nie widziałem dłużych, no i iczy one bez problemu się wymienią?

https://imageshack.com/i/0fwwu0j

 

3. Jesli chodzi o hamulce, mam tarczowe, przedstawione na  zdjęciach , problem z nimi jest taki, że rpzy hamowaniu przy samym zatrzymaniu niemiłośiernie piszczą, szczególnie przedni. Czytałam kiedyś, że jest to prawdopodobnie wina zaczepak w środku hamulca i ze trzeba je wyczyścić. Zrobiłem tsak dokąłdnie zostały wyczyszczone ale nic to nie dało. W takim razie jest to wina tarcz? Czcy muszę kupić nowe tarczy czy tarcze i hamulce? napisyna tarczach to  przód: Magura/FBT/Julie a tył: Juicy five.

 

https://imageshack.com/i/0d1hz8j

https://imageshack.com/i/f5du2dj

 

4. Na zdjęciach przedstawiam też amortyzatory jakie ma rower. Chciałbym się dowiedzieć czy jest gdzieś instrukcja jak wyczyścić dokąłdnie ten model czy wystarczą ogólne tematy na temat czyśzczenia amortyzatorów. Pryskałem je sprejem  do amortyzatorów ale od tego zrobiły się strasznie miekkie. Chciałbym też się dowiezieć jak powinnienem je ustawić, bo nie miałęm nigdy z tym doczynienia i nie wime jak je się ustawia.

https://imageshack.com/i/ngwu4cj

https://imageshack.com/i/muaerzj

 

5. tak samo z tym amotyzatorem który jest pod ramą, do czego on służy i czy trzeba go jakoś czyścić??

 

6. Tylnia przerzutka,  Kiedyś mi się tak wykrzywiła  ze wpadła w szprychy, wygiełem ją z powrtotem ale ejst troche krzywa, czy potrzebuje ją wymienić czy powinna zostać taka jak jest?

https://imageshack.com/i/5e0xmjj

 

 

 

To Chyba na razie wszyskie pytania jakie miałem, może powinnienem coś jeszcze zrobić, o czym nie wspomniałem, za każdą radę będe bardzo wdzięczny i z góry dziękuje za odpowiedz.

 

ZDJĘCIA:

Napisano

1. Chyba wszystkie dynama mają dwie żyły, więc raczej specjalistyczny nie potrzebny. Natomiast proponuję przejść na oświetlenie bardziej cywilizowane od prądnicy :)

 

2. http://allegro.pl/listing/listing.php?string=g%C4%85bka&search_scope=category-16414

 

3. Piszczące hamulce to raczej wina klocków, przydałby się je wymienić.

 

6. Chodzi dobrze? Jeżeli tak to zostaw, jeżeli nie to spróbuj prostować. Może hak od przerzutki krzywy, może nim się zajmij.

 

 

Co do reszty się nie wypowiem, niech ktoś inny próbuje :D

Napisano

4. Rozbierz przedni amorek. Wyczyść go porządnie, syf niech zgarnie ropa albo coś podobnego. Na części cierne nawal smaru, nie żałuj. Skręcisz i będzie jak nowy. Ja sam zrobiłem w arkusie remont po błotnym maratonie, jakiś suntołr to był :P amora takiej klasy jakiego masz nie opłaca się psikać, tylko będzie gorzej działać jak za dużo nawalisz. Regulację jeśli masz to na górze goleni, pokręć i pobaw się.

5.Tylnego nawet nie ruszaj, on jest tylko dla ozdoby :)

Napisano

Dziekuje wam za odpowiedz. Gąbkę zaraz sobie kupiei od razu będzie ładniej wyglądał.

 

1. Co masz na mysli mówiąc, żeby przejśc na bardziej cywilizowane oświtlenie? Mówisz o prądnicy zamontowanej w kole? troche drogie rozwiązanie tak mi się wydaje??

 

2. Czyli najlepiej rozebrac hamulce i poszukać na necie takich samych klocków i dopeiro jak się okaże, że jest tak samo to mysleć nad tarczami?!

 

do qrczakzul

 

OK w takim razie rozkręce go, jakiś specjalny smar tam dać czy zwykły "domowy"? czyli ten tylni tylko tak jest? dobrze, wiedziec. A mówisz, że tej klasy nie warto psikach to znaczy, że jest taki słaby, że szkoda psikadła??:P

 

Napisano

najpierw dla pewności wyjmij klocki z zacisków żeby zobaczyć jaka jest ich forma, poza tym i tak będziesz musiał to zrobić wymieniając. Jeśli jeździsz turystycznie to wystarczą ci najtańsze, chyba że wymagasz dobrej siły hamowania to bierz spiekane, polecam

Napisano

Klocki już wyciągnełem stąd wiem, że takie nazwy, nie byłem tlyko pewny czy nazwa musi być ta sama czy są może zamienniki. Tak jeżdze tylko turystycznie więc rozumiem i kupie te tańsze :]

Napisano

Akurat to co masz z tyłu można już nazwać amortyzatorem w odróżnieniu od przedniego widelca. Widzę nawet regulację powrotu. Do środka się nie dobieraj, ale sprężynę mógłbyś zdjąć i wyczyścić cały ten syf, który się tam nazbierał.

 

Czym czyściłeś klocki? Czy przy tej okazji czyściłeś także tarcze? Być może te części nadal są brudne i potrzebna jest nie wymiana lecz podejście z innymi środkami.

Napisano

Tak czyscilem i klocki i tarcze ale bylo to 2 miesiace temu n ie pamietam czym czyscilem ale zadnej poprawy nie bylo. Mowisz, ze mam tyliego nie sciagac czy przedniego?

Napisano

Czym jest tu najważniejsze. Polecane zarówno benzyna ekstrakcyjna jak i nitro zupełnie się do tego celu nie nadają. O wiele lepszym pomysłem jest aceton /w postaci rozpuszczalnika uniwersalnego/ lub chociaż Ludwik. Plus papier 200 do przetarcia klocków.

 

 

Nie piszę, że masz czegoś nie ściągać, tylko w tylnym nie próbować dobierać się do jego wnętrzności.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...