Wojciech08 Napisano 18 Grudnia 2013 Napisano 18 Grudnia 2013 Dzień dobry, jestem zielony w rowerach, nie tak totalnie, żebym nie umiał zmienić przerzutki, ale mam pare pytań. Kupiłem kiedyś rower i tak bardzo nie interesowałem się nim, ale teraz chciałbym jednak o niego zadbać. Zdrobiłem pare fotek, aby pokazać jak wygląda mój rower a dokadnie jego częsći. Zaczne może po kolei punktami: 1. Ostatnio wyrwało mi się dynami, odpadło, ze starości i mam pytanie czy jak mam do neigo podwójny kabelek( dwie żyły) topo mogę kupić jakiekolwiek czy to musi być specjalne jakies? 2. Rozwaliła mi się owijka na kierownice, przedstawiam ją na zdjęciach, gdzie mogę znaleśc takie owijki bo szukalem na allegro ale ta są tylko jakieś małe nie widziałem dłużych, no i iczy one bez problemu się wymienią? https://imageshack.com/i/0fwwu0j 3. Jesli chodzi o hamulce, mam tarczowe, przedstawione na zdjęciach , problem z nimi jest taki, że rpzy hamowaniu przy samym zatrzymaniu niemiłośiernie piszczą, szczególnie przedni. Czytałam kiedyś, że jest to prawdopodobnie wina zaczepak w środku hamulca i ze trzeba je wyczyścić. Zrobiłem tsak dokąłdnie zostały wyczyszczone ale nic to nie dało. W takim razie jest to wina tarcz? Czcy muszę kupić nowe tarczy czy tarcze i hamulce? napisyna tarczach to przód: Magura/FBT/Julie a tył: Juicy five. https://imageshack.com/i/0d1hz8j https://imageshack.com/i/f5du2dj 4. Na zdjęciach przedstawiam też amortyzatory jakie ma rower. Chciałbym się dowiedzieć czy jest gdzieś instrukcja jak wyczyścić dokąłdnie ten model czy wystarczą ogólne tematy na temat czyśzczenia amortyzatorów. Pryskałem je sprejem do amortyzatorów ale od tego zrobiły się strasznie miekkie. Chciałbym też się dowiezieć jak powinnienem je ustawić, bo nie miałęm nigdy z tym doczynienia i nie wime jak je się ustawia. https://imageshack.com/i/ngwu4cj https://imageshack.com/i/muaerzj 5. tak samo z tym amotyzatorem który jest pod ramą, do czego on służy i czy trzeba go jakoś czyścić?? 6. Tylnia przerzutka, Kiedyś mi się tak wykrzywiła ze wpadła w szprychy, wygiełem ją z powrtotem ale ejst troche krzywa, czy potrzebuje ją wymienić czy powinna zostać taka jak jest? https://imageshack.com/i/5e0xmjj To Chyba na razie wszyskie pytania jakie miałem, może powinnienem coś jeszcze zrobić, o czym nie wspomniałem, za każdą radę będe bardzo wdzięczny i z góry dziękuje za odpowiedz. ZDJĘCIA:
turysta Napisano 18 Grudnia 2013 Napisano 18 Grudnia 2013 1. Chyba wszystkie dynama mają dwie żyły, więc raczej specjalistyczny nie potrzebny. Natomiast proponuję przejść na oświetlenie bardziej cywilizowane od prądnicy 2. http://allegro.pl/listing/listing.php?string=g%C4%85bka&search_scope=category-16414 3. Piszczące hamulce to raczej wina klocków, przydałby się je wymienić. 6. Chodzi dobrze? Jeżeli tak to zostaw, jeżeli nie to spróbuj prostować. Może hak od przerzutki krzywy, może nim się zajmij. Co do reszty się nie wypowiem, niech ktoś inny próbuje
qrczakzul Napisano 18 Grudnia 2013 Napisano 18 Grudnia 2013 4. Rozbierz przedni amorek. Wyczyść go porządnie, syf niech zgarnie ropa albo coś podobnego. Na części cierne nawal smaru, nie żałuj. Skręcisz i będzie jak nowy. Ja sam zrobiłem w arkusie remont po błotnym maratonie, jakiś suntołr to był amora takiej klasy jakiego masz nie opłaca się psikać, tylko będzie gorzej działać jak za dużo nawalisz. Regulację jeśli masz to na górze goleni, pokręć i pobaw się. 5.Tylnego nawet nie ruszaj, on jest tylko dla ozdoby
Wojciech08 Napisano 19 Grudnia 2013 Autor Napisano 19 Grudnia 2013 Dziekuje wam za odpowiedz. Gąbkę zaraz sobie kupiei od razu będzie ładniej wyglądał. 1. Co masz na mysli mówiąc, żeby przejśc na bardziej cywilizowane oświtlenie? Mówisz o prądnicy zamontowanej w kole? troche drogie rozwiązanie tak mi się wydaje?? 2. Czyli najlepiej rozebrac hamulce i poszukać na necie takich samych klocków i dopeiro jak się okaże, że jest tak samo to mysleć nad tarczami?! do qrczakzul OK w takim razie rozkręce go, jakiś specjalny smar tam dać czy zwykły "domowy"? czyli ten tylni tylko tak jest? dobrze, wiedziec. A mówisz, że tej klasy nie warto psikach to znaczy, że jest taki słaby, że szkoda psikadła??
qrczakzul Napisano 19 Grudnia 2013 Napisano 19 Grudnia 2013 Zwykły smar. Psikadła nie szkoda, ale ten amor nie ma uszczelnień przyzwoitych. Syf ci wyjdzie, ale razem z nim smar.
Wojciech08 Napisano 22 Grudnia 2013 Autor Napisano 22 Grudnia 2013 Witam , porozkręcałem troche rower i mam pytanie co do klocków hamulcowych przód : Magura type4.1 tył:AVID 003 Jak znaleśc dobre klocki do tych hamulców? mam pare z neta ale nie wime czy są dobre, przednie raczej tak, ale drogie ale nie wim co z tylnimi. Prose o podpowiedz, które wziąć. http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-force-magura-julie-ultimabike-i3749566761.html http://allegro.pl/klocki-ham-tarczowego-baradine-avid-juicy-3-5-7-i3750784934.html http://allegro.pl/klocki-a2z-polmetalik-shimano-hayes-avid-formula-i3783231646.html http://allegro.pl/klocki-a2z-eco-do-avid-juicy-polmetaliczne-nowe-i3753022426.html http://allegro.pl/klocki-a2z-polmetal-avid-bb7-juicy-3-5-7-ultimate-i3783231953.html http://allegro.pl/klocki-okladziny-hamulca-tarczowego-oh-ds11-avid-i3815356104.html http://allegro.pl/klocki-ham-mtb-tarcz-ashima-avid-juicy-semi-meta-i3801514467.html Będę wdzieczny za pomoc
qrczakzul Napisano 22 Grudnia 2013 Napisano 22 Grudnia 2013 najpierw dla pewności wyjmij klocki z zacisków żeby zobaczyć jaka jest ich forma, poza tym i tak będziesz musiał to zrobić wymieniając. Jeśli jeździsz turystycznie to wystarczą ci najtańsze, chyba że wymagasz dobrej siły hamowania to bierz spiekane, polecam
jasinski21444 Napisano 22 Grudnia 2013 Napisano 22 Grudnia 2013 Bierz A2Z eco fajne mocne klocuszki . Ashime sobie odpuść - miałem półmetaliki a obecnie z tyłu metale i są słabowite .
Wojciech08 Napisano 23 Grudnia 2013 Autor Napisano 23 Grudnia 2013 Klocki już wyciągnełem stąd wiem, że takie nazwy, nie byłem tlyko pewny czy nazwa musi być ta sama czy są może zamienniki. Tak jeżdze tylko turystycznie więc rozumiem i kupie te tańsze :]
Fenthin Napisano 23 Grudnia 2013 Napisano 23 Grudnia 2013 Akurat to co masz z tyłu można już nazwać amortyzatorem w odróżnieniu od przedniego widelca. Widzę nawet regulację powrotu. Do środka się nie dobieraj, ale sprężynę mógłbyś zdjąć i wyczyścić cały ten syf, który się tam nazbierał. Czym czyściłeś klocki? Czy przy tej okazji czyściłeś także tarcze? Być może te części nadal są brudne i potrzebna jest nie wymiana lecz podejście z innymi środkami.
Wojciech08 Napisano 23 Grudnia 2013 Autor Napisano 23 Grudnia 2013 Tak czyscilem i klocki i tarcze ale bylo to 2 miesiace temu n ie pamietam czym czyscilem ale zadnej poprawy nie bylo. Mowisz, ze mam tyliego nie sciagac czy przedniego?
Fenthin Napisano 23 Grudnia 2013 Napisano 23 Grudnia 2013 Czym jest tu najważniejsze. Polecane zarówno benzyna ekstrakcyjna jak i nitro zupełnie się do tego celu nie nadają. O wiele lepszym pomysłem jest aceton /w postaci rozpuszczalnika uniwersalnego/ lub chociaż Ludwik. Plus papier 200 do przetarcia klocków. Nie piszę, że masz czegoś nie ściągać, tylko w tylnym nie próbować dobierać się do jego wnętrzności.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.