Skocz do zawartości

[koła do maratonu] ZTR


wojtas7

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szukam mocnych kół 26" do maratonów Golonki. Ważę 83kg. Zależy mi na małej wadze ok 1400gr oraz dobrej wytrzymałości. Bikestacja proponuje:

 

Optymalny zestaw :

Obręcze ZTR Crest 26" czarne 
Szprychy CN SPOKE Aero czarne lub DT Aerolite srebrne (  jeśli kolor Panu nie przeszkadza to polecam srebrne aerolite )
Nyple Sapim czarne lub czerwone do CN SPOKE lub DT prolock czerwone do aerolite
Piasta tylna DT 240s biała 
Piasta przednia Novatec 711 biała 

Kpl  kół będzie bardzo lekki oraz trwały i sztywny.  Cena bardzo okazyjna - 1790zł.

 

co sądzicie o tej ofercie?

Napisano

witaj

sam ujeżdżam ZTR Crest, koła bardzo wytrzymałe sztywne, odporne na uderzenia. Boczna sztywność też BDB. Jak na razie zaliczyłem 9 maratonów i 2 XC od czerwca kiedy je złożyłem, i z kołami nic się nie dzieje. Problemem może być tylko zakładanie opon na tą obręcz, bardzo ciężko wchodzą bynajmniej schwalbe Evo. Bardzo dobrze mi się na nich przyspiesza może to też zasługa piast DT Swiss.Jak na razie jest to najlepszy set w mojej ocenie w przystępnej kwocie pln. Biorąc pod uwagę wagę kół i sztywność jest to bardzo dobre połączenie.

Napisano

wagowo moje około hmmm 1500-1600g komplet piasta tył DT Swiss jest tam system Star Ratchet, poprawia to pewne osiągi i niezawodność piasty, żona ma taki set jak napisałeś tył właśnie dt swiss a przód novatec obręcze tylko dt swiss, żony koła ok. 1400g.W systemie rachet zastosowano większa ilość zębatek czyli piasta szybciej "łapie" mniejsza martwa strefa.Uważam też że jest bardziej wytrzymała taka piasta.


na przód novateca pewnie ze względu na wagę :-)ale to BDB piasty,

Napisano
W systemie rachet zastosowano większa ilość zębatek czyli piasta szybciej "łapie" mniejsza martwa strefa

Nieprawda. Standardowo montowany Star Rachet z 18 zębami łapie stosunkowo rzadko przez co i martwy kąt jest dość duży. 36T poprawia to do powiedzmy normalnej pracy.

 

dlaczego proponują na tył DT a na przód Novatec?

Z przodu piasta nie ma specjalnego zadania - ot musi się obracać i tyle. Novatec spokojnie daje radę i pozwala zaoszczędzić jakieś 200pln w stosunku do 240s. 

 

Generalnie zestaw zaproponowany przez bs jest całkiem spoko, jednak pytanie czy się opłaca. W DT4you jest wyprzedaż na komplet X1600 za 700zł - ważą wprawdzie 1600g ale główna różnica na wadze jest na piastach bowiem zastosowano tu 340. W porównaniu do 240s nie jest tak wycieniowa i posiada większe łożyska (i oczywiście star rachet). Obręcz i piasty są lekkie (XR400 i Supercomp) także nie powinieneś poczuć różnic w mitycznej "masie rotacyjnej". 

Napisano

Wybacz, ale to są tylko twoje subiektywne spostrzeżenia. Ja choćbym chciał usprawiedliwić wydaną kasę na lżejsze koła, to nie mam jak, bo w teorii koła są lżejsze o 250g, a w praktyce żadnej zmiany nie odczuwam. :) Może są osoby, które to odczuwają, ale jestem daleki od szufladkowania ludzi na tych odczuwających i tych nieodczuwających. Jak ktoś chce zmieniać, twierdzi że mu to pomoże, to why not, ale mi nikt już nie wmówi, że jak odchudzę jeszcze kółka o te 300g to poczuję różnicę.

Napisano
Wybacz, ale jeśli ktoś nie czuje różnicy między 1600g a 1300g to chyba jest na nie odpowiednim forum

No faktycznie, tutaj 95% to teoretycy którzy tak jak Ty "idą za głosem ludu". Jestem pewien, że nie wyczułbyś różnicy pomiędzy losowo podstawionymi rowerami z różnymi wagami kół. Ale to nie temat i miejsce na takie dyskusje.

 

Odchudzanie zaczyna się od siebie, a nie od sprzętu. Ale wiadomo, dupę ciężko ruszyć a kasę wydać wręcz odwrotnie :)

  • Mod Team
Napisano

Dziewczyny spokój. Znowu ta bezcelowa dyskusja czy ktoś czuje czy nie czuje różnice w wadze kół... 

Zostańmy może przy tym że jest to sprawa indywidualnej percepcji i zakończmy na tym dyskusję w tej kwestii.

Co do samych kół..

Wątpię żeby jakość zaplotu w bikestacji nagle jakoś się drastycznie poprawiła więc istotnie z ich strony Crest jest sensowną propozycją ale jeśli weżniemy pod uwagę jakiegoś doświadczonego zaplatacza i twoją wagę to spokojnie mógłbyś się pokusić o alpine.. ale pod warunkiem że tendencja wagowa nie jest wzrostowa. Dobrze zapleciono koło na alpine i cn424 wytrzyma katowanie u Golonki do wagi 85kg. Powyżej już zdecydowanie cresty ot choćby ze względu na większy zapas.

Odnośnie piast to myślę że nie warto przepłacać za DT, jak porównuję to u mnie awaryjność jest podobna jak w novatekach a za tą cenę zawsze można mieć kilka piast novatec.

Napisano

za 1900zł miałbym ciekawy zestaw ;)

Piasty Dt Swiss 350s straight pull

Obręcze ZTR Crest przód 28h tyl 32h

Szprychy Pillar xtra 1420 straight pull

waga 1360-1380gramów

wizualnie zestaw będzie całkiem ciekawy, przy tym łatwy zestaw w serwisie mimo prostych szprych ;)

 

ewentualnie napisz do mnie na priv to jeszcze cos ciekawego na karbonach mialbym do zaproponowania

Napisano

Może warto aby głos czy ktoś coś czuje czy nie zabierały jednak osoby które przejechały choć jeden maraton, cały sezon na kołach 1300 g. a nie posiadacze takich kół, ale tylko w katalogu rowerowym...

 

Wojtas - gdzie widzisz okazję w cenie tych kół, bo moim zdaniem to żadna rewelacja, ale to Ty płacisz :)

Wspomniane X1600 są faktycznie za mniej niż 1000 pln w DT4 ale to niestety tylko 28H i przy tej wadze czuć jak koło pływa. Tak samo Cresty, to nie

obręcze na "golonę"...

 

Wyliczenie uzurpatora jest o kant d... i tyle w temacie. Bo niby kilka watów z dziurawego wyliczenia ? Opony mające opór 20 wattów każdy odczuwa jako małe opory toczenia, te 30 to już czołgi, 40 czuć jakby ktoś prąd odcinał... Raptem 10-20 przy ruchu jednostajnym, a co się dzieje przy przyspieszaniu ? Kto skończył "polibude" to szanse że napisze " lekkie koła to placebo" są nikłe - do przemyślenia... aczkolwiek już kilku takich z tytułami twierdziło, że to był wybuch, dlatego napisałem "nikłe" szanse a nie "zerowe"...

  • Mod Team
Napisano

Zawsze znajdzie się ktoś kto ma kwadratowe nogi i cokolwiek się mu da, to niema dla niego różnicy albo po prostu nie dba o nią.

Zawsze najdzie się specjalista który nie porównał w praktyce ale wie najlepiej.

Smutne że takie pierdoły jak na tej stronce trafiają do sieci i sieją zamęt latami, temat już przewałkowany miliard razy a i tak wciąż kolejne osoby próbują sobie tłumaczyć że nie muszą wydawać więcej niż kilka stów na koła "bo przecież to tylko placebo".

Zamiast wałkować takie rozważania na kartce papieru, proponuję ruszyć tyłek z ciepłego fotela i iść pojeździć. To dobrze robi, dotlenia mózg.. itd.

Napisano

ZTRy nie są takie fajne. Kolega co prawda, harpagan maratonowy, rozwalił 2 koła na tych obręczach. Drugi kolega też łatwo je decentrował. 

Albo mocne, albo lekkie, bo tanie to na pewno nie ;)

 

Setki gramów nie czuć tak bardzo. Ja przesiadam się na rower 6kg lżejszy i obręcze z 820g (Do DH) na około 500g do XC i nawet tutaj nie ma jakichś strasznie wielkich zysków. Większa dynamika jazdy i tyle. Ale to może zaleta innej geometrii i skoku...

Napisano

to co napisane na poczatku to przeklejony mail od Bajkstacji, to oni napisali ze to okazja ;-)

 

skoro oni i tak zaplataja te kola wlasnorecznie to rzeczywiscie mocno zastanawiam sie nad zaproponowanym kompletem, bo ja jestem z tych z polibudy ;-) i chce jak najmniejsza mase rotowana ;-)

 

wiec piasty to powiedzmy ze moga byc ciezsze, ale zeby byly dobrze uszczelnione i trwale, przy uzyciu z zaciskami DT RWS - Banach Brothers poleca piasty Dartmoora ktore mocno scisniete nie maja scisnietych lozysk, wiec moze pojsc w ta strone?

 

pozostaje kwestia obreczy, rozumiem ze najlzejsze beda ZTR Alpine, potem ciezsze Crest? jezdzilem sporo u Golonki na DT typu X400 no i po sezonie musialem je centrowac dosc mocno + lekkie wgnioty na obreczy.

 

a szprychy, zaproponowane przez BS sa ok?

 

nie patrze raczej na wage calego kola, ale wlasnie na mase rotujaca, na rezygnacji z ghetto zyskam na obu kolach 160gr, lzejsze obrecze to ok 150-200gr, szprychy kolejne 100gr wiec lacznie prawie pol kilograma na masie rotujacej.

Napisano

mavic 817 29er ,hope , dt champion , nyple mosiezne komplet

 

2080g doskonala sztywnosc i wytzymalosc codo masy nie stwietdzono roznicy pomiedzy starym zestawem na wtbi19 dt revo i competitopn 1700g

 

Roznica jest taka ze lzejsze trzeba bylo centrowac co kilka dni.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Ważę 83kg

To jest twoja waga maksymalna, minimalna czy aktualna - jakie tendencje?

Patrząc na to co zrobiłeś X400 to lepiej idź w cresta ;) będziesz miał komfort psychiczny mając zapas wytrzymałości, to tylko 20-30g więcej na sztuce od alpine - które mimo wszystko daję radę nawet pod ludźmi do 90kg, osobiście dopiero po całym intensywnym sezonie centrowałem i to bardzo nieznacznie.

 

dawid jakie są wagi carbonów o których wspominałeś? Jak stoją ze sztywnością wytrzymałością na tle odpowiedników wagowych z alu? Jaki mają rant, pod TL Ready i płyn styknie?

Napisano

Smutne że takie pierdoły jak na tej stronce trafiają do sieci i sieją zamęt latami, temat już przewałkowany miliard razy a i tak wciąż kolejne osoby próbują sobie tłumaczyć że nie muszą wydawać więcej niż kilka stów na koła "bo przecież to tylko placebo".

Zamiast wałkować takie rozważania na kartce papieru, proponuję ruszyć tyłek z ciepłego fotela i iść pojeździć. To dobrze robi, dotlenia mózg.. itd.

I autor tej strony to robi, a przynajmniej tak napisałem. Tak, więc 2 - 1 dla niego.

Ludzie mogę się mylić, nie odczuwając\odczuwając różnicy miedzy wagą kół, ale z mojej strony nie znam nikogo, kto polepszył swoje osiągi zmieniając koła na lżejsze. Nie licząc szybszego wbiegania z rowerem na plecach. 

Nie zmienia to faktu, że jak ktoś zakłada temat ''chcę kupić koła'' to nie jest to miejsce, by głosić jakieś teorie, że nic mu to nie da. Jego pieniądze, więc niech kupuje to na co ma ochotę. Choć proponowanie kół za 2 tys. jakiemuś średniakowi\ ścigantowi pobliskich ogórków uważam za głupotę. Zawsze można się pochwalić wagą roweru na forum.

Napisano

to w Polsce mamy coś innego niż ogórki? :-)

 

Obręczy X400 (4.2D) DT Swissa już trochę zajechałem, objawia się to u mnie tym że po kilku maratonach widzę lekkie wgniotki na obręczy od uderzenia w podłoże (bezdętka i ciśnienie 2 bary), i dotykając szprychy to niektóre są po prostu luźne. Widząc coś takiego oddaję koła do niby speców od zaplatania i centrowania - Harfy - koło jest OK, dwa maratony i szprychy znowu luźne a centrowacze mówią że musieli mega ponaciągać szprychy i że nic już z tego nie będzie.

 

Więc chyba Crest będzie OK? Moja waga aktualna to 83kg, w sezonie miałem nawet 78kg i na wiosnę planuję poniżej 80 zejść.

 

Zastanawiam się nad piastami, z przodu zyskałem dużo na sztywności z zaciskami DT RWS, ale piasta zgnieciona nie pracowała już tak fajnie. 

 

BanachBrothers polecają taką piastę na tył

 

http://allegro.pl/piasta-dartmoor-vee-one-32-otw-bolt-on-czarna-2013-i3755154590.html

 

to rozumiem że zaciski są już w komplecie i mając imbusa, to w zwykłej ramie i amorku (reba) 10 i 9 mm srednice osiek zagra to dobrze na sztywności, unikając zgniatania łożysk przez mocne zaciśnięcie śrub/nakrętek ośki?

 

Jakie szprychy do takiego kompletu?

  • Mod Team
Napisano

Choć proponowanie kół za 2 tys. jakiemuś średniakowi\ ścigantowi pobliskich ogórków uważam za głupotę.

To tak jakbyś próbował zanegować sens kupowania samochodów sportowych. Co z tego że mało kto jest w stanie wyczerpać ich potencjał? Albo są do ścigania a ktoś ma ochotę jeździć nim po promenadzie?

Zawsze znajdzie się jakiś maruder którego nie stać i będzie wmawiał że to zbędne i na pokaz, choć gdyby sam miał okazje takim jeździć to posikałby się ze szczęścia.

Nie rozumiem takiego podejścia, może przez wrodzoną głupotę skoro też bezsensownie używam lekkich kół, które są mi niepotrzebne.

Oczywistym jest że rower sam nie jedzie i nie poprawi wyników ze średnich na wybitne, czasem liczy się sama przyjemność jazdy sprzętem danej klasy i subiektywne odczucia z jazdy. Ile razy trzeba podkreślać że na lekkich kołach rośnie dynamika jazdy, spada bezwładność roweru, jest zwinniejszy, łatwiejszy w manewrowaniu? Jakieś tam różnice czasowe może i to generuje ale pomijalne, natomiast odczucia z jazdy są nazwałbym to bezcenne.

Dla jednego ta różnica jest warta tych pieniędzy dla drugiego nie, na co zaglądanie do cudzych portfeli ?

Kolega ma kwotę do rozdysponowania, chce ją wydać na zestaw który nie sprawi mu problemów, w czym problem?

Ma nie kupować wcale? Bo na pokaz? Bo nic mu nie da? 

Napisano

To może się delikatnie podłącze pod świeży temat ;-)

Budowa nowych kół 26'' rozpoczęta :-) Rower to hardtail. Zamówione piasty DT 350 przód i tył. Zaciski DT Swiss Machined Skewer.

Teraz kolej na wybór obręczy.

Chciałbym aby to były właśnie ZTR-y. Tylko które ? Alpine, Crest czy Arch X ?

Ważę ok. 76kg stabilnie ;-)

Jeżdżę trochę "bardziej zaawansowane, rekreacyjne XC", bez skakania ale czasem sporo kamieni po drodze się trafia.

Optuję bardziej za niezawodnością i wytrzymałością niż zarzynaniem się o 10g w jedną czy drugą stronę.

Ale jeśli uważacie, że najlżejsze dadzą spokojnie radę to OK :-)

Jeśli chodzi o szprychy to jestem prawie zdecydowany na Pillar-y PSR 2016.

Nyple ? Nie mam pojęcia...

  • Mod Team
Napisano

 

 

Chciałbym aby to były właśnie ZTR-y. Tylko które ? Alpine, Crest czy Arch X ? Ważę ok. 76kg stabilnie ;-)
 

Alpine to przecież jeszcze nie najlżejszy ztr :) jest jeszcze model race ale z moich obserwacji sprawdza się u ludzi poniżej 70kg, pod twoją wagę nie potrzeba cresta, na alpine będziesz miał bardzo dużą niezawodność i trwałość.

Ja ze swojej strony polecam CN Spokoe 424aero i alu nyple cn spoke - dosyć dobra cena, lekkie i niezawodne. Od 2 lat totalnie zero problemów, wzdłużnie koła betonowe, bocznie też jest bardzo dobrze, mi bynajmniej w pełni wystarcza..

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...