Skocz do zawartości

[amortyzator] Raidon RLR air czy RS Recon Silver TK solo air Pivoty


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich po raz pierwszy w poważnym, dla mnie temacie.

 

Mam dylemat odnośnie wyboru widelca pd hamulce v brake.

Jako, że wybór jest ograniczony, a nastąpiły dość duże zmiany w ofercie Suntoura

i brak jestinformacji o aktualnych modelach amorków, proszę o wasze opinie

czy lepszym wyjściem w budżecie ok. 800 zł. będzie zakup jednego z dwóch amorków podanych w temacie.

 

Na znanym portalu aukcyjnym możena dostać obecnie Raidona RLR air,za kwotę 799 zł. Model tan ma manetkę na kierownicy

i waży, wg, sprzedającego 1880g. Ma także golenie górne alu, anodowane na złoto (tak mi się wydaje po zdjęciach i opisie) To ta aukcja :

http://allegro.pl/suntour-raidon-rlr-disc-v-brake-amortyzator-przod-i3762880222.html

 

 

Można też znaleźć amorek Rock Shox Recon silver TK, za cenę 599 zł. bez manetki plus 99 zł. manetka poploc. razem 700 zł.

Recon, wg sprzedawcy waży 2020 g. http://allegro.pl/rock-shox-recon-tk-silver-solo-air-100-mm-nowy-i3774320913.html

 

I tu pojawia się dylemat. Mało w sieci informacji odnośnie nowego Raidona. Czy wg. Was warto ryzykować zakup i wydanie 100 więcej, czy poprzestać przy znanym/lubianym reconie silver? Jak z dostępnością części do Suntorua, bo do RS widać ich mnóstwo?

 

Generalnie, co wybrać nie przechodząć na tarcze i chcąć mieć w miarę porządny amortyzator...

Napisano

Sam sobie odpowiedziałeś. Bierz Recon'a bo masz do nich części a Suntour'ów nawet w serwisach nie chcą regenerować. Poza tym po roku Raidon działa jakby już tłumienie siadło czego nie można powiedzieć o Recon'ie.

Napisano

Dzięki za odpowiedź, też tak myślałem, ale jednak ten Raidon z aukcji, to chyba nowa wersja na 2014 r., a wyczytałem tutaj na forum, że dostał on upgrade do poziomu Epicona z poprzednich lat, którego wszyscy tutaj zachwalają.

 

Tak czy inaczej, wezmę chyba Recona, tylko widzę że się skończyły...

Napisano

@Ziemko. Ale bzdury. Z dostępnością części do Suntourów też nie ma problemu, niedawno kupowałem tłumik do Epicona prosto od dystrybutora. A że trzeba pomyśleć i napisać maila do Eurobike zamiast bezsensownie szukać po sklepach, to już inna kwestia. Jeśli nowy Raidon też ma tłumik rozkręcalny jak Epicony, można mu zrobić pełen serwis w domu, podobnie jak Rock Shoxowi. Ale za to ręki nie dam sobie uciąć.

  • Mod Team
Napisano

Wiem ze były wersie tłumików które dało sie rozebrać tak by je później złożyć ... ale co w tym siedzi nie mam pojęcia.

Napisano

No dobrze, zakładając że można kupić części do Suntoura, choć są z pewnością mniej dostępne, to

jaka będzie różnica w działaniu tych dwóch tłumików (amorków) i czy niedzielny amator z ambicjami

da radę wyczuć tą różnicę w dziąłaniu?

Opisów działania RS jest mnstwo i zdaję sobie sprawę z "beznadziejności" tłumika TK w RS,

Nie ma natomiast bezpośredniego porównania tych dwóch amorków.

 

na mtbr polecają RS.TK Silver >Raidon, jednak dotyczy to roczników lat ubiegłych

A jak już pisąłem wyżej mówicie, że Raidon dostał level up do Epicona.

 

Problemem są te beznadziejne pivoty, a nie mam środków na wymianę ramy (moja nie ma tylnego mocowania do tarczówek)

Kusi mnie przetestowanie nowego raidona, ale nie chciałbym wtopić...

  • Mod Team
Napisano

Myślę ze przy odpowiednim nasmarowaniu i dbaniu o widelec , optymalnym ustawianiu różnica będzie pomijalna, jednak widelce RSa charakteryzują sie większą żywotnością i odpornością na głupotę i niedbalstwo,  choć SR co rok się poprawiaja.

Napisano

 

 

@Ziemko. Ale bzdury. Z dostępnością części do Suntourów też nie ma problemu, niedawno kupowałem tłumik do Epicona prosto od dystrybutora. A że trzeba pomyśleć i napisać maila do Eurobike zamiast bezsensownie szukać po sklepach, to już inna kwestia.
WTF? To nie jest problem z częściami to co nim jest? Rozumiem że jak się poszpera to się wyszpera ale nie rób z tego jakiejś hop-łatwizny.
Napisano

Ale jaki problem widzisz i jakie szperanie? Dystrybutor jest, części ma na stanie, dostawa w ciągu kilku dni. Widziałem też te części w jednym z internetowych sklepów. A że nie ma ich w każdym z nich to aż tak straszna tragedia?

 

Do Manitou czy Marzocchi też nie znajdziesz części w byle sklepie. DT czy Fox to w ogóle mogiła. Ba, żeby wymienić w Polsce cokolwiek w komponentach Shimano trzeba polować na Allegro na uszkodzony sprzęt służący za dawcę. To jest dopiero problem, a sam jeździsz na napędzie Shimano i wątpię, że narzekasz na dystrybutora.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...