MsRIFU Napisano 14 Grudnia 2013 Napisano 14 Grudnia 2013 Witajcie, chciałbym przeprowadzić serwis w moim epiconie.. I moje pytanie, w którym miejscu wymienia sie olej dla poprawienia pracy ? Przeczytałem wiele tematów ale nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie.. Gdzieś widziałem film jak gość odkręca górny korek od komory powietrznej i tam wlewa olej.. To tamto miejsce ? Wiem jeszcze tyle że trzeba nasączyć te gąbeczki umieszczone w uszczelkach kurzowych. Z góry dzieki Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 14 Grudnia 2013 Mod Team Napisano 14 Grudnia 2013 Komora w suntorach fabrycznie leci na sucho, ma tam tylko smar, olej jest jako uszczelnienie i smarowanie, jest go niewiele jak go ktoś tam umieści. Jak ci trzyma ciśnienie nie ma sensu sie tym zajmować. Najlepiej będzie jak go rozbierzesz i zobaczysz co w jakim jest stanie. Cytuj
gajutrw Napisano 14 Grudnia 2013 Napisano 14 Grudnia 2013 http://www.forumrowerowe.org/topic/113192-amortyzator-epicon-serwis/?do=findComment&comment=845878 Cytuj
gajutrw Napisano 9 Stycznia 2014 Napisano 9 Stycznia 2014 Panowie czy jest roznica miedzy olejem silnikowym 5W30 a olejem dedykowanym do amorkow 5W? Np. tym? http://allegro.pl/sram-pit-stop-5w-olej-do-amortyzatorow-rock-shox-i3839403166.html Cytuj
Mod Team Maniak Napisano 9 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 9 Stycznia 2014 Na początku zapoznaj się z oznaczeniami klas lepkości i gęstości jeśli już tak kombinujesz. Silnikowy jest silnikowy i nie specjalnie się nie nadaje. Tak samo oleje przekładniowe i inne wynalazki. Mają przeróżne specyfikacje. Do amortyzatorów lejemy oleje do amortyzatorów. Mogą być dedykowane dla motocykli, to to samo. No chyba że potrafisz dobrać zamiennik ale pewnie wtedy nie zadałbyś tego pytania Cytuj
gajutrw Napisano 9 Stycznia 2014 Napisano 9 Stycznia 2014 Na początku zapoznaj się z oznaczeniami klas lepkości i gęstości jeśli już tak kombinujesz Jestem mechanikiem samochodowym, takze na temat klas lepkosci cos wiem Bylem ciekaw roznic miedzy takimi olejami. Cytuj
gajutrw Napisano 12 Stycznia 2014 Napisano 12 Stycznia 2014 Siemaa. Dzis z nudow zabralem sie za serwis Epicona. I moje pytanie odnosnie ilosci oleju do tlumika, jesli wleje tam 80ml za zadne skarby nie skrece gory, jak wleje 60ml jest ok. Czy istnieje roznica w ilosci wchodzacego oleju w danym roczniku Epicona? Cytuj
Fenthin Napisano 12 Stycznia 2014 Napisano 12 Stycznia 2014 SF9 i SF11 po 80ml, nie wiem jak w nowszych. Cytuj
gajutrw Napisano 12 Stycznia 2014 Napisano 12 Stycznia 2014 (edytowane) Hm mam srebrne pokretlo regulacji tlumienia, i za zadne skarby nie wleje tam 80ml. Nie zlalem starego oleju zeby sprawdzic ilosc, ale na pewno nie bylo go tam 80ml. Wlalem 70ml i dalej jest problem ze skreceniem, dopiero przy 60ml jestem wstanie skrecic gore. Znalazlem odpowiedz od Sountura The standard oil in the cartridges is Wt 10, however if you want to fine tune, you can use the oil that suits you best. Some heavier riders tend to go to Wt 15 while very lightweight riders prefer Wt 5.The amount is 54cc. After you refilled the cartridge (pump sometimes while filling) you can test the cartridge by hand. If you feel air bubbles (movement without damping function), then you need some more oil. If you put in too much oil on the other hand, then the cartridge will block on some point, so you can´t use the full stroke. This kind of hand-testing seems to bring even better performance results for the cartridges than just filling by amount.Always fill the cartridge from the top, so unscrew the head from the cartridge body and keep the rest of the cartridge together. Czyli w moim przypadku jest to ok. 60ml. Edytowane 12 Stycznia 2014 przez gajutrw Cytuj
MokryxD Napisano 12 Stycznia 2014 Napisano 12 Stycznia 2014 Przypadkiem nie powinno tam być 54ml oleju 10W? Cytuj
gajutrw Napisano 12 Stycznia 2014 Napisano 12 Stycznia 2014 Zalalem ok.60ml olejem 5W. Zobaczymy jaka bedzie jego praca. Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 12 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 12 Stycznia 2014 Jestem mechanikiem samochodowym, takze na temat klas lepkosci cos wiem Na pewno????? Skoro tak, to zapewne wiesz na czym polega różnica między oznaczeniami lepkości SAE a oznaczeniami lepkości ISO? W przypadku olejów silnikowych przyjmujemy oznaczenia wg standardu SAE ( oil weight), natomiast w przypadku olejów do amortyzatorów warto się posługiwać parametrami klasy ISO podawanymi w jednostce cSt@40C (viscosity ) W przypadku olejów do amortyzatorów olej o oznaczeniu 5W może mieć zupełnie różne parametry niż olej silnikowy. Coby nie być gołosłownym: -olej do amorka klasy 5W ( Motorex Racing Fork Oil 5W) parametr płynięcia - 22,60 cSt@40C -olej silnikowy klasy 5W (Mobil 1 5W-30)- 108 cSt@40C. To tak zupełnie na marginesie. Cytuj
gajutrw Napisano 12 Stycznia 2014 Napisano 12 Stycznia 2014 Oczywiscie ze tak. Nigdy nie zaglebialem sie na temat olejow uzywanych w amortyzatorach, a dlatego ze nigdy nie musialem go uzywac. Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 12 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 12 Stycznia 2014 Z ciekawości-jaki wlałeś olej ( marka itd)? Cytuj
gajutrw Napisano 12 Stycznia 2014 Napisano 12 Stycznia 2014 Hm kupilem w serwisie typowy do amorkow. Szczerze nie zaglebialem sie w nazwe bo to zaprzyjazniony serwis ale moge powiedziec iz jest koloru czerwonego. Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 13 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 13 Stycznia 2014 To mógł być twój błąd Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 13 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 13 Stycznia 2014 Nie znasz marki oleju ... nie wiadomo co to i o jakich właściwościach Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 13 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 13 Stycznia 2014 Na marginesie- w przypadku tłumików dobrze jest trzymać się podanych ilości oleju. Nadwyżka może ograniczać skok amorka , a zbyt mała ilość może powodować nieprawidłowe tłumienie kompresji i działanie blokady. Jeśli SR każe wlać 54 ml to tyle należy wlać- tolerancje ilości mogą być bardzo małe. Cytuj
gajutrw Napisano 13 Stycznia 2014 Napisano 13 Stycznia 2014 Hm wlalem dokladnie 55ml oleju, i nie dziala blokada Wychodzi na to iz powinienem wlac tam 7.5w ? Cytuj
Scarper Napisano 13 Stycznia 2014 Napisano 13 Stycznia 2014 A jaki to olej? Z beczki ci lali go? Cytuj
gajutrw Napisano 13 Stycznia 2014 Napisano 13 Stycznia 2014 Znajomy mi go odbieral. Serwis jest moim dobrym przyjacielem wiec olej jest na pewno ok. Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 13 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 13 Stycznia 2014 Hm wlalem dokladnie 55ml oleju, i nie dziala blokada Zakładam ,że: - odkręciłeś górę tłumika i wylałeś stary olej - tłumik jest "rozciągnięty" - wlałeś prawidłową ilość oleju - skręciłeś tłumik - kilkukrotnie "ugiąłeś" tłumik w ręku - włożyłeś do amorka - prawidłowo wszystko poskładałeś i mimo to blokada nie działa,si? A propos- jaki masz model Epicona? Wychodzi na to iz powinienem wlac tam 7.5w Ile ważysz? Cytuj
Scarper Napisano 13 Stycznia 2014 Napisano 13 Stycznia 2014 Moze ci dali olej do przekładni automatycznych, mój wuja też ma w beczkach oleje ale do amortyzatorów nie ma w beczce. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.