Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie, chciałbym przeprowadzić serwis w moim epiconie.. I moje pytanie, w którym miejscu wymienia sie olej dla poprawienia pracy ? Przeczytałem wiele tematów ale nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie.. Gdzieś widziałem film jak gość odkręca górny korek od komory powietrznej i tam wlewa olej.. To tamto miejsce ? Wiem jeszcze tyle że trzeba nasączyć te gąbeczki umieszczone w uszczelkach kurzowych. Z góry dzieki

  • Mod Team
Napisano

Komora w suntorach fabrycznie leci na sucho, ma tam tylko smar,  olej jest jako uszczelnienie i smarowanie, jest go niewiele jak go ktoś tam umieści. Jak ci trzyma ciśnienie nie ma sensu sie tym zajmować.

 

Najlepiej będzie jak go rozbierzesz i zobaczysz co w jakim jest stanie.

  • 4 tygodnie później...
  • Mod Team
Napisano

Na początku zapoznaj się z oznaczeniami klas lepkości i gęstości jeśli już tak kombinujesz. Silnikowy jest silnikowy i nie specjalnie się nie nadaje. Tak samo oleje przekładniowe i inne wynalazki. Mają przeróżne specyfikacje.

Do amortyzatorów lejemy oleje do amortyzatorów. Mogą być dedykowane dla motocykli, to to samo. 

No chyba że potrafisz dobrać zamiennik ale pewnie wtedy nie zadałbyś tego pytania :)

Napisano

 

 

Na początku zapoznaj się z oznaczeniami klas lepkości i gęstości jeśli już tak kombinujesz

 

Jestem mechanikiem samochodowym, takze na temat klas lepkosci cos wiem ;)

 

Bylem ciekaw roznic miedzy takimi olejami.

 

 

Napisano

Siemaa.

 

Dzis z nudow zabralem sie za serwis Epicona.

 

I moje pytanie odnosnie ilosci oleju do tlumika, jesli wleje tam 80ml za zadne skarby nie skrece gory, jak wleje 60ml jest ok.

 

Czy istnieje roznica w ilosci wchodzacego oleju w danym roczniku Epicona?

Napisano (edytowane)

Hm mam srebrne pokretlo regulacji tlumienia, i za zadne skarby nie wleje tam 80ml.

 

Nie zlalem starego oleju zeby sprawdzic ilosc, ale na pewno nie bylo go tam 80ml.

 

Wlalem 70ml i dalej jest problem ze skreceniem, dopiero przy 60ml jestem wstanie skrecic gore.

 

 

 

 

 

Znalazlem odpowiedz od Sountura ;)

 

 

 

 

 

The standard oil in the cartridges is Wt 10, however if you want to fine tune, you can use the oil that suits you best. Some heavier riders tend to go to Wt 15 while very lightweight riders prefer Wt 5.
The amount is 54cc. After you refilled the cartridge (pump sometimes while filling) you can test the cartridge by hand. If you feel air bubbles (movement without damping function), then you need some more oil. If you put in too much oil on the other hand, then the cartridge will block on some point, so you can´t use the full stroke. This kind of hand-testing seems to bring even better performance results for the cartridges than just filling by amount.
Always fill the cartridge from the top, so unscrew the head from the cartridge body and keep the rest of the cartridge together.

 

 

 

 

Czyli w moim przypadku jest to ok. 60ml.

Edytowane przez gajutrw
  • Mod Team
Napisano

 

 

Jestem mechanikiem samochodowym, takze na temat klas lepkosci cos wiem

Na pewno?????

Skoro tak, to zapewne wiesz na czym polega różnica między oznaczeniami lepkości SAE a oznaczeniami lepkości ISO? W przypadku olejów silnikowych przyjmujemy oznaczenia wg standardu SAE ( oil weight), natomiast w przypadku olejów do amortyzatorów warto się posługiwać parametrami klasy ISO podawanymi w jednostce cSt@40C (viscosity )

W przypadku olejów do amortyzatorów olej o oznaczeniu 5W może mieć zupełnie różne parametry niż olej silnikowy.

Coby nie być gołosłownym:

-olej do amorka klasy 5W ( Motorex Racing Fork Oil 5W) parametr płynięcia - 22,60 cSt@40C

-olej silnikowy klasy 5W (Mobil 1 5W-30)- 108 cSt@40C.

 

To tak zupełnie na marginesie.

 

Napisano

Hm kupilem w serwisie typowy do amorkow. Szczerze nie zaglebialem sie w nazwe bo to zaprzyjazniony serwis ale moge powiedziec iz jest koloru czerwonego.

  • Mod Team
Napisano

Na marginesie- w przypadku tłumików dobrze jest trzymać się podanych ilości oleju. Nadwyżka może ograniczać skok amorka , a zbyt mała ilość może powodować nieprawidłowe tłumienie kompresji i działanie blokady. 

Jeśli SR każe wlać 54 ml to tyle należy wlać- tolerancje ilości mogą być bardzo małe.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Hm wlalem dokladnie 55ml oleju, i nie dziala blokada

Zakładam ,że:

- odkręciłeś górę tłumika i wylałeś stary olej

- tłumik jest "rozciągnięty"

- wlałeś prawidłową ilość oleju 

- skręciłeś tłumik

- kilkukrotnie "ugiąłeś" tłumik w ręku

- włożyłeś do amorka

- prawidłowo wszystko poskładałeś

 

i mimo to blokada nie działa,si?

 

A propos- jaki masz model Epicona?

 

 

Wychodzi na to iz powinienem wlac tam 7.5w

 

Ile ważysz?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...