Cox Napisano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 Oto mój rowerek, rama XC "przerobiona " na AM, mam zamiar startować nim w Joyride'ach i enduro trophy, zobaczę jak to wyjdzie, na ht już praktycznie wszystko zjeżdżałem, tu jest tylko lepiej, i szybciej Waga bardzo orientacyjnaBar Plugs: (Korki do kierownicy) - boplight 3gBrake (Front): (Hamulec przedni) - Shimano Slx Br-m675 280gBrake (Rear): (Hamulec tylny) - Shimano Slx Br-m675 290gBrake Levers: (Klamki Hamulcowe) – jwCables: (Pancerze i linki) - 150gCassette: (Kaseta) – Shimano xt - 280gChain: (łańcuch) - Shimano dura ace 280gCrankset: (Korby) + suport – Xt m-770 - 866gDerlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano xt, 140gDerlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano xt rd-m771 - 230gFork: (Widelec) –Rock shox reba sl, 120mm- 1680gFrame: (Rama) – Cube AMS 100, 18`, tłumik Manitou radium rl, 2800gGrips: (Gripy) - Boplight - 50gHandlebar: (Kierownica) - Satori Deviant xl, 740mm, 280gHeadset: (Stery) – Jakieś tam- 120gPedals: (Pedały) – Shimano 540 - 348g Rotors (tarcze) - progress pg 317 + adaptery - 320gSeat: (Siodło) – Selle italia C2 - 262gSeatpost: (Sztyca) – KCNC Scandium - 154gSeatpost clamp: (Zacisk sztycy) – KCNC- 23gShifters: (Manetki) - XT 770- 282gSkewers: (Zaciski koł) - DT swiss RWS- 100gStem: (Mostek) - Race Face atlas AM- 180gTire (Front): (Opona przednia) - Bontrager XR3- 550gTire (Rear): (Opona tylna) - WTB Raijin- 505gTubes: (Dętki) – Jakieś tam lekkie- 240gWheel Front: (Koło przednie) – 700g-Hub: (Piasta) – Ritchey WCS-Rim: (Obręcz) - Ritchey WCS-Spokes: (Szprychy) - Dt competition 1,8mm-Nipples: (Nyple) - aluWheel Rear: (Koło tylne) - 850g-Hub: (Piasta) - Novatec-Rim: (Obręcz) - Ritchey WCS-Spokes: (Szprychy) - Dt competition 1,8mm-Nipples: (Nyple) - alu Suma : 11963g waga mi nie bardzo pasuje, jak ktoś zauważy co pominąłem to będę wdzięczny geo : kat głowki 69st, podsiodłowy 73st, rozstaw kół 1090mm, suport 355 mm, tyle widełki 430mm, kierownica 100cm nad ziemią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basiq Napisano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 Damper do wymiany bo na tym to nie podjeżdżanie, mostek w minus bo jak widzę do niskich nie należysz, a 100mm w plusie jeszcze przy rebie na 120 ustawionej (która najlepiej powinna na 80 wylądować) w przypadku tej ramy to gorzej niż masakra. Kolorystyka fajna, choć ja pewnie wrzucił bym czerwone podkładki i czerwony hak zmieniajki (z tego co pamiętam są takie dostępne) i obowiązkowo białe siodło;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 14 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 Mostek jest 90 mm i jest na plus specjalnie, kiera 740mm dobrze z tym współgra, rebe też specjalnie dałem na 120mm żeby mieć łagodniejszy kąt główki i trochę zapasu skoku z przodu, damper ma platformę, trochę buja, ale w zakresie kilku mm, nie zasysa, przynajmniej jest wzorowa trakcja na podjazdach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BajkowiecxD Napisano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 waga niezła,fajna kolorystyka co bym zmienił: kola:czerwone szprychy(ew.czarne,ale czerwone nyple),biale obrecze siodełko białe,podkladki pod mostek czerwone mostek dal bym na minus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basiq Napisano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 przerabiałem tą ramę na wszystkie sposoby i żeby dobrze podjeżdżała na stromym musi być solidnie dociążone przednie koło - więc albo mało wiesz o swoim rowerze i ściemniasz, albo nie podjeżdżasz ścianek (no chyba że dobre współgranie po podjazd na jednym kole;) ) co do dampa... skoku to on ma ok. 40mm i kilka mm z tego ile procent bujania Ci daje? Sam kiedyś upierałem się przy tym dampie - zmieniłem zdanie jak kupiłem rp23 i tobie też to radzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 14 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 (edytowane) owszem trzeba dociążyć przednie koło, zmiana mostka na minus może i pomoże na stromych podjazdach, ale na krętych ściankach w dół to czarno widzę tak nisko, tak szeroką kierownicę Edytowane 14 Grudnia 2013 przez Cox Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 15 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 rama XC "przerobiona " na AM Ciekawi mnie to stwierdzenie... Sam fakt wydłużenia skoku amorka i założenia szerokiej kierownicy nie zmieni przeznaczenia roweru. Oczywiście nie neguję zamiarów i sensowności. geo : kat głowki 69st, podsiodłowy 73st Wątpię w te dane- jeśli dobrze sprawdziłem, to w oryginalnym ustawieniu kąt główki był na poziomie 70,5 stopnia- zakładając amorek o skoku 120 mm zmieniasz kąt o jakieś 0,5-0,7 stopnia - czyli teoretycznie masz 70/73. Jesteś pewien wszystkich wymiarów? Coś długi ten Twój Kjub. Osprzętu nie komentuję... choć opony zamieniłbym miejscami. Jakieś pokraczne te Kjuby... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomoTonyHalik Napisano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 (edytowane) Widzę, że kombinujesz jak możesz z tym rowerem, ale ta rama jest najwyraźniej za mała na Ciebie. Sztyca wysunięta prawie 30 centymetrów (a skoro rower do AM a nie XC, to i tak mogła by być wysunięta jeszcze bardziej), kokpit unosisz do góry wyższym amorem i podnosząc mostek do góry. Ja sam także zwiększałem skok w rowerze do XC (giant NRS) ustawiając skok tylnej zawiechy na większy i wstawiając przedni amor o większym skoku - z katalogowych 80mm ma skok 110mm, kąt główki z tego co wstępnie liczyłem zmienił się na 69-70 stopni z 71 katalogowych, baza kół zwiększyła się z 1080mm do 1090mm. Jednak moja rama ma 20,5" przy 180 cm wzrostu jeźdźca. Ogólnie po zmianie jeździ się nie najgorzej, choć naprawdę strome podjazdy często potrafią oderwać od ziemi przednie koło. Ponadto u mnie mostek jest na minus bez żadnych podkładek, sztyca wychodzi prawie 20 cm ponad podsiodłówkę a mimo to kierownica jest wyżej niż u Ciebie.Nie lepiej więc zamiast wydłużać i podnosić roweru tu i tam, będzie po prostu znaleźć ramę we właściwym rozmiarze? Edytowane 15 Grudnia 2013 przez TomoTonyHalik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 15 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 wideł jest na pewno 69 st, mierzyłem tajnymi metodami NASA, doliczając sag z tyłu to jeszcze troszkę więcej, z przodu rebe pompuje dość mocno na sag 10%, lubię tak, nie zapada się, a jak trzeba to cały skok wykorzystuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 Sorry, ale w sumie to taki rower do niczego wyszedł. Ani nie jest to full do ścigania, ani trailówka. Rama krótka i w dodatku wygląda na za małą, geo z rebą też takie se. Jakiś taki niekonsekwentny ten rower. Jak chcesz mieć w miarę uniwersalny rower do jeżdżenia po górach poszedłbym raczej w kierunku ramy ze 120-140mm skoku ze zjazdowym geo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 15 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 Cox, kłócić się nie będę,ale za cholerę w tej ramie ,nawet po uwzględnieniu SAGu , nie widzę ( w przenośni) kąta 69. Z ciekawości - ile masz na podsiodłowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 15 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 na foto jest trochę przechylony, to może tak się wydawać, ważne że super się jedzie, i w górę o w dół, jasne że do takich zastosowań najchętniej kupił bym ramę 150mm, ale w czasie studiów ciężko o takie rarytasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basiq Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 owszem trzeba dociążyć przednie koło, zmiana mostka na minus może i pomoże na stromych podjazdach, ale na krętych ściankach w dół to czarno widzę tak nisko, tak szeroką kierownicę mając kokpit na - wcs 120/600 przy rebie na 90 i sterach fsa orbit cf-40 (więc nie jakieś wybitnie wielkie) przelatywałem przez kompletnie nieznane mi karpackie agrafki, zjazd z baraniej w kierunku skrzycznego, czantorii w kierunku soszowa czy innych mniej lub bardziej znanych mi beskidzkie trasy - ta rama ba bardzo wysoką główkę (ciekawe co by było jak byś miał dosiąść jakiegoś 26" sparka). Obawiam się, że w Twoim przypadku jakiekolwiek podjeżdżanie to straszna udręka... a tak nawiasem - natury roweru nie oszukasz - mimo usilnych starań ten rower (i żaden ze skokiem 100-120) nigdy nie będzie endurówką, nawet jak zmienisz skok amora i zawiechy - suport w górę i stabilności brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 na foto jest trochę przechylony, to może tak się wydawać, ważne że super się jedzie, i w górę o w dół, jasne że do takich zastosowań najchętniej kupił bym ramę 150mm, ale w czasie studiów ciężko o takie rarytasy Mój kolega przy wzroście 187 cm jeździł na ramie w rozmiarze S. Widziałem go w akcji i nie powiem - dawał sobie rewelacyjnie radę w obu kierunkach. Nie zmieniało to faktu że bajk był na niego za mały. To była jakaś super hiper okazja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 19 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 (edytowane) ta rama ?, można powiedzieć że prawie za darmo ją dostałem..., kierownica jest i tak 10cm poniżej poziomu siodła, co do podjezdzania to muszę jeszcze siodło z 1cm dać do przodu żeby na wysokich obrotach było OK ścigam się już 3 lata w XCO więc mam wyrobione opinie co do efektywnego podjeżdżania, w tym przypadku nie jest źle, 4-ro zawias wybiera na podjazdach przy najechaniu, nie zjechaniu z przeszkody :schody, korzenie, progi skalne, po prostu się mocno rozpędzasz i wbijasz Edytowane 19 Grudnia 2013 przez Cox Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basiq Napisano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 ams - fakt, wybiera wszystko, ale bez platformy na podjazdach buja się jak starej babie cycki, a napis "platform plus" na Twoim manitou należy włożyć między bajki (wystarczy, że go rozłożysz to się przekonasz). Sam widzisz jak "niepodjezdny" jest ten rower skoro siodło na sztycy bez offsetu musisz mieć praktycznie maksymalnie wysunięte do przodu w wyniku tego skracasz długość roweru jeszcze się na nim prostując... za przesunięciem siodła powinno iść przesunięcie i obniżenie kiery (wystarczy na Kulhawego zerknąć - fakt, jego epic to 29er, ale zobacz jak przy za małej ramie wyglądają rurki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 22 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 na sztycy bez offsetu musisz mieć praktycznie maksymalnie wysunięte do przodu mam max do tyłu, rower dobrze podjeżdża, mimo że buja, jest to mała nieszkodliwa amplituda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basiq Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 też tak twierdziłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 7 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 Do roweru zawitała sztyca Specialized Command Post blacklite 2014 , już miesiąc temu. Jutro przerabiam kasetę 9s z 32t na 36t, z tym że nie wiem czy wyciągnąć 11t czy 12t, korbę mam 22 i 36t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basiq Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 To i korbę zmieniłeś - na zdjęciach 3x... w 26 robienie napędu 36x12/11 to tragedia. Ja w fullu 29 mam 36/11 i zdarza się, że brakuje (dlatego w HT 38/11). Szczególnie w enduro - do którego aspirujesz - niejednokrotnie trzeba dokręcić na wysokiej prędkości i bankowo będzie brakować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 To ja chyba ciotka jestem bo mam kasetę 12-36 i tarczę z przodu 32 i brakuje minimalnie żeby było optymalnie - no ale kaset 9sp do 36 zębów nie było. Chyba czas wrócić do mamuciej hibernacji i poczekać na lepsze czasy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 Są kasety 36 do 9s np HG 61 12-36 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 Musze skorygowac, bo napisalem polowe tego co chcialem: nie ma kaset 11-36 pod 9sp, dlatego mam 12-36 ktora jest odrobine za "krotka" dla mnie przy zebatce 32. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basiq Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 Tobo no to chyba jesteś ciotka - bo koronka 32T, w przypadku roweru który ma jeździć nie tylko w dół, służy do podjeżdżania, szczególnie przy małym kole. 32 możesz sobie założyć przy kasecie do 10 i kole 29 żeby to miało sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 Jeśli dobrze pamiętam - a aż tak stetryczały nie jestem - kombinację 22/36 używa spora ilość osób jeżdżących właśnie enduro. Większość z nich nie posiada kół 29, tylko 26. No ale ja szosowwiec teraz jestem, za najnowszymi tryndami nie idę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.