cr4zylucky Napisano 11 Grudnia 2013 Napisano 11 Grudnia 2013 Witam. Mam problem z wyborem opon. Moje typy to: 1.Continental Race King 29x2.2 (ew 2.0) wersja RaceSport-570g 2.Schwalbe RaRa 29x2.1 evo TLR -495g 3.Michelin Wild Race'R Ultimate TLR 29x2.0 -440g ? No i mocno sie jeszcze zastanawiam nad: 4.Maxxis Ikon 29x2.2 EXO 120tpi -580g Co o nich sadzicie, teren w jakim jezdze to mazovia i zazwyczaj sa to ubite scieszki lesne, troche piasku no i asfalt(dojazd do pracy)... dobrze, ze chociaz KPN blisko i jego "szczebel".. Obrecze w kołach to wtb frequency i19...
sivydym Napisano 11 Grudnia 2013 Napisano 11 Grudnia 2013 także "górzyste" Mazowsze i obręcze identyczne. Na co dzień RaRa w wersji performane, jak przychodzi sezon startowy zakładam Racery - w realu 470 g. a nawet i 490 g. się trafiają. Gdybym miał jednak wybrac opony uniwersalne do wszystkiego w tym także asfalt to Geax Mezcal byłby moim faworytem. BDC na tym jeżdzą na zawodach Mazovii i trenują także na tym, a opona dodatkowo jest relatywnie tania.
cr4zylucky Napisano 12 Grudnia 2013 Autor Napisano 12 Grudnia 2013 Chyba juz podjalem decyzje i jestem przekonany w 98% do Maxxis Ikon, a na dojazd do pracy bede mial drugi zestaw kol i do niego zaloze Michelin Wild Race'R 29x2.0
biegacz1 Napisano 12 Grudnia 2013 Napisano 12 Grudnia 2013 Może lepiej zamiast opon Maxxis Ikon wziasc Saguaro. Ważą trochę więcej, ale ciężko to odczuć, można na nich pojechać szybciej niż na oponkach od Maxxisa.
provid Napisano 12 Grudnia 2013 Napisano 12 Grudnia 2013 Na taką jazdę o której piszesz, to rozważyłbym mocno zakup Mezcali. Miałem je w 26er i byłem bardzo zadowolony z nich ale trzeba niezwykle uważać na mokrej nawierzchni. Z maxxisa, to pomyśl jeszcze nad Crossmarkiem.
GhOsTwrc Napisano 14 Grudnia 2013 Napisano 14 Grudnia 2013 Cross Mark plywa i tanczy , o wiele lepiej Race King . Maxxis Ikon 2.2 120 tpi 530g realnie wazylo , Geax Saguaro 2.2 TNT 780 g i musze przyznac ze Saguaro mimo wiekszej wagi lzej sie toczą . Ikon stawia Duzy opor toczenia np gdy na nim lece 30 km/h to na Saguaro 34 km/h. Jak chcesz szybki i uniwersalny zestaw , a do tego cenisz komfort jazdy to bym brał przód X king 2.4 Race Sport (wersja 2.2 to realne 2.0) na tył Race King 2.2 Race sport. Takowy zestaw do 29er zakladam na wiosne na chwile obecna mam X king 2.4 zwijka przod Race King 2.2 drut tył , jest szybki przyczepny i komfortowy , nawet szybszy niz 2x Saguaro a przednia X king 2.4 daje wiekszy komfort niż Saguaro 2.2 TNT . Takie mam odczucie. Mezcal najszybszy z w/w gum , ale musisz nadmuchac minimum 2.5 bara i komfortu nie ma zbyt duzego pozatym potrafi zaskoczyc gdy jest mokro przednia guma lubi uciec , a tylnia boksuje na wilgotnych 20% podjazdach , gdzie RK daje rade Mezcal nie .
cr4zylucky Napisano 15 Grudnia 2013 Autor Napisano 15 Grudnia 2013 A co byście polecili tylko na asfalt? No i żeby guma dobrze trzymała na mokrym... Bo nie chciałbym zaliczyć gleby tuż przed rozpędzonym samochodem.. Moja droga do pracy to 100% asfaltu.. Dlatego też jestem skazany na dwa komplety kol..
biegacz1 Napisano 15 Grudnia 2013 Napisano 15 Grudnia 2013 Przód: continental Race King 2.2, tył: Wtb Vulpine Comp 2.1. Wtb była testowana przez Team29 i spisała się dobrze jako napędowa.
Swider23 Napisano 18 Grudnia 2013 Napisano 18 Grudnia 2013 Bierz spokojnie IKON-y nie będziesz narzekał. Przetestowane w Kampinosie wiele razy.
cr4zylucky Napisano 19 Grudnia 2013 Autor Napisano 19 Grudnia 2013 Dzięki za wszystkie rady, ale po dłuższym namyśle zdecydowałem się na IKON-y ... Z ta uniwersalnością opon bywa różnie.. To co dobrze będzie się sprawdzać w terenie, gorzej na asfalcie i odwrotnie.. Teraz szukam opon wyłącznie na asfalt, żeby też dobrze trzymały na mokrym...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.