b4tut4PL Napisano 11 Grudnia 2013 Napisano 11 Grudnia 2013 Witam Ostatnio miałem niemiłe zdarzenie. Wjechał we mnie samochód, kiedy przejeżdżałem przez skrzyżowanie. Uderzył zderzakiem w przedni akortyzator (przynajmniej tak sądzę). Amortyzator, koło, hamulec i błotnik przedni na pewno do wymiany, tylko nie wiem, jak sprawdzić, czy czasem rama nie jest krzywa lub jakoś naruszona. Nie mogę na razie się przejechać i sprawdzić zakłądając przednie koło i amor, ponieważ czekam co mi odpowie ubezpieczyciel. W "serwisie" powiedzieli, że ramy teraz nie sprawdzą, bo nie mogą założyć koła i amortyzatora. Macie może jakieś sposoby, żeby sprawdzić, czy z ramą jest wszystko w porządku (rower trekkingowy)? Z góry dziękuję
Krzysiek22 Napisano 11 Grudnia 2013 Napisano 11 Grudnia 2013 Moze spróbuj pomierzyc rózne kąty i porównaj je z danymi nowej ramy
miskov17 Napisano 11 Grudnia 2013 Napisano 11 Grudnia 2013 To był jak mniemam strzał z boku, więc kąty nie mają nic do rzeczy. Jest przyrząd Park toola do sprawdzania ramy ale zapewne za dużo tu nie wskóra. Wsadź amora z kołem i sprawdź czy ciągle masz jednoślad:) Ubezpieczyciel prawdopodobnie będzie żądał kosztorysu naprawy z serwisu.
ronina Napisano 11 Grudnia 2013 Napisano 11 Grudnia 2013 Skrzywienie ramy można sprawdzić np.żyłką wędkarską lub nową linką przerzutki biorąc za punkt zaczepienia główkę ramy i tylne haki.Różnice w odległości żyłki od ramy w danym punkcie na drodze od główki do haków tylnego koła da nam pogląd na "prostość" ramy.
b4tut4PL Napisano 11 Grudnia 2013 Autor Napisano 11 Grudnia 2013 @miskov17 No właśnie o to chodzi, że nie moge wsadzić na razie koła i amoru, bo nie wiem, co jeszcze sobie wymysi ubezpieczyciel @ronina sprawdzić tak jak tutaj, tylko żyłką? Bo tak na oko to nic nie widać. Ale jak to się mówi: Na oko to chłop w szpitalu umarła @Krzysiek22 nie mam jak sprawdzić, bo nie mam danych producenta
ronina Napisano 11 Grudnia 2013 Napisano 11 Grudnia 2013 Tak jak na fotce.Oczywiście z obu stron ramy.Szukaj też ew. pęknięć ,obejrzyj spawy.Po kolizji a autem kup sobie raczej nowy(inny) rower.
Mod Team anarchy Napisano 11 Grudnia 2013 Mod Team Napisano 11 Grudnia 2013 Tu masz bardzo dobre kompendium wiedzy jak sprawdzić czy rama nadal jest prosta, czy haki są równoległe, czy nie ma przesunięcia osi względem głównej osi roweru (brak prostopadłości).Klasyk klasyków czyli Sheldon Brown: http://www.sheldonbrown.com/frame-spacing.html#symmetry Co do mierzenia linki/żyłki od np podsiodłowej weź linijkę z dobrze widoczna podziałka a jeszcze lepiej suwmiarkę - jeżeli wszystko zrobisz tak jak trzeba pomiary będą naprawdę wiarygodne. Linkę załóż po wewnętrznej stronie haków (!) czyli dokładnie tak jak opiera się piasta w ramie.Powodzenia.(a co do sterówki - obejrzyj bardzo dokładnie rurę górną i główną tak w okolicy 10cm od sterówki czy nie ma minimalnego wybrzuszenia, lub fali na farbie. Ewentualnie przystaw prostą, długą linijkę "na sztorc" dla pewności)
b4tut4PL Napisano 12 Grudnia 2013 Autor Napisano 12 Grudnia 2013 Ok, jak wyleczę bark to posprawdzam A takie pytanie troche z innej beczki: Jeżeli rama okazałaby się krzywa to według was lepiej kupić nowy rower, czy kupić ramę i pozostałe zepsute części? Rower ogólnie ma nieco ponad rok, przejechane może z 2k km, na całym osprzęcie alivio. Do wymiany na pewno jest przednie koło, tylne do centrowania, widelec, hamulec i błotniki.
miskov17 Napisano 14 Grudnia 2013 Napisano 14 Grudnia 2013 Koszt naprawy, przełożenia wszystkiego może wzrosnąć do poziomu ceny nowego roweru. Ja bym się nie zastanawiał, próbował wyssać jak najwięcej od ubezpieczyciela i zakupił nowy rower
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.