Skocz do zawartości

[rower] Zmiana ramy.


Arek1129

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Mam taki oto rower:http://rowerowe.otwarte24.pl/244,Rower-MTB-Raleigh-THUNDER-GTS

 

I chciałbym w nim zmienić ramę na bardziej taką street/dirt ,czyli żeby siodło było blisko tylnej opony 

coś takiego-(http://www.giant-bicycles.com/_upload_pl/bikes/models/zooms/2009/FR-XtC_700.jpg)

 

Polećcie mi jakąś w miarę dobrą ramę za sumę do ok 300-450 zł. :) 

Mógłby mi ktoś podesłać jeszcze jakieś amortyzatory,gdyż te które mam w rowerze są sprężynowe i dosyć nie wygodne.(200-300 zł)

 

Oczywiście do tej nowej ramy idą wszystkie te same części co były. 

 

Pozdrawiam :)

 

Napisano

Ramkę polecam Dartmoora Horneta 16", powinieneś takową dostać w tej cenie. Co do amorka, jeśli chcesz nowy do dorzuć do Raidona, jeśli może być używka to może jakieś stare Marzocchi lub Epicon się znajdzie ;)

Napisano

@Seba4

Wyliczyłem sobie,że powinienem mieć ramę 19''

Bardzo się różni 16'' od 19'' ? :)

A i czy trudno o zamontowanie amortyzatora ? 

 

edit. 

przepraszam,ale gdzie mogę kupić np. taką ramę ?

W jakim sklepie internetowym ? 

Napisano

Hornety wychodziły w rozmiarze 18" więc 1" dużej różnicy nie zrobi. Patrz na allegro, powinny się pojawiać z wyprzedaży posezonowych bo teraz wychodzi model 2014. Co masz na myśli pisząc o trudności z założeniem amortyzatora ?

Napisano

Muszisz dobrać długość sterówki, odkręcić kapsel,mostek, zdjąć podkładki, wyjmujesz amora, wybijasz dolną bieżnie, nabijasz na nowego i składasz wszystko.

Napisano

1. Przeróbka tego roweru pod dirt jest nieopłacalna, nielogiczna, słowem bezsensowna.

2. Ten Giant to rama XC, nie wiem, gdzie tu widzisz nisko siodełko: http://www.bikekatalog.pl/2009/ppg_fotki/foto_big/8_40521_14_11_08.jpg

3. Jeśli szukasz 19" ramy dirtowej, powodzenia. W tej dyscyplinie korzysta się z o wiele mniejszych ram.

4. Za 300zł nie kupisz dobrego amortyzatora.

 

A teraz weź Google i poczytaj o tym, co właściwie chcesz zrobić, jakie części byłyby odpowiednie, ile by to kosztowało i dlaczego jeśli już budować taki rower, to tylko od podstaw.

Napisano

Jeździ w raczej płaskim terenie więc może kupić np ramę 16". Z podniesioną sztycą nie ma problemu jeździć po lasach itd a gdy się zjedzie z siodełkiem w dół to lata się już całkiem przyjemnie. Sam popatrz jak uniwerslana jest ramka Dart Hornet w rozmiarze 16". Do 3 stów spokojnie można kupić stare Marzo które na początek jest bardzo dobrą opcją bo wiele wytrzymuje a praca też nie najgorsza. 

http://allegro.pl/marzocchi-bomber-dj-dirt-jumper-3-100mm-bdb-pike-i3744152729.html

Napisano

W moim mieście ci Stunterzy mają Authory A gang ramy. Tylko tak piszę może ci się przyda. Są to dzieci po 12 lat, i uważaja że ich rowery są najlepsze.

Napisano

Ja bym kupił nowy rower :P. W dircie z tego sprzętu co tu masz na pewno nie wytrzymają:
-Koła
-Amortyzator

-Korba
-suport
Ja niby powinienem mieć ramę 20", a jeżdżę na 15" :P.
Co do ramek to polecam:

-NS Bitch

-Dartmoor Hornet
-Dartmoor Two6Player
-NS Octane One Void
itp.
Co do kosztów to wg mnie musisz zebrać około 1500 zł na jakiś używany rower do dirtu. Jeżeli chciałbyś wymienić wszystkie części wyżej wymienione, no i kupić nową ramę, to na pewno wyjdzie Ci o wiele więcej.

Napisano

Jeździ w raczej płaskim terenie więc może kupić np ramę 16". Z podniesioną sztycą nie ma problemu jeździć po lasach itd a gdy się zjedzie z siodełkiem w dół to lata się już całkiem przyjemnie. Sam popatrz jak uniwerslana jest ramka Dart Hornet w rozmiarze 16". Do 3 stów spokojnie można kupić stare Marzo które na początek jest bardzo dobrą opcją bo wiele wytrzymuje a praca też nie najgorsza. 

http://allegro.pl/marzocchi-bomber-dj-dirt-jumper-3-100mm-bdb-pike-i3744152729.html

 

Hornet nie jest ramą dirt/street i się do tego nie nadaje. Nie będę się rospisywał dlaczego bo to było wielokrotnie wałkowane a szukajka NIE GRYZIE.

Jeśli już coś od Dartmoora to Two6Player, Cody, Quinnie lub ze starszych Streetfighter.

Wracając do tematu:

Nic co masz w tym rowerze nie nadaje się do przekładki bo nic NIE WYTRZYMA.

Nie mówiąc już że cały napęd nie nadaje się do roweru typu Dirt/Street.

Rozsądniej:

-Sprzedać rower

-Kupić inny

Uzywaną dirtówkę kupisz już za 800zł

. Z podniesioną sztycą nie ma problemu jeździć po lasach itd a gdy się zjedzie z siodełkiem w dół to lata się już całkiem przyjemnie.

Problem jest w napędzie.

Z korbą i zębatką do dirtu to do lasu można wjechać popodziwiać 5 minut ptaki i wyjechać. Ewentualnie zapedałować się na śmierć.

Kolejny uniwersalny rower.....

 

Buduję synowi teraz taki rower.

Obok stoi "dawca" XC w dobrym stanie. Jak na razie do dirtówki nie poszło z niego NIC chociaż były takie plany. Po prostu to dwa światy.

Napisano

Wiecie.

Stopniowo pierw ramę kupię,a następnie będę wymieniał amorki i cały napęd + do tego ew. pedały i takie rzeczy jak zębatki itd.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...