Arek1129 Napisano 8 Grudnia 2013 Napisano 8 Grudnia 2013 Witam! Mam taki oto rower:http://rowerowe.otwarte24.pl/244,Rower-MTB-Raleigh-THUNDER-GTS I chciałbym w nim zmienić ramę na bardziej taką street/dirt ,czyli żeby siodło było blisko tylnej opony coś takiego-(http://www.giant-bicycles.com/_upload_pl/bikes/models/zooms/2009/FR-XtC_700.jpg) Polećcie mi jakąś w miarę dobrą ramę za sumę do ok 300-450 zł. Mógłby mi ktoś podesłać jeszcze jakieś amortyzatory,gdyż te które mam w rowerze są sprężynowe i dosyć nie wygodne.(200-300 zł) Oczywiście do tej nowej ramy idą wszystkie te same części co były. Pozdrawiam
Seba4 Napisano 8 Grudnia 2013 Napisano 8 Grudnia 2013 Ramkę polecam Dartmoora Horneta 16", powinieneś takową dostać w tej cenie. Co do amorka, jeśli chcesz nowy do dorzuć do Raidona, jeśli może być używka to może jakieś stare Marzocchi lub Epicon się znajdzie
Arek1129 Napisano 8 Grudnia 2013 Autor Napisano 8 Grudnia 2013 @Seba4 Wyliczyłem sobie,że powinienem mieć ramę 19'' Bardzo się różni 16'' od 19'' ? A i czy trudno o zamontowanie amortyzatora ? edit. przepraszam,ale gdzie mogę kupić np. taką ramę ? W jakim sklepie internetowym ?
Seba4 Napisano 8 Grudnia 2013 Napisano 8 Grudnia 2013 Hornety wychodziły w rozmiarze 18" więc 1" dużej różnicy nie zrobi. Patrz na allegro, powinny się pojawiać z wyprzedaży posezonowych bo teraz wychodzi model 2014. Co masz na myśli pisząc o trudności z założeniem amortyzatora ?
Scarper Napisano 8 Grudnia 2013 Napisano 8 Grudnia 2013 Muszisz dobrać długość sterówki, odkręcić kapsel,mostek, zdjąć podkładki, wyjmujesz amora, wybijasz dolną bieżnie, nabijasz na nowego i składasz wszystko.
Fenthin Napisano 8 Grudnia 2013 Napisano 8 Grudnia 2013 1. Przeróbka tego roweru pod dirt jest nieopłacalna, nielogiczna, słowem bezsensowna. 2. Ten Giant to rama XC, nie wiem, gdzie tu widzisz nisko siodełko: http://www.bikekatalog.pl/2009/ppg_fotki/foto_big/8_40521_14_11_08.jpg 3. Jeśli szukasz 19" ramy dirtowej, powodzenia. W tej dyscyplinie korzysta się z o wiele mniejszych ram. 4. Za 300zł nie kupisz dobrego amortyzatora. A teraz weź Google i poczytaj o tym, co właściwie chcesz zrobić, jakie części byłyby odpowiednie, ile by to kosztowało i dlaczego jeśli już budować taki rower, to tylko od podstaw.
Seba4 Napisano 8 Grudnia 2013 Napisano 8 Grudnia 2013 Jeździ w raczej płaskim terenie więc może kupić np ramę 16". Z podniesioną sztycą nie ma problemu jeździć po lasach itd a gdy się zjedzie z siodełkiem w dół to lata się już całkiem przyjemnie. Sam popatrz jak uniwerslana jest ramka Dart Hornet w rozmiarze 16". Do 3 stów spokojnie można kupić stare Marzo które na początek jest bardzo dobrą opcją bo wiele wytrzymuje a praca też nie najgorsza. http://allegro.pl/marzocchi-bomber-dj-dirt-jumper-3-100mm-bdb-pike-i3744152729.html
Scarper Napisano 8 Grudnia 2013 Napisano 8 Grudnia 2013 W moim mieście ci Stunterzy mają Authory A gang ramy. Tylko tak piszę może ci się przyda. Są to dzieci po 12 lat, i uważaja że ich rowery są najlepsze.
FURMAN19875 Napisano 9 Grudnia 2013 Napisano 9 Grudnia 2013 Ja bym kupił nowy rower . W dircie z tego sprzętu co tu masz na pewno nie wytrzymają:-Koła-Amortyzator -Korba-suportJa niby powinienem mieć ramę 20", a jeżdżę na 15" .Co do ramek to polecam: -NS Bitch -Dartmoor Hornet-Dartmoor Two6Player-NS Octane One Voiditp.Co do kosztów to wg mnie musisz zebrać około 1500 zł na jakiś używany rower do dirtu. Jeżeli chciałbyś wymienić wszystkie części wyżej wymienione, no i kupić nową ramę, to na pewno wyjdzie Ci o wiele więcej.
Roonin Napisano 9 Grudnia 2013 Napisano 9 Grudnia 2013 Jeździ w raczej płaskim terenie więc może kupić np ramę 16". Z podniesioną sztycą nie ma problemu jeździć po lasach itd a gdy się zjedzie z siodełkiem w dół to lata się już całkiem przyjemnie. Sam popatrz jak uniwerslana jest ramka Dart Hornet w rozmiarze 16". Do 3 stów spokojnie można kupić stare Marzo które na początek jest bardzo dobrą opcją bo wiele wytrzymuje a praca też nie najgorsza. http://allegro.pl/marzocchi-bomber-dj-dirt-jumper-3-100mm-bdb-pike-i3744152729.html Hornet nie jest ramą dirt/street i się do tego nie nadaje. Nie będę się rospisywał dlaczego bo to było wielokrotnie wałkowane a szukajka NIE GRYZIE. Jeśli już coś od Dartmoora to Two6Player, Cody, Quinnie lub ze starszych Streetfighter. Wracając do tematu: Nic co masz w tym rowerze nie nadaje się do przekładki bo nic NIE WYTRZYMA. Nie mówiąc już że cały napęd nie nadaje się do roweru typu Dirt/Street. Rozsądniej: -Sprzedać rower -Kupić inny Uzywaną dirtówkę kupisz już za 800zł . Z podniesioną sztycą nie ma problemu jeździć po lasach itd a gdy się zjedzie z siodełkiem w dół to lata się już całkiem przyjemnie. Problem jest w napędzie. Z korbą i zębatką do dirtu to do lasu można wjechać popodziwiać 5 minut ptaki i wyjechać. Ewentualnie zapedałować się na śmierć. Kolejny uniwersalny rower..... Buduję synowi teraz taki rower. Obok stoi "dawca" XC w dobrym stanie. Jak na razie do dirtówki nie poszło z niego NIC chociaż były takie plany. Po prostu to dwa światy.
Schwefel Napisano 9 Grudnia 2013 Napisano 9 Grudnia 2013 Już widzę jak jeździ w dircie na korbie 48t...
Arek1129 Napisano 9 Grudnia 2013 Autor Napisano 9 Grudnia 2013 Wiecie. Stopniowo pierw ramę kupię,a następnie będę wymieniał amorki i cały napęd + do tego ew. pedały i takie rzeczy jak zębatki itd.
Schwefel Napisano 9 Grudnia 2013 Napisano 9 Grudnia 2013 To nie ma co stopniowo wymieniać, bo na dzień dobry trzeba 90% nowych części.Roonin dobrze ci poradził, a co z tym zrobisz to już twój problem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.