Mazzakollo Napisano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 Witam!Przymierzam się do kupna nowego, ekonomicznego hamulca na przód. Jeżdżę na Krossie, Hexagon x3, osprzęt fabryczny. Wcześniej miałem customowy hamulec Krossa. Do wydania mam 50 pln, byłem już zdecydowany na Avid SD3, ale pojawiła się nowa oferta - facet chce za setkę sprzedać komplet Deore, i przedni i tylny, razem z klamkami, pancerzami itd. Z tyłu mam również fabryczny Krossa, który, powiedzmy sobie szczerze, również nie jest najlepszej jakości . Stąd pytanie - który hampel lepszy? Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 W krossie X3 masz klamkomanetki, wieć wymiana manetek jest potrzebna. A w tym hamulcu krossa (tj alhonga) działa wszystko dobrze i nie ma luzów? Jeżeli tak proponuje Ci zmianę klocków na author 3cc lub kellys dual stop. Klocki w shimano deorkach słabe są wg mnie, w avidach jest lepiej ale dalej dupy nie urywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mazzakollo Napisano 7 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 Cóż, nie działa dobrze, bo miałem na trasie kolizję z jednym idiotą, któremu nagle zachciało się zahamować i nie zdążyłem go wyminąć i jedna szczęka jest wygięta, trzeba by się bawić w prostowanie tego. Dałoby się zrobić, tylko by wymagało trochę roboty i średnio mi się chce... Zatem, w kwestii nowego hamulca - jak najmniejszym kosztem to ogarnąć? Jakaś opcja bez wymiany manetki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 SD3 w takim razie kup Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek226 Napisano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 mam SD3 na oryginalnych klockach zrobiłem 3tys km , pod koniec ich żywota trzeba używać większej siły , jak dla mnie hamulce są bardzo dobre , aktualnie używam w nich klocków kellys dualstop Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinBB Napisano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 Osobiście używam v-ki Avid SD5 z klockami z wymiennymi wkłądkami (szufladki) author abs 3cc,w zestawie klamkami avid fr5;d,i mając porównanie do innych v-brake'ów powiem szczerze,moje avidy nie różnią się za bardzo siłą hamowania od kompletu futury za 30zł z klockami authora.... Fakt faktem,modulacja jest lepsza,ale to za sprawą klamek avida,za to szczęki avida mają kilka zalet-mocna i trwała sprężyna,więc praktycznie raz ustawione hamulce się nie rozregulują. Na twoim miejscu brałbym te deorki,raz żę tańsze,dwa że z klamkami,a trzy to to żę nowe v-ki dobrej klasy od używek różnią się tylko wyglądem i niczym innym,jedynie w tanich sprężyna sie "luzuje" I przy kupnie nie sugeruj się zamontowanymi klockami-mało komu pasują fabryczne,bo albo to dobrze hamuje,ale szybko się wykańcza,albo są niezniszczalne ale wpierdzielają obręcz i namokro nie hamują Od siebie polecam ci kupić podstawowy komplet szczęk shimano,do tego komplecik klamek avid fr5 lub sd7 i klocki author abs 3cc,najlepiej jeszcze wersje z wymiennymi wkładkami bo raz ze mocniej to hamuje to okładziny są dużo tańsze niż cały klocek^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 tylko kolega ma klamkomanetki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinBB Napisano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 Ehhhmm,komplet gripshift'ów 3x8 nie przekracza 40zł,więc nie widzę problemu,a i tak obecne klamkomaetki za chwile się popsują; Ew. gdy wymiana klamkomanetek nie wchodz w grę to bierzemy jakieś tanie v-ki shimano,ew. ja kcośkoniecznie dobrego chcesz to avid sd5,nad sd3 nie myśl,niezbyt różnią się od shimano za 30zł a do komplet albo koolstopy,których praktycznie nie da się kupić,alb author abs 3cc,całkiem dobre są jezcze czerwone futury,tylko że szybko znikają,ale njalepiej radzą sobie na mokrej obręczy. Kolego,napisz jaki masz budżet na te heble,ew ile byś był w stanie go naciągnąć,co oczekujesz od hamulca i w jakich warunkach najczęściej jezdzisz i gdzie,a ułoże ci najlepszy możliwy zestaw,który bez problemu skompletujesz w piewszym lepiej zaopatrzonym sklepie(czyt.sklep w którym nie ma serwisanta z kiepem w ustach i gtix misouri na wystawie jako highendowy sprzęt) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 SD3 to oem SD5, a SD5 to SD7 bez szufladek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinBB Napisano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 SD3 ma inne sprężyny jak się nie myle^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 SD7 ma tylko lekko zmieniony kształt ramienia - w miejscu mocowania linki, inną gumkę na fajce, śrubki do regulacji napięcia sprężyny na imbus i aluminiowy ślizg mocowania na piwocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mazzakollo Napisano 7 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 Witam!Do wydania nie mam niestety wiele, bo 50 pln. Więcej i tak nie byłoby sensu pakować w ten rower. Avidy SD3 kosztują u mnie 40-parę pln, + do tego jeszcze koszt ogarnięcia sprawy klamek.Mam mały budżet, więc mało oczekuję, ot, żeby cokolwiek na tym przodzie było . Jeżdżę w każdych warunkach, zarówno szosa jak i las, deszcz, błoto i śnieg - również. Jednak generalnie używało mi się tych customowych hampli dobrze. Wiadomo, że nie tak jak na tarczówkach, ale jak na ekonoma, to elegancko.Nie jestem jak widać wymagającym użytkownikiem . Jeśli między pierwszymi lepszymi hamulcami Shimano a tymi SDkami nie ma aż takiej różnicy, i nie musiałbym się bawic z klamkami, to mogą być i te pierwsze lepsze. Jestem oczywiście świadomy, że w gorszych warunkach praca nie będzie najlepsza, ale aktualnie po prostu chcę mieć jak najniższym kosztem jakiś hamulec, byleby przezimować w miarę bezpiecznie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Jeśli to ma być hamulec na każde warunki to wybrałbym produkt Shimano. Ramiona SD3 lubią zesztywnieć na piwocie, kwestia materiału z którego wykonana jest tuleja na której się ramiona poruszają. Niektóre sztuki miewają problemy z równomiernym odbijaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Kup te na które masz lepszą cenę. Tu wielkiej różnicy nie będzie. Różnicę odczujesz dopiero jak zajeździsz fabryczne klocki i wsadzisz coś lepszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinBB Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Generalnie moc i modulacja v-ek zależy chronologicznie od klocków+obręczy-klamek-ramion hamulca,jeszcze można tu wpisać sztywność tylnich wideł. Poszukaj kompletu futury albo promaxa,cena czasem niższa,lepiej wyglądają i dużoooooo trwalsze klocki,w shimiano alivio po tygodniu jazdy po szutrach i lesie(sucho)nie było czym hamować. A że nie opłaca ci się w ten rower inwestować to nie do końca prawda-kupisz te klamk avid fr5 albo sd7,uzyskasz lepszą modulacje(co prawda orgazm to nie będzie ale w porównaniu do no name to tak)i najwyżej potem je przekręcisz do nowego roweru^^ Aha,nwm czem piszesz że do avidów trzeba doliczyć klamki-na słowo honoru,na klamkach nie avidowskich też działają! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 i jedna szczęka jest wygięta, trzeba by się bawić w prostowanie tego. Masz na myśli jedno z ramion hamulca ?? Jeżeli tak to uleżenie musiał być dość solidne by zgiąć taki kawał alu ... a może piwot sie wygiął ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinBB Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Piwotu raczej nie wygniesz bez pomocy imadła i młota, mógł się poprostu przekrzywić,czyli zniszczył gwint,więc trzeba to naprawić,a w praktyce albo montujesz tarcze albo wymieniasz rame^^ Puklus-ten kawał chinskiego aluminium wygniesz przy pomocy 1 ręki:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Poszukaj kompletu futury albo promaxa Wg mnie to kiepski pomysł, powtarzalność wykonania jest losowa. W jednych regulacja sprężyn działa dobrze, w inny źle, niektóre uniemożliwiają ustawienie klocka równolegle do obręczy. Ze wszystkich v-brake wg mnie najmniejszą loterią będzie zakup Shimano. Tak czy inaczej klocki ostatecznie są wymieniane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mazzakollo Napisano 8 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Aha,nwm czem piszesz że do avidów trzeba doliczyć klamki-na słowo honoru,na klamkach nie avidowskich też działają! Ktoś pisał wcześniej, że problemem będą klamkomanetki w Krossie. Słowo honoru, w kwestii osprzętu jestem laikiem, nie obrażę się, jak mi ktoś cos wytłumaczy jak idiocie . Masz na myśli jedno z ramion hamulca ?? Jeżeli tak to uleżenie musiał być dość solidne by zgiąć taki kawał alu ... a może piwot sie wygiął ? Taka sytuacja: http://s6.ifotos.pl/img/yoloJPG_nqxaxsx.JPG Czyli tak - ciśniemy jakiś produkt Shimano. W komplet Deore się nie ładuję, nowy tylny i tak nie da zbyt zauważalnej różnicy, a koleś jednego się nie chce pozbyć, więc inwestuję w to co konieczne - sam przód . W tej cenie mam BR-M422, BR-M432. Domyślam się, że M432>M422? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasin Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Ramiona SD3 lubią zesztywnieć na piwocie, kwestia materiału z którego wykonana jest tuleja na której się ramiona poruszają. To dotyczy też sd5 i sd7, tylko SL nie udało mi się doprowadzić do takiego stanu. SD5 i SD7 to inna konstrukcja i inne materiały. W SD5 ułamał mi się bolec dający opór sprężynie (ten wchodzący w otwór przy piwocie), w SD7 wyleciał z konstrukcji. Najmniej problematyczne okazały się szczęki deore i stare dia compe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinBB Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Bierz te m432, to już bodajże alivio^^zreszto,wszystkie szimano poniżej deore to to samo,różnią się malowaniem i klockami;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mazzakollo Napisano 10 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 Upewniając się - biorąc te Shimanochy nie bedę musiał kombinowac z klamkomanetkami?Zdaję sobie sprawę, że odpowiedź na moje pytanie dla większości jest oczywista, ale znam się tylko na jeżdżeniu, na sprzęcie w ogóle . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.