Skocz do zawartości

[okulary] fotochrom czy wymienne szkła na MTB

tomi85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

przymierzam się do zakupu okularów do mtb lecz za bardzo nie mam doświadczenia ani wiedzy z zakresu okularów także proszę o sugestie co do okularów.

Będę wstanie wydać tak do 400 zł za okulary

pozdrawiam 

tomi

Zerknij np na UVEX'y z serii SGL. Dosyć solidne wykonanie, kilka wariantów (i z wymiennymi szybkami i stałe) i wzorów, duża dostępność (np w InterSporcie można sobie przymierzyć). Posiadam SGL 203 i to moje pierwsze okulary, gdzie nie muszę się martwić o sznureczki, żeby okulary nie spadły podczas jazdy w terenie. Tak dobrze trzymają się głowy. Wcześniej miałem Arctica itp budżetówki.

Miewałem okulary z tak miękkimi soczewkami, że rysowało je otarcie błota rękawicą w czasie jazdy. Jak się jeździ w każdych warunkach to zdecydowanie lepsze są wymienne szkła, po prostu oksy na dłużej wystarczają, jak jedna szybka się zniszczy to można wrzucić drugą.

Jak się jeździ tylko na szosie albo tylko przy dobrej pogodzie, można wrzucić na nos drogie okulary z pojedyńczymi szkłami, aczkolwiek trzeba mieć świadomość, że jedna jazda w deszczu może je załatwić - np łapie nas deszcz, oksy parują i wrzucamy je do kieszonki - sporo okularów kończy z rysami na szybkach.

Prawo Murphiego poucza, że mocny deszcz złapie właściciela drogich okularów z pojedyńczymi szkłami niedługo po zakupie ;).

Klosiu to musiałeś mieć faktycznie tanie te okulary... Miałem fotochromy Shimano, które do drogich nie należą, i po 2 sezonach jazdy szkła mam jak nowe, ale masz rację, że to może być problem. Fotochromatyczne szkła są bardzo wygodne, nie musisz się zastanawać jakich używać, jak się będzie zmieniać pogoda. Przystosowują się do warunków i to jest fajne, ale poza tym to raczej ciężko wskazać mi jakieś ich inne zalety.