zlaczka Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Witajcie. W tym roku mikołaj był u mnie już na początku grudnia i przyniósł mi nowe hydrauliki shimano 675. Po montażu będę miał wolne 486, które do tej pory były zamontowane na moim rowerze. Ponieważ po piwnicy lata wolny komplet kół na piastach alivio i obreczach ACE 18 przystosowanych do tarcz zastanawiam się czy tego zestawu nie zamontować żonie. Jej aktualne hamulce to v-ki XT plus koła na bazie mavica 317, piasty deore i szprych sapima. Przebieg roczny do 500km. Czy jest sens dokonywać zamiany, czy ochłonąć i sprzedać zbędne graty, albo poczekać i chłopakowi za rok, dwa lata zamontować do nowego roweru? Cały czas się waham, ale żona jeździ głównie po asfalcie i czasami do lasu. Najwięsze góry ma w Mazowieckim Parku Krajobrazowym. Pewnie na hydraulice zestaw byłby ciekawszy, ale tak rower lżejszyi tańszy w serwisie. Ja ma do tego dwie lewe ręcę więc ..... jedynie smaruję. Mam swoje zdanie ale potrzebuję spojrzenia z boku : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 3 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Jeżeli żona nie jest wymagająca, nie ma sensu jej pchać tarcz moim zdaniem. Taki hamulec raz ze inaczej działa ... jadowicie w porównaniu do przeciętnej vki, to łatwo ta jadowitość zniwelować niszcząc klocki bez przypadek. Vka może i jest stara, i ma średnią modulacje a na mokro niemal nie hamuje ... ale skoro żonka tylko asfalty zamiata nie widzę takiej potrzeby. Zwłaszcza że kółka nie najgorsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zlaczka Napisano 3 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 V-ki xtkowe też nie najgorsze. Ja na nich Turbacz i okolice w deszczu robiłem. ( fakt komlet klocków starczyl do polowy górki=D. W sumie mam czas do wiosny z decyzja. Ale przy jej wadze i potrzebach to i ten model hampli jest z duza gorka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Pytanie w zasadzie retoryczne, ale przy 500 km w sezonie można się zastanawiać, czy robota jest warta tego "upgrade'u". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Powiem tak: jeśli koniecznie chcesz "zużyć" te komponenty to zrób przekładkę, tym bardziej że masz części. Praktycznie jednak zysku żona mieć z tego nie będzie żadnego, z powodu dystansu, miejsca i wymogów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Groniu Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Pytanie też jest takie ile się pieniędzy zwróci ze sprzedaży lub czy za dwa lata się wizja nie zmieni a wtedy to kokosów nie dostaniesz już za ten sprzęt. V-ki są tańsze i łatwiejsze w eksploatacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zlaczka Napisano 3 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Tobo - koniecznie zużyć nie muszę. Dlatego mam dylemat. W mojej ocenie koła dostanie gorsze, hamulce będą super tylko po co ? Jej rower i tak jest już na mocny wyrost. Cały napęd ma teraz klasy DEORE, przyzwoite koła,tylna zmieniarka SLX-a. Najsłabszy element to korba ALIVIO Jak dla niej to ALTUS juz jest super. Dlatego mam dylemat. Bo te hydrauliki to będzie spełnienie moich fantas magorii, a nie jej potrzeb. NAwet się pewnie nie zorientuje, że ma takie cuda Groniu - ja już teraz za te graty dostanę groszę - hamulce 486 pewnie ze 300złotych, koła kolejne 300? Poprawcie mnie jeśli się mylę. Pewnie ceny będą jeszcze w dół. A cały zestaw ma przelatane ze 2kkm Ja mam jeszcze jeden rower do jazdy z dziećmi. Koła i hample od żony mogę przełożyć do siebie. Nie zakładam tarczy bo rama i amor są nie z tej epoki W zasadzie tylko przy tym rozwiązaniu nie mam problemu co zrobić ze starymi gratami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Myślę że za parę to maksymalnie 200 zł byś dostał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zlaczka Napisano 3 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Cena za koła czy hample? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Parę nowych 486 na allegro znalazłem za trochę ponad 300 zł. Są ok ale na biust nie powalają, dobry zakup dla kogoś kto na pierwszym miejscu postawi chęć posiadania - ogólnie - hydraulików przy niezbyt wymagającej eksploatacji. Ja dałbym za nie góra 200 zł używane, z klockami w bdb stanie. Ja bym ich nie montował w rowerze żony (z podanych wyżej powodów), zostawił do roweru dziecka jeśli ono faktycznie ma zapędy do jazdy rowerem. Jeśli nie masz parcia na odzyskanie pieniędzy to może je zostawić jako zapas. Jeśli zdecydujesz się na sprzedaż to w tytule aukcji wpisz "idealny prezent świąteczny" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zlaczka Napisano 4 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 Czyli przed demontarzem serwis - nowy olej plus nowe klocki, potem kartonik i czekamy na rower chłopaka. Czy nie robić teraz serwisu? Poczekać aż będę je montował ponownie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mansua Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 W przypadku shimano, nie warto zmieniać oleju, jeśli hample bedą leżały w kartonie. Olej z czasem traci swoje właściwości i najdalej za 2 sezony bedzie znowu do wymiany, świadczy o tym zmiana koloru z czerwoneg/różowego na żółty/przezroczysty. Klocki o ile są dobre też nie ma powodu wymieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zlaczka Napisano 4 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 Ok, a czy staru olej now brdzie mial wplywu ma uszczelki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mansua Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 Olej to nie DOT i nie jest żrący, wiec nic nie powinno się stać ani z zaciskiem ani z klamką od starego oleju. Dla pewności można go spuścić i nie zastanawiać się nad tym, potem zalać cały układ od nowa. Osobiście to ja bym te M486 sprzedał jako nowe z rozbiórki roweru - dostaniesz najlepszą możliwą cenę. Stosunkowo niewiele drożej (da się upolować komplet ponizej 500zł) można kupić radykalnie lepsze pod każdym wzgledem M-596, czy nowe M615, które są w pełni w wartościowymi hydraulikami i sprawdzą się w górach i w XC. Jeśli sytuacja bedzie wymagała radykalnie mocniejszych champli od V-ek, to M486 nie spełnią oczekiwań, nadają się raczej jako "zapchaj dziury" do pierwszego powietrzniaka bez pivotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 Nowe powiadasz, z rozbiórki powiadasz. Powiem krótko chamówa!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mansua Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 Sory, niedoczytałem pierwszego posta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zlaczka Napisano 4 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 Jako nowe nie da rady. Maja za sobą dwa sezony, plus parę razy góry, klocki do wymiany. Nie ten numer nie przejdzie. A jak mam oddać za 100 to niech leżą. Wole zrobić komuś prezent. Dzięki wszystkim za info. Na razie beds czekać na wiosnę, a potem będę myślał. Może po prostu złoże synowi przez dwa lata rower i tak je wykorzystam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zlaczka Napisano 8 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Witam. SLX dotarły, nawet bardzo szybko. Jest jedno ale. Brakuje śrub do montażu w adapterze IS. Czy wiecie jakie śruby są potrzebne? Czy mogą być jakie bądź czy specjalne:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Śruba powinna mieć twardość co najmniej 8.8, jest to co do gabarytów śruba identyczna jak ta którą zacisk mocoway jest do adaptera. Śruby takie dostaniesz albo w sklepach rowerowych (zostają warsztatom po montażu hamulców) lub w sklepach ze śrubami. Śruba może ale nie musi mieć naniesionego na gwint kleju Loctite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Nie popadajmy w paranoje 5.8 jest wystarczająca dostępna w każdym żelaznym sklepie. I tak prędzej uszkodzi sobie gwinty w adapterze niż coś sie stanie tej śrubie a hamulców tez nie dokręca die nie wiadomo jak mocno. Co innego śruby od wahaczy ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zlaczka Napisano 8 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Ok, loctite niebieski? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Tak, na większości śrub jest niebieski, na niektórych czerwony. Wg mnie nie jest to niezbędne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zlaczka Napisano 8 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 ok, thx za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Pytanie też jest takie ile się pieniędzy zwróci ze sprzedaży lub czy za dwa lata się wizja nie zmieni a wtedy to kokosów nie dostaniesz już za ten sprzęt. V-ki są tańsze i łatwiejsze w eksploatacji. i lżejsze... i na zimę lepsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wider Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Nie wiem z czym na zimę są lepsze V? Sam posiadam obecnie rower na hydraulikach LX, przez 11 lat jeździłem na V. Ja doceniam tarcze w każdych warunkach(obecnie mam klocki półmetaliczne). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.