Opera Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Hej, Posiadam w chwili obecnej hydrauliczne hamulce tarczowe avid juicy 5. Odkąd tylko pamiętam zdarza się że klocek delikatnie trze o tarczę(zazwyczaj z tyłu). Nawet jeśli jakimś cudem uda się to poprawnie wyregulować to każde ściąganie koła przy przebitej dętce to kolejne problemy z delikatnie trącym klockiem o tarcze(zazwyczaj z tyłu). Nie wpływa to może znacząco na moje osiągi ale strasznie mnie irytuje fakt że jeśli sobie na postoju zakręcę kołem to coś tam delikatnie się przyciera. Wydawało by się że o hamulce dbam bo w tym roku wymieniłem, tarcze, tłoczki, jak i cały płyn ale problemu to nie rozwiązuje. W serwisie powiedzieli mi że jest to typowa przypadłość dla tego modelu(jako iż jest jedno zaciskowy/tłokowy kiepsko się na tym znam) i nic się nie da z tym zrobić(brak złotego środka). Postanowiłem że w 2014 roku wreszcie pozbędę się tego problemu i wymienie hamulce jak i pewnie klamki (z konieczności) na takie które nie mają takiej dolegliwości. Proszę o polecenie modelu, który jest pozbawiony takich problemów, a i większa siła hamowania też się przyda. Chętnie też dowiem się jak ten problem jest rozwiązany w innych modelach?(wynika to z większej liczby zacisków/tłoków?) Co do budżetu to myślałem o max 1500 pln ale jeśli to konieczne to dołoże! PS. Jeśli może ktoś polecić na śląsku bardzo dobry serwis rowerowy to też chętnie przetestuje. Można podesłać na PW najlepiej z danymi polecanego serwisanta ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Didi Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Kumpel miał podobny problem i poleciłem mu takie http://allegro.pl/shimano-hamulce-xt-br-m785-czar-f03c-kpl-cyklomani-i3695051147.html i jest zadowolony.Kasy ci jeszcze zostanie na nowe tarcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Wszystko co opisujesz jest normalne w KAŻDEJ marce hamulców hydraulicznych. Normalne jest ze po każdym demontażu koła trzeba ustawić na nowo zacisk. Odległosci są niewielkie a koła nigdy nie założysz idealnie tak samo. AVid nie jest najlepszym hamulcem na rynku i można miec oczywiście lepsze ale jak chcesz je zmienić tylko z opisywanych przez ciebie powodów to się rozczarujesz. Są co prawda Hamulce które w niewielkim stopniu pozwalają regulować tą odległość ale służy to raczej do likwidowania nadmiernego luzu powstałego ze względu na zużycie się okładzin. Nie uzyskasz w ten sposób efektu który by cię zadowalał bo niesie to za sobą inne skutki uboczne o których długo by tu pisać. PS Zmień serwis. Gdyby mi mówili takie banialuki to była by to ostatnia moja bytność w tym serwisie. Nie mówiąc już o tym że zamiast od razu powiedzieć ci jak się sprawy mają naciągnęli cię na drogie wymiany w praktycznie bezobsługowych hamulcach. To ocieranie to tylko kwestia wprawy w regulacji a koła nie zdejmuje się tak często żeby był to problem. Moja rada, nabrać wprawy w regulacji, zmienić serwis i pogodzić się z pewnymi faktami, bo jeśli ktoś twierdzi że pozbędziesz się tych dolegliwości zmieniając hamulce to albo cię oszukuje albo się nie zna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Opera Napisano 3 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 A może to kwestia daremnego systemu regulacji w moich avidach? To co zalecają w instrukcji czyli poluzowanie śrub, zaciśnięcie klamki itd. czy ręczne ustawianie jest mocno nieefektywne i mam wrażenie że udaje się tylko czasem z ogromnym przypadkiem. Nie znam się ale może w nowszych hamulcach jest to lepiej rozwiązane i pozwala na komfortowe i szybciutkie ustawienie prawidłowo zacisku aby nic nie tarło? Chętnie dowiem się co polecacie w tej kwestii. Przez lata na pewno "technologia" poszła do przodu... ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 3 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Jak chcesz się pozbyć tarcia klocków o tarczę zacznij od zmiany tarcz na takie na alu pająku. W moim przypadku to pomogło, na tarczach RT76 nic nie trze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Przez lata może i technologia poszła do przodu ale nie w kwestii mocowania hamulców do ramy/widelca. Tu się nic nie zmieniło mocowania są standardowe i cudów nie ma. Żeby mieć w miarę mały skok klamki i dużą siłę hamowania odstęp klocków od tarczy masz jaki masz i to tylko kwestia twojej wprawy w regulacji. Jeśli juz coś ci ma pomóc to pływająca tarcza. http://rowerowy.com/sklep/czesci/tarcze_hamulcowe/prod/tarcza_hope_plywajaca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
portege Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Pozwolę się nie do końca zgodzić z tym co piszecie. Nie mam najlepszego zdania jeżeli chodzi o firmę Avid. Nie mówię, że nie maja dobrych modeli ale ich jest coraz mniej: (.-Nie tylko Ty masz podobne z ' nimi problemy.Jedyny sposób to tak jak piszą koledzy to się przyzwyczaić. Albo spraw sobie najnowszy model Shimano i będziesz miał problem z głowy. Shimano bardzo poprawiło w ostatnich Iatach swoje hamulce. Wydaje się, że to niedługo Avid będzie w tej kwesti gonił Shimano. ,,Najlepszy zestaw naprawczy Avida to zestaw Shimano:" Wysłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 To że ktoś kupi taki czy inny zestaw hamulców nie zwalnia go od podstawowych umiejętności. Jesteś w stanie zagwarantować że wywali parę stów i już nie będzie miał problemów? Ja bym taki odważny nie był. Avid jest jaki jest i na ten temat było dużo pisane ale każdy hamulec trzeba ustawiać tak samo. Nie jest winą Avidow że je trzeba ustawić i nie jest to coś anormalnego. Pomocą może tu być pływająca tarcza. Wysłane z mojego GT-S5830 Zresztą są firmy dużo droższe gdzie ten odstęp od tarczy jest jeszcze mniejszy np: Formula, i co posiadacze mają stwierdzić że mają złe hamulce ? Wysłane z mojego GT-S5830 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
portege Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Co innego Byś mówił, gdybyś kupił hamulce za ok.2 tyś zł i okazało się, że producent Avid wymyślił go tak, że co kilka tysięcy km, a i tak nie masz pewności że padnie po 1000-km, musisz wymienić cały środek klamki bo są wadliwie skonstruowane to by Cię szlag trafił.Mam cały czas problemy z moimi Avidami.W drugim rowerze mam Shimano SLX z 2011 roku i jest to hamulec zupełnie bezobsługowy. Piszę o moich doświadczeniach a czy ktoś weźmie je sobie do serca to już indywidualna sprawa. Wysłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 O rany a co to ma wspólnego z tematem?! Pisałem że na ten temat są całe poematy i ogólnie wiadomo że to dość awaryjny hamulec, ale co to ma do jego regulacji????? To że ci klamka cieknie w jakiś magiczny sposób zmienia sposób ustawienia zacisku??? Wysłane z mojego GT-S5830 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
portege Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Jak co to się ma do tematu? Przecież kolega chce się pozbyć problemu i w roku 2014 pośmigać już z innymi hamulcami.No chyba,że czegoś nie rozumiem:) Polecam nowe modele Shimano. Będziesz zadowolony. Pozdrawiam Wysłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Nie ma bo problemem w tym wypadku nie jest awaryjność tylko kłopoty z ich prawidłowym ustawianiem. Co ma ich awaryjność do ustawienia zacisku względem tarczy? Jak chce niech kupuje inne ale jak nie pocwiczy prawidłowego ustawiania zacisku to sama wymiana hamulca da mu niewiele. Wysłane z mojego GT-S5830 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kundello Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Normalne jest ze po każdym demontażu koła trzeba ustawić na nowo zacisk. Odległosci są niewielkie a koła nigdy nie założysz idealnie tak samo. Nieprawda. W Kołach na sztywnej osi nie trzeba nić takiego robić. Avid i w ogóle hamulce na dot-cie mają taką przypadłość, że płyn lubi się skrystalizować wewnątrz, blokując tłoczki. Po prostu te hamulce muszą być często serwisowane i wtedy działają długo i bezproblemowo. Ja mam starego avida J5 na nowych uszczelkach i chodzi zupełnie jak nowy, a był w tragicznym stanie (z trudem dało się go rozebrać na części). Uszczelka do klamki kosztuje dosłowne kilkanaście groszy, a do zacisków też da się kupić uszczelki. Nie są o przekroju prostokątnym, ale oringi też działają (sprawdzone na własnym rowerze). Shimano ma servo-wave i to jest super patent na dużą odległość klocków od tarczy, ale zarazem stosunkowo małym skokiem klamki oraz super modulacją. Avid pozostał w tyle od wynalezienia tego patentu. Olej mineralny nie krystalizuje się i można jeździć dużo czasu pomiędzy serwisami hamulców. Bierz shimano i bedziesz miał spokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Opera Napisano 3 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 @Roonin: Problem z prawidłowym ustawieniem jest spowodowany kiepskim hamulcem, a nie brakiem u mnie podstawowych umiejętności. Potrafię przeprowadzić zgodną z instrukcją regulacje czy sam klnąc we wszystkie strony świata próbować ustawić to na oko. Jest to jednak wysoce nieefektywne, wymaga bardzo dużo czasu i w przypadku mojego hamulca zazwyczaj się nie udaje idealnie ustawić.... Nie twierdze że istnieją hamulce nie wymagające regulacji ale pewnie coś lepszej klasy oferuje znacznie większy komfort przy regulacji? @portege: To który model shimano polecasz;-)? edit: @kundello: Tylko który model ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
portege Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Masz bardzo duży budżet. Jeśli jednak aż tak bardzo nie zależy Ci na wadze to z pewnością model Shimano XT BR-M785. Duża siła hamowania i bezawayjność a i cena za komplet przystępna ok.800zł. Wysłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Jeżeli masz problem z regulacją zacisku Juicy 5, to będziesz miał podobny problem nawet z innymi hamulcami. Przestrzeń w Juicy nie jest taka mała, jak ma to miejsce w Elixir'ach. Jeżeli Elixiry można ustawić z mniejsza przestrzenią aby nie obcierały, oraz ja mogę ustawić swoje Juicy 7 aby nie ocierły na tarczach 180mm - wniosek może być nastepujący:-albo zakasasz rękawy i to "ogarniesz", albo Twój hamulec wymaga przeserwisowania.Kupno innnego modelu problemu nie rozwiąże, ponieważ spodziewam się że utworzysz za XX miesięcy podobny temat, ale dotyczacy innych hamulców. Lekarstwem może być jeszcze zastosowanie zacisków Bolt-On, ale i tak wcześniej trzeba prawidłowo ustawić połozenie zacisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 3 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 hamulce na dot-cie mają taką przypadłość, że płyn lubi się skrystalizować wewnątrz Tego... można coś więcej o krystalizacji płynu klasy DOT? Ale tak ,jak chłopu na miedzy... pytam ,bom się nie spotkał z takim zjawiskiem w hamulcach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 3 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Mnie sie farfocle robiły pod dekielkiem ale nie w samym zbiorniku czy układzie ... ale skoro w hamulcu to i pojazd samochodowy także sie kwalifikuje a i tam nie spotkałem sie z krystalizacją choć różne rzeczy w płynie widziałem ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 3 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Toż dlatego zapytowuję.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 No już nie chciałem dolewać oliwy do ognia ale też pierwsze słyszę o jakiejś krystalizacji płynu . Zresztą z tego co autor pisze jego hamulce były serwisowane i płyn zmieniony. Tyle ode mnie. Chciałem pomóc jak umiałem najlepiej ale jak ktoś ma nadmiar kasy do wydania i wierzy że ewentualny uzysk 0,1mm jest tego wart to jego sprawa. Kupno innnego modelu problemu nie rozwiąże, ponieważ spodziewam się że utworzysz za XX miesięcy podobny temat, ale dotyczacy innych hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kundello Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Durnykot, miałem kontakt z takim dziwnym zjawiskiem. Nie wiem od czego to zależało, ale często w dnie cylinderków i tłoczków klamki znajdowałem takie jakby kryształki. Możliwe że powodem była korozja jakiegoś elementu klamki. W każdym razie nie zmyślam, bo i po co. Może dlatego, że naprawiane przezemnie hamulce to jakieś stare modele. Dot jest agresywny i ten efekt kryształków mogło wywołać coś innego. Może częściowo utlenione aluminium. Ponoć glikol propylenowy reaguje jednak na tlenki aluminium. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Opera Napisano 6 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Panowie a może po prostu mam minimalnie krzywą tarczę lub sposób montażu centerlock/6 śrub ma jakiś wpływ na mój problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 No to czy masz krzywą tarczę to powinieneś widzieć sam, wystarczy zakręcić kołem. Oczywiście jest to możliwe chociaż minimalna (bardzo bardzo mała) krzywizna występuje prawie zawsze po jakimś czasie użytkowania. Można to prostować i się prostuje ale nie wyprostujesz tak nigdy żeby minimalnego bicia nie było. System centerlock nie ma tu nic do rzeczy, jeśli już to raczej w drugą stronę bo (podobno) tarcze w tym systemie są sztywniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Nie ma reguly ze sztywna os jest remedium na ocieranie po demontazu kola. Mialem/mam Avidy, Hayesy, Shimano (rozne modele), zwykle osie i czesto udaje mi sie wpiac kolo bez ocierania, nawet w "bardzo ciasnych" formulach r1. Jesli masz minimalnie krzywa tarcze to ocieranie powinno byc miejscowe lub wielomiejscowe jesli tarcza jest zwichrowana w wielu punktach. Jesli ocieranie jest stale po tej czy innej stronie to kwestia ustawienia zacisku. Wg mnie ani Juicy ani Elixir nie ma malego przeswitu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Oczywiście, sam mam sztywną oś w dwóch rowerach i raz się uda założyć a raz nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.