Skocz do zawartości

[amortyzator] Reba ilość oleju w dolnych lagach - nowe modele vs stare


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Rozmawiałem z koleszką serwisantem i faktycznie mała ilość oleju to działanie celowe .Jest ponoć tak że RS sprzedaje półprodukt nowy amor wymaga serwisu międzyinnymi uzupełnienia oleju .Ręce opadją najfajniejsze jest to że nie każdy o tym mówi tak więc po jakimś czasie jest niespodziewanka Sam posiadam Rebe dual air 2012 i oleju jest zalane ok 15 ml, lala ok jak na razie żadnych otarć Jak dla mnie ich nowa polityka to strzał w kolano

  • Mod Team
Napisano

Otwór w mc jest mały i może niema skąd zassac powietrza z góry żeby cały olej zleciał.

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

 

 

Napisano

Mam uszkodzoną śrubkę przytrzymującą "Floodgate", więc wykręcenie jest niemożliwe, a czytałem, że on dołu też jest możliwość.

  • Mod Team
Napisano

Tylko teoretycznie jest. Jak się zassało to nie zleci. Spróbuj zdjąć to pokrętło floodgate metoda siłową, powinno ustąpic po podważeniu.

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

 

 

Napisano

Mam uszkodzoną śrubkę przytrzymującą "Floodgate", więc wykręcenie jest niemożliwe, a czytałem, że on dołu też jest możliwość.

 

Mimo tego nie da się nałożyć klucza 24 i odkręcić ?

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Chyba we wszystkich nowych (czyli 32mm) sidach pokrętło Motion Control jest szersze i uniemożliwia odkręcenie w ten sposób. Chyba ze jakimś bardzo płaskim kluczem jak do sterów lub coś w ten deseń, ale znowu przeszkadza obejma od pancerza blokady której nie da się zdjąć bez zdjęcia reszty.

Edytowane przez Maniak
Napisano

Niestety wyciecie pod robaczka nie jest na calej dlugosci trzpienia, wiec silowe podwazanie pokretla Floodgate'a moze skonczyc sie...nieszczesliwie. Jesli gniazdo na imbusa 2.5mm, bo taki tam bodajze standard jest obrobione to sprobuj wbic tam torxa i wykrecic, ewentualnie zeszlifowany/ dopasowany srubokret plaski, aby sie zaklinowal i odkrecaj powoli.

Napisano

Panowie przepraszam że się wtrącam ale nie chce zakładać nowego tematu .

Czy przy serwisie na oringi mogę użyć wazeliny technicznej czy lepiej kupić odpowiedni do tego smar ?

Bo z tego co wyczytałem na forum to na kurzowo-olejowe mozna.

Napisano (edytowane)

Nie podważysz, bo na wypustce od pokrętła floodgate jest schodek, który to uniemożliwia. Urwiesz pokrętło.

 

Olej powinien się wylać bez problemu. Otwórz floodgate na maksa i oblokuj amorka. Wsadź tłoczek i poruszaj jeszcze trochę. Ale w pozycji normalnej, czyli na stojąco.

 

TFQ8 , możesz, ale tak czy siak te oringi będą pracowały w oleju, więc wazelina tylko ułatwi montaż.

Edytowane przez kundello
Napisano

a ja mam pytanie odnosnie smaru stałego na uszczelki kurzowe, zawsze stosowałem tylko olej na gąbki ale ostatnio kupiłem smar stały do dampera i tak sie zastanawiam czy nie potraktować też kurzowych w rebie, tylko czy smar stały nie będzie się mieszał z olejem z gąbek? nie zrobi się z tego taka maź? oleju zawsze lałem dużo na gąbki przez co przez pierwsze jazdy sporo go wyłaziło na zewnątrz, nie wiem jak to się zmiesza ze stałym. A kupiłem slick Honey z myślą o damperze, dać go tez na kurzowe w rebie plus olej na gabki?

Napisano

A kupiłem slick Honey z myślą o damperze, dać go tez na kurzowe w rebie plus olej na gabki?

 

 

Pewnie że daj. Też go kupiłem z myślą o uszczelkach kurzowych i oringach.

 

 

Czy przy serwisie na oringi mogę użyć wazeliny technicznej czy lepiej kupić odpowiedni do tego smar ?

 

 

Raz użyłem wazeliny technicznej i pogorszenia działania widelca nie odczułem, aczkolwiek tak się złożyło, że po paru set kilometrach sprzedałem ten widelec.

Napisano

Próby z torxem i śrubokrętem przerobiłem - bez skutku. Obejmy też nie da się ściągnąć, więc jeśli chodzi o rozłożenie od góry pozostaje siłowe podważenie pokrętła, lub rozwiercenie gniazda i ewentualnie nagwintowanie na większą śrubkę.

Co do spuszczania oleju "od dołu". To tylko 55 ml wylało się mimo wyłączonej blokady i odkręconego floodgate. Ciekawe...

Napisano (edytowane)

Powyższe czy jest ciekawe, czy nie, to nie wnikam. Dzisiaj, razem z Maniak-iem rozebraliśmy mojego SIDa-a Race 2009, właśnie sprawdzając, ile się wyleje z komory tłumika. Co dziwne, wylało się właśnie około 50ml.

 

Przyczyna tego rzeczy jest prosta: czy to BlackBox, czy to zwykły MotionControl, każdy z nich ma zawór z malutkimi otworami, który decyduje o tym, czy blokada jest otwarta, czy zamknięta.

 

Dziurki w tym zaworze są na tyle małe, że stawiają niejako opór powierzchniowy dla oleju - przepływa on tylko w momencie zwiększonego ciśnienia, czyli ugięcia widelca.

Ograniczony przepływ jest gwarantowany także przez uszczelkę na wysokości tego zaworu.

 

Tak, cała reszta wylała się jeszcze po odkręceniu tłumika od góry goleni przez pory w jego obudowie, na jego ściankach bocznych.

Edytowane przez Beskidek
  • Mod Team
Napisano

Jednym słowem, żeby zleciał cały olej trzeba odkręcić od góry tłumik żeby dostał powietrze... aaaalbo wsadzić jakąś cienką rurkę przez otwór w tłumiku i wdmuchnąć powietrze wypierając olej.

No i niestety końcówka na której mocowane jest pokrętło gate miała wgłębienie, czyli nie da się ściągnąć go siłowo. Chyba tylko niewielka seria była bez tego wgłębienia (tak jak na foto które linkowałem wcześniej).

Napisano

Co do serwisu Rock Shoxów - spodziewajcie się nowego tematu w przerwie świątecznej pt. :

 

"Masz BlackBox - cieknie pod pokrętłem FloodGate - poradnik foto".

 

Ot, takie kwiatuszki wychodzą podczas kolejnego, zdawałoby się, rutynowego serwisu :(

 

Będzie się działo - nitownica i wiertarka czekają już na mnie w Beskidach :033: Znowu się coś nowego odkryje :miner:

 

Ot, koniec off-topu.

  • 4 tygodnie później...
  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Fabrycznie jest tam dosyć rzadki smar stały, nieco gęstszy od red ruma. Trzeba przesmarować trzpień zgodnie z instrukcją serwisową no i same uszczelki.

Osobiście daje po prostu kilka ml red-ruma do obu komór.

 

Edytowane przez Maniak
Napisano (edytowane)

A czy normalne jest, że ten trzpień jest leciutko zmatowiały po ~5000km? Chodzi mi o powierzchnie na której pracuje uszczelka.

Edytowane przez michalj
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Wczoraj robiłem serwis mojej Reby RL 100 - 2012

Po Waszych sugestiach dałem po 15ml oleju do dolnych lag.

Po złożeniu i kilkukrotnym naciśnięciu wystrzeliła mi uszczelka kurzowa.

Zatem w tym modelu musi być zgodnie z instrukcją po 5ml. Po poprawieniu tego błędu wszystko wróciło do normy.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...