tomiz1 Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Właśnie te podane przez was sposoby już wykorzystałem - bez skutku. Sprawdzę to, czy da się rozłożyć ściągając tylko mocowanie linki. PozdrawiamTomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kundello Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Mocowanie linki by wyszło, ale niestety pokrętło jest szersze i można by uszkodzić mocowanie linki, przy mocniejszym rozgięciu (bo to alu). Akurat mam podobny problem z SIDem, ale zastosuję inny patent... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 6 Grudnia 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 (edytowane) No właśnie zależy od wypustu, czasem się da mocowanie pancerza zdjąć. W sumie ta śrubka pokrętła gate nie jest w nic wkręcona dalej tylko dociska do ścianki pokrętła wychodzącego z tłumika > foto Jakby się uprzeć i podważyć śrubokrętem to powinno zejść. Nowe można dopić luzem w harfie. Edytowane 6 Grudnia 2013 przez Maniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomiz1 Napisano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 Mocowanie linki by wyszło, ale niestety pokrętło jest szersze i można by uszkodzić mocowanie linki, przy mocniejszym rozgięciu (bo to alu). Akurat mam podobny problem z SIDem, ale zastosuję inny patent... Mianowicie jaki masz pomysł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mixchris Napisano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 Nic nie uszkodzisz, nawet w manualu jest pokazane, że najpierw zdejmuje się pierścień, trzymający pancerz (s.33 rys.1). Może najpierw ustalmy jaki masz typ tłumika i tym samym rodzaj mocowania linki do zdalnej blokady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kundello Napisano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 Niestety w SIDzie i pewnie w nowej Rebie już tak się nie da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomiz1 Napisano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 W każdym SIDzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalj Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Czy orientuje się ktoś jak odkręcić nakrętkę przy wentylu komory negatywnej w Rebie z pustymi goleniami? Strasznie głęboko siedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 9 Grudnia 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Potrzebny jest klucz rurkowy 10-tka (do świec). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 10 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 Nie wiem czy tak małe świece robią, choć pewnie do modeli robią, ale były takie rurkowe rowerowe ... kiedyś, dawno temu 8 i 10mm. Kolejna wada nowych modeli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kundello Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 Przecież takie rurkowe można kupić za 3-4zł w dowolnym markecie budowlanym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 10 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 Wszystko można gorzej jak sie okaże ze nie można Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalj Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 Myślałem, że może producent przewidział coś bardziej wytrawnego, a nie tego typu klucze Nie do końca to wada, bo dzięki temu jest lżejszy. Bardziej zastanawiam się jaki sens miało przeprojektowanie amortyzatora w celu produkowania go tylko jeden rok (Reba 2012 różni się od 2011 i 2013). Dzisiaj zestaw naprawczy 00.4315.032.080, w najbliższym czasie pójdę z zestawem do sklepu z uszczelkami w celu dobrania zamienników. Oleje oczywiście kupię (5W i 15W), ale nie wiem czym posmarować uszczelki (przewijało się takie rozważanie w kilku tematach, ale w tym widzę, że są fachowcy)? Wolał bym uniknąć Judy Butter. Redrum chciałbym zastąpić olejem 15W jak to było w starych manualach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 10 Grudnia 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 (edytowane) Używam judy butter i amorki chodziły celująco, więc nie rozumiem czemu napisałeś jakby to było coś złego, jednak to bardzo drogi wynalazek, obecnie kupiłem kilka innych smarów do wypróbowania. Jeśli nie masz specjalistycznego smaru wystarczy użyć np. motorex bike grease 2000 (wapniowy), ważne aby nie był to smar litowy bo podobno wchodzi w reakcję z magnezem z którego są dolne golenie. Raz użyłem wazeliny technicznej ale zniknęła bardzo szybko, więc nie polecam. Warto się też zainteresować dedykowanym smarem np. RSP Slick Kick (ok 30zł, 50ml tubka na znanym portalu aukcyjnym) Zastąpienie red ruma zwykłym olejem też jakoś nie szkodzi, chociaż osobiście go używam i nie mogę narzekać. Weź tylko poprawkę że ze zwykłym olejem przy spuszczaniu z komory negatywnej będzie pryskał olejową mgiełką, trzeba chronić tarcze hamulcową. Dodatkowo oleje takie jak red rum czy fox fluid mają dużą ilość dodatków zapobiegających ścieraniu oraz dobrze uszczelniają komory powietrzne. Kilku znajomych skarżyło się mi na to że po pierwszym "serwisie" powyżej 120psi amortyzatory im puszczają z pozytywnej do negatywnej, w 2 na 3 przypadki zastałem zwykły olej w komorze, wymiana na redrum pomogła a w 1 była uszkodzona uszczelka. Jedyne miejsce gdzie redrum mi się nie sprawdził to stary sid wc gdzie golenie były chromowane a nie anodowane, tam na zwykłym oleju pracowało odczuwalnie lepiej tzn tłok na sucho stawiał dużo niższy opór. Edytowane 10 Grudnia 2013 przez Maniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalj Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 Wolę uniknąć bo jeśli robić wszystko na zalecanej chemii to potrzebuję: 2x1l oleju 5W i 15W (chyba Motorex) po 47zł; 0,5l Redrum za 70zł; 29ml Judy butter za 45zł. + uszczelki 65zł. Czyli taniej było by w Harfie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 10 Grudnia 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 Jeśli chcesz ciąć koszty to Valvoline jest po 30-35zł za litr. Smaru rsp w stosunku do ceny jest dwa razy więcej niż juddy buttera w tubce. Uszczelki zawsze można kupić w sklepie z uszczelkami po kilka zł. za sztukę a nie kilkadziesiąt, jedyne czego nie przeskoczysz to kurzowe. Plus zakupu w harfie to że płacisz raz za wysyłkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalj Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 (edytowane) Czyli podsumowując do serwisu reby potrzeba: -oleje do amortyzatorów 5W i 15W -smar do uszczelek-najlepiej Judy Butter, ewentualnie zamienniki Motorex, RST, w ostateczności wazelina techniczna -olej Redrum do komory+ najlepiej, ewentualnie olej 15W, w ostateczności smar do uszczelek (zalecane przez instrukcję) -uszczelki-najlepiej oryginalne, w ostateczności ze sklepu z uszczelkami Czy należy wkładać golenie na sucho, czy trzeba czymś posmarować? Bo z tego co rozumiem to później ta wątpliwa, zalecana przez producenta ilość oleju 5ml ma smarować w czasie jazdy, więc będzie sucho. I nie zaszkodzi nalać 10ml, a nawet 15ml. Edytowane 10 Grudnia 2013 przez michalj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 10 Grudnia 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 RSP jest bodaj nawet przez fox'a zalecany, będzie równie dobry jak judy butter jeśli nie lepszy. Jak łączysz na nowo górę z dołem to smarujesz tylko uszczelki kurzowe smarem stałym i nasączasz gąbki (można nasączyć red rumem bo i taką szkołę widziałem), potem odwracasz amor i wlewasz te 5-15ml na każdą stronę przez dolne otwory, skręcasz do kupy i tyle Co do smarowania negatywnej ja daje trochę pm600 i kilka kropli red ruma, ew robię taki mix żeby pm600 był rzadszy, bo sam w sobie stawie duży opór, fabrycznie siedzi coś podobnego i dlatego nie rzyga przy spuszczaniu z negatywnej, jak zastąpisz to olejem to będzie pluł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kundello Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 Hmm, czyli jest możliwość wymiany oleju tylko otwierając prawy lag od dołu, bez wykręcania tłumika z goleni tą śrubą na górze (pod niebieskim kapslem)? Problem jest ten, że mam uszkodzoną śrubkę zabezpieczającą tenże kapsel od blokady(niemożliwe jest odkręcenie). Pozdrawiam Tomek Wczoraj po serwisie Sida, uświadomiłem sobie, że wcale nie trzeba wyjmować MC/blackboxa, aby wymienić olej w tłumiku. Nie wiem dlaczego nie wpadłem na to wcześniej. Przecież da się otworzyć komorę olejową poprzez zdjęcie segera pod tłokiem i wyjęcie całego tłoczka i zalanie oleju od dołu, bez ruszania MC/Blackboxa. To na przyszłość gdy komuś wyrobią się śrubki na górze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomiz1 Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 Mimo to i tak kusi mnie rozebranie "od góry". Blokada słabo odbija, tak jakby trzeba było nakręcić sprężynę, a to jest możliwe tylko poprzez wykręcenie tłumika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 11 Grudnia 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 Jak nakrecisz sprężynę na 2 obroty to jest ryzyko że będzie wyskakiwała z gniazda, miałem tak w jednej rebie gdzie fabrycznie miała tendencję do wyskakiwania, więc mocniej napięta wyrywała się po kilku użyciach, konieczne było jej zakrzywienie na końcu, czynność banalna ale trzeba mieć trochę zdolności manualnych, później już śmigało, w młodszych modelach widziałem już ciut dłuższe sprężyny i problemu nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 (edytowane) Mimo to i tak kusi mnie rozebranie "od góry". Blokada słabo odbija, tak jakby trzeba było nakręcić sprężynę, a to jest możliwe tylko poprzez wykręcenie tłumika. Może wystarczy rozebranie blokady i wyczyszczenie jej ? Czy należy wkładać golenie na sucho, czy trzeba czymś posmarować? Bo z tego co rozumiem to później ta wątpliwa, zalecana przez producenta ilość oleju 5ml ma smarować w czasie jazdy, więc będzie sucho. I nie zaszkodzi nalać 10ml, a nawet 15ml. https://picasaweb.google.com/101977155750520821072/PeNySerwisRockShoxRvl?authuser=0&feat=directlink Nie wiem czy widziałeś kolego, ale może to Ci nieco rozjaśni sprawę. Edytowane 11 Grudnia 2013 przez detonator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomiz1 Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 No tak, pewnie wystarczyłoby wyczyszczenie, tylko, by wyczyścić trzeba ją rozebrać, a takiej możliwości nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 11 Grudnia 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 Na początek sprawdź samą linkę i pancerz, może są zatarte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomiz1 Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 Wymienione na nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.