Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Co poza dobrym samopoczuciem da mi nowszy model ? Czy różnica w cenie jest tego warta ?

Czego mógłbym żałować mając 775 a nie 785 ?

Hamulec ten potrzebny jest do dłuższych górskich zjazdów po niekoniecznie równym terenie, kiedy muszę mocno trzymać się kierownicy i jednocześnie hamować jednym palcem.

Edytowane przez zws
  • Mod Team
Napisano

785 to sporo lepszy hamulec od poprzedniego modelu. Lepsza siła i modulacja, ładniejsze. Pisać można, ale najlepiej jakbyś sie przejechał na rowerze z nowymi XT czy sLX 9tak samo działają). Miałem SLXy 665, przesiadłem się na set klamki 675 i zaciski 596 i działają nowe hebelki sporo lepiej, w pełni obsługiwane jednym palcem w każdej sytuacji. Ogólnie zdecydowanie warto sie przesiąść.

Napisano

W sumie slx też wchodzi w grę. Czy jedyna odczuwalna różnica to brak i tak niedziałającego freestroke oraz zawleczka zamiast śrubki w zacisku ?

Po doświadczeniach z tylną przerzutką slx nie chciałbym popełnić drugi raz tego samego błędu :)

  • Mod Team
Napisano

Jeszcze jest taka różnica że w XT dźwignia klamki to kute alu, w SLX to odlew. W klamkach SLX można "aktywować" Freestroke jak ktoś chce, wystarczy wykręcić śrubki zaślepki i w ich miejsce wkręcić zwykłe (pasują te od regulacji H i L z przerzutki, Shimano poszło na łatwiznę :) ).

  • Mod Team
Napisano

Coś tam działa, ale minimalnie. Ja miałem akurat w tylnym zacisku bardziej zużyte klocki niż w przednim, przez co prawa klamka miała trochę większy skok. Dzięki Freestroke wyregulowałem tak ze obie klamki mają taki sam skok.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Co poza dobrym samopoczuciem da mi nowszy model ?

-możliwość montowania manetek z mocowaniem i-spec

-krótsza wygodniejsza klamka z mniejszym skokiem

-nie puchnące na mrozie klamki (poprawione uszczelki)

-mniej toporne wykonanie

-ciut lżejsze

-lepsze przewody hydrauliczne (sztywniejsze) dają lepsza modulację 

-możliwość montowania klocków z radiatorem

 

Myślę ze to sporo zmian. Jak nie chcesz wydawać kasy na bajery i mieć po prostu uczciwie hamujące hamulce to kup deore 596 lub nowsze, w działaniu bez różnic.

Napisano

Zmiana między starymi a nowymi modelami jest na tyle duża, że niezależnie od tego czy wybierzesz budżetowe 596, SLX albo XT to będziesz zadowolony.

Dyskusyjne jest skrócenie samej klamki względem 775. Mi to się nie podobało na początku bo mam duże łapy, ale po tygodniu przyzwyczaiłem się i dozuję siłę precyzyjniej niż jak miałem 775.

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Tzn ogólnie grunt że klamka jest wygodna, bo np w R1 mi kompletnie nie pasowała, bolały mnie palce przy długim trzymaniu dźwigni, ale nowy model xt jest na tyle precyzyjny że spokojnie można obsługiwać go jednym, max dwoma palcami, na co krótsza dźwignia spokojnie starcza.

Skrócenie jest chyba podyktowane właśnie kompatybilnością z i-spec. Stare klamki trzeba było (jak dla mnie) dalej odsuwać od chwytów, z nowymi klamkami zostaje trochę więcej miejsca na kierownicy.

Edytowane przez Maniak
  • Mod Team
Napisano

Klamka jest wygodna, trochę jak by za miękkie te hamulce sa ogólnie ale idzie sie przyzwyczaić. Jak się ma gripy to też trochę to dziwacznie jest no bo klameczka króciutka. Siły nie brak. Ja mam SLX czyli XT w wersji ubogiej, także można zawleczkę która jest w standardzie zastąpić śrubą, co też uczyniłem, bo jest tam gwint.

 

Dodam jeszcze tylko ze oryginalne klocki żywiczne sa  ... średnie ale to w każdym modelu.

  • Mod Team
Napisano

Moim zdaniem te żywiczne klocki są całkiem spoko, jak zesłabły to przetarłem papierem ścierny, przysmażyłem opalarką i hamowały jak nowe.

Wymyśliłem tarczę 180mm do 29era, to jest jakaś masakra oczywiście w pozytywnym sensie, hamuje aż za mocno, aż się boję zakładać teraz metaliki :D

  • Mod Team
Napisano

Mi siły co prawda w tych żywicznych nie brakowało ale zaczęły jęczeć i w ogóle. A wyjmować raz na tydzień i sie z nimi ... to podziękował :P metaliki sa ... mocniejsze :D

  • 5 tygodni później...
  • Mod Team
Napisano

Jak metaliki piszczą na sucho to są zatłuszczone. Wyciągasz klocki, przecierasz lekko papierem ściernym, na 20min (max 30min) do piekarnika na 230*C, czekasz aż ostygną, w międzyczasie odtłuszczasz obie tarcze hamulcowe bardzo dokładnie. Montujesz do kupy, wsiadasz na rower, kilka długich hamowań żeby się dotarły na nowo i powinny hamować jak nowe bez pisków.

Napisano

Czy klamka w Deore jest podobnej długości jak w SLX ? Ze zdjęć mam wrażenie, że klamki w SLX/XT są jakby dłuższe a to niekoniecznie mi się podoba...

  • Mod Team
Napisano

Czy sa identyczne to nie sprawdzałem ale długości klamek sa bardzo podobne przy czym w deore bardziej da się odchylić klamkę niż w SLX.

Napisano

Hamulce piszcza dalej xt br -785,zrobilem wszystko tak jak MANIAK  kazal.Albo to wina oleju Finish Line Mineral Oil Brake Fluid takim mam zalane hamulce


KLOCKI HAMULCOWE SHIMANO XTR ZYWICZNY BRM M985


te brm  m -985 zywiczne - teraz mam zalozone, sa nowe   i tez piszcza

 a tamte metaliczne   tez  shimano orginalne jak kupowalem hamulce,albo wina tarczowek tez nowka

 

 

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Olej takich numerów nie robi. Prędzej zapowietrzony hamulec.

No eeeewentualnie można sprawdzić czy tłoczki chodzą prosto a nie pod kątem i czy niema jakiegoś wycieku z zacisku na tarcze hamulcową.

Żywiczne okładziny normalnie prawie nie piszczą (nie należy ich wypalać chociaż ja robiłem to delikatnie opalarką i pomogło ale przy obfitym zaolejeniu są praktycznie do wyrzucenia)

Metaliczne mają prawo cichutko popiskiwać na sucho oraz piszczeć na potęgę na mokro (2 razy wypaliłem ostatnio shimanowskie metaliki, musiałem trzymać trochę dłużej w piekarniku, odzyskały ok 80% mocy)

Nie bardzo mam pomysł co innego mogłoby być nie tak. Jaka masz tarcze?

Znam przypadek gdzie nowe xt-ki miały problem z uszczelką w tłoku i działy się totalne herezje z hamulcem, wiele sklepów też zamiast sprzedawać wersję pudełkową składa hamulce z części i zalewa olejem, zawsze jest ryzyko że zasyfili klocki.

Edytowane przez Maniak

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...