Olin Napisano 29 Listopada 2013 Napisano 29 Listopada 2013 Sytuacja wygląda tak, że koło jest centrowane bez opony (włącznie z naciąganiem szprych przy użyciu tensometru)-tolerancja w pionie i poziomie 0,5 mm. Zakładam oponę i... koło "szaleje" od sasa do lasa. Co jest grane? Czy po założeniu opony koło się rozcentrowuje? Krzywa opona?
Mod Team Puklus Napisano 29 Listopada 2013 Mod Team Napisano 29 Listopada 2013 Szaleje koło czy opona ?? koło znaczy obręcz, zakręć kołem s sprawdź czy obręcz ma odchyłki, jak nie to masz albo krzywą oponę albo krzywo ją założyłeś.
afly Napisano 29 Listopada 2013 Napisano 29 Listopada 2013 Albo trzeba napompować oponę do maksymalnego ciśnienia aby się ułożyła.
bzyko Napisano 29 Listopada 2013 Napisano 29 Listopada 2013 Myślę, że Twój problem to opona. Samo maksymalne ciśnienie nie zawsze wystarcza, aby opona się ułożyła. Przed napompowaniem opony posmaruj ją w miejscu styku z obręczą z obu stron. Użyj wody z mydłem, albo najlepiej płynu do naczyń. Powinno pomóc.
1415chris Napisano 29 Listopada 2013 Napisano 29 Listopada 2013 Niekoniecznie, jak masz slabo naciagniete szprychy, to po nabiciu powietrza, opona wywiera nacisk i "wykrzywia" wszystko.
Mod Team Puklus Napisano 29 Listopada 2013 Mod Team Napisano 29 Listopada 2013 Co nie zmienia faktu że można koło napompować i zakręcić w celu sprawdzenia.
GhOsTwrc Napisano 29 Listopada 2013 Napisano 29 Listopada 2013 Czasami dobicie wieksze ilosci powietrze pomaga przy ułozeniu gumy , a czasem nie;(
beskid Napisano 29 Listopada 2013 Napisano 29 Listopada 2013 Skoro jesteś taki dokładny w sprawie szprych to podaj o jaką wartość tego bicia chodzi. Jeśli jest małe to po prostu nie "wskoczyła" Ci prawidłowo opona w obręcz.
Olin Napisano 29 Listopada 2013 Autor Napisano 29 Listopada 2013 Wydaje mi sie, żę "bije" opona. Obręcz pozostaje na swoim miejscu. Jedyne co mi pozostaje to jeszcze spróbować z tym płynem do naczyń. Pompowanie dętki na maksa nic nie pomaga. Nie wiem jak wygląda ułożenie taśmy ochronnej-może tu leży problem. Taśma po jednej stronie jest chropowata, po drugiej śliska (płaska). Nie wiem jak ma być ułożona, chropowatym do góry czy w stronę felgi ?
beskid Napisano 29 Listopada 2013 Napisano 29 Listopada 2013 Co to znaczy "wydaje Ci się"?? Kręcisz kołem i przykładasz byle co ot choćby zapałkę do obręczy i już wiesz co i jak. Taśma nic do gadania nie ma. W terenie nie ma płynów do naczyń a daje się radę. Dlatego sprawdz czy prawidłowo weszła. Jeśli nie to jej pomóż a jak to pooglądań wiadomo gdzie.
Olin Napisano 30 Listopada 2013 Autor Napisano 30 Listopada 2013 Zapomniałem dodać, że cały czas chodzi o "bicie" w pionie, nie na boki. Dlatego jest trudno określić czy obręcz jest ok.
Mod Team sznib Napisano 30 Listopada 2013 Mod Team Napisano 30 Listopada 2013 Dlaczego trudno określić? Zakładasz koło bez opony, sprawdzasz bicie góra/dół. Jak jest ok ściągasz koło, zakładasz oponę, zakładasz koło do roweru, sprawdzasz bicia. Jak są bicia, ściągasz oponę i ponownie zakładasz koło bez opony i sprawdzasz czy są bicia, Jak nie ma winna opona, jak są winna obręcz.
mklos1 Napisano 30 Listopada 2013 Napisano 30 Listopada 2013 włącznie z naciąganiem szprych przy użyciu tensometru I tutaj chyba masz odpowiedź. Jeżeli obręcz jest krzywa, to jednakowe naciągnięcie wszystkich szprych może nawet pogłębić problem. Żeby wyprostować obręcz szprychy nie mogą mieć tego samego naciągu, bo podczas centrowania odpowiednie szprychy trzeba poluzować, a inne naciągnąć.
bzyko Napisano 30 Listopada 2013 Napisano 30 Listopada 2013 Olin, dnia 29 List 2013 - 4:09 PM, napisał: włącznie z naciąganiem szprych przy użyciu tensometru I tutaj chyba masz odpowiedź. Jeżeli obręcz jest krzywa, to jednakowe naciągnięcie wszystkich szprych może nawet pogłębić problem. Żeby wyprostować obręcz szprychy nie mogą mieć tego samego naciągu, bo podczas centrowania odpowiednie szprychy trzeba poluzować, a inne naciągnąć. Masz rację, ale autor dodał też, że... -tolerancja w pionie i poziomie 0,5 mm. ...więc jeżeli obręcz sama w sobie jest prosta, szprychy ponaciągane to moim zdaniem ewidentnie wina opony. @Olin, spróbuj z tym płynem do naczyń. Nic innego się tu nie wymyśli.
mklos1 Napisano 30 Listopada 2013 Napisano 30 Listopada 2013 Masz rację, ale autor dodał też, że... Jako, że powiedział iż robił to tylko tensometrem, to rozumiem, że chodzi o skalę tensometru. Ja miałem parę miesięcy temu podobny problem. Optycznie koło wydawało się prosta a jednak rower tańczył. Serwisant stwierdził, że on zbyt wiele nie widzi, ale spróbują przecentrować. Jak odbierałem, to powiedział, ze po założeniu na centrownicę bicie jednak było. Opona się zakłada dobrze, albo źle. Widać to naocznie. Moim zdaniem koło należy oddać do serwisu, niech wrzucą na centrownicę.
Olin Napisano 1 Grudnia 2013 Autor Napisano 1 Grudnia 2013 Mam centrownicę. Bicie 0,5 mm dotyczy obręczy a nie tensometru i jest mierzone właśnie na niej. Jutro po prostu założę inna oponę i zobaczymy! Nie mniej jednak dzięki za wszelkie rady i sugestie.
beskid Napisano 1 Grudnia 2013 Napisano 1 Grudnia 2013 Mi tu cały czas coś nie pasuje. Wartość 0,5 mm w jakimkolwiek biciu czy to bocznym czy pionowym jest tak niewielka, że stwierdzenie o "szalejącym" kole jest co najmniej dziwna.
Olin Napisano 2 Grudnia 2013 Autor Napisano 2 Grudnia 2013 No trochę przekoloryzowałem z tym szalejącym kołem...
Mod Team mrmorty Napisano 3 Grudnia 2013 Mod Team Napisano 3 Grudnia 2013 a tematy to na przyszłośc nazywaj "po ludzku"
Olin Napisano 3 Grudnia 2013 Autor Napisano 3 Grudnia 2013 a tematy to na przyszłośc nazywaj "po ludzku" ?????co za gość?! nie mogę...żenuała...
Mod Team mrmorty Napisano 3 Grudnia 2013 Mod Team Napisano 3 Grudnia 2013 O nie, tak się bawic nie będziemy. Na początek wyciąg z regulaminu:2. Nazwa Tematua ) Temat umieszczamy w przeznaczonym dla niego dziale.b ) Temat zaczynamy od ogólnego nakreślenia, czego dotyczy dany wątek, w nawiasie kwadratowym; następnie dodajemy krótki, ale konkretny opis zagadnienia. Ma to na celu ułatwienie innym użytkownikom poruszania się po forumowym archiwum - a autorowi wątku zapewni maksimum szans na uzyskanie szybkiej i wyczerpującej odpowiedzi. Np:czy będzie dobry dla mnie? - Źle[rower] Giant Iguana za 1700zł - czy będzie dobry do XC? - Dobrze[rower] - Źle[sPD] RITCHEY COMP - PROBLEM Z REGULACJĄ!!!! - Źle[spd] Ritchey Comp - problem z regulacją - Dobrze.na koniec bawimy się już po mojemu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.