Skocz do zawartości

[opony] gumy w cięższy teren/góry


poziom

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

 

Ostatni rok (pierwszy na KTMie) przejeździłem na fabrycznie zamontowanych Race Kingach 2.0. Opony super na bardzo lekki teren gdy jest sucho. I w zasadzie fajnie, bo jeżdżę sporo rekreacyjnie i po asfalcie. Male opory toczenia i niska waga robią swoje.

 

Jednak czasem chciałbym pojeździć w cięższym terenie, np. w górach czy błocie. Na maratonie w zeszłym roku po dużych opadach musiałem niestety sporo iśc pieszo :(. Błoto było tak głebokie, że nie byłem jedyny ale tak czy siak dało mi to do myślenia.

 

Potrzebuję więc na zmianę z RK jakieś opony, które sprawdziły by się w górach czy podczas nadchodzącej zimy. Jakieś pomysły? Czy Maxxisy Medusy nadają się w góry (na kamory itp.)?

 

Pozdrawiam

Napisano

FireXC pro, Schwalbe Albert, Kenda KInetics, Nobby Nick (chociaż delikatny), Conti Mountain King, WTB Velociraptor/raptor

Zresztą jest wiele wiele opon, które grzeszą dużą wagą, ale za to są mocne i nadają się do trzepania gór ;)

Napisano

Cześć,

 

Ostatni rok (pierwszy na KTMie) przejeździłem na fabrycznie zamontowanych Race Kingach 2.0. Opony super na bardzo lekki teren gdy jest sucho. I w zasadzie fajnie, bo jeżdżę sporo rekreacyjnie i po asfalcie. Male opory toczenia i niska waga robią swoje.

 

Jednak czasem chciałbym pojeździć w cięższym terenie, np. w górach czy błocie. Na maratonie w zeszłym roku po dużych opadach musiałem niestety sporo iśc pieszo :(. Błoto było tak głebokie, że nie byłem jedyny ale tak czy siak dało mi to do myślenia.

 

Potrzebuję więc na zmianę z RK jakieś opony, które sprawdziły by się w górach czy podczas nadchodzącej zimy. Jakieś pomysły? Czy Maxxisy Medusy nadają się w góry (na kamory itp.)?

 

Pozdrawiam

 

Juz drugi sezon ujedzam maxxisa minion DHR i nigdy mnie nie zawiodl:)-enduro bez szalow;/

Ale jak sie chcesz bawic blotem to tylko fat albert- pelna kontrola we wszystkich plaszczyznach:)

Napisano

Też bym postawił na Fat Alberty lub Hans Dampfy, które sam posiadam, a które spełniają u mnie rolę opon właśnie do normalnej, wszechstronnej górskiej jazdy. Na zawody enduro zakładam komplet ciężkich i pancernych Maxxisów HR2 w wersji 2-ply, ale na zawodach to już jest zupełnie inna jazda :)

Napisano

Właśnie zarżnąłem tylną oponę Smart Sam 2.1 po niecałych 400km :-) Ale warunki dramatyczne: ostre kamienie, sama skała, dużo luźnej, ostrej nawierzchni.

Zamówiłem teraz Racing Ralphy 2.25 Snake Skin. Wiem, że nie są mega trwałe ale masa opony też jest dla mnie istotna i to rozwiązanie jawiło mi się jako pewien kompromis...  

Napisano

Bez urazy;/ kolega @poziom w błocie chciał pojeździć, a co by nie mówić smart sam to jedynie w lesie dają radę ,aż mi się nie chce wierzyc ze przejechały 4kkm w tak trudnych warunkach:)

Napisano

Bez urazy, ale ja nie polecałem mu przecież SmartSamow :-)

Poza tym - sprawdź jeszcze raz ilość zer przy mojej wypowiedzi odnośnie przejechanych na nich kilometrów ;-)

Napisano

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Ze względu na budżet (max 100 pln na oponę) fajnie wyglądają Conti Vapor, tylko czy one wytrzymają mi kamory itp? Nic, poszukam jeszcze po sieci opinii o nich i może trafię na cos ciekawego przy okazji.

Napisano

mozesz sobie z 2 kupic za ta cene:) http://www.t-bike.pl/opona-vapor-26x2-1.html nawet jest promocja.

Na roznych oponach jezdzilem:0, ale szczerze nic sie tak nie trzymalo jak fat albert z snake skin, troche cena odstrasza i ogromne klocki, ale za to pelna kontrola na zakretach.

Na Hans Dampfy nie jezdzilem ale ktos pamietam chwalil.

 

Co do Vapora to chyba sie kiedys zastanawialem nad kupnem , ale teraz nie pamietam dlaczego nie kupilem pewnie cos nie mi przed kupnem juz nie odpowiadało.

Napisano
Czy Maxxisy Medusy nadają się w góry (na kamory itp.)?

Za wąskie. To wyspecjalizowane opony na błotne warunki.

 

Mogę polecić Ardenty 2.25". W wersji kevlarowej lekkie jak na tak duży balon, a w wersji drutowej nie zabijają ceną. Kamienie im niestraszne, a i po asfalcie da się podjechać bo opory względnie niskie dzięki gęstemu bieżnikowi pośrodku.

http://allegro.pl/opona-zwijana-opony-maxxis-ardent-26-x2-25-kevlar-i3755152732.html

http://allegro.pl/opona-opony-maxxis-ardent-26-x-2-25-60tp-enduro-am-i3710695527.html

Napisano

Ooo, te Arendty wyglądają bardzo fajnie! Tylko jeszcze pytanko: kupić na oba koła identyczne, czy może Arendt przód/tył i jakaś druga?

 

Rower to KTM Ultra Flite, a więc sztywniak.

Napisano

Generalnie powinno byc jak w samochodzie na jednej osi:).

Tyl wazny  a i przod tez  jako prowadzacy ;/.

Ja jezdze tak, ze jak mam jakas gorsza opone na przodzie to jeszcze czasami uda mi sie wyratowac, jak jakis badziew na tyle murowana gleba bez kontroli;/

Napisano

Ja ci polecam MAXXISY MINION DHF na oba koła, doskonałe trzymanie w zakrętach.

Posiadam wersję 2.5, 2-ply,super tracky i jeździ się wspaniale W lesie po deszczu po przesiadce z rocket ronów 2.25.

Napisano

Mysle ze max do xc to 2,35, no chyba ze ktos lubi szlify na ramie;/, na ardentach nie jezdzilem , miniony wybralem po wielu probach i doswiadczeniach sa przyzwoite jak za ta cene, maja wiecej plusow niz minusow:)- dosyc ciezkiego jak napisal admin. Jednak Fat albert snake skin to jest to jakby ktos szukal:) tylko cena powyzj budzetu kolegi pozioma.

Napisano

Dzięki wszystkim za wskazówki, zadziałała jednak magia promocji i kupiłe dwie zwijane Maxxis High Rollery za 55 każda. Myślę, że powinny być bardziej agresywne i wytrzymałe niż moje Conti Race King.

Napisano

ja na przód też wziąłem pare dni temu tego maxxisa 2.35, mieszanka 70a, jednak ma on szerokość saguaro 2.2 więc maxxis jednak zawyża rozmiary ;)

Napisano

Na amerykańskich forach piszą że 2.5 maxxisa to jak 2.25/2,35 schwalba.

 

cytat 

The Minions run a size small. I'd recommend the 2.5 for park riding since it's more like a 2.35 from other tire makers.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...