poziom Napisano 29 Listopada 2013 Napisano 29 Listopada 2013 Cześć, Ostatni rok (pierwszy na KTMie) przejeździłem na fabrycznie zamontowanych Race Kingach 2.0. Opony super na bardzo lekki teren gdy jest sucho. I w zasadzie fajnie, bo jeżdżę sporo rekreacyjnie i po asfalcie. Male opory toczenia i niska waga robią swoje. Jednak czasem chciałbym pojeździć w cięższym terenie, np. w górach czy błocie. Na maratonie w zeszłym roku po dużych opadach musiałem niestety sporo iśc pieszo . Błoto było tak głebokie, że nie byłem jedyny ale tak czy siak dało mi to do myślenia. Potrzebuję więc na zmianę z RK jakieś opony, które sprawdziły by się w górach czy podczas nadchodzącej zimy. Jakieś pomysły? Czy Maxxisy Medusy nadają się w góry (na kamory itp.)? Pozdrawiam
kundello Napisano 29 Listopada 2013 Napisano 29 Listopada 2013 FireXC pro, Schwalbe Albert, Kenda KInetics, Nobby Nick (chociaż delikatny), Conti Mountain King, WTB Velociraptor/raptor Zresztą jest wiele wiele opon, które grzeszą dużą wagą, ale za to są mocne i nadają się do trzepania gór
beskid Napisano 29 Listopada 2013 Napisano 29 Listopada 2013 Sprawdzone przez wiele lat http://allegro.pl/opona-continental-vapor-2-1-wroclaw-sklep-i3700941197.html?utm_source=archiwum_allegro&utm_medium=Offers&utm_campaign=Product&utm_term=Sport+i+Turystyka-3919_Rowery+i+akcesoria-16414_Cz%C4%99%C5%9Bci-16416_Opony-16443
swimfan Napisano 30 Listopada 2013 Napisano 30 Listopada 2013 Cześć, Ostatni rok (pierwszy na KTMie) przejeździłem na fabrycznie zamontowanych Race Kingach 2.0. Opony super na bardzo lekki teren gdy jest sucho. I w zasadzie fajnie, bo jeżdżę sporo rekreacyjnie i po asfalcie. Male opory toczenia i niska waga robią swoje. Jednak czasem chciałbym pojeździć w cięższym terenie, np. w górach czy błocie. Na maratonie w zeszłym roku po dużych opadach musiałem niestety sporo iśc pieszo . Błoto było tak głebokie, że nie byłem jedyny ale tak czy siak dało mi to do myślenia. Potrzebuję więc na zmianę z RK jakieś opony, które sprawdziły by się w górach czy podczas nadchodzącej zimy. Jakieś pomysły? Czy Maxxisy Medusy nadają się w góry (na kamory itp.)? Pozdrawiam Juz drugi sezon ujedzam maxxisa minion DHR i nigdy mnie nie zawiodl:)-enduro bez szalow;/ Ale jak sie chcesz bawic blotem to tylko fat albert- pelna kontrola we wszystkich plaszczyznach:)
SpeedyBandito Napisano 4 Grudnia 2013 Napisano 4 Grudnia 2013 Też bym postawił na Fat Alberty lub Hans Dampfy, które sam posiadam, a które spełniają u mnie rolę opon właśnie do normalnej, wszechstronnej górskiej jazdy. Na zawody enduro zakładam komplet ciężkich i pancernych Maxxisów HR2 w wersji 2-ply, ale na zawodach to już jest zupełnie inna jazda
Nastar Napisano 5 Grudnia 2013 Napisano 5 Grudnia 2013 Właśnie zarżnąłem tylną oponę Smart Sam 2.1 po niecałych 400km :-) Ale warunki dramatyczne: ostre kamienie, sama skała, dużo luźnej, ostrej nawierzchni. Zamówiłem teraz Racing Ralphy 2.25 Snake Skin. Wiem, że nie są mega trwałe ale masa opony też jest dla mnie istotna i to rozwiązanie jawiło mi się jako pewien kompromis...
swimfan Napisano 8 Grudnia 2013 Napisano 8 Grudnia 2013 Bez urazy;/ kolega @poziom w błocie chciał pojeździć, a co by nie mówić smart sam to jedynie w lesie dają radę ,aż mi się nie chce wierzyc ze przejechały 4kkm w tak trudnych warunkach:)
Nastar Napisano 8 Grudnia 2013 Napisano 8 Grudnia 2013 Bez urazy, ale ja nie polecałem mu przecież SmartSamow :-) Poza tym - sprawdź jeszcze raz ilość zer przy mojej wypowiedzi odnośnie przejechanych na nich kilometrów ;-)
swimfan Napisano 9 Grudnia 2013 Napisano 9 Grudnia 2013 teraz to juz lepiej:) jestem w stanie uwierzyć ze przejechały tylko tyle:), niedopatrzylem
poziom Napisano 9 Grudnia 2013 Autor Napisano 9 Grudnia 2013 Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Ze względu na budżet (max 100 pln na oponę) fajnie wyglądają Conti Vapor, tylko czy one wytrzymają mi kamory itp? Nic, poszukam jeszcze po sieci opinii o nich i może trafię na cos ciekawego przy okazji.
swimfan Napisano 9 Grudnia 2013 Napisano 9 Grudnia 2013 mozesz sobie z 2 kupic za ta cene:) http://www.t-bike.pl/opona-vapor-26x2-1.html nawet jest promocja. Na roznych oponach jezdzilem:0, ale szczerze nic sie tak nie trzymalo jak fat albert z snake skin, troche cena odstrasza i ogromne klocki, ale za to pelna kontrola na zakretach. Na Hans Dampfy nie jezdzilem ale ktos pamietam chwalil. Co do Vapora to chyba sie kiedys zastanawialem nad kupnem , ale teraz nie pamietam dlaczego nie kupilem pewnie cos nie mi przed kupnem juz nie odpowiadało.
Schwefel Napisano 10 Grudnia 2013 Napisano 10 Grudnia 2013 Czy Maxxisy Medusy nadają się w góry (na kamory itp.)? Za wąskie. To wyspecjalizowane opony na błotne warunki. Mogę polecić Ardenty 2.25". W wersji kevlarowej lekkie jak na tak duży balon, a w wersji drutowej nie zabijają ceną. Kamienie im niestraszne, a i po asfalcie da się podjechać bo opory względnie niskie dzięki gęstemu bieżnikowi pośrodku. http://allegro.pl/opona-zwijana-opony-maxxis-ardent-26-x2-25-kevlar-i3755152732.html http://allegro.pl/opona-opony-maxxis-ardent-26-x-2-25-60tp-enduro-am-i3710695527.html
poziom Napisano 10 Grudnia 2013 Autor Napisano 10 Grudnia 2013 Ooo, te Arendty wyglądają bardzo fajnie! Tylko jeszcze pytanko: kupić na oba koła identyczne, czy może Arendt przód/tył i jakaś druga? Rower to KTM Ultra Flite, a więc sztywniak.
swimfan Napisano 10 Grudnia 2013 Napisano 10 Grudnia 2013 Generalnie powinno byc jak w samochodzie na jednej osi:). Tyl wazny a i przod tez jako prowadzacy ;/. Ja jezdze tak, ze jak mam jakas gorsza opone na przodzie to jeszcze czasami uda mi sie wyratowac, jak jakis badziew na tyle murowana gleba bez kontroli;/
Scarper Napisano 10 Grudnia 2013 Napisano 10 Grudnia 2013 Ja ci polecam MAXXISY MINION DHF na oba koła, doskonałe trzymanie w zakrętach. Posiadam wersję 2.5, 2-ply,super tracky i jeździ się wspaniale W lesie po deszczu po przesiadce z rocket ronów 2.25.
Schwefel Napisano 10 Grudnia 2013 Napisano 10 Grudnia 2013 Jedna taka opona waży tyle co 2 Ardenty...pomijam już fakt, że 2,5" nie wejdzie do większości ram XC.
swimfan Napisano 11 Grudnia 2013 Napisano 11 Grudnia 2013 Mysle ze max do xc to 2,35, no chyba ze ktos lubi szlify na ramie;/, na ardentach nie jezdzilem , miniony wybralem po wielu probach i doswiadczeniach sa przyzwoite jak za ta cene, maja wiecej plusow niz minusow:)- dosyc ciezkiego jak napisal admin. Jednak Fat albert snake skin to jest to jakby ktos szukal:) tylko cena powyzj budzetu kolegi pozioma.
Schwefel Napisano 11 Grudnia 2013 Napisano 11 Grudnia 2013 Raczej zawyża. 2.25" Maxxisa to jak 2.4" Conti.
marcin_ostrów Napisano 11 Grudnia 2013 Napisano 11 Grudnia 2013 tupleje do xc i na maratony ? Nie no , bez przesady . Od Schwalbe NN, FA, HD , MM , BB , Conti to MK II , X King . W zupełności wystarczy M
poziom Napisano 11 Grudnia 2013 Autor Napisano 11 Grudnia 2013 Dzięki wszystkim za wskazówki, zadziałała jednak magia promocji i kupiłe dwie zwijane Maxxis High Rollery za 55 każda. Myślę, że powinny być bardziej agresywne i wytrzymałe niż moje Conti Race King.
marcin_ostrów Napisano 11 Grudnia 2013 Napisano 11 Grudnia 2013 Jakie konkretnie ? Rozmiar , mieszanka M
michael26 Napisano 11 Grudnia 2013 Napisano 11 Grudnia 2013 ja na przód też wziąłem pare dni temu tego maxxisa 2.35, mieszanka 70a, jednak ma on szerokość saguaro 2.2 więc maxxis jednak zawyża rozmiary
Scarper Napisano 11 Grudnia 2013 Napisano 11 Grudnia 2013 Na amerykańskich forach piszą że 2.5 maxxisa to jak 2.25/2,35 schwalba. cytat The Minions run a size small. I'd recommend the 2.5 for park riding since it's more like a 2.35 from other tire makers.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.