Skocz do zawartości

[pierwsza szosówka] Na co zwrócić uwagę przy kupnie używki?

comrat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad kupnem pierwszej szosówki.
Moje rozmyślania podyktowane są tym, iż...  dojeżdżam do pracy szosą 30 km w jednym kierunku (trasa Ustroń - Bielsko-Biała - po drodzę kilka mocnych podjazdów).

Obecnie jeżdżę góralem na kołach 26" i trasa zajmuje mi 1,05h do 1,25h (zależnie od ochoty na pedałowanie).
Są jednak odcinki gdzie "brakuje mi przełożeń" i wiem, że mógłbym szybciej jechać (szybszy powrót do domu :-)).

Nie miałem nigdy szosówki i nie znam się tego typu sprzętach.
Wiem jednak, że po przesiadce moja średnia prędkość znacznie wzrośnie ze względu na mniejsze opory i lepsze przełożenia.

Chciałbym wydać max 1500 zł na szosówkę (używaną - no chyba że dla początkującego znajdzie się coś nowego w tej cenie.).

Mam kilka pytań związanych z kupnem:
Na co zwracać uwagę kupując szosówkę?

Chciałbym kupić szosówkę ze zmianą biegów w klamkach hamulców. Czy w tej cenie mam możliwość kupna roweru z takim rozwiązaniem?
Czy w szosówkach można wymienić napęd na "bardziej górski" - nie taki jak w typowym góralu ale mieć takie zębatki z przodu i z tyłu żeby podjazdy pod górkę (a mam ich kilka dośc stromych) nie odbywały się na "stojaka"?
Jaka jest (i czy w ogóle jest) rozpiętość szerokości opon do szosówek do typowych kół szosowych? (w góralach jest powiedzmy od 1,2 cala do np. 2,3 cala a w szosówkach?)
Jakie średnie prędkości osiąga się na szosówce na płaskim? (przeciętnie)

Sorki za może i głupie pytania ale...  nie mam pojęcia o szosówkach i dlatego pytam o tak oczywiste dla niektórych rzeczy.

Jeśli macie jakieś oferty szosówek na podbeskidziu to chętnie spojrzę i przeanalizuję.

Ja bym sobie odpuścił, jeśli ma to być rower do pracy.