comrat Napisano 29 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 WitamOd jakiegoś czasu zastanawiam się nad kupnem pierwszej szosówki.Moje rozmyślania podyktowane są tym, iż... dojeżdżam do pracy szosą 30 km w jednym kierunku (trasa Ustroń - Bielsko-Biała - po drodzę kilka mocnych podjazdów).Obecnie jeżdżę góralem na kołach 26" i trasa zajmuje mi 1,05h do 1,25h (zależnie od ochoty na pedałowanie).Są jednak odcinki gdzie "brakuje mi przełożeń" i wiem, że mógłbym szybciej jechać (szybszy powrót do domu :-)).Nie miałem nigdy szosówki i nie znam się tego typu sprzętach.Wiem jednak, że po przesiadce moja średnia prędkość znacznie wzrośnie ze względu na mniejsze opory i lepsze przełożenia.Chciałbym wydać max 1500 zł na szosówkę (używaną - no chyba że dla początkującego znajdzie się coś nowego w tej cenie.). Mam kilka pytań związanych z kupnem:Na co zwracać uwagę kupując szosówkę? Chciałbym kupić szosówkę ze zmianą biegów w klamkach hamulców. Czy w tej cenie mam możliwość kupna roweru z takim rozwiązaniem?Czy w szosówkach można wymienić napęd na "bardziej górski" - nie taki jak w typowym góralu ale mieć takie zębatki z przodu i z tyłu żeby podjazdy pod górkę (a mam ich kilka dośc stromych) nie odbywały się na "stojaka"?Jaka jest (i czy w ogóle jest) rozpiętość szerokości opon do szosówek do typowych kół szosowych? (w góralach jest powiedzmy od 1,2 cala do np. 2,3 cala a w szosówkach?)Jakie średnie prędkości osiąga się na szosówce na płaskim? (przeciętnie)Sorki za może i głupie pytania ale... nie mam pojęcia o szosówkach i dlatego pytam o tak oczywiste dla niektórych rzeczy.Jeśli macie jakieś oferty szosówek na podbeskidziu to chętnie spojrzę i przeanalizuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...