Skocz do zawartości

[stabilizator kierownicy] Sprężynowy stabilizator kierownicy


cotynato

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Chciałbym kupić stabilizator kierownicy, a dokładniej samą sprężynę, która wygląda tak:

 

o836h26u6v935dy0vdq_thumb.png

 

es079jgh6svjindovej_thumb.png

 

 

dke6ruhce7iwxulerjay_thumb.png

 

W związku z tym mam pytania. 

 

1. Czy ktoś używa takiego rozwiązania?

2. Jakiej średnicy może być drut z którego zrobiona jest sprężyna?

3. Jakiej średnicy może być ta sprężyna?

 

Dziękuje za informaje. 

Napisano

1. Nie, bo po co ?

2,3 - musisz dobrać taką sprężynę pod względem siły jaką chcesz aby generowała. Rozmiar ma mniejsze znaczenie.

 

Wytłumacz mi czym kierujesz się ( i Tobie podobni ludzie) zakładając dodatkowe kilogramy zbędnego wyposażenia ? 4 kilo błotników, sakw i 14 odblasków już jest ? A wracając do tej sprężyny.

Do czego Ci ten stabilizator ? Będzie stawiał dodatkowe opory przy skręcaniu = słabszy czas reakcji. A kierownica przeciez prostuje się sama pod wpływem prędkości.

Jedyne w czym Ci to "pomoże", na postoju i w stojaku może (!) kierownica nie będzie się samoczynnie skręcać.

Idiotyczny zbędny bajer. Potrzebne tak samo jak gigantyczne sakwy na 5 kilometrową wycieczkę.

Napisano

Jak masz jakiś problem z jeżdżącymi rekreacyjnie lub po mieście, to odparuj frustracje na trudnym szlaku zamiast bezsensownie najeżdżać na innego użytkownika. Forum ma być miejscem na porady, a nie lansowanie idiotycznych stereotypów typu: zdejmij błotniki i odblaski, bo źle wyglądają.

 

Taki bajer ustawiający kierownicę prosto jest przydatny jeżeli ktoś ma podwójną nóżkę. Może się tobie nie podobać, ale litości pocisnąć komuś za to?

Napisano

1. Nie lansuje idiotycznych stereotypów. Zwracam uwagę na sens montowania nadmiaru wyposażenia, którego zwykle się nie wykorzystuje.

2. Poradziłem, co do rodzaju sprężyny.

3. Mam problem z jeżdżącymi rekreacyjnie. W znacznej części są jak małe dzieci albo nastolatkowie bez prawa jazdy w samochodach.

4. Uważam, że ta sprężyna jest nie przydatna a może być niebezpieczna.

 

Osobiście miałem sytuacje. Kobieta na typowym crossie, obwieszonym masą akcesoriów. W ciepły letni dzień, w parku w środku miasta.

Wywróciła mi się pod koła, po tym jak nie dała rady podjechać 0,5 metrowego podjazdu (o znikomym nachyleniu) i rower ją przeważył.

Na szczęście ja nie miałem tego typu wyposażenia ale 2x180mm tarcze i dałem radę się zatrzymać przed jej głową.

Napisano

Dodam jeszcze, że stabilizator przydaje się w rowerach wyposażonych w podwójną stopkę:

4g055tzdakwwxn39sdnt_thumb.jpg

 

Postawienie roweru na podwójnej stopce powoduje, że przednie koło nie dotyka ziemi i kierownica samoczynnie okręca się łamiąc lampę.

 

3n6499c9xnvpspimwcw_thumb.jpg

 

Zadaniem sprężyny jest utrzymywanie kierownicy zaparkowanego roweru na wprost. 

Napisano

 

 

Osobiście miałem sytuacje. Kobieta na typowym crossie, obwieszonym masą akcesoriów. W ciepły letni dzień, w parku w środku miasta.

Wywróciła mi się pod koła, po tym jak nie dała rady podjechać 0,5 metrowego podjazdu (o znikomym nachyleniu) i rower ją przeważył.

Na szczęście ja nie miałem tego typu wyposażenia ale 2x180mm tarcze i dałem radę się zatrzymać przed jej głową.

 

Nowy pomysł dla rządzących, wszyscy powyżej 50-tki obowiązkowe lekkie karbonowe ramy bez sakw co by podjeżdzali pół metrowe wzniesienia, a wszyscy młodsi obowiązkowo 2 tarcze 180mm co by w razie potrzeby zachamować i nie połamać tych karbonów :)

Pozdrawiam młodego gniewnego :)

Napisano

Dziwna ta moderacja, gdy ktoś strofuje ludzi tylko za to że mają inny pomysł na jazde rowerem niż te ogólnie uznane, siedzi w "pieleszach".

Natomiast gdy można kogoś upokorzyć tekstem niskich lotów, rodem z gimnazjum, za to iż popełnił błąd ortograficzny w środku wyrazu i podczas odmiany, wtedy działa "wzorcowo".

 

Ale nie wychylam się, kim ja jestem w świetle miłościwie nam panujących.

 

 

 

 

Napisano

Chociaż po raz pierwszy widzę ową sprężynę czyli stabilizator to jak najbardziej widzę sens jej stosowania w rowerach miejskich bądż rowerach jeżdżących po mieście. Widzę także zastosowanie do rowerów z sakwami...sam byłem w takiej potrzebie.

Problem to dobór siły ściągającej. Musiałaby być różna dla koła czystego, inna dla koła obciążonego koszykiem z zakupami a jeszcze inna dla koła obciążonego sakwami z zawartością. Przy tym ostatnim siła musiała by być dość duża ale wówczas mogłaby zaburzyć kierowaniem roweru w lekkich łukach. A może się mylę...? Może faktycznie stabilizator poprawiłby prowadzenie roweru zwłaszcza przy niskich prędkościach...? Nie wiem. Musiałbym sprawdzić organoleptycznie.

Napisano

A nie lepiej zbudować jakiś zaczep, który można blokowac np. jakąś zawleczką? W starych motocyklach była możliwość blokowania kierownic np. kłódką, by nikt nim nie odjechał, ani nawet nie popchał (bo by kręcił się z nim w koło :)).

Moim zdaniem łatwiej jest chyba zbudować taki zaczep. Można by to jakoś przymocować do ramy.

  • Mod Team
Napisano

 

 

wszyscy powyżej 50-tki obowiązkowe lekkie karbonowe ramy bez sakw co by podjeżdzali pół metrowe wzniesienia,

Kilku takich śmigaczy może Ciebie zawstydzić przed zlinczowaniem.


 

 

ale wówczas mogłaby zaburzyć kierowaniem roweru w lekkich łukach.

A przy dużych. pogłębiać skręt.

  • Mod Team
Napisano

A ja mam propozycje :D

 

Kup obejmę o średnicy zbliżonej do rury obrazek 3 cena ok 1-5zł

kup sprężynę rozciągającą o sile max kilki kilogramów ( trzeba w niutonach podać? bo pewnie sie zaraz koś z powyższych przyczepi) cena ok kilku zł.

kup uchwyt do lampy pod stery jeżeli nie masz otworu na błotnik, jak masz daj długa śrubę i ładnie to zmontuj groszowe sprawy

kup jeszcze koszulkę termokurczliwą o średnicy zbliżonej do sprężyny aby było ładnie. także groszowe sprawy.

 

Skręć w całość i ciesz sie życiem :P

Napisano

Puklus, tak zrobię. Tylko muszę dobrać odpowienią sprężynę. Na allegro znalazłem sprężynę o takich parametrach (ta na czerwono) i myślę, że będzie ok. 

 

k7qbtd78tua8xn3oybt_thumb.png

 

  • Mod Team
Napisano

Na jednym ze zdjęć jest preload sprężyny, ty też tak możesz zrobić np na głównej śrubie w widelcu. Śruba musi być gwintowana cała i na początki nakrętka z podkładką i masz regulacje. Byle sprężyna za mocna nie była, bo będzie ci wyrywać kiere jak w Tico na serpentynach :D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...