Skocz do zawartości

[amortyzator] Rock Shox Totem Coil- polerowanie górnych lag


Beybulut

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym sie dowiedzieć od osób ( podkreślam), ktore naprawdę maja pojecie na dany temat. 

Chce kupić RS Totem, tyle, ze sprzedawca ( prywatny) oferuje Totema, gdzie na górna lewa laga byłą polerowana. 

Oferta cenowa mi bardzo odpowiada, ale az mnie przeraza. Prosze o pomoc i wyjaśnienie, czy to polerowanie ma wpływ na prace amorka, czy też nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Może rzuć jakąś fotką na początek.

Polerowanie (kwestia jak bardzo inwazyjne) sugeruje ze amor miał przetarcie anody, czyli powłoki dającej lepszy poślizg i większą wytrzymałość. Prawdopodobnie dostał też ślizg (którego na 99% nikt nie ruszył) oraz sama laga nie trzyma idealnie wymiaru co może dawać luzy, uszczelki kurzowe też nie będą przylegały idealnie co może powodować szybsze zabrudzenie oleju i łapanie piasku co w dalszej kolejności powoduje ponowne przetarcia.

Więc odpowiedź zasadniczo brzmi: może mieć wpływ, jest szansa że będzie pracował zupełnie normalnie ale na pewno zdecydowanie odbije się to na trwałości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

to zależy jak był polerowany i czy polerujący nie był przypadkiem inwalidą wojennym mającym dwie lewe ręce w tym jedną krótszą :)
Ja mam w swoim Marzoku dwie głębsze ryski( w sumie to trzy, ale jedna nieistotna) tuż przy uszczelce kurzowej. Niby to siedzi w SAG'u ale wolałem spolerowac krawędzie by nie było zadziorów. Kwestia fachowego podejścia do sprawy, czyli to nie jest tak że do wiertarki zakładasz końcówkę do polerki i jeździsz po całej goleni, tylko robisz to precyzyjnie na maszynach. Ja mam to szczęście że w dwupółce możesz wyjąc każdą goleń z osobna, więc i robota była precyzyjna. Polerki nie robi się tak jak to można wyczytac na dh-złomie gdzie "ziomale" polerują do gołego metalu, tylko polerujesz ewentualne ostre krawędzie rysy i robisz to bardzo precyzyjnie by nie zetrzec powłoki z goleni, a rysa niech sobie będzie. Teraz kwestia jak zrobił to sprzedający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod anodą aluminium jest miękkie, więc nawet samo tarcie o ślizg będzie je ścierało. Po każdej jeździe będzie mnóstwo szarego syfu na uszczelce. Niektórzy może zrobiliby z tego antyperspirant... :D

Nawet jeśli spolerował, to niestety nic to nie da. To nie jest stal niestety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...