Mod Team mrmorty Napisano 25 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 W zasadzie to cały serwis zajmuje tyle czasu ile wypicie jednego piwa gdy w perspektywie są dwa kolejne - czyli bez większego delektowania się ale też bez pośpiechu W sieci jest sporo filmików ale i bez nich nawet laik sobie poradzi.Potrzebujemy klucz płaski 22 mm i klucz nasadowy 12 mm; naczynko na stary olej - dobrze się sprawdza pudełko po lodach 2L - wtedy można odkręcic i spuszczac olej z dwóch komór jednocześnie słoik na stary olej(słoik musi miec min 500 ml, oraz naczynko dzięki któremu dowiemy się ile to jest 245 - 250 ml. Na podłogę trochę starych gazet oraz trochę papieru toaletowego, tudzież ręczniki kuchenne do wycierania oleju.Przed serwisem należy starannie usunąc brud z okolic uszczelek kurzowych by po wyjęciu goleni nic nam do środka nie naleciało.Na początek odkręcamy zaślepki, wypuszczamy powietrze i odkręcamy korki. Najlepiej zajmowac się każdą golenią z osobna - nie zachlapiemy całego pomieszczenia. Po odkręceniu korka ukaże nam się tuleja - wyjmujemy ją, wycieramy jakąś szmatką i odkładamy do jakiegoś pudełka tudzież na gazetę. Przechylamy amor nad pojemniczkiem, wylewamy olej i łapiemy wysuwającą się sprężynę. Podobnie robimy z drugą golenią. Odstawiamy amor do góry nogami nad pojemniczkiem i albo otwieramy sobie piwo, albo robimy herbatę.10 min na spłynięcie oleju myślę że wystarczy Dalej bierzemy się za dolne śrubki. Potrzebujemy końcówki 12 mm najlepiej w miarę cienkościennej. Jeśli śrubki odkręciły się tylko częściowo a później kręcą się razem z tłumikiem to w żadnym wypadku nie wolno próbowac ich podważac - śrubki mają rowki z oringami uszczelniającymi układ i można uszkodzic oringi. W takim wypadku składamy cały układ czyli wkładamy sprężyny, tulejki i wkręcamy korki i wtedy to powinno pójśc. Jeśli nie, to pompujemy do układu trochę powietrza.Po wykręceniu śrubek i oddzieleniu goleni czekamy aż resztki oleju spłyną z dolnych lag.Nie wiem jak zamienniki, ale oryginalne uszczelki charakteryzują się dośc długim okresem eksploatacji. Oryginalne uszczelki zmieniłem dopiero w ubiegłym sezonie (sic!)Jeśli amor mocno się pocił to warto zmienic mu uszczelki, jeśli w trakcie pracy amor zostawia delikatny film olejowy na goleniach to bez paniki - jest to przeca otwarta kąpiel olejowa i taki układ już tak ma. Uszczelki przy montowaniu zazwyczaj smaruję smarem uzyskanym dzięki zmieszaniu wazeliny technicznej i odrobiny oleju do amortyzatorów.W sieci są różne informacje co do gęstości oleju. Ja mając w perspektywie jazdę w zimniejsze dni zalałem go olejem Repsol 5W który ma współczynnik lepkości zbliżony do Motorexa 7,5W. Wg producenta potrzebujemy po 245 - 255 ml na każdą goleń.Po złożeniu dopijamy herbatę a następnego dnia z bananem na ustach cieszymy się płynnym skokiem jakie dają nam sprężyny stalowe.Na koniec dodam jeszcze, że przez jakiś czas amor będzie wyrzucał nadmiar smaru którym potraktowaliśmy uszczelki wewnątrz - nie jest to nic strasznego - normalny proces(dla niewtajemniczonych - jest to moja odpowiedź na pytania typu - kurcze nasmarowałem, złożyłem a teraz golenie są ciągle tłuste) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 25 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Ten widelec konstrukcyjnie jest niemal że na poziomie XCRa a może nawet i prostszym, otwarta kąpiel olejowa, 2 sprężyny, tłumik, 0 regulacji. i to jest właśnie piękne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 Ja bym jeszcze dodał, że demontaż i montaż uszczelek kurzowych powinien odbyć się za pomocą narzędzi, które absolutnie nie są w stanie zarysować ślizgów. Nauczyłem się tego na własnym błędzie, szczęśliwie pacjent przeżył i działa zupełnie normalnie, chociaż kilka brzydkich rys na wewnętrznych ślizgach powstało Tych amorków nie da się zajechać przy dobrym traktowaniu i jak widzisz zatarty, to już wiesz co nieco o właścicielu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 2 Grudnia 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 demontaż i montaż uszczelek kurzowych powinien odbyć się za pomocą narzędzi, które absolutnie nie są w stanie zarysować ślizgów. To znaczy jak? Kurzowe są na górze i do wymiany wystarczy płaski śrubokręt bez zadziorów. Gorzej z olejowymi, ale też da rady. Same ślizgi są dużo poniżej więc jeśli nie działasz tzw "ruskim kluczem" (czyli młotkiem i przecinakiem) to nie ma co tam uszkodzic W kwestii niezniszczalności - na dh-złomie pokutuje teoria - kupiłeś Marzoka to możesz 10 lat nie zaglądac. Na jednym ze zdjęc widac jak wygląda olej po dośc intensywnym początku sezonu, leniwym środku sezonu i emeryckich jazdach jesienią. Poprzedni olej to Motorex 10W w kolorze czerwonym - po roku ma barwę ciemno bordową. Nie wyobrażam sobie jak wygląda olej po trzech - czterech sezonach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 2 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Pewnie tak jak ten do wylałem z drugiego dampera ... czarność intensywna odcień szatan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 2 Grudnia 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 2 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Nie wiesz może ile oleju do Drop Offa 130mm, tego dokładnie: http://www.marzocchi.com/template/detailProdotti.asp?idC=1561&IdFolder=113&idMY=2147&IdOggetto=2442 ? Jakoś nie mogę nigdzie manuala z tą informacją znaleźć. Chyba ze do wszystkich 130tek tyle samo oleju się leje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 i to jest właśnie piękne Piękne, nie piękne, jakoś genialnie to nie działa w porównaniu do lepszych tłumików np. HSCV, ale fakt jest mega prosty w serwisie i nie ma tam części, które mogą się popsuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 2 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Ja nie mówiłem ze działa pięknie tylko ze jego prostota przypomina linie prosta ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 2 Grudnia 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 W kwestii tłumika i pracy - ja zawsze mówiłem że tłumik to najzwyklejszy kij z dziurą, a samo tłumienie mamy dzięki doborowi oleju. Im bardziej gęsty olej tam lejemy tym lepiej z tłumieniem. Jest to raczej widelec dla zawodnika od 70 kg wzwyż, na jesień i zimę można zalac 5W, a na lato dac nawet 15W, a samo zlanie i wymiana oleju to kwestia kilkunastu minut.Co w nim jest dobre - liniowośc dzięki sprężynom i otwarta kąpiel która doskonale całośc smaruje. Jeśli się tylko zadba by do wewnątrz nic się nie dostało to taki układ będzie działac i działac Co nie zmienia faktu, że mój widelec pójdzie chyba na sprzedaż, bo 170 mm skoku i jak to określił Puklus "dwa kredensy" czyli dwupółka to dla mnie za dużo jak na planowane emeryckie jazdy po górach.@Sznib - mi się Krzysiek wydaje, że każdy następny wideł różnił się ewentualnie tylko tłumikiem, więc pojemnośc pozostawała taka sama. Lej ile mają w manualu, najwyżej odlejesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gnomon69 Napisano 23 Maja 2014 Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 Witam przeczytałem post uważnie. Posiadam dropka z jedna sprężyną po prawej stronie. Irurtuje mnie pytanko. Możliwe ze sie pomyliłem przy skrecaniu albo ktoś popełnił błąd w serwisie go wczesniej. Pierw w goleń sie wkłada tulję potem sprężynę czy na odwrót? dziękuje za odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 23 Maja 2014 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 najpierw sprężyna a później tuleja bo to sprężyna powinna mieć kąpiel olejową a nie tuleja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gnomon69 Napisano 23 Maja 2014 Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 Dzękuje bardzo.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gnomon69 Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 Witam ponownie. Odświeżam temat. Mam pewien problem amorek mi dzwoni od pewnego czasu podczas jazdy po kolejnych własnorecznych serwisach. Nie jestem pewwny czy go złożyłem całego. Kapłem sie ze została mi jedna duża podkładka i wydaje mi sie ze znajdowała sie pod uszczelką olejową ale nie jestem pewien. Moze ktoś mi pomoże bo nie chce znowu rozkrecach, wyciagać uszczelek jak nic mi sie nie dzieje. Nie poci sie, uszczelki oryginalne kurzowe i olejowe założyłem w styczniu tego roku. Zalełem całość motorex-em 7,5. Po kilku miesiacach jazdy zaczął mi dziwnie dzwonic. Spóściłem z niego powietrze. wyciągnąłem sprężynę. Pooglądałem. Nawinąlem miejscami na nią taśme by nie stukała w srodku. Troszeczkę pomogło. I pomiedzy tulejkę a juz zakrętkę z zaworkiem powietrza umiesciłem ok 1 cm kawałek okrągłego elastomeru myśląc ze moze spręzyna ma luz, lata (bardziej ją scisnąc w srodku), i to ona dzwoni. Nic to nie dało. Mam pewien pomysł by może jakos popodkładać cos pod dolne tłumiki. Moze to one stukają. Dodam ze amortyzator ma pochodzi z 2004 r wersja triple z jedną sprężyną. Pracuje rewelacyjnie płynnie bez zacięc przy mojej wadze 60 kg. Troszkę sie rozpisałem dziękuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 4 Czerwca 2014 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 jeszcze może stukać ten tak zwany tłumik pływający. U mnie on siedział w lewej goleni. Jest to plastikowy krążek(bodajże z aluminiowym elementem w środku) w dolnej części goleni. Jeśli lubisz majsterkować to na pewno sobie poradzisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gnomon69 Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 na razie bedę jezdzic, Jesli bardziej zacznie stukać rozkręce go. Jak bedę w trakcie robienia go odświeże posta. Dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gnomon69 Napisano 20 Marca 2015 Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 Odświeżam temat... potrzeny mi schemat dupowy drop off-a IV 2004. Naszukałem sie i nic konkretnego nie znalazłem. Takie manuale idą juz w lamus i ciężko je znaleźć. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 20 Marca 2015 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 schematu raczej nie znajdziesz, opisz w czym problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chesieq Napisano 21 Marca 2015 Udostępnij Napisano 21 Marca 2015 witajcie. amortyzator junior t. kupilem od mlodego goscia okazalo sie ze mina i nie chce zwrocic pieniedzy w calej kwocie jaka zaplacilem. amor prdpobnie z 2004. w srodku dwa rozne tlumiki jeden szary drugi czarny. dwa rozne korki na lagach jeden od regulacji napiecia wstepnego a drugi z wentylkiem ale z tego co kojarze to chyba nie bylo tych amorow z systemem powietrznym. czy macie jakies zdjecia pokazujace co powinienem zobaczyc w srodku kazdej z lag? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 21 Marca 2015 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 21 Marca 2015 http://www.pinkbike.com/photo/2400935/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gnomon69 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Nie dalem podkladki takiej plaskiej pod uszczelke olejową. Ale to w niczym nie przeszkadza. Chialem zmodyfikowac tlumiki by nie dzwonily. Na sprezyne zaloze termoskurczke. Zdjęcia rozebranego dam na forum. Pon albo wtorek robie serwis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gnomon69 Napisano 24 Marca 2015 Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 mrmorty mam problem z tłuczeniem sie bebechów. Próbowałem bez sprężyny to samo. Strzela w środku strasznie. Wszystko dobrze złożone. Mam fotki wszystkiego. przy uginanu jest strzaskanie jakby stkuanie metalu po matalu. Przejechanie po kostce to stukanie ogramne az sie ludzie oglądają. hehe... proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 24 Marca 2015 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 Pisałem Ci o tłumiku pływającym. Oringi z obu stron załatwiają problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gnomon69 Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 Na tą czesc z dziurkami. .? Ile tych oringow ? Ciasne czy luzne by sie poruszaly ? Dziekuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 26 Marca 2015 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 odezwij się na priv 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.