Skocz do zawartości

[Przyczepka rowerowa] Przyczepka bagażowa do 400zł


zyrol81

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Szykuje się do zakupu przyczepki rowerowej bagażowej. Kompletnie jednak nie znam się na tym. Dlatego proszę o porady. A oto szczegóły:

 

Posiadam dwa rowery. Jeden na kołach  28 cali drugi 26 cali. Oba sztywne. Jeden ma sterowanie biegami z jedną linką, drugi to stara 5-biegowa przekładnia sterowana dwoma linkami.

Przyczepka będzie zamiennie używana przy obu roweruch.

Zalezy mi głównie na przyczepce dwo-kołowej. Będę z nią jeździł na zakupy, ale od czasu do czasu chciałbym przewieść jakaś małą szafkę, lub małą praleczkę.

Chciałbym aby przyczepka nie posiadała zaczepu montowanego na stałe do roweru. Posiadam przyczepkę dziecięcą w której zaczep jest na stałe przymocowany do przyczepki. Montaż kolega na założeniu i ściśnięci obejmy na ramie roweru. Czy są przyczepki towarowe posiadające podobne rozwiązania?

Jeśli nie dostane czegoś takiego to czy jest możliwość demontarzu wnętrza przyczepki dziecięcej i dostosowanie jej w jakis magiczny sposób do przewozu towarów?

 

Znalazłem kilka takich wynalazków:

 

http://allegro.pl/h41-przyczepka-rowerowa-towarowa-wozek-do-roweru-i3728812510.html

http://allegro.pl/g59-przyczepka-rowerowa-bagazowa-towarowa-wozek-i3683042502.html

 

nie upieram się przy nich, ale czy mieliscie z czymś takim do czynienia? Warte jest to zakupu, czy nie?

 

 

Napisano

Ale większe koła to także wyżej środek ciężkości a wówczas będzie wynosić na łuku.

 

Ponadto 400 kg to bardzo dużo i wątpię aby jakaś rowerowa obręcz przeniosła cięzar blisko 200 kg. Przeważnie obręcze są do 110 kg.

 

Moim zdaniem niepotrzebnie idziesz w tym kierunku. Na zakupy swobodnie wystarczają sakwy. 2 x 40 l i robisz zakupy na 3 dni dla 4 osobowej rodziny. Po zastosowaniu ekspanderów na bagażniku mozna przewieść całkiem sporo towaru. Ja przewoziłem worek cementu, 60 l worek ziemi ogrodniczej czy 3 metrowe drzewo.

 

A wracając do wskazanych aukcji. Ja bym wybrał przyczepkę do 45 kg.

Napisano

Generalnie im większe koła w przyczepce tym mniej bedzie ją telepało.

 

Pic polega na tym, akurat z tym problmów mieć nie będę. telepać będzie tez przy dużym obciązeniu. Tym bardziej że oba koła to 16"  w obu przyczepkach.

 

robertrobert1

400kg to ja wozić na tym nie będe. nie jestem masochostą. Ale i pewnie zdarzą się jakieś cięższe rzeczy czasem.

 

Hm, zastanawiałem się niedawno też nad zakupem przyczepki dziecięcej i przerobieniu jej na przyczepkę towarową za pomocą wymontowania środka. Wółczas powstałby fajny wózeczek  do przeworzenia towarów od razu z plandeką. Nie wiem tylko czy taka przeróbka będzie miała sens, a wózek po demontażu siedzeń będzie się w ogóle nadawał do przewozenia czegokolwiek. Orientujecie się może, czy podobne przeróbki mają rację bytu?  Może sam demontaż siedzeń to za mało i wymaga to gruntowych, małopłacalnych przeróbek? Kombinował może ktoś kidyś z takimi przeróbklami? Czy warto się w to bawić, czy lepiej kupić zwykłą przyczepkę  towarową i dokupić do niej jakąs plandekę?

Napisano

Przerobienie przyczepki dziecięcej nie ma sensu. Przyczepka dziecięca jest skonstruowana na obciązenia do 20-30 kg. O ile same podwozie/rama wytrzyma większe obciązenia to ani plandeka ani burty boczne nie są dostosowane do takiego obciązenia. Kolejnym felernym elementem jest zaczep przyczepki.

 

Ta opinia jest czysto subiektywna oparta na doświadczeniach z moja dwuosobową ponad 15 letnią przyczepką rowerową.
 

Napisano

Sam miałem taki sam dylemat. Sakwy, przyczepka jednokołowa typu BOB, przyczepka dwukołowa, rower towarowy czy riksza towarowa... To sa sposoby na przewiezienie towaru i dokładnie z takim stopniowaniem. Według mnie najwygodniejszy i najbezpieczniejszy i w naszych polskich realiach najbardziej sensowny sposób na przewiezienie dużego/cięzkiego towaru to zakup roweru towarowego. Jednak to rozwiązanie ma wady  ... jest to w miare drogi zakup, problem z dostępnością  i sporo miejsca potrzeba do parkowania.

 

longjohn1.jpg

http://www.encyklopediarowerowa.pl/long-john.html

Napisano

 

 

Sakwy, przyczepka jednokołowa typu BOB, przyczepka dwukołowa, rower towarowy czy riksza towarowa... To sa sposoby na przewiezienie towaru i dokładnie z takim stopniowaniem. Według mnie najwygodniejszy i najbezpieczniejszy i w naszych polskich realiach najbardziej sensowny sposób na przewiezienie dużego/cięzkiego towaru to zakup roweru towarowego

 

A no właśnie trochę za trogi. Sakwy mam i to całkiem niezłe, bo Crosso max. Jdnak nie zawsze się w nich mieszcze, a już zrobienie zakupów na dłóższy czas to wymuszenie jazdy autem. Stąd właśnie potrzeba zakupu przyczepki. Czasem woże ciężkie rzeczy, czasem trzeba ich dużo przewieźć, a od czasu do czasu bywa że i ponadgabarytowe (szafkę, pralkę, drugi rower). Do tegno niestety sakwy się niezbyt ndają. Stąd potrzeba zakupienia jeszcze przyczepki, która będzie zastępować bagażnik samochodu. Nawet myślałem nad przyczepką jednokołową. W końcu z nią spokojnie przejadę sobie polną ścieżką z dala od drogi, milej, szybciej i w ogóle same plusy. Taka przyczepka jednak nie weźmie już szafki. A na tym tez mi zależy. Dlatego padł wybór na dwukołową. Nie znam się jednak na przyczepkach kompletnie. Stąd temat na forum. Potrzebuje jakieś porady - co wziąć, na co zwrócić największą uwagę podczasy wyboru przyczepki idp.

Napisano

Hm, znalazłem niedawno kilka przyczepek do przewozu zwierząt. Czy można je wykorzystać jako przyczepkę towarową? Ogólnie odradzane jest przerabianie przyczepek dziecięcych na przyczepki towarowe. A jak to jest z przyczepkami dla psów/kotów? One generalnie wielkich przeróbek nie wymagają, a w zasadzie w ogóle ich nie wymagają. Po prostu zamiast psa pwkładamy do srodka zakupy i po problemie. Czy warto jest ryzykować i kupić takie coś w celu przewożenia towarów?

Napisano

A może taka przyczepka? Idealna do sklepu, jako przyczepka a i większe rzeczy także da się przewi

[/url]

No. Fakt. Bajeczna jest. Cena tez nie z tej ziemi. A w portfelu tylko 400zl. :)

Napisano

Tak. Dokladnie o cos takiego. Nada sie to jako przyczepka towarowa, czy lepiej kupic zwykla przyczepke i dorlkupic do niej plandeke? Wydatek ten sam, ale w przypadku przyczepki dla psa wszystko jest ladnie spasowane i nie ma w zasadzie kombinowania. Pytanie czy wytrzymałość podłogi i burt (ogolnie calosci) jest porownywalna z przyczepka towarowa?

Napisano

Kiedyś jak pis mi zachorował i musiałem z nim codziennie chodzić nad jezioro kupiłem takie coś.... ok 400zł

https://plus.google.com/photos/111533535819137149327/albums/5554179107684414385/5590285138696638098?banner=pwa&pid=5590285138696638098&oid=111533535819137149327

 

do dziś targam nią wszystko jakieś graty do garażu czy kartofelki z działki .

 

czasem nawet zrobiłem pociąg drogowy :)

 

https://plus.google.com/photos/111533535819137149327/albums/5554179107684414385/5590285004904110658?banner=pwa&pid=5590285004904110658&oid=111533535819137149327

 

są plusy i minusy jak cos ciężkiego targam to troszkę szprychy trzeszczą może dlatego że do fula ją zapinam a tam trójkąt nie jest za mocny.

 

 

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...