Skocz do zawartości

[opony]NobbyNic czy RocketRon - przód


shafabike

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Pytanie ja w temacie, potrzebne na dojazdy do pracy asfaltowe ale zarówno maja służyć także na zawodach i w terenie.

Ważne jest dla mnie żeby w terenie, szczególnie mokrym, jeździły jak należy . Zużycie też ważne ale myślę że z przodu to ma mniejsze znaczenie.

Co ewentualnie na plus, a co na minus.

 

  • Mod Team
Napisano

RoRo jest lżejsza i szybsza, daje w miarę optymalną trakcję, na głębokim błocie nieco pływa i tańczy ale daje sobie radę, jest dosyć cienka.

NN na asfalcie da wieksze oporyi jest cięższa ale rewelacyjną trakcję w terenie, głębsze błoto jej nie straszne, jest mocniejsza i grubsza.

Oczywiście ma znaczenie czy wybierzesz wersję evo czy performance, różnią się wagą, składem mieszanki itp.

Napisano

No bez przesady, kiepską trakcję w błocie to może mieć Race King :).

Co do opon, to zależy jakie koło i jaki teren. W 29erze za uniwersalny set uważam X-Kinga z przodu (porównywalny do Rocket Rona) i Ikona z tyłu, obie 2.2. Ten set sprawdzał się wszędzie, góry czy płasko, błoto czy sucho.

Przy 26 calach jeździłem na Race Kingach 2.2 w Wielkopolsce, na Nobby Nicach 2.2 w górach. Ale jakby to miało działać zimą na asfalcie i w terenie, to pewnie poszedłbym w 2x X-King albo 2x Rocket Ron, Nobby Nic to za ciężka opona na dojazdy po asfalcie.

  • Mod Team
Napisano

O jakiej nawierzchni w mokrych warunkach mówimy? Bo jeśli mowa o asfalcie to raczej ma marginalne znaczenie, dojazd do pracy to raczej pomijalna kwestia na tle tego że opona ma służyć na zawodach i w terenie. Jeśli natomiast uważasz że w terenie ma kiepską trakcję to dziwna sprawa, raczej nie jeździłeś na niej z 4barami albo coś w tym stylu?

Napisano

NN na mokrym i błocie ma BDB trakcję, jeżdżę z ciśnieniem 2.0 i mam ją z przodu. Niestety na asfalcie próbowałem na 2.0 i 3.0... ciężko jak cholera.

NN podobno na tył się nie nadaje bo szybko znika... nie próbowałem bo mam jeszcze komplet RaRa. Chcę teraz RoRo dokupić ale właśnie na tył.

  • Mod Team
Napisano

 

 

O jakiej nawierzchni w mokrych warunkach mówimy?

Kamienisto-korzennej z przewaga korzenności. Jeżdziłem na NN ze średnim ciśnieniem 22 PSI. W opisanych warunkach opona byla dosyć niestabilna i nieprzewidywalna- czyte błoto faktycznie nie stanowi większego wyzwania,ale i tak rewelacji nie ma. Są lepsze pod tym względem opony.

Ważne jest,aby pamiętać o osobistych preferencjach- mi NN nie pasuje i źle mi się na niej jeżdzi- lepiej wypada choćby Michelin Wild Grip'r lub Maxxis Ardent.

Napisano

Dziękuje za wymianę waszych doświadczeń, tak naprawdę w RoRo martwi mnie to że opona jest podatna na przebicia, chociaż drugiej strony z przodu chyba jest dużo mniej narażona na przebicia niż z tyłu. Jakie macie doświadczenia. Ja jak przebijałem to jednak najczęściej tył.

  • Mod Team
Napisano

To jeszcze zależy czy którą masz wersję. UST, TL Ready, dętkową evo, czy dętkową performance, jest jeszcze snake skin. Chociaż obecna oferta nieco zawęziła się do TLR i TLR snake skin oraz "ekonomicznej" performance.

 

  • Mod Team
Napisano

Dętkowa performance jest wyraźnie grubsza od evo która jest cieniutka (sam oplot i trochę gumy), nie powinno być szczególnie problemu z łapaniem przebić, natomiast wiele osób przebąkiwało coś o gorszych właściwościach trakcyjnych gumy w wersji performance.

Do obręczy 21mm myślę ze 2.1 jest ok, do 19mm spokojnie 2.25 bo układa się niemal identycznie jak zestaw 1, ciężko odróżnić optycznie który jest który.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Dla mnie NN na przodzie w mokrych warunkach ma kiepską trakcję. Bardzo kiepską.

Ja z kolei na RoRo mało pod tira nie wpadłem na mokrym asfalcie ... ale na suchym i ubitym jest dobra. Szybko też sie kończy ...

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Mam rocket ron na przodzie performance 26*2,25 i jest elegancko, balon jakich mało, jest duża jednak nie generuje dużych oporów jak by się wydawało, na asfalcie słabo to w końcu opona wyścigowa, w miarę lekka, dobrze trzyma w zakrętach, idzie pewnie, nie ma opony uniwersalnej, najlepiej kup slicki jakieś albo semi slicki po asfalcie idą dobrze a na zawody zmieniaj opony i będzie najlepiej, zawsze wygodnie, 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...