shafabike Napisano 25 Listopada 2013 Napisano 25 Listopada 2013 Witam Pytanie ja w temacie, potrzebne na dojazdy do pracy asfaltowe ale zarówno maja służyć także na zawodach i w terenie. Ważne jest dla mnie żeby w terenie, szczególnie mokrym, jeździły jak należy . Zużycie też ważne ale myślę że z przodu to ma mniejsze znaczenie. Co ewentualnie na plus, a co na minus.
Mod Team Maniak Napisano 25 Listopada 2013 Mod Team Napisano 25 Listopada 2013 RoRo jest lżejsza i szybsza, daje w miarę optymalną trakcję, na głębokim błocie nieco pływa i tańczy ale daje sobie radę, jest dosyć cienka. NN na asfalcie da wieksze oporyi jest cięższa ale rewelacyjną trakcję w terenie, głębsze błoto jej nie straszne, jest mocniejsza i grubsza. Oczywiście ma znaczenie czy wybierzesz wersję evo czy performance, różnią się wagą, składem mieszanki itp.
Mod Team durnykot Napisano 25 Listopada 2013 Mod Team Napisano 25 Listopada 2013 Dla mnie NN na przodzie w mokrych warunkach ma kiepską trakcję. Bardzo kiepską.
Klosiu Napisano 25 Listopada 2013 Napisano 25 Listopada 2013 No bez przesady, kiepską trakcję w błocie to może mieć Race King . Co do opon, to zależy jakie koło i jaki teren. W 29erze za uniwersalny set uważam X-Kinga z przodu (porównywalny do Rocket Rona) i Ikona z tyłu, obie 2.2. Ten set sprawdzał się wszędzie, góry czy płasko, błoto czy sucho. Przy 26 calach jeździłem na Race Kingach 2.2 w Wielkopolsce, na Nobby Nicach 2.2 w górach. Ale jakby to miało działać zimą na asfalcie i w terenie, to pewnie poszedłbym w 2x X-King albo 2x Rocket Ron, Nobby Nic to za ciężka opona na dojazdy po asfalcie.
Mod Team Maniak Napisano 25 Listopada 2013 Mod Team Napisano 25 Listopada 2013 O jakiej nawierzchni w mokrych warunkach mówimy? Bo jeśli mowa o asfalcie to raczej ma marginalne znaczenie, dojazd do pracy to raczej pomijalna kwestia na tle tego że opona ma służyć na zawodach i w terenie. Jeśli natomiast uważasz że w terenie ma kiepską trakcję to dziwna sprawa, raczej nie jeździłeś na niej z 4barami albo coś w tym stylu?
mant3z Napisano 25 Listopada 2013 Napisano 25 Listopada 2013 NN na mokrym i błocie ma BDB trakcję, jeżdżę z ciśnieniem 2.0 i mam ją z przodu. Niestety na asfalcie próbowałem na 2.0 i 3.0... ciężko jak cholera. NN podobno na tył się nie nadaje bo szybko znika... nie próbowałem bo mam jeszcze komplet RaRa. Chcę teraz RoRo dokupić ale właśnie na tył.
SpeedyBandito Napisano 25 Listopada 2013 Napisano 25 Listopada 2013 NN to bardzo uniwersalna opona, więc spokojnie ogarnie dojazdy do pracy i teren.
Mod Team durnykot Napisano 25 Listopada 2013 Mod Team Napisano 25 Listopada 2013 O jakiej nawierzchni w mokrych warunkach mówimy? Kamienisto-korzennej z przewaga korzenności. Jeżdziłem na NN ze średnim ciśnieniem 22 PSI. W opisanych warunkach opona byla dosyć niestabilna i nieprzewidywalna- czyte błoto faktycznie nie stanowi większego wyzwania,ale i tak rewelacji nie ma. Są lepsze pod tym względem opony. Ważne jest,aby pamiętać o osobistych preferencjach- mi NN nie pasuje i źle mi się na niej jeżdzi- lepiej wypada choćby Michelin Wild Grip'r lub Maxxis Ardent.
shafabike Napisano 25 Listopada 2013 Autor Napisano 25 Listopada 2013 Dziękuje za wymianę waszych doświadczeń, tak naprawdę w RoRo martwi mnie to że opona jest podatna na przebicia, chociaż drugiej strony z przodu chyba jest dużo mniej narażona na przebicia niż z tyłu. Jakie macie doświadczenia. Ja jak przebijałem to jednak najczęściej tył.
Mod Team Maniak Napisano 25 Listopada 2013 Mod Team Napisano 25 Listopada 2013 To jeszcze zależy czy którą masz wersję. UST, TL Ready, dętkową evo, czy dętkową performance, jest jeszcze snake skin. Chociaż obecna oferta nieco zawęziła się do TLR i TLR snake skin oraz "ekonomicznej" performance.
shafabike Napisano 25 Listopada 2013 Autor Napisano 25 Listopada 2013 Ze względu na cenę to dętkowa, performance, RoRo2, i pytanie jeszcze jaki rozmiar 2.1 czy 2.25 ??
Mod Team Maniak Napisano 25 Listopada 2013 Mod Team Napisano 25 Listopada 2013 Dętkowa performance jest wyraźnie grubsza od evo która jest cieniutka (sam oplot i trochę gumy), nie powinno być szczególnie problemu z łapaniem przebić, natomiast wiele osób przebąkiwało coś o gorszych właściwościach trakcyjnych gumy w wersji performance. Do obręczy 21mm myślę ze 2.1 jest ok, do 19mm spokojnie 2.25 bo układa się niemal identycznie jak zestaw 1, ciężko odróżnić optycznie który jest który.
Mod Team Puklus Napisano 25 Listopada 2013 Mod Team Napisano 25 Listopada 2013 Dla mnie NN na przodzie w mokrych warunkach ma kiepską trakcję. Bardzo kiepską. Ja z kolei na RoRo mało pod tira nie wpadłem na mokrym asfalcie ... ale na suchym i ubitym jest dobra. Szybko też sie kończy ...
Wolf7707 Napisano 8 Grudnia 2013 Napisano 8 Grudnia 2013 Polecam RoRo świetna trakcja małe opory wersja Evo jeśli chodzi o asfalt to też spisuje się świetnie i świetnie znika
pistak23 Napisano 10 Grudnia 2013 Napisano 10 Grudnia 2013 Mam rocket ron na przodzie performance 26*2,25 i jest elegancko, balon jakich mało, jest duża jednak nie generuje dużych oporów jak by się wydawało, na asfalcie słabo to w końcu opona wyścigowa, w miarę lekka, dobrze trzyma w zakrętach, idzie pewnie, nie ma opony uniwersalnej, najlepiej kup slicki jakieś albo semi slicki po asfalcie idą dobrze a na zawody zmieniaj opony i będzie najlepiej, zawsze wygodnie,
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.